کد خبر: ۳۹۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸
چراغ دیواری همان گونه که از اسمش پیداست؛ قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد و می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. قابلیت نصب چراغ دیواری بسیار آسان است

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، در این مقاله به معرفی چراغ دیواری می پردازین ابتدا برای این که بتوانیم تصویر بهتری از چراغ دیواری داشته باشیم باید بدانیم چراغ چیست؟ و چه معنایی دارد؟

چراغ یعنی...

چراغ به هر نوع وسیله ایی گفته می‌شود که برای روشنایی استفاده می‌شود. در این بین اگر چراغ نور بسیار قوی ایی داشته باشد که برد بلندی را هم شامل شود، را نورافکن نام می‌گیرد.

ریشه چراغ از چه زبانی است؟

واژه چراغ ریشه ایی در زبان پارسی دارد. اما، با گذشت زمان این واژه وارد زبان سوریانی شد (s̲h̲rāḡā) و سپس به زبان عربی وارد شد و در زبان عربی چراغ به معنای سراج تعبیر می‌شود.

با گذشت زمان چراغ‌ها تغییرات زیادی کردند تا به شکل امروزی در آمدند و انواع متفاوتی را به خود اختصاص دادند. به عنوان نمونه حدود ۴۰۰۰ سال پیش در کشورمان ایران چراغی شکل گرفت که پیه سوز نام داشت. به غیر از ایران مردمان کشور هند نیز از این نوع چراغ استفاده می‌کردند. بعد از چراغ‌های پیه سوز چراغ موشی و چراغ سیمی و در نهایت فانوس شکل گرفت. سپس چراغ‌هایی شکل گرفته بود که چراغ‌های نفتی نام داشتند و معمولا به آن‌ها گردسوز می‌گفتند بعلاوه بعضی از آن‌ها چراغ توری نیز نام داشتند، اما در هر حال با سوخت نفت کار می‌کردند.

چراغ دیواری نوعی از انواع چراغ‌های برقی.

اما گذشت زمان همه‌ی این چراغ‌ها را تغییر داد و به مرور که برق در زندگی مردم جریان پیدا کرد چراغ‌هایی شکل گرفت که با استفاده از جریان برق کار می‌کردند. بدین ترتیب چراغ‌هایی که با برق کار می‌کردند نیز در شکل‌های متنوعی به وجود آمدند از جمله چراغ دیواری...

چراغ دیواری و تاثیر آن بر زیبایی زندگی شما

چراغ دیواری نیز یکی از انواع چراغ است که می‌تواند نقش مهمی را در انشار نور و همچنین زیبایی فضای کار یا منزل شما داشته باشد.

نصب چراغ دیواری

چراغ دیواری همان گونه که از اسمش پیداست؛ قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد و می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. قابلیت نصب چراغ دیواری بسیار آسان است و نیاز به تکنولوژی پیچیده یا متخصصان حرفه ایی ندارد. بنابر این بیشتر افرادی که این نوع چراغ را می‌خرند در بیشتر مواقع خودشان آن را نصب می‌کنند و همین امر سبب شده است مردم علاقه‌ی زیادی نسبت به چراغ دیواری داشته باشند. 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار