کد خبر: ۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
یادداشت تحلیلی:
عدم بهره گیری از متخصصین در راس غالب شرکت های توزیع و سطوح پایین تر آنها و دچار روزمره گی شدن این بخش از صنعت یک مشکل جدی است.دکتر حقی فام با دانش و تجربه ای که دارد باید موفق شود تا آرمان خواهی در صنعت برق استمرار داشته باشد. او باید بداند که تعهدی را بدوش می کشد که شکست آن ضربه ای جبران ناپذیر بر پیکر نخبگان و متخصصین وارد خواهد کرد.
سرویس صنعت برق نیوز: بی شک حوزه توزیع نیروی برق در صف خدمات رسانی به مشترکین است و باید دارای ساختاری صحیح و سازمان یافته باشد تا رضایت مشترکین جلب و از لحاظ فنی مدرن باشد. شبکه های فرسوده برق ایران و عدم طرح ریزی صحیح در این بخش سبب شد تا بیشترین تلفات برق در این سیستم باشد و فضا برای پیشرفت آن کاهش یابد. نیاز بود تا کار از تجدید ساختار در نیروی انسانی و بالاخص در سطح مدیریت شروع شود. این مهم با انتصاب فردی دانشمند که سال ها در صنعت برق فعال بوده و تئوری های بی شماری را راهبری کرده بود تحقق  یافت. این شروعی خجسته است که در آینده ثمره آن به چشم خواهد آمد.

مدیریت کلان صنعت برق نشان داد که تلاش دارد تا مدیریت جهادی را در صنعت برق نهادینه کند و می خواهد تا مشکل حل شود. بی شک مدیریت جهادی با تلفیق ساختار متخصصین، نخبگان و ایثارگران اجرایی شکل می گیرد و می توان با این مثلث خردورز مشکلات را با توجه به امکانات و اعتبارات موجود به حداقل رساند.

مدیریت بر شبکه های توزیع برق مدتی بود که با طرحریزی های پراکنده که ماحصل تزریق اطلاعات فنی و تجربی بود در یک سردرگرمی و بلاتکلیفی گرفتار شده و دچار روزمره گی شده بود. لذا نتیجه آن بود که اعتبارات تخصیص یافته غالبا برای ارائه گزارشات مدیریتی هزینه می شد و در حل مشکل راهگشایی نمی گردید. ضعف در بدنه مدیریت سبب شده بود تا انتصابات فرمایشی بوده و شاخص های این بخش از صنعت هر روز رشد که نمی کرد هیچ، شاید کاهش هم می یافت. آمارسازی هایی شکل می گرفت که حتی مجلس نشینان را نیز به تکاپو انداخت تا چه باید کرد و در این راستا هر روز گزارشات مختلفی از کمیسیون های مرتبط در مجلس در رسانه های عمومی منتشر می شد که دل مشغولی ضعف در مدیریت را یکی از مشکلات جدی می دانست و این صحیح هم بود.

امروز و در فضای تدبیر و امید، خرودورزی مسئولان صنعت برق سبب شد تا بارقه های امید در اتمسفر فضای برق نمایان شود و اینطور استشمام می شود که می خواهیم تا با یک استراتژی صحیح به همه دل مشغولی ها پایان دهیم. می خواهیم با بهره گیری از منابع انسانی کارآ راهکاری استرتژیک نهادینه کنیم تا بر مشکلات فائق آئیم.

شبکه های فرسوده توزیع نیروی برق و مدیریت آشفته بر آن سبب شده بود تا نتوانیم به همراه دنیای مدرن برق را ارزان تر توزیع نمائیم. بستر برای اجرای اتوماسیون آماده نشده بود و سخن از شبکه های هوشمند به میان می آمد. همواره لیستی از کارها توسط مدیران صنعت برق ارائه می شد که چکیده تجربیات دانشگاهیان، نظر مشاوران و تجربیات دنیای مدرن بود و بیشتر اینطور وانمودها فرار به جلو بود نه حل مشکلات موجود.

هرگز تلاش نشده بود تا ساختار توزیع نیروی برق آماده اجرای طرح های کلان شود و عدم آگاهی از دانش روز مدیریت و اجرا ما را به بیراهه می برد.

امروز و با استفاده از مدیران متخصص و هوشمند ما می توانیم و باید بتوانیم شبکه های توزیع را بهبود ساختار دهیم و از داشته های موجود به خوبی استفاده نمائیم. دیگر نباید هزینه ها صرفا برای ارضاء نظر و ارائه آمارهای خوشایند مدیران بالادست باشد و باید نسبت به حل مشکل با یک استراتژی از پیش تعریف شده اقدام نمائیم.

یقینا اکنون نخبگان صنعت برق با امیدواری که یافته اند از تمام ظرفیت خویش برای کمک به اجرایی شدن اهداف از پیش تعریف پا پیش می گذارند و بی هیچ منتی تلاش خواهند کرد تا با بسترسازی، ضمن توسعه ساختار شبکه های توزیع، تلفات برق در بخش توزیع کاهش یافته، هزینه ها بهینه شده و شاخص های قابلیت اطمینان افزایش یابند.

دکتر حقی فام با دانش و تجربه ای که دارد باید موفق شود تا آرمان خواهی در صنعت برق استمرار داشته باشد. بی شک وی باید با بهره گیری از نیروهای با تجربه و متخصص صنعت برق امور را نهادینه نماید. اکنون او می داند که چگونه می توان با استفاده از شرکت های دانش بنیان به همراه جذب سرمایه گذارهای داخلی و خارجی تلفات را کاهش داد. امری که سبب شده است تا مولفه های مختلف بخش توزیع درگیر شوند و فضایی ناخوشایند بر عملکرد این بخش از صنعت حکفرما شود.

وی  می داند که بازنگری دستورکارهای شرکت های توزیع و اصلاح روش های انجامکار، همراه با جذب بودجه لازم تنها راه فائق آمدن بر این مشکل است. باید طرح های توسعه و احداث، کاهش تلفات، اصلاح و بهینه سازی و هوشمندسازی و اتوماسیون در قالب یک نقشه راه نوین اجرایی شوند.

او می داند که هنوز هم با توجه به داشتن متخصصین کارآمد در بخش توزیع نیروی برق ما مشکل در طراحی داریم و شبکه های توزیع نیروی برق بصورت گسترده و ناموزون در سطح شهرها به همراه تاسیسات فرسوده یا بی کیفیت موجبات افزایش تلفات هستند. بودجه های تخصیص یافته برای امر کاهش تلفات بدرستی مدیریت نمی شوند و صرفا راحت ترین کارها انجام می شوند.

عدم بهره گیری از متخصصین در راس غالب شرکت های توزیع و سطوح پایین تر آنها و دچار روزمره گی شدن این بخش از صنعت یک مشکل جدی است. وی باید با همکاری سایر نهادهای کشور بدنبال ایجاد کانال تاسیسات برق در شهرها باشد تا ضمن کاهش طول مسیر انتقال انرژی تلفات را کاهش و قابلیت اطمینان را افزایش دهد. باید اجرای استاندارد در بخش توزیع جدی گرفته شده و محصولات کارخانجات داخلی مطابق با استاندارد باشند. به عنوان مثال ترانسفورماتورها باید کم تلفات باشند، کابل ها و سیم ها باید دارای مشخصات صحیح باشند نه اینکه در برخی از مناطق طوری دیده شود که حتی سیم های مسی نو پس از مدتی به سبب عدم استفاده از میزان مناسب مس با اندازه مشخص تغییر رنگ دهند. میله های ارت در غالب جاها از کیفیت مناسب برخوردار نیستند و تجهیزات و یراق آلات مورد استفاه شاید بی کیفیت باشند. این امر در مورد سایر اتصال دهنده از قبیل کنکتورها، کلمس ها و غیره صادق است.

طول شبکه های توزیع در برخی مناطق نزدیک به 600 متر است و تجهیزات در نقاط مناسب برای انجام مانور نصب نشده اند. استفاده از شبکه های هوایی به سبب سهولت در نصب، بهره برداری راحت تر و هزینه کمتر سبب شده است تا ضمن به هم ریختن فضای شهرها تلفات فنی و تلفات ناشی از برق دزدی افزایش یابد.

باید برای کاهش تلفات برنامه ریزی جدی داشت و نباید همانند سابق سالانه میلیاردها تومان صرف تعویض لامپ ها، نصب کابل خودنگهدار، نصب خازن، تعئوض یا نصب کنتور و چند کار راحت تر شود.

هنوز در مناطق آلوده استفاده از تجهیزات متناسب نهادینه نشده است. خازن گذاری های بی هدف سبب افزایش قطعی ها شده و حتی به سایر تجهیزات صدمه زده است.

بستر برای ایجاد سیستم اتوماسیون و ایجاد شبکه های هوشمند به هیچ عنوان مهیا نیست و هنوز هم در نقاط کلیدی از دیژنکتور استفاده نمی شود تا امکان اجرای اتوماسیون مهیا شود.عدم استفاده از رله های نیومریک در پست های پاساژ جدید امکانات لازم برای این مهم را تحقق نبخشیده است.

صرفا نام تولید پراکنده در بخش توزیع صرف می شود و برای این مهم تلاشی درخور نشده است ولی صحبت از شبکه های میکروگرید هم می شود.

مدیریت مصرف تاکنون جدی گرفته نشده و از این ظرفیت باید برای کاهش پیک استفاده کرد. مدریت بر مصرف باید مهندسی شود. استفاده از سیستم های هوشمند دیجیتال سنجش باید برای تمامی مصرف کنندگان استفاده شود.

باید شفاف سازی در اعلام میزان واقعی تلفات انجام شود. لازم است تا میزان دقیق و واقعی تلفات بدست آمده و با شهامت آن را اعلام کرد.لذا در ابتدای کار باید میزان واقعی تلفات با ذکر چگونگی محاسبه اعلام شود.

لذا برای فائق آمدن بر این مشکلات باید ضمن تجدید ساختار در سطح کلان مدیریت توزیع، دفاتر فنی توزیع چه در توانیر و چه در سطح شرکت های توزیع با استخدام مدیران متخصص، با تجربه و کارکشته تقویت شوند. باید بدنبال جذب دو تا سه برابر فعلی بودجه دولتی بوده و بخش خصوصی و سرمایه گذاران را فعال کرد. با توجه به اختیاراتی که به صنعت برق برای جذب سرمایه گذاران شده حتما باید از این ظرفیت برای بهبود شاخص ها مخصوصا کاهش تلفات اقدام کرد.

با همه این موارد باید گفت که نباید انتظارمعجزه هم داشت و نمی توان گفتکه ظرف 4 سال همه مشکلات حل می شود بلکه با شفاف سازی، بسترسازی و مهندسی سازی توزیع می توان به آینده امیدوار بود. یقینا با شفاف سازی و حرکت رو بجلو در کوتاه مدت شاید برخی از مشکلات هویدا شود و چالش های جدی در این بخش از صنعت برق پدیدار شود. زمانی که بخواهیم به طور جدی و با صداقت سیستم را متحول نمائیم در ابتدای کار احتمالا کمی آشفتگی بوجود می آید لذا مدیریت ارشد صنعت برق و وزارت نیرو باید شکیبا بوده و حامی این تفکر باشند. بدون شک بسترسازی صحیح، در دراز مدت خود را نشان می دهد کما اینکه سهل انگاری های سابق هم در دراز مدت نمایان شد. باید با تزریق پول به این سیستم با یک کار مهندسی شده به نتایج در میان مدت و دراز مدت رسید.

در پایان ضمن خوشبین بودن به این انتخاب و این تفکر می گوییم که ما در مدیریت سابق بسیار حرف از ارتباط صنعت با دانشگاه گفتیم و کنفرانس های متعدد ارتباط صنعت با دانشگاه را برگزار کردیم اما هیچ وقت این شعارها را به واقعیت بدل نکردیم. اکنون که صنعت برق با شهامت در حال اجرای مدیریت جهادی است باید گفت که یقینا نتیجه آن را هم خواهد دید و در آینده شاهد خواهیم بود که چگونه توانستیم فعل خواستن را صرف کنیم. باید گفت که در دراز مدت صنعت برق به میزان بسیار زیادی به چشم اندازهای نظام در این صنعت خواهد رسید.

صنعت برق امروز با اتکا به نیروهای متخصص می خواهد شکوفایی را تجربه نماید، لذا این وظیفه حقی فام را دو چندان می کند و او باید بداند که تعهدی را بدوش می کشد که شکست آن ضربه ای جبران ناپذیر بر پیکر نخبگان و متخصصین وارد خواهد کر. بنابراین او باید همانطور که در سابق در جایگاه دانشگاه بسیار موفق بوده، اینجا نیز با تمام تلاش موفق باشد. این خواسته همه متخصصین و نخبگان است و باید بدان همواره احترام گذاشته و جدی باشد. وی باید بداند که کارشناسان تا مدتی دیگر نقد نمی کنند و حمایت خواهند داشت و ایشان باید در این مدت نقشه راه لازم را برای اجرای آنچه که شایسته است ارائه داده و بصورت فصلی با ارائه گزارشات پیشرفت کارها، مشکلات پیشرو را برای یافتن راه حل بیان دارد. وی یقینا می داند که اکنون فضای پسا تحریم شرایط را برای اچرایی نمودن کارها هموارتر کرده است و باید از این فرصت بدرستی و در کوتاه مدت استفاده نماید.
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۳۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
1
اگر حقی فام موفق نشه اونوقت می گن اگه ابوعلی سینا هم پادشاه می شد موفق نبود. پس حقی جان بند پوتین رو ببند و چوب استیک بگیر دست بزن به خط.
مهندس ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
1
0
دکتر حقی فام نشون بده که خیلی با ... فرق داری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
1
8
بابا اینقد دنبال بازی با کلمات نباشید، با چهاررتا مقااله و کتاب، کیفیت و بهره وری بالا نمیره ....
وقتی ساختار صنعت برق مطابقتی با ساختارهای جهانی نداره نمیتونید انتظار تغییر و رشد داشته باشید و خودبخود مجبورید تن به روزمرگی بدین..
این حرفا فقط ارمان و وهم بحساب میان
واقعیت ها رو بپذیریم و و سلیقه و نظرات شخصی را کنار بذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مقالاتی که بدبخت دانشجو برای گرفتن مدرک باید به اسم استاد بنویسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
3
1
معاون توزیع از بین نخبگان علمی انتخاب شد لذا معاون تولید و برنامه ریزی از بین متخصصین و ایثارگران انتخاب شوند تا تثلیث توانیر تکمیل شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
1
اگر معاون ... توانیر در ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد بوده و تفکرش با تدبیر و امید بیگانه است پس چرا در این دولت باز دنبال پست گرفتن است؟ مگر این ...چی از برق می دونه که باید به خودش جرات بده که پست کلان اون هم در صنعت برق بخواد؟مگر قحط الرجال مهندسین برق است؟ جناب مهندس فلاحتیان اگر ایشان حرف شنو خوبی است باید برود.
مهدی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
3
1
بنده هم این حسن انتخاب را که اتفاقی نو در صنعت برق است و در این برهه حساس و روبه پیشرفت به فال نیک می گیرم . دکتر حقی فام نامی کاملا آشنا در صنعت برق کشور بوده که همیشه ایده پرداز و نو پرداز بوده وی که ارتباط صنعت با دانشگاه را در سال های گذشته به خوبی هجی کرد امروز بر این اریکه تکیه زده تا بر ارزشهای این جایگاه جنبه علمی تر و مدرن تر دهد و حاشا به غیرت کسی که در این موقعیت وانفسا آستن همت را بالا زده و آنچه در چنته دارد زکاتش را بپردازد و از همه پتانسیل موجود فارغ از نگرش جزیره ای استفاده نماید و از حاشیه نگری شدیدا بپرهیزد و به موضوع اصلی یعنی تجدید ساختار و ارتقاء صنعت توزیع که همانا ارتقاء معیشت مردم و کلیه جوامع را در بر خواهد داشت بپردازد و به ارشارات درست دکتر موسوی دست مریزاد می گویم و حقا اینگونه هست که آقای دکتر موسوی تقریر نمودند و همگان باید یار و همراه باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
1
برق منطقه ای مازندران را دریابید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
2
شرکت توزیع گیلان !!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
1
برق منطقه ای باختر؟؟؟؟!!!!پس کی؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
1
1
ما که منتظریم تا انشالله بروند و بیشتر به خانواده اشان برسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
1
هنوز جعبه انشعاب های بسیار فرسوده و کابل سرویس مسنرکین قدیمی 2×2.5 منسد 3% تلفات د شبکه برق هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
1
با توجه به اینکه کشور دانش و تکنولوژی احداث تونل را دارد باید و حتما کانال تاسیسات را زودتر احداث نمایند.
به جای اینکه این همه پول خرج تاسیسات فاضلاب تهران شود و فقط پولش به جیب افغان ها برود باید زودتر با کمک شهرداری این مهم تحقق بابد.
از لحاظ پدافند غیرعامل هم کانال تاسیسات ضروری است.
ناظر برق کهکیلویه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
1
40% شبکه برق کهکیلویه فرسوده است. حالا چطور تلفات آنجا زیر 10% است؟
گارشناس استاندارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
2
باید همانطور که در متن فوق هم نگارنده ذکر کرد، دکتر حقی فام استاندارد را در توزیع چدی بگیرد. بدین منظور دوباره بلید دفتر استاندارد نوانیر فعال شود و ضمن تهیه استانداردها و ترجمه آنها ، جدیدترین مقالان نیز ترجمه و در اختیار متخصصین قرار گیرد. بازدیدهای سرزده دفتر استاندارد از پروژه های در حال اجرا در سراسر کشور می تواند کیفیت کار را افزایش دهد تا بجای سیم مسی از سیم آهن مس به قول دکتر استفاده نشود.
دستورکارهایی که صادر می شوند باید سرزده توسط دفتر استاندارد بررسی شود تا طراحی ها چک شوند.
برخی از کارهای اجرا شده چک شوند و صورت وضعیت های تایید شده نیز. غالبا پیمانکاران دو برابر صورت وضتعیت می کنند و اینها باید بررسی دوبله شدند.
گارشناس استاندارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
0
2
باید همانطور که در متن فوق هم نگارنده ذکر کرد، دکتر حقی فام استاندارد را در توزیع چدی بگیرد. بدین منظور دوباره بلید دفتر استاندارد نوانیر فعال شود و ضمن تهیه ایتانداردها و ترجمه آنها ، جدیدترین مقالان نیز ترجمه و در اختیار متخصصین قرار گیرد. بازدیدهای سرزده دفتر استاندارد از پروژه های در حال اجرا در سراسر کشور می تواند کیفیت کار را افزایش دهد تا بجای سیم مسی از سیم آهن مس به قول دکتر استفاده نشود.
دستورکارهایی که صادر می شوند باید سرزده توسط دفتر استاندارد بررسی شود تا طراحی ها چک شوند.
برخی از کارهای اجرا شده چک شوند و صورت وضعیت های تایید شده نیز. غالبا پیمانکاران دو برابر صورت وضتعیت می کنند و اینها باید بررسی دوبله شدند.
نقیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
3
0
سریع السیر بستر برای اجرای اتوماسیون مهیا گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
1
1
چرا چینش هیات مدیره سازمان توسعه قدیم یا مادر تخصصی تولید جدید اینگونه است؟ باز هم ... آنجا هم هست؟ چرا؟
یعنی متخصصین بگویند فلانی خوب نیست از قصد باید همان فرد را جایی بهتر پست داد؟
آقایان مدیران ارشد اینکار را نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
5
اگر نتواند دوباره فرهنگ مدیریت علی اصغری و اوستاکاری به بخش توزیع بر می گردد و مدیر نخواهیم داست بلکه مبصر خواهیم داشت.
منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
4
تا حالا می گفتیم لیسانس فیزی نمی خوایم حالا لیسانس معارف برامون می آرن. ظاهرا هرچی بگی ...سرت می آرن تا حرف نزنی؟ نظرت چیه دکتر. خوب یه چیزی بگو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
برق نیوز از اعضای هیئت مدیره احتمالی شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه های حرارتی نوشت که مدیر عامل طرز طلب شد و رئیس هیئت مدیره مهندس فلاحتیان عزیز.
ما نسبت به اعضایی که معرفی شدند و حکم آنها هنوز نخورد و ... و آهنگ لازم را برای مدیریت بر نیروگاه ها نداشت.
بسیجی صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
1
0
هفته دفاع مقدس بر رزمندگان صنعت برق مبارک.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
3
من که بعید می دونم حقی فام بتونه از پس مافیای بوجود آمده بربیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
7
بد مافیایی در صنعت برق رشد کرده. سبب شده تا هر چی آدم حسابی هست یا گوشه نشبن شه و یا از صنعت بره بیرون و یا بطریقی بیرونش کردند.
الان اگه جزئ باند نباشی نه تنها رشد نمی کنی بلکه خرابت می کنند.
واویلا
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
2
منتظریم زودتر تکلیف بقیه معاونت ها هم مشخص شود. برای پیشاهنگ آرزوی موفقیت داریم. کاش مهندس پیشاهنگ میشد مدیرعامل سازمان توسعه بجای طرزطلب
برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
1
1
با آرزوی موفقیت برای دکتر حقی فام
برق باختری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
1
پس کی این برق باختر بک مدیر فنی و بومی پیدا می کنه؟
نیروگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
2
1
من فکر می کنم پیشاهنگ هر کاری خواست برای صنعت برق بکنه، کرده. لذا لطف کنند بروند و دنبال معاون انتقال شدن در توانیر نباسند. سازمان توسعه که منحل شد. اگر منظورتان شرکت مادر تخصصی تولید است که خود طرز طلب با مدرک لیسانس معارف کارنکرده هم ارجح بر ایشان است. امیدواریم با این انتصاب امثال ایشان درس خوبی گرفته باشند. هرچند که متخصصان را نابود کردند و ...
مشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
برای کاهش نیزان خاموشی از 500 دقیقه به ازای هر مشترک در ایران به 10 دقیقه که مطابق استاندارد جهانی است، حقی فام باید طرحریزی کند و برنامه دهد . آن هم همین الان.
مشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
برای کاهش نیزان خاموشی از 500 دقیقه به ازای هر مشترک در ایران به 10 دقیقه که مطابق استاندارد جهانی است، حقی فام باید طرحریزی کند و برنامه دهد . آن هم همین الان.
عنایتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
بیشتر خاموشی های طوفان اخیر در شهرهای شمالی، شمال غربی و پایتخت بدلیل اتصالات سست کابل های سرویس بوده است. همچنین هوایی بودن شبکه فشار ضعیف پس جناب حقی فام زمینی کردن شبکه را در کانال اختصاصی همانطور که در متن فوق هم آورده اند جدی بگیرید.
من هم با عدم اجرای کابل خودنگهدار موافقم چون تلفات را افزایش می دهد و یک سرمایه گذاری بی بازگشت و فرار از مشکل است.
اسلامشهر و نسیم شهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
7
یکی بداد ... تهران برسد. آخه چند سال این آقا ....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
2
چرا به فکر شرکت های توزیع نیروی برق خراسان ها کسی نیست؟ این همه کارشناسان درخواست تغییر مدیریت دارند؟!
بهتره به نظراتشون اجترام بگذاری جناب دکتر.
توزیع برق ایلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
جناب دکتر حقی فام لطفا راست از توزیع ایلام بازدید کنید و تلفات را در اینجا بررسی کنید.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
1
1
آقای حقی فام
سطح اتصال کوتاه شبکه قشارمتوسط اکثرا 31.5 کیلو آمپر است. اما دیژنکتورهایی که نصب می کنند 16 کیلوآمپر است. نست 3 ثانیه بر کلیدها نمی شود.
اینو جدی بگیر.
معیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
در توزیع خراسان در مشهد و نیشابور و ... ادعا شد اتوماسیون با تجهیزات ساخت داخل نصب شد. این یک ادعای کاذب است که کارشناسان با توجه به بی سوادی مدیران استان و توانیر و البته گاهی برای بهره برداری های کاذب و ارایه آمارهای غلط عنوان شد.
باید در آن مناطق برای اجرای اتوماسیون کار شود.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
1
1
خرابتم عزیز
یعقوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
4
آقای حقی فام. ما از شما می خواهیم که توضیح دهید چرا این مدیران کنونی باید باشند و بر اساس چه معیاری مدیران آتی را انتخاب می کنید. لطفا اطلاع رسانی کنید و به نظرات کارشناسان احترام بگذارید.
بیت المقدس 7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
1
حذف ایثارگران از صحنه یک اشتباه استراتژیک است. کشور ما نیاز به این مردان دارد و باید آنها را برای حفظ برتری جویی در منطقه و تمامیت ارضی و اقتدار حاکمیت حفظ نماید. بی شک حذف این عناصر ارزشمند از صحنه و عرصه کارزار و مدیریت ضمن کاهش وزن اقتدار و استمرار ارزش های باقی مانده از خون شهدا سبب می شود تا خدای ناکرده این عزیزان یا دلسرد شوند، یا گوشه نشین شوند و تهی از ایدئولوژی، یا از کسور بروند و نهایتا در بدترین و غیرمحتمل ترین حالات به جمع منتقدین بی خرد و سبک وزن بپیوندند و از آنها سوء استفاده شود.
لذا وزیر نیرو باید راسا به این موضوع ورود کرده و برای این قشر صادق و پاک نیت فکری نماید تا آنها نیز وترد دنیای رندان نشوند.
طبیعی است ایثارگران پتانسیل عظیم برتری جویی را داشته و قدرت ریسک پذیری بالایی را دارند و می توانند با اراده هر موازنه ای را بر هم زنند.
عناصر خارج از وزارت نیرو که وظیفه هدایت یا نظارت و یا راهبری نامحسوس دارند نیز باید ورود نموده و این قشر ممتاز و نیرومند را دریابند تا بیش از این در زیر چرخ متملقین سالوس نان به نرخ روز خور گرفتار نگردند.
تجربه نشان داده که روح لطیف این عزیزان چگونه می تواند در آسیاب این دست مدیران پودر و لهیده گردد.
اگر هم ما نیاز به طیف های مختلف در مدیریت نداریم نباید قشری که زنبور عسل د زنیور نگاهبان هستند را از دست بدهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
1
3
دکتر حقی فام حداقل با همه اساتیدی که من تا بحال دیدم تفاوت داشت...."متواضع" و "کاربلد"..انشاءالله در صنعت هم موفق باشند.
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
5
همکاران دکتر حقی فام در معاونت هماهنگی توزیع می گویند ایشان کم به توانیر می آیند. باید گفت که جناب دکتر اگر می خواهی لیدر باشی باید با تمام وجود و تمام وقت و تمام قد در اختیار افکار صحیح باشی و کار 100%کنی. با چند کار همزمان هیچکدام به درستی انجام نمی شوند
بویراحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
2
جناب دکتر حقی فام ، استاد و معاون محترم.
مدیر عمل برق کهگیلویه و بویر احمد معجزه کرد و این شاهکار را به ایرنا گفت: ظرف یکسال تلفات برق استان 10%
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
1
به اعتقاد این جانب باید با تقویت دبیرخانه کاهش تلفات با استفاده فارغ التحصیلان فوق لیسانس به بالا از دانشگاه های معتبر و نیز افراد با تجربه بالای 20 سال در نوریع شرکت های وابسته آن هم کسانی که مدرک معتبر دارند و سازماندهی آن ضمن استخراج آمار صحیح رای 4 سال آینده برنامه مدون تهیه کرد.
این دبیرخانه ای که بعد از ... ادامه یافت واقعا ... است چون صرفا ... تولید شد.
پیشنهاد ما کلا این است که ایشان به جایگاه خویش برگردند منتهی پست دبیرخانه با توجه به حجم کار به مدیریت کاهش تلفات تغییر یابد.
اگر نمی توان چارت جدید درست کرد باید مدیر دفتر مدیریت مصرف و دبیر کاهش تلفات یکی شوند تا هر دو فعل با هم شکل یابد.
الان عملا هر دو بخش تعطیلند.
فیروزکوهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
1
1
انتصاب مهندس داداش زاده را به عنوان رییس برق فیروزکوه تبریک می گوییم و توفیق برای این مرد با دانش و تخصص آرزو داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
1
به مطالبات متخصصان سه استان خراسان رسیدگی شود. گام اول تعویض مدیران عامل و مدیران.
برقدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
2
بررسی شد و مشخص شد تا سطح ولتاژ فشارمتوسط کشور مخصوصا در برقرسانی روستایی و سهرک های صنعتی از 20 به 33 کیلولت یا 40 کیلوولت ارتقا یابد تا تلفات کمتر شود.
لطفا این موضوع جدی گرفته شود.
فومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
2
توزیع گیلان را دریابید. هستند در گیلان مدیران امور و بومی که سابقه مدیریت توزیع شهرستان های مختلف را دارند و متعهد و متخصص هستند. چرا از این دست مهندسین استفاده نمی شود و یک فرد بومی منتصب به مدیر عامل سابق برق منطقه ای گیلان سال هاست که بر اریکه نشسته و ...
کارشناس توزیع نواحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
2
تا بحال تلفات کاهش نیافته بلکه تلفات را دسته بندی کردند و فرضا گفتند فلان چاه آب آبفا داره پول آب نمی ده ولی لز شبکه برق می گیره پس می شه اینقدر کیلوات اون هم چکی، فلان جا داره برق دزدی می شه پس احتمالا اینقدر می شه، ...
اینها حدس هایی هستند که در واقع آمدند انرژی فروخته نشده را در آورندند و از تلفات خارج کردند.
نیامدند کاری کنند که عملا و واقعا تلفات کاهش یابد و بودجه ها را جایی دیگر هزینه کردند و در واقع کلم مرغابی زدند.
می گویند درویش از باغ خود سیب نمی دزدد ولی در توزیع ها این کار را می کنند.
اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
1
برای مدیر عاملی توزیع استان گیلان چرا از ایثارگران متخصص که سابقه مدیریت دارند برای مدیرعاملی استفاده نمی شود که بومی هم باشد؟ چرا ... قیل همچنان بر سرکارند؟ پس این نمایندگان و استاندار کجایند؟
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
2
اگر حقی فام بتنواند راستگویی، صداقت و انسان بودن را به مدیران یاد بدهد خودش خیلی کار کرده. ضمنا تلفات را شفاف نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
1
1
مدیریت در صنعت برق دشواری های خاص خودش را دارد و مدیران ما تاکنون خوب از پس ان برآمده اند
کارشناس خبره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
4
کلا سیستم از مدیران با سطح تحصیلات عالیه و از دانشگاه های معتبر استقبال نمی کند تا در مدیریت استفاده شوند بلکه بیشتر از ... استقاده می کنند که ...هم هستند.
کسی که مومن باشد را می گویند ساده است، کسی که مودب و تحصیل کرده باشد می گویند هالو است، کسی که محجوب به حیا باشد را می گویند خل است، کسی که کاربلد باشد را می گویند کارشناس است و.. و بالاخره اونی که شا رلاتان باشد را می گدیند بلد است سیستم را جمع کند و باج به کارمند جماعت نمی دهد. مثل ... .
اونایی که پارتی دارند و فک و فامیل نماینده و ... هستند که باید پست بگیرند تا به سیستم گیر ندهند.
پس ما بریم بمیریم که از ... نیستیم؟ تو این مملکت هم یا مدیری با فقیر. پس اونی که مدیر نیست باید با ماهی تا 3 میلیون سر کند و مدیر باید از .... میلیون به بالا بگیرد تا دستش کج نشود.
دلیل خوبی است برای ....
همکار صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
0
1
ما موقعی که در عملیات های مختلف جنگ رودرو می جنگیدیم 35% شهید نمی دادیم. حتی 10.5 درصد هم در عملیات های موفق تلفات جنگی وسهید نمی دادیم اما الان با این همه امکانات و پشتیبانی های دولت و رهبری و حمایت های منخصصین باز با سوء مدیریت در برق این همه تلفات داریم. توصیه می کنم به دکتر حقی فام که با تاصی از شهید علم و جهاد دکتر چمران آن گونه مدیریت کن که با بهره گیری از رزمندگان و ایثارگران متخصص بتواند نه تنها تلفات را کم کند بلکه شبکه توزیع را هوشمند هم نماید.
اگر از شهیدان بزرگ الگوبرداری کند حتما می تواند و این شدنی است.
خزعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
3
در تایید نظر صادقی خواستم عرض کنم که وقتی مدیرعامل خراسان جنوبی 6.5% و مدیر عامل توزیع نیروی برق کهکیلویه و بویر احمد 10% و در استان مرکزی زمانی که مدیر عامل سابق و فعلی برق متطقه ای باختر بود 7% و در استان ... تلفات کاهش می یابد تین نشان از کژی و ناراستی است که شایسته مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون شهیدان راست کردار است نیستند.
لذا باید هم حقی فام ابتدا راستگویی و صداقت را به مدیران یاد دهد.
بلی چنین گفت شیخ ما که آب کارون هم از راستی می زاید
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
3
1
باور کنید مدیران صنعت برق جزو بهترین مدیران ایران هستند و اکثرا متخصص و متعهد هستند ولی عده ای معلوم الحال در پی تخریب آنها هستند
نوایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
1
2
می شه بفرماییر اگر مدیران صنعت برق خوبند چرا آنها پاداش سنوات پایان خدمت ...میلیون تومانی می گیرند اما یک مهندس ساده 60 میلیون تومان هم نمی گیرد؟
می شود بفرمایید چرا حقوق و پاداش خارج از شمول و دریافتی های یک مدیر به همراه منزل و ماشین و همه درآمدهایش حداقل ...برابر یک مهندس ساده با سابقه کار برابر ان کارشناس است؟
می شود بفرمایید چرا برخی از این مدیران به اصطلاح خوب بورس تحصیلی خارج از کشور گرفتند با ماهی 1500 دلار؟ و مدرکشان هم اصلا قابل مقایسه با یک دکترای دانشگاه دولتی که نه آزاد هم نیست؟
می شود بفرمایید این آقایان به اصطلاح خدمتگزار همه کار می کنند تا مدیر شوند. حتی کارهای ...
می شود بفرمایید که برخی از این مدیران چرا سوادشان و تجربه اشان و تخصص اشان از مهندسین زیرمجموعه اشان کمتر است اما مدیر می شوند و دیگران نمی توانند؟
می شود بفرملیید چرا به متخصصین توهین می کنید؟
....
تولید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
2
سوال دارم که چرا با اینکه مهندس طرزطلب آمد آن وقت ... نمی رود....
خراسان جنوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
2
جناب حقی فام ب ای انتخاب مدیر فرمول تعریف کن و مدیر را براساس یک استاندارد انتخاب کن. مثلث خردورز با حال بود.
آرین نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
1
1
با توجه به پایان مدیریت علی اصغری و اوستاکاری در سطح معاونت توزیع توانیر اکنون زمان آن است تا از کارشناسان و متخصصین خبره راسا رزومه گرفته شده و توسط خو دکتر حقی فام بررسی شود تا ازبین متخصصین و ایثارگران متخصص و با تجربه مدیران عامل و معاونین و مدیران دفاتر انتخاب شوند. تهیه بانک اطلاعات با یک مسیر صحیح خیلی اهمیت دارد.اگر کار به کارگزینی و سیستم های اداری واگذار سود در آن دخل و تصرف می شود.
بهتر است یک سیستم تحت وب ایجاد شد و توسط متخصصین تکمیل شود و به این سیستم خود دکتر حقی فام راسا دسترسی داشته باشد نه فلان مدیر و یا ... چون آنها معتمد نیستند.
هرمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
1
1
نظربه اینکه مناطق جنوبی کشور که حاشیه خلیج فارس هستند دارای آلودگی های نمکی و خورندگی هستند باید طبق فرمایش دکتر از شبکه زمینی اختصاصی استفاده شود که تاکنون نه بودجه ای برای این امر تخصیص یافت نه برنامه ای برای این مهم داشته اند. بنابراین ما از دکتر حقی فام می خواهیم تا با برگزاری یک نشست در حاشیه خلیج موضوع را بررسی کند و یک نقشه راه همانطور که دکتر تاکامی فرمودند تهیه کنند و از بین متخصصین منطقه مدیرانی عامل موجه و متخصص انتخاب کنند و یا زهرا بگویند و کار را شروع کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
1
توزیع همدان را دریابید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
0
توزیع همدان را دریابید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
1
ما منتظر تغییر ... تا بتوانیم کار نماییم. جناب کردی فکری به حال تولیدی ها و شبکه های انتقال بنما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
2
منتظر تغییرات گسترده مدیریتی در سرکت های توزیع هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
2
منتظر تغییرات گسترده مدیریتی در سرکت های توزیع هستیم.
دلسوز کربلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
2
تمایشگاه حاشیه کنفرانس رفتیم. دیدیم کلی شرکت با برند ایرانی دارند تبلیغات کلید های ترمیک و غیره می کنند.
دیدیم می گن شرکت های توزیع خوشحالند که ما اومدیم و قصد خرید از ما دارند.
رفتیم تو برشون دیدیم کلید ها چینی هستند ولی نام برند ایرانی روشون زدند.
جالبه که پژوهشگاه نیرو هم بهشون گواهی داده البته تایید کرده غیرمستقیم که کالا ایرانی است!!!
این شده وضعیت ساخت داخل ما. فردا کلی گزارش م آد که بله این تجهیز هم در ازران ساخته می شه.؟؟؟!!!
شیخ صفی الدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
1
با وجه به مبرهنات مرقومه وسط استا ارجمند با عنایت به نچیت حقی دراین صنعت به عنان کارشناش ب 25 سال سابقه باید معروض دارم که نه راه نجات ایت صنعت وفق فرمایشات معظم له باید از چیدمان مجد مدیران شروع شو و متخصصین در نوک فرمان و پیکان مدیریت قرا گیرند. واا ا این یسم مدییتی موجود روزگار گذرانی بیش نیست.
همین کنفرانس برق ا بیمی که انگار هر سال بدتر از سال قبل است و دارد آب می رود.
بنابرایم النتیچه باید مرقومات مشارالیه را سرمه چشم کنید تا ره رستگاری را بیابید. البته اگرمی خوهید صنعت برق و مردم رستگار کنند.
اگر می خواهید عده ای خاص مال اندوزی کن که همین راه را بزوید
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
2
شنیده ایم عده ای از بندگان وقتی نقدهای سازنده کارشناسان را دیدند عوض آنکه خود را اصلاح کنند شروع به ارعاب و قطع حقوق و تهدید به اخراج در رخی مواقع گرفتند. یاد دوست مومنی افتادیم که کاندید مجلس شد اما رئوسای کاری اش بنا بدلایلی غیرموجه علیرغم تقدیر نکردن از وی به جهت حضور در صحنه، بسیار برایش مشکل ساختند.
حالا اینجا هم عده ای جاهل که با پول باد آورده بیت المال شرکت دولتی خریدند با عوام فریبی و ظاهر مذهبی تراشی و لابی گری به پست و نان و نوایی رسیدند و نقدهای سازنده را به جان نمی خرند که هیچ منتقدین را درو می کنند آمده اند تا منتقدین مومن و ایثارگر و متخصص را که رهرو رهبری هستند را از میدان با طرق مختلف ذکر شده بدر کنند.
ما جمعی از ایثارگران ولایی ضمن حمایت از این عزیزان هشدا می دهیم که دست از شیطنت بردارند.
ما استخاره ای گرفتیم از کلام خدا که آیه مبارکه 42 سوره مائده آمد؛


ترجمه و تفسیر سورة المائدة آیه 42(ص115)

، پس اگر اینان نزدت آمدند مخیرى در اینکه بین آنان حکم بکنى و یا از آنان اعراض نمایى و در صورتى که مصلحت را در اعراض دیدى بیمى از آنان به خود راه مده

ترجمه و تفسیر سورة المائدة آیه  42(ص115)

سَمَّاعُونَ لِلْکَذِبِ أَکَّالُونَ لِلسُّحْتِ  فَإِن جَاءُوکَ فَاحْکُم بَیْنهَُمْ أَوْ أَعْرِضْ عَنهُْمْ  وَ إِن تُعْرِضْ عَنْهُمْ فَلَن یَضرُُّوکَ شَیًْا  وَ إِنْ حَکَمْتَ فَاحْکُم بَیْنهَُم بِالْقِسْطِ  إِنَّ اللَّهَ یحُِبُّ الْمُقْسِطِینَ(42)

گوش اینان خریدار دروغ و هوسشان خوردن مالى است که دین و مروتشان را تباه مى‏کند، پس اگر اینان نزدت آمدند مخیرى در اینکه بین آنان حکم بکنى و یا از آنان اعراض نمایى و در صورتى که مصلحت را در اعراض دیدى بیمى از آنان به خود راه مده که هیچ ضررى به تو نمى‏رسانند و اگر مصلحت دیدى که حکم کنى به عدل حکم کن که خدا عدالت‏ پیشه‏گان را دوست مى‏دارد (42).

بنابراین به احترام کلام خدا شما را دعوت می کنیم به انسانیت.
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
2
د یک اشتباه استراتژیک شرکت ای دولتی را به افرادی فروختند حالا این دست افراد با تهدید و تهمت و بی آبرویی می خواهند بیت المال را خالی کند.
من به عنوان جزیی از صنعت برق از متخصص شجاع دفاع می کنم.
کهریزکچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
داداش اگر بگویی مدیری نمی تواند که بیچاره ات می کنند. اینها اگر سیاسی بودند چه می کردند؟ اگر در فضای سیاست بودند و یکی اعتراض می کردند این مدیران برقی آنها را دار می زدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
3
مدیریت ناشی از علم و تجربه است و دانش فنی هم لازمه کار مدیر. کسی که این دو رو با هم داشته باشه موفق میشه. امیدوارم موفق بشه ولی بهتر بود سلسله مراتب مدیریت رو طی میکرد تا از نزدیک ساختار سازمانی زیرمجموعه ش رو مشاهده میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شاید در حالت کلی این حرف درست باشد اما سیستم توزیع نیاز به یک معمار داشت که حقی فام می تواند این معمار باشد به این شرط که از متخصصین کارکشته در کنار خویش سود جوید. البته تاکنون انفعالی نسان نداد شاید در حال سبک و سنگین کردن اوضاع است. امیدواریم موفق باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
4
مشکل بعد از 6 ماه انتصاب ایشون آشکار شده و اینکه آقای دکتر حقی فام معمولا توانیر تشریف ندارند و حتی با کارکنان دفاترشان هم بسیار به ندرت جلساتی داشته اند! این شکل از مدیریت سبب دلسردی زیادی در معاون هماهنگی توزیع شده!
توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
2
بهتر است دکتر حقی فام هر چه دارد را بکار گیرد. همیشه این دست فرصت ها برای نخبگان متخصص پیش نمی آید لذا ایشان هم باید از فرصت استفاده کنند.
راه چاره استفاده از متخصصین در کنار خویش است و باید به آنها احترام بگذارد. ایشان باید متخصصین را به سرعت شناسایی کند و با آنها دیدار داشته باشد. باید با منتقدین هم به بخث بنشیند نباید بی تفاوت از کنار این مسائل بگذرد.
شنیدیم عده ای متخصص از ایشان درخواست وقت کردند که فرصت حضور به آنها ندادند و اینها می تواند حاشیه ساز شود یا موجبات دلسردی گردد.
بسیار هستند متخصصین واقعی با تجربه که به ایشان یا به عنوان منتقد معرفی شدند یا غیر سازنده که دروغی بزرگ است پس جناب دکتر بسم الله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
دکترجان مدیران توانیر را از بین نخبگان متخصص که تجربه کار اجرایی دارند را بگمار لطفا.
همکار صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
دکتر عزیز مدیران را از بین متخصصین با تجربه انتخاب بفرما. اکنون زمان تغییر رسیده است و شما ارزیابی خویش را از سیستم داشته اسد لذا باید دست بکار شوید. گزارشاتی است که افرادی جاه طلب که مدیر زیر مجموعه یا معاون دفاتر در توانیر هستند دارند شما را خراب می کنند. اگر نجنبی این زالوها به هدفشان می رسند.
حیف که ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
2
دکتر عزیز بودجه ها و اعتبارات را دارند مثل قبل حیف و میل می کنند و کاری انجام نمی شود.
الان دارند کاری می کنند که شرکترهای توزیع ورشکسته نشان داده شوند تا راخت تر آن را هاپولی کنند . شما باید بهوش باشید و از این مزورین ... رودست نخوری.
اکثر شرکت های توزیع نیروی برق زیان انباسته دارند تشان می دهند و از طرف دیگر حقوق پرسنل اسان هر روز کمتر می شود چون می گویند پول نداریم ولی دارند طوری دیگر لفت و لیث می کنند.
بهوش باشید که از یک طرف شرکت های زیان ده را روی دستان می گذارند و از طرف دیگر شما را با کارمندانی که مطالبات حقوقی دارند مواجه می کنند.
اینها همه نقشه های کثیف است.
باید روش تقسیم بودجه را تغییر دهید و به فکر جذب بودجه بیشتر و نیز درآمدزایی و تیز تعدیل هزینه ها البته به طور صحیح و همچنین حذف رانت خوارها باشید. سییتم شما به طور جدی ضعف مدیریتی و نیروی انسانی دارد.
شما مدیرانی دارید که مدارکشان مرتبط نبود اما با یک ترم درس خواندن در عباسپور آن را تبدیل به مهندسی برق کردند. اینها علم اینکار را ندارند و بسیاری از اینها هم مدیر زیرمجموعه سما در استانها و شهرستان ها هستند. در توانیر هم که کم نیستند.

امیدوارم که برق نیوز این مطالب را به اطلاع دکتر به طریقی برساند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
2
يکسال گذشت و اين زمزمه به فرياد تبديل خواهد شد که او هم مثل بقیه آمد و رفت و منشاء هيچ اثری نشد ... آمد تا خودی نشان بدهد و خلاء رزومه مديريت خود در صنعت را هم پر کند تا پروژه های بيشتری بگيرد. حتی به نظر می رسد که او در انتخاب کسانی که به پندار خودش متخصص صنعت برق هستند هم دچار خطا شده است و اطلاعاتش پيشتر مبتنی بر نجواهای دسیسه چینان است... او بايد بداند که متخصصین کاردان مردانی مغرورند که او بايد آنها را جستجو کند... آنها هيچگاه به دست بوسی وی نخواهند شتافت ... من به واسطه تجربه خود مردانی خاموش را دیده ام که در سيستمهای فاسد توزيع چاره ای به جز گوشه نشینی نيافته اند... کاش می دانستی که چقدر بار مسوولیت سخت است شايد از پذطرش آن امتناع می کردی و افسانه علم را زنده نگاه میداشتی ...
توزیع بان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
تجهیزات مصرفی در شبکه الان هم بی کیفیت است و طراحی ها اصولی نیست. هنوز هم در زمینه کاهش تلفات کار جدی نشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
توزیع استان گیلان را دریابید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
توزیع کهکیلویه؟
توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
چیدمان نیروی انسانی باید در الویت باشد. مدیران ناکارآمد و غیرمتخصص بلای جان سیستم هستند و برای تغییر ساختار مانع می باشند. آنها اصطکاک بین مدیران ارشد و صف هستند که همواره منافع شخصی را بر منافع سازمان ترجیح می دهند.
دکتر حقی فام باید در سیستم مدیریت ریز و کلان زیر مجموعه با یک نگرش ساختاری و سازمانی تغییر ایجاد نماید.
توزیع تهران بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
3
توزیع ... 25% کل توزیع کشور است ک دارای بیش از 23 منطقه برق است که هر کدام به اندازه یک استان کوچک هستند اما دارای اهمیت سیاسی و تجتماعی بیشتر.
چه کسانی مدیر این مناطق هستند؟ آیا دکتر حقی فام رزومه و مدارک تحصیلی واقعی آنها را می داند؟ آیا می داند که این مدیران چقدر صدمه به توزیع تهران بزرگ روند که اکنون نمی تواند حتی حقوق کارمندانش دا دهد؟
آیا دکتر حقی فام می داند که چه باندها و رانت هایی در این مناطق شکل گرفتند که درآمدشان از شرکت توزیع هم بیشتر است؟
آیا درآمد نامشروع و افسانه ای برخی را می داند؟ آیا می داند چه فسادی در این شبکه حکفرماست؟
آیا می داند که تکه کابل ها را در زیر زمین دفن می کنند و پول کابل نو را می گیرند؟
آیا می داند که با دستکاری نسبت دور ترانس های جریان اندازه گیری کنتورهای سنجش پاساژها و مراکز خصوصی بزرگ یک عده چه پولی به جیب می زنند؟
آیا می داند که ریشه برخی برق دزدی ها همین برخی مدیر نما و کارمند نماهای توزیع هستند؟
آیا از پاداش و حقوق برخی افراد با خبر است که مبالغشان از مبالغ فاش شده مدیران بیمه مرکزی هم بیشتر است؟
آیا می داند که با استخدام فک و فامیل مدیران و برخی ها در این شرکت، اکنون نیروی انسانی غیر متخصص یا با مدارک بی کیفیت در حد انفجار است؟
آیا می داند که طرف خدماتی بوده و رفته از مراکز غیر انتفاعی فوق دیپلم گرفته اما در این شرکت حکومت می کند؟
آیا می داند که .... این شرکت رسما مرخص است؟
آیا می داند که در این شرکت هم متخصصین سر بریده می شوند یا در اسید داعشی می سوزند؟
آیا ...
من بحثی در مورد مدیریت شرکت ندارم اما معاونین و مدیران مناطق را دریاب که اوضاع افتضاح است و در حد آبروریزی. بطوری که ...
ولش کن بابا
توزیع نواحی تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
1
بالاخره ماجرای توزیع نواحی تهران چه شد؟ فک کنم این بنده خدا با ... با هم بازنشسته می شوند آن هم شاید در 40 سال بعدی.
برادر شما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
دوست عزیزی نوشت که دکتر حقی فام یکسال است که آمده و .
باید گفت که اگر مدیران ارشد صنعت برق دستش را باز نگذارند و از وی حمایت نکنند این بنده خدا هم اگر سوپرمن هم باشد نمی تواند کاری کند.
من فکر می کنم عده ای نمی گذارند وی موفق شود در صورتی که ایشان توانمند و توانا و علمی هستند.
برادر شما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
1
دوست عزیزی نوشت که دکتر حقی فام یکسال است که آمده و .
باید گفت که اگر مدیران ارشد صنعت برق دستش را باز نگذارند و از وی حمایت نکنند این بنده خدا هم اگر سوپرمن هم باشد نمی تواند کاری کند.
من فکر می کنم عده ای نمی گذارند وی موفق شود در صورتی که ایشان توانمند و توانا و علمی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ایشان را بر اساس اعمالشان فضاوت خواهند کرد. در ضمن دو قدرت وجود دارد. قدرت مدیران بالادست. قدرت کاشناسان فرودست. من اگر بودم به دومی که نابتر، بی توقع و خیرخواهانه است اعتماد می کردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
اصلا می شه با این اوصاف کاز کرد؟
محروم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
من هم شنیدم که تو راهروهای توزیع مناطق این باجگیرها بی هیچ ابایی پول گرفته شده زیر میزی رو می شمارند و بین خودسان تقسیم می کنند. ظاهرا یکی رو گرفتند که هم می خورد و هم می رفت فرنگ و می گشت، کاریش نکردند و ولش کردند فقط یک پله تنزل پست فعلا داره.
خیلی خنده داره.
سیمرغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
تا سیستم مدیریت اصلاح نشه و کارها شفاف نباشند و کسی پاسخگو نباشد همین است. تو این مملکت طرف به هزار در می زنه و هزار جور ادا در می آره تا مدیر شه تا اینکه بتونه به حقش برسه. متظور حق لفت و لیس هست.
حالا هی رهبر مملکت هشدار بده. کیه که گوش بده. اینا که سر هزار تفر و زیرآب کردند و ده ها نفر را پله کردند که خدا را هم بنده نیستند چه رسد به گوش دادن وبه فرامین و هشدارهای رهبر.
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
احساسم اینه که دکتر حقی فام بزرگوار نگاهش نسبت به ایثارگران نگاه همکاری نیست و احتمالا برداشت مثبتی از اونها نداره. شاید از کسایی چیزایی دیده که تو ذهنشون بنام ایثارگران رقم خورده.
برادر ایثارگران انسان های با ذات مثبت و سازنده ای هستند. مخرب نیستند و جاه طلب. ساده دل هستند و صادق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
باندها و شبکه های بهم تنیده رانت در مناطق توزیع تهران بزرگ را من هم می شناسم. اما ظاهرا حتی زور مدیر عامل هم بهشون نمی رسه. اینها ریشه دوانده اند.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
بداد ام الامراض برسید که به گفته متخصصین اکنون از مرز 35% هم گذشت. اینقدر نگویید 12 درصد یا کمتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
بداد ام الامراض برسید بعنی تلفات شبکه زیاد است.
صبوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
1
مشکلات ریشه ای تر از بحث های اخیر ایت. ابتدا باید تغییرات بنیادی در زیر مجموعه معاونت هماهنگی توزیع توانیر صورت پذیرد. هنوز آنجا بشدت ضعیف و ناکارآمد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
وقتی آمارسازی غلط برای تلفات می کنند آن وقت نمی توان تقاضای بودجه برای بهینه سازی شبکه فرسوده برق کرد. پس جناب دکتر لطف بفرمائید در اولین گام رقم درست تلفات که بین 25 تا 35 درصد است را اعلام بفرمایید و آن وقت طرحریزی ها صودت پذیرد. اگر چنین نشود آنگاه به قول شاعر این اتفاق برای عملکردتان می افتد
خشت اول چون نهد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
1
آقای دکتر حقی فام
