کد خبر: ۱۷۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
نیروهای شرکتی شرکت توزیع برق خراسان شمالی:
جمعی از نیروهای شرکتی شرکت توزیع برق در نامه ای خواستار رسیدگی به نابرابری در پرداخت‌های کارکنان رسمی و شرکتی توزیع برق شدند. این کارکنان خواستار تبدیل قرارداد و رفع تبعیض در پرداخت‌ها شده‌اند.
به گزارش برق نیوز، جمعی از نیروهای شرکتی شرکت توزیع برق خراسان شمالی در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس این استان و مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی، خواستار رسیدگی به اوضاع نابسامان شغای خود شدند.

در این نامه که متن کامل آن در زیر آمده، این کارکنان خواستار  تبدیل قرارداد و رفع تبعیض در پرداخت‌ها شده‌اند.

به استحضار می رساند ما نیروهای شرکتی شرکت توزیع برق خراسان شمالی، به دلیل نبود نیروی انسانی کافی و نبود امکانات، در سالیان متمادی و متوالی فشار های زیادی را در ادارت برق متحمل شده ایم. اما آنچه برای ما ظالمانه تر است نابرابری حقوق، مزایا و پاداش های کاری، مابین نیروهای رسمی و نیروهای شرکتی است. برای ما سئوال است اگر وزارت نیرو و شرکت توزیع برق دارای کمبود منابع مالی هستند چگونه است جهت نیروهای رسمی، برای مدت کار برابر و در یک محیط یکسان، سه برابر نیروهای شرکتی حقوق در نظر گرفته می شود؟! لذا بدینوسیله و در این فرصت که مسئله حقوق های نامتعارف ونابرابر برای عموم آشکار شده است، در راستای مطالبه برابری، که پیشینه ای تاریخ و اسلامی و قانونی دارد، از آن مقامات گرامی درخواست های ذیل را تقاضا داریم:

_ فارغ از نوع قرارداد، یکسان سازی نسبی حقوق، مزایا و پاداش ها بسته به سمت و مدرک تحصیلی برای کارکنان

_ حذف شرکت های واسطه ای و تبدیل وضعیت (تبدیل قرارداد) نیروهای تامین نیروی شرکتی به قرارداد مستقیم
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
13
16
ما هم نیروی شرکتی هستیم. به جای تبدیل وضعیت این همه نیروی با سابقه سال گذشته وزارت نیرو آزمون استخدامی برگزار و افراد بدون سابقه کار را به عنوان نیروی رسمی استخدام کردند. یعنی مهارت و جایگاه آنها بالاتر از نیروهای چند سال خدمت هست؟ بهتر نیست وزارت نیرو و توانیر اول نیروهای شرکتی را رسمی نمایند ؟ تا کجا ما باید با این وضعیت ادامه بدهیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما اول مشخص کن پارتیت کی بوده اومدی نیروی شرکتی شدی. تو همین آزمونشم حرفو حدیث هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
نیروی شرکتی هم مگه پارتی میخواد؟
تو دیگه چه بیچاره ای هستی که فکر میکنی شرکتی هم پارتی میخواد
ناشناس
| United States of America
میدونم نیروهای شرکتی چجوری انتخاب میشن 90 درصدشون با پارتی میان به امید رسمی شدن که اغلب هم موفق میشن. به نظر من مسئولین و نهادهای نظارتی باید نیروهای شرکتی ای که به ناحق و با پارتی بازی میان دستگاههای دولتی رو اشغال می کنند رو از شرکت بیرون بندازن و با آزمون نیرو بگیرن. من میگم باید شایسته پروری رو ترویج داد نه مفت خور پروری. بیچاره هم خودتی
ناشناس
| United States of America
شما اول آزمون بده . قبول بشو. مصاحبه بشو، شاید از همین شرکتی بودن هم ورت داشتن. یه جور میگه با سابقه انگاری توی شرکتای دولتی دارن فیل هوا میکنن، همشون بیکار نشستن. چی بشه یه نامه غلط غلوط بنویسن. هر کسی باشه یه ماهه کارو یاد میگیره انقدر سابقه سابقه نکنید.
نرگس
| Iran (Islamic Republic of)
همچین میگین اول آزمون بده اینگار تو این ازمون از چی امتحان میگیرن. همش مطالب بدرد نخور که به هیچ وجه در کار بدر نمی خوره و اصلا این ازمون ها مناسب سنجش دانش و تخصص یک فرد نیست. توی شرکتمون هرچی دانشگاه ...یه داغون هست توی ازمون ها قبول شدن اونم بدون پارتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ببینید. تجربه و کاربلدی و این حرفا همش کشکه. هرکسی باشه یه ماهه یا نهایتا 3 ماهه کارو یاد میگیره. اگه تجربه قابلیت آزمون گیری داشت مطمئن باشید آزمون رو بر مبنای تجربه می بستند. در شرایط فعلی تنها راه رقابت آزمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
12
9
به جای استخدام جدید این نیروها رو تبدیل وضعیت کنند
الان یک نوجوان داره چند میلیون میگیره
ولی نیروهای چند سال سابقه خیلی بگیرن یک میلیون میشه
پاسخ ها
ی
| Iran (Islamic Republic of)
والا از نظر من بی عدالتی اینه که امثال شما در ظاهر انکار میکنید ولی در باطن با اشنا و پارتی شرکتی شدین...به یکی مثل من که از هفت سال قبل دنبال کارم هی میام و میرم اینا رو نگین
"عدالت"
اگر کامنت منو منتشر کردن! تو رو خدا بزارین درد دل ما هم بگوش مسئولین برسه
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا بیچاره ای آقای ناشناس--من یه نیروی شرکتی هستم توی یکی از سازمانهای دولتی--همه ی رسمی ها بی سواد هستن و خیلی هابا پارتی اومدن سرکار و اکثر کارا رو سر من ریخته و حضرات فقط یقول دوقول میزنن حقوقشون هم 3 برابر منه و سر وقت میگیرن و من باید حقوق بخور نمیرم 6 ماه عقب باشه--این عدالته--آزمون نمیتونه سطح واقعی علم و هوشو بسنجه ولی متاسفانه برای اینکه مصاحبه امکان پارتی بازیش بیشتره ملاک استخدام آزمون شده ولی ما کارمندهای شرکتی بعد از سالها خدمت حق استخدام رو داریم ک پایمال شده متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
13
9
نیروهای توزیع دیگر شهرستانها هم این کار رو انجام بدن شاید حرفشون به گوش کسی برسه و اقدامی انجام بگیره
سیمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
10
6
چه عجب یه اعتراضی هم همگانی شد.والا ما دیگه نمیدونیم به کجا و به کی باید بگیم.ما نیروهای حجمی شرکتی هستیم.۱۲۱فوریتهای برق کار میکنیم.روزای تعطیل هم کار میکنیم.حقوقمون ۱۲۰۰۰۰۰ تومنه.نه مزایا داریم نه حق مرخصی رفتن بهمون میدن.تقی به توقی میخوره هم تهدیدمون میکنن که اخراج میشیم.کاش اینا به گوش مسیولین برسه.کارمون خیلی سخته.مستقیم با مشترکین درتماسیم.دیگه واقعا نمیکشیم.حداقل حقوقمون با اونایی که هفته ای دو روز تعطیلن یکی باشه.تغییر وضعیت بدن شغلمونو.چرا هیشکی به فکر ما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
باید زور بالا سرت باشه رسمی بشی برای از جا بلند شدنت هم ماموریت طلب میکنی, همینطوری هم که با پارتی اومدی باید کلاهتو بندازی هوا و تا پائین میاد 7 گلوله بهش بزنی.پیش قاضی و ملق بازی!!!!ما که میدونیم خیلی ها با پارتی اومدید سرکار
شرکتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
4
امیدی نیست چون ت.........نیست.واقعا هر طور فکرشو بکنی نیروی شرکتی و حجمی و ... معنی نمیده.اگه واقعا ارگانی به کارمندی یا کارگری نیاز داره چرا باید چندین قرارداد متفاوت بسته بشه.قراردادهای که نه از نظر ریالی نه از نظر امنیت شغلی کیفیت داشته باشه.اخه تا کی باید به اینصورت کار کرد که حتی برای مهمانسرا گرفتن هم قبولت نداشته باشن و بگن شما همکار ما نیستی.تفاوت پرداختها هم که دیگه به جدا .در کل قرارداد نیروهای شرکتی و حجمی ظلمیست عظیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
حالا این ما رسمی ها هستیم که هر روز توی مهمانسراها لم میدیم!! 25 سال سابقه کار دارم فقط 2 روز از یک مهمانسرا استفاده کرده ام اونم با هزار خواهش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
3
16
به نظر من نیروهای اداری شرکتی نباید استخدام رسمی بشن چون خیلیاشون با پارتی اومدن اما نیروهای فنی شرکتی باید استخدام بشن چون تمام بار شرکت رو دوش برقکاراست و اینو هم میدونم که با پارتی بازی نیومدن سرکار.چون هیچ کسی نمیاد آشناهاشو ببره تو کار برقکاری که خیلی خطرناکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
7
7
از مسئولان محترم وزارت نیرو خواهش می کنیم به وضعیت اسفبار نیروهای شرکتی در توزیع برق نواحی استان تهران هم رسیدگی نمایند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
خیلی سطح آگاهیت پایینه--حتما برقکاری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
6
3
سلام، منم با نظر دوست و همکارمون سیمین کاملا موافقم، سیمین جان منم همکار شمام و میخوام به نظر شما نکات دیگه ای رو اضافه کنم ، اینکه خیلی سخت و تلخه که هر تلاشی که میکنی به هیچ نتیجه ای نمی رسی و هیچ جای پیشرفتی برات نذاشتن و تنها بهونه ای که وجود قرارداد های حجمی ماست، که متأسفانه جزو نیروی منابع انسانی شرکت محسوب نمیشیم، و علی رغم زمان و انرژی ای که اینجا میذاریم هیچ بهبودی تو شرایطمون ایجاد نمیشه و حتی سیر نزولی هم داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia
دقیقا من هم 6 ساله به صورت حجمی تو این شرکت کار می کنم. مدرکم هم مهندسی برقه و از خیلی ها بیشتر شایستگی کار تو مجموعه رو دارم اما تو ازمون ها یک نفر می خواستن و 800 نفر شرکت کرده بودن و من قبول نشدم هر بار تلاش کردم. الان این همه ساله با حقوق خیلی کم و تبعیض های رفتاری وحشتناک دارم ادامه میدم به امید بهتر شدن شرایط اما به جای بهبود همش تهدید میشم ک همینو هم از دست میدم. بدیش اینه که کار قبلی خودم رو هم به امید این کار از دست دادم و حالا دست از پا درازتر در حالی که سن استخدامم هم رد شده موندم چیکار کنم.
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
7
4
این خواسته پرسنل توزیع برق خوزستان هم هست ما بیشتر از بقیه نامه نگاری کردیم اما کسی نبود که بتونه رسانه ایش کنه.
حقوق ما هم یک میلیون ودویست بیشتر نمیشه.
با هفت سال کار.
یک مهندس ناامید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
12
من سالهاست درخواست کار دادم به شرکت توزیع
بعد از من کلی نیرو شرکتی گرفتن یکبار هم منو با وجود معدل خوب و دانشگاه دولتی روزانه دعوت به مصاحبه نکردن
سال گذشته اعتراض کردم گفتن درخواست کارت گم شده یک مصاحبه سوری ازم گرفتن و بعد حتی نتیجه مصاحبه بایگانی نکردن سرآخر هم بهم گفتن برو شکایت کن!!! کی هست که انقد خودشو انگشت نما کنه با خزار تبصره و قانون جواب شکایتشو بدن اخرم نتونی پاتو تو شرکت توزیع بزاری....
سوالم اینه شما چطور شررکتی شدین؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
2
5
به نظرم مسئولان ... وزارت نیرو باید عذرشان خواسته شود.
متاسفانه بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
2
باسلام و احترام فراوان
پیرو اعتراض نیروهای تامین نیرو لازم به ذکر است خط فقر درکشور۲۰۰۰تومان است وتمام نیروهای شرکتی بخاطر وجود واسطه در قراردادبا شرکت های توزیع مبلغی پایین تر از خط فقر را دریافت میکنند
همچنین حقوق آنها یک سوم نیروهای رسمی است که بعضا کار آنها چند برابر سخت تر از نیروهای رسمی است
متاسفانه سالانه براساس آزمون وسهمیه نیروهایی استخدام میشوند واز همان ابتدای امر حقوق های چندبرابر افراد باتجربه میگیرند که این امر خود باعث احساس پوچ بودن در فعالیت نیروهای شرکتی میباشد و بهبود عملکرد را کاهش میدهد
حقوق های نیروهای شرکتی بسیار کم است واین باعث ایجاد مشغله فکری و حتی حادثه های برق گرفتگی در سیم بانها میشود
کسی که جان خود را به خطر می اندازد برای خدمت به مردم و کشور حقش بیشتر از اینهاست
متاسفانه بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
3
1
باسلام و احترام فراوان
پیرو اعتراض نیروهای تامین نیرو لازم به ذکر است خط فقر درکشور۲۰۰۰۰۰۰تومان است وتمام نیروهای شرکتی بخاطر وجود واسطه در قراردادبا شرکت های توزیع مبلغی پایین تر از خط فقر را دریافت میکنند
همچنین حقوق آنها یک سوم نیروهای رسمی است که بعضا کار آنها چند برابر سخت تر از نیروهای رسمی است
متاسفانه سالانه براساس آزمون وسهمیه نیروهایی استخدام میشوند واز همان ابتدای امر حقوق های چندبرابر افراد باتجربه میگیرند که این امر خود باعث احساس پوچ بودن در فعالیت نیروهای شرکتی میباشد و بهبود عملکرد را کاهش میدهد
حقوق های نیروهای شرکتی بسیار کم است واین باعث ایجاد مشغله فکری و حتی حادثه های برق گرفتگی در سیم بانها میشود
کسی که جان خود را به خطر می اندازد برای خدمت به مردم و کشور حقش بیشتر از اینهاست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
3
3
سلام
خداوند همه انسانها را برابر افرید تفاوت هارا خود انسانها بوجود اوردند.
فرق های زیادی مدیران بین نیروهای شرکتی ورسمی ایجاد کرده اند
هزینه اضافه کار نیروی رسمی سه برابر بیشتر ازیک شرکتی است
هزینه ماموریت یک نیروی رسمی دوبرابر بیشتر از یک نیروی شرکتی
هزینه فرزند و ...نیز همچنین
درنیروهای رسمی هدایای مختلف به مناسبات مختلف وجود دارد ولی برای نیر وی شرکتی نیست
بیمه های معتبر برای نیروهای رسمی هست ولی برای نیروهای شرکتی حتی کسی نیست که لیست بیمه که برایشان میزنند رابرسی کند
هزینه لباس
هزینه ورزش و..........
این ناعدالتی اسلامی نیست ای به ظاهر مسلمانان
اپراتور پست برق
|
United States of America
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
5
2
ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﺎ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﺤﻀﺮﯾﺪ ﺯﯾﺮ ﺑﻨﺎﻱ ﺭﺷﺪ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﺮ
ﮐﺸﻮﺭﻱ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺮﻕ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺑﺮﻕ ﻫﺎﻱ
ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﻱ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﭘﺴﺘﻬﺎﻱ ﻓﺸﺎﺭﻗﻮﻱ ﺑﺮﻕ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻭﻇﯿﻔﻪ
ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺑﺮﻕ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺷﺘﻦ ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺮﻕ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ
ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺷﺎﯾﺎﻥ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺩﻧﯿﺎ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﺻﻠﯽ
ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺑﺮﻕ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﺓ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺣﺎﮐﻤﯿﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺼﻮﺻﯽ
ﺳﺎﺯﻱ ﻣﺴﺘﺜﻨﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﻧﯿﺰ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎﻱ ﮐﻠﯽ
ﺍﺑﻼﻏﯽ ﺍﺯﺳﻮﻱ ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﺻﻞ 44 ﻗﺎﻧﻮﻥ
ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﯽ ‏( ﻓﺼﻞ ﺍﻭﻝ - ﻣﺎﺩﻩ 2 - ﮔﺮﻭﻩ 3 – ﺑﻨﺪ 8 ‏( ﺷﺒﮑﻪ
ﻫﺎﻱ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺳﺎﺯﻱ ﻣﺴﺘﺜﻨﯽ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .
ﭘﺴﺖ ﻫﺎﻱ ﻓﺸﺎﺭﻗﻮﻱ ﺑﺮﻕ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭﻱ ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺮﻕ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ
ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺎﺯﻭﻱ ﺍﺻﻠﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺮﻕ
ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﮏ ﺑﺎﻋﺚ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ،ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻣﯽ
ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭﻧﯿﺰ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺑﺎﺭﺯ ﻣﺎﺩﻩ ‏(8 ‏( ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭﻱ
ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﺩﺭ ﭘﺴﺖ ﻫﺎﻱ ﻓﺸﺎﺭﻗﻮﻱ ﺑﺮﻕ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻣﺎﺩﻩ 6 ﻗﺎﻧﻮﻥ
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭﻱ ﺷﻐﻠﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﻭ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ
ﻭﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻃﺒﻖ ﻣﻮﺍﺩ ‏( 10 ﻭ 11 ‏( ﻫﻤﺎﻥ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺟﺰﺀ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﯾﺮﺑﻨﺎﯾﯽ
ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺣﺎﮐﻤﯿﺘﯽ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ . ﻭﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺳﻠﯿﻘﻪ ﺍﯾﯽ
ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻧﯿﺮﻭ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 83 ﭼﺎﺭﺕ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻱ ﭘﺴﺖ ﻫﺎﻱ ﻓﺸﺎﺭﻗﻮﻱ ﺑﺮﻕ
ﺣﺬﻑ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺷﻐﻞ ﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺣﺠﻤﯽ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ
ﺑﺮﻭﻥ ﺳﭙﺎﺭﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 91 ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻧﯿﺮﻭ ﻣﺠﻮﺯ
ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﭘﺴﺖ ﻫﺎﻱ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﻮﻱ ﺑﺮﻕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ
ﺷﻐﻠﯽ ﺣﺎﮐﻤﯿﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﺠﻠﺲ ﻭﻗﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﻣﻪ
ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭﻗﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭﻩ 60/91 ﺑﻪ ﺗﺎﺭﯾﺦ 10/3/91 ﮐﻪ
‏(ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﮐﺎﺭ ﻣﻌﯿﻦ ﺭﺍ
ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺳﭙﺲ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺟﺬﺏ ﻧﯿﺮﻭ ﻧﻤﺎﯾﺪ ‏)
ﻧﯿﺮﻭ ﻫﺎﻱ ﺟﺪﯾﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ ﺟﺬﺏ ﻧﻤﻮﺩ . ﺳﺆﺍﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ ،ﻣﮕﺮ
ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺷﻐﻠﯽ ﺩﺭ ﯾﮑﺴﺎﻝ ﺣﺠﻤﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ
ﺣﺎﮐﻤﯿﺘﯽ ﮔﺮﺩﺩ؟
پاسخ ها
دادخواه
| Iran (Islamic Republic of)
باز شروع شد
به من بگید ببینم 2800 حقوق کمه؟؟
همون اپراتورها که میگید با آزمون پیمانی اومدن فک نکنم 2100 هم بگیرن
مشکل شما اینه که ماهی 5 ملیون هم بگیرید باز اعتراض دارید و مستند هم نیست
شرکت توزیع نیروی شرکتی داره 1800 تا 2 میگیره با کار 100 برابر سخت تر از شما
رسمیشم 4 تومان با 20 سال سابقه
این که شرکتی ها میگن 3 برابر هم حرف تو خالیه
مشکل پرسنل اینه میان با 8 تا 10 سال سابقه خودشونو با 30 سال سابقه اون شرکت مقایسه میکنن بعد یکمم اضافه میکنن میگن 3 برابر دو برابر
ببینید دیگه حکم همه پرسنل نو وزارت خانه و مجلس رویت شده
شما در خواست منطقی میتونه این باشه که یک آزمون بزارند و شما اگه 50 درصد حد نصابم آوردید قبول کنن نسبت به کسانی که آزاد آزمون میدن
و شرایط سنی برای شما نزارند که مشکلتون برطرف بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
4
11
تبدیل وضعیت نیرو های شرکتی که همگی با پارتی و... وارد سیستم شده اند ظلم در حق جوانان بیکار تحصیلکرده و کسانی است که با تلاش و کوشش و از مبادی رسمی وارد این سیستم شده اند.
اینجانب از مسیولین توانیر خواهشمندم فریب مظلوم نمایی این افراد را نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شرکتی هستم و با آزمون شرکتی شدم
برقی زاده اصل
| Iran (Islamic Republic of)
اگر یک نفری با پارتی آمده و بدون طی کردن مراحل قانونی ، به نظرم در وهله اول مدیران عامل شرکت ها مقصرند و صد البته این کار در سکوت معنا دار شرکت مادر تخصصی توانیر صورت گرفته است . یعنی شرکت توانیر دومین مقصر و کوتاهی کننده بعلت نقش نظارتی که بر شرکت های توزیع دارد .
حق شرکتی ها برای تبدیل وضعیت کاملا منطقی و عقلانی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
2
9
یکی از دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر وجود همین نیروعای شرکتی است که کلا بدون صلاحیت و مدرک مرتبط و فقط بارابطه وارد سیستمهای اداری شدند و حالا این توقعات بیجا را هم دا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا واستون متاسفم اونموقعی که نیروهای شرکتی رفتن سرکار ازمونی درکار نبود بچه خوب اگر رابطه درکار بود از همون اول رسمی میشدن نه شرکتی با یک سوم حقوق و سرکوفت و تهدید و عین چی کار کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
4
9
واقعا چه توقعات بیجایی
اگه میخواین رسمی یا قراردادی بشین برین آزمون بدین استخدام شین
آدم هست حاضره کار شما رو با نصف پولی که میگیرید انجام بده
از طریق مبادی رسمی و آزمون وارد نشیدید که اینچنین توقعاتی داشته باشید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
3
4
سلام دادخواه
چرا جوش اوردی بیا فیش حقوق ها رو بذار کنار هم مقایسه بکن
من با مدرک کارشناسی با هشت سال سابقه کلی اطلاعات نمیتونم معاونت قسمت رو بگیرم چون شرکتی هستم تفاوت حقوق1700000 من 7500000 معاون که کار بلد نیست
انجاست که تفاوت سه برابر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بیا خودتو با معاون داری مقایسه میکنی!!!
معاون با چند سال سابقه؟؟
شما که انقدر اطلاعات داری دمت گرم از این اطلاعاتت استفاده کن آزمون بده
در ضمن شرکن های توزیع یه قانون دارن با 5 سال لیسانس اگر موافقت مدیر باشه جمع میکنن نامه میزنن توانیر برای تبدیل وضعیت
هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
7
3
اتهام وارد شدن نیروهای شرکتی با پارتی، ناشی از بی اطلاعی است. فرضا هم یک قسمت از کار نادرست بوده باشد، آیا دلیل کافی می شود الباقی قسمت ها خراب باشند. مثال: یک نفر مقررات راهنمایی رانندگی را رعایت نمی کند و تصادف می کند آیا می شود گفت که خودش مقصر بوده و نیازی به درمان در بیمارستان دولتی ندارد؟! (آیا در حق آنهایی که مقررات را رعایت می کنند ظلم می شود؟)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
1
ای بابا
پدر من با 27 سال سابقه با فوق لیسانس برق و استخدام از اول با لیسانس در شرکت توزیع اولا هنوز معاونت بهش ندادن
دوما دریافتیش هم با همه مزایا به 4500 میرسه
چجوری شما توقع دارید که با چند سال سابقه معاون و مدیر بشید و 7 ملیون هم بگیرید
اینگونه باشد که دیگر هیچ شرکت خصوصی نباید باشد و کل مردم را دولت حقوق بدهد
من خودم 87 آزمون دادم و نیروگاه قبول شدم با 170 ساعت اضافه کار و شیفت و غیره هم انقدر توقع ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
4
2
نظرات مختلفه ولي بايد اينو درك كنيم كه كسي در يك سازمان با كش و قوس ها آن قسمت آشناست ، تمام وقت ، سر كاره ، زندگيش كارشه ، علاقه و اضطرابش كارشه ، چند ساله داره كار ميكنه آيا ميشه توقع داشت كه حالا بعد از 9 سال كار بياد بره آزمون بده وقت كافي براي مطالعه تمام وقت نداشته ميشه با شخصي كه تازه فارغ التحصيل يه دانشگاه معتبره رقابت كنه (بيشتر فكر كنيد )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
2
4
دوست عزیز ما با پارتی بازی سر کار نیومدیم.
همه قسمت ها ادم هایی هستن که با ارتباطات مشغول کار شده اند ولی نباید به همه برچسب زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
3
3
الان خیلی ها که استخدام میشن از طریق ازمون از مدلهای مختلف سهمیه استفاده میشه
ولی بچه های شرکتی با سختی کار باوحقوق بسیار پایین
بی ثباتی در کار
بدون امنیت شغلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
2
5
ای کاش فیش حقوق مدیران و معاونت های شرکت های توزیع هم بررسی میشد....
محمود
|
United States of America
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
3
0
دوست عزیز خوبه که چند مورد رو توضیح بدم1-اولا اپراتور پست برق با 10سال سابقه2300میگیره با کلی استرس وخطرات برق فشار قوی 2_دوما اپراتور پست برق در بدنه دولت چارت سازمانی داره و گرنه در آزمون سال 92 پیمانی اپراتور استخدام نمیکردن 3_سوما حقوق اپراتور جدیدا الستخدام از تمامی اپراتورهای کار معین بیشتر هست و این ظلمی بزرگ در حق اپراتورهای کشور که تعدادشون 4775نفر می باشد 4_چهارم اینو بگم که ما اگه شرکتی بودیم به هیچ عنوان مجلس و سازمان مدیریت و وزارت نیرو زیر بار نمیرفتن که برای ما طرح استخدامی یکسان سازی ارایه بدن 5_پنجم نیروهای شرکت توزیع اکثرا بدون چارت استخدام شدن و در قسمت های مختلف کار میکنن و طبق قانون هر شغلی که در دستگاهاای اجرایی چارت نداشته باشه نمیتونه تبدیل وضعیت بشه و از مزایای رسمی ها استفاده کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اگر حق باشه واقعا حق نیرو های شرکتی توزیع هست نه این اپراتورهای قرارداد معین توزیع!!!
توزیع کارگرهای حوادثش و تعمیرانت و فنی واقعا با جونشون بازی میکنن
بعد این آپراتورها ی قرارداد معین تا یه امتیازی به کارگرا میدن میگن ما کارگریم به ما بدین
تا به کارمندا میدن میگن ما کارمند معین هستیم
قسم میخورم این ماه همین اپراتورها 2800 کف حقوقشون شده و با اولاد 2950 و فیش هارو همرو من میبینم تو سیستم
بعد همین استخدامی 92 دریافتیشون به 2 ملیون هم امسال نرسیده و کارشناس های تازه جذب شده با سابقه تا 10 سال مرتبط دارن 2200 میگیرن
اگر خلاف اینه فیش بیار برای این ماه و ثابت کن
من همینجا استعفا میدم
اینا کارشون اینه تو همه جا مظلوم نمایی میکنن و مشکل از وزارت نیرو که جلو زیاده خواهی این ها رو نمیگیره و هرروز بدتر از دیروز میشن
در ضمن اپراتور 10 سال سابقه معین 20 درصد هم نیستن اینایی هم که شلوغش کردن اکثرا سال 88 . 89 حجمی قرارداد بستن با ...که زود تبدیل وضعیت بشن
اینا خودشونو با اپراتور 30 ساله رسمی که 3400 میگیره مقایسه میکنن و هرکدوم الکی حقوق دهن به دهن بالا میبرن در صورتی که 90 درصدشون تا حالا فیش اونم ندیدن
عزیزم حنای شما دیگه رنگی نداره
همه فیش ها رو از برق تهران بردن وزارت خانه و گفتن حقوق اینا از رسمی ها هم داره بالا میزنه و باید نا متعارف نباشه
خالا ایشالا یکسان سازی بشه بفهمی که ندونسته و دونسته دروغ نبافی
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
5
خواهشا مديران توانير به داد توزيع شيراز برسن
رضا
|
United States of America
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
3
4
دوستان شرکتی چرا شما مثل بقیه اردیبهشت نودو چهار در آزمون شرکت نکردید!!!!!!شما که در اولویت هم بودید؟یا شاید امتحان دادید و قبول نشدید؟شما صحبت از اون نوجوان میکنین که داره چند ده میلیون میگیره خوب حتما صلاحیتشو داشته،شاید مثل شما پارتی نداشته که شرکتی بشه و بنده خدا کلی وقت گذاشته تلاش کرده خونده و قبول شده،ادمین لطفا منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا قاطی می کنی؟! رسمی نبودن یا نبودن دلیل بر نابرابری فاحش نباید باشه! فرض کن در یک اداره بگن به نیروهای فوق لیسانس 10 میلیون حقوق بدن و نیروهای لیسانس پانصد هزار! بعد بگن لیسانسا عرضه ندارن! با عقل جور میاد؟!
ناشناس
| Australia
اولا که شرکتی ها هیچ سهمیه ای اضافه تری ندارن که تو ازمون قبول شن. ثانیا خیلی از تازه استخدام ها با سهمیه شهدا و جانباز و اینا وارد شدن نه با صلاحیت علمی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
2
1
متاسفانه بعضی از کاربران در این موضوع دچارت قاط می شوند! رسمی بودن یا نبودن(اصلا کارمند بودن یا نبودن) دلیل کافی برای نابرابری فاحش نیست! آیا می شود فرضا بگویند از این به بعد نیروهای رسمی (چون در آزمون قبول شده اند و آدم باعرضه ای هستند و با پارتی وارد نشده اند!!) باید در صف نانوایی نوبت برای آنان نباشد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
4
4
درود بر برق فارس که دلره شرکتی ها رو اخراج میکنه
این همه جوان با صلاحیت و تحصیلکرده به نا حق خونه نشین شدن که اگه آزمون عادلانه باشه قطعا میرن سرکار
دلیل عدم پیشرفت در ایران همین شرکتی هستن که خودشون بهتر می دونن چطور وارد سیستم شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
3
3
من پیشنهاد میدم از همون طریقی که شرکتی شدید برید رسمی هم بشید
خیلی راحته مگه نه؟
دیگه چرا شلوغش میکنید
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
3
3
من از همون طریق که شرکتی شدم رسمی هم میشم. شمام بگرد دنبال پارتی.دوست عزیز ناشناس .
منابع انسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
4
9
شرکتی ها عمدتاً، فرزند همکار یا از بستگان دور و نزدیک پرسنل شرکت توزیع هستند که معمولاً بدون هیچ گزینش علمی و عملی تحمیل می شوند.. ( البته بلا نسبت یه تعداد بسیار اندکی که انسان های شایسته ای هستند)
بسیاری از این دوستان شرکتی در ورود به سیستم به یک کار حداقلی اصرار دارند در حالیکه خیلی زود ادعای معاونت هم می کنند..... اگر می توانید در آزمون صلاحیت علمی و استخدامی پذیرفته شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بلامانع است! آزمونی برگزار گردد و تمام نیروهایی که بدون آزمون وارد شده اند از جمله خیلی از معاونین و و مدیران، در آن آزمون شرکت نمایند. چرا قبول نمی کنید سیستم جذب نیرو در بسیاری از وزارت خانه ها همین گونه بوده است، به نظر شما اگر فرضا اقای الف نیروی شرکتی نبود جاش خیلی می ماند؟! یا سیستم شرکت توزیع دنبال نیروی دیگر شرکتی می بود؟! اگر منابع انسانی به دلیل عدم نیاز و صرفا به دلیل پارتی نیرو جذب کرده که باید منابع انسانی رو به آتش کشید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
به این سیستم می گن ..سیستم ملک طوایفی و قبیله ای یعنی سیستمی که شایسته سالاری درش وجود نداره و ضابطه جایه خودش رو به رابطه می ده و یک نوع پارتی بازی قانونی بوجود میاد و مشاغل هم موروثی می شن این یعنی اینکه فرزند یک سپور نمی تونه شغله دیگه ای انتخاب کنه وباید سپور باقی بمونه چون مشاغل توسط صاحبان اون تصاحب شده شده وکسی جز فرزند و خویشانش نمی تونه وارد اون شغل بشن ...داریم کم کم به سیستم قاجاریه بر می گردیم...!!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
2
اگر سیستم شرکت توزیع دنبال نیرو کار نمی بود که این نیروها جذب نمی شدن. واقعا ایراد مدیریت منابع انسانی وزارت خانه ها را گردن نیروهای شرکتی انداختن بی انصافی است! در سیستم جذب نیروی کار به روش شرکتی به هر حال نیروهایی استخدام می شدند (هرجند آنهایی که آشنا داشتند زودتر مطلع می شدند).
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
5
4
شرکتی حیا کن توانیر رو رها کن
بی کسان
|
United States of America
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
5
1
سلام
نمیدونم چرا این دولت مخالف نیروهای شرکتی هست برا تبدیل وضعیت.....نمیدونم چرا دولتمردان با حقوقهای چند ده میلیونی نمیخوان مردم رو ببینن اونم جونهای دهه شصتیهای که هرچی بدبختی برا ماهاست.از توزیع فارس 23 نفر رو اخراج کردن هیچ مسئولی اصلا براش اهمیت نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
4
1
سلام
من یه نیروی پیمانکاری هستم با 7 سال سابقه تو حقوقم از 1200000 بالاتر نیست که کمتر هم هست .نه اضافه کاری نه ماموریت نه پاداش .نه استراحت و نه خیلی چیزایی دیگه. همکارم با سابقه کمتر از من داره میگیره 3700000 بعد حرف بزنی میگن برو بیرون اخراجی شما. اینه عدالت علی..که دم میزنن.هر ماه کلی پول واسش میریزن میره مسافرت پول