شما باید ابتدا مدیران رانتی و باندی که حتی مدارک مهندسی ندارند اما به طرق مختلف رفتند فوق لیسانس برق معادل گرفتند را از حلقه مدیران برق شرکت ها و مناطق د مدیریت های کوچک خارج کنید. برای اینکار به مدیران عامل بخشنامه ای شود تا مدارک تحصیلی و رزومه همه مدیران را برایتان بفرستند و شما ضمن درج آن در بانک اطلاعاتی یک ارزیابی دقیقی هم خواهید داشت. سپس بفرمایید تا مدیران با مدارک غیرمرتبط، معادل یا از دانسگاه های متفرقه از گردونه حذف شوند.
الان طوری شده که طرف نی رود از یک دانشگاه عجیب یک مدرکی نی گیرد و با پارتی و گریه و زاری وارد سیستم می شود و بعد با پاچه خواری و حقارت و لابی و رانت و باند عجبا که مدیر هم می شود و پدر سیستم را در می آورد.
الان مملکت ما طوری شده که هرکی از راه برسه ادعای مدیریت داره و در کمال تعجب به خواسته اش هم می رسد.
لذا لطفا یک اقدامی در این زمینه انجام دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
می شه یکی بگه که چرا میزان مصرف روشنایی معابر را 2% کل برق توزیع اعلام می کنند؟ از نظر من 0.2% با کمی بیشتر است.
یعنی حدود 1.5ل% از این بابت تلفات را کمتر اعلام می کنن که خود این مقدار یعنی رقم 400 میلیارد تومان کسری بودجه توزیع. یعنی حدود 40% بودجه مصوب توزیع.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
لابی هایی رانت خوار در توزیع هستن که جذف اونها منتج به بر کناری هر مسئولی میشه. اینها کاسبند.
همکار برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
یکی به داد دفتر فنی توزیع توانیر برسه. واقعا نیاز به یک مدیر کاربلد و با تجربه واقعی و با دانش است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
کاهش یک درصد تلفات در جایی مثل توزیع تهران یعنی صرفه جویی سالانه 50 میلیارد تومان. پس اگر فقط 6% تلفات رو واقعی کاهش بده به اندازه هزینه سالیانه اش تقریبا می شود. به عبارتی اگر هزینه این شرکت ماهی به طور متوسط 25 میلیارد تومان باشد می شود 300 میلیارد تومان هزینه سالیانه.
اما متاسفانه این شرکت اجازه مانور به متخصصین متعهد ا نمی دهد.
واقعا شرکت های توزیع کشور غالبا مدیر عامل ندارد بلکه مجری در راس شرکت دارد.
چراکه اگر شرکت بود و اداره نبود آن وقت مدیران عامل و قبال سود و زیان ها و نیز زیان های انباشته که از میزان سرمایه دفتری شرکت تجاوز کرده اند، پاسخگو می بودند.
وقتی مدیرعامل...بگوید پس ضعف شدید در این جایگاه دارد. یعنی توان اداره شرکت را ندارد.
جناب دکتر عزیز این موارد را جدی فرض بفرما و البته در کوته مدت اصلاح.
دوسندار دکتر حقی فام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
خواستم از این تریبون به دکتر حقی فام بگم که شما بهتر است زباد از دانسگاهیان در زیر مجموعه اتان استفاده مکنید.
اگر قرار باشد معاون هماهنگی توزیع استاد دانشگاه باشد، مدیران زیر مجموعه اش هم د ر توانیر هم از اساتید دانشگاه باشند که تجربه اجرایی ندارند آنوقت انگار دیوار از آن طرف خراب شد. یعنی سابقا اوستاکاری صرف بود و حالا می شود دانشگاهی صرف.
شما افراد بسیار ا تجربه آکادمیک در همین صنعت برق دارید و استفاده بفرمایید.
لطفا طبق فرمایش دکتر موسوی تاکامی که در متن بالا اشاره کردند از ایثارگران متخصص هم استفاده کتید.
فکر نکنید که ایثارگران وابسته به جایی هستند، خیر اگر بودند که تابحال پستی می گرفتند. اینها معمولا انسان های شریف هستند و خدمتگزار. پس این طیف را صرفا بخاط ایثارگر بودن پس نزنید.
شما نیاز دارید تا از طیف متخصصین ، نخبگام و ایثارگران در هرم مدیریت توانیر و شرکت ها استفاده کنید.
انشالله با نگاه مثبت و دور کردن این تصور که ایثارگران وابسته به بسبج و سپاه و اطلاعات هستند از ظرفیت آنها نیز استفاده کنید. البته آن دسته ای که باتجربه و متخصص هستند.
موفق باشید.
تلفاتچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
واقعا برای دبیرخانه کاهش تلفات نباید یک مهندس برق کارکشته را که برق را بفهمد منصوب کرد؟ آیا فردی که مهمدس برق نیست منجر به ارائه آمارهای اغواگرانه و هدر دادن بودجه ها نمی شود؟؟؟
برق گیلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
اگر نگاه به ایثارگران منفی باشد که قل اعوذ مملکت بر باد خواهد بود. واقعا فک می کنند چون رفتمد چنگیدند انسان های غیرفنی و بی سوادی هستند؟ اگر اینطور بود پس چمران بی سواد یا نعوذابالله امل بود؟
چشم را باید شست. ایثارگران از آن طیف تحصیل کرده واقعی اشان واقعا سرآمد هستند.
توزیع یرق گیلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
واقعا این چه ماجرایی است که ایثارگران را آنطور دیگر جلوه می دهند به طوری که باور ذهنشان می شود. طرف از یک دانشگاه غیرموجه مدرک می گیره آدمه اما ایثارگر متخصصی که جونشو کف دستش گذاشته و برا مملکت جنگیده و پست مقام را بوجود آورده حالا می شه بده و بی سواد و بدرد نخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
نمیدونم کیه همش میخواد جو بده حقی فام به ایثارگران بها نمیده
برادر صرف ایثارگر بودن نمی توان جایی را اداره کرد. همان ایثارگر هم در جنگ چون متخصص بود بهش فرصت دادن ولی در همون جا هم هرکسی فرمانده نمی شد و یک سری قابلیت ها می خواست
شما فکر می کنید خیلی کار بلد هستید ولی بقیه چنین تصوری ندارند
نظری پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
من هم قبول دارم که ایثارگران متخصص و سالم روح هر چامعه ای در کشور هستند و نشان رشادت و توانایی و موفقیت هستند. نباید گذاشت عده ای جاه طلب برای در اختیار گرفتن پست ها آنها را از میدان بدر کنند.
کرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
منم با نظر توزیع گیلان موافقم
مهندس برق محترم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
1
سوالی دارم و این است جناب دکتر که: حدود 400 مدیر ریز و درشت در صنعت نوزیع نیروی برق کشور در شرکتهای توزیع هستند که در جایگاه یک مهندس برق به عنوان مدیر نشسته اند که یا مدرک لوم پایه دارند یا اقتصاد و .. غیره هستند یا فوق دیپلم هستند و یا لیسانس معادل دترند. لااقل لیسانس مهندسی مکانیک متالورژی شیمی با عمران هم ندارند.
آقای دکتر حقی فام شما چه برنامه ای برای این موارد دارید؟
شما چه برنامه ای برای حفظ کرامت مهندسین دارید که اکنون با آنان مثل ... رفتار می شود؟
شما چه برنامه ای برای ایجاد بانک اطلاعات مهندسین زیر مجموعه دارید؟
شما ..
شیخ بهایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
تفالی زدم به کشکول شیخ بهایی که چطور تلفات توزیع را کم می شود کرد. ؟
فرمود:
ریزش نخبگان و متخصصین را کم کنید و در عوض این همه نورچشمی های مستخدم شرکت ها را بریزید بیرون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
درود بر حقی فام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
2
توزیع نواحی تهران کی مدیر عامل جدید را به خود می بیند؟
توزیع نیروی برق تهران بزرگ چه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
با سلام لطفا در خصوص تغییر مدیر عامل توزیع هرمزگان هم آقای کردی تصمیم عاجلی بگیرند ، پرسنل و پیمانکاران خسته شدند از بس در مقابل مشکلات موجود جواب تکراری شنیدند، شرکت توزیع برق بیشتر مسایل فنی باید مد نظر باشد نه اینکه هر روز به بهانه های مختلف جلسات مدیریتی برای تدوین انواع و اقسام برنامه تشکیل شود که در نهایت هیچ سودی برای مشترکین و پرسنل و پیمانکاران ندارد آقای کردی بیا ببین هرمزگان چه خبر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
0
آقای دکتر حقی فام
اگر بتوانید فقط این لابی فیزیک را در هم بشکنید آن وقت ینی تلفات را هم 5% کاهش دادید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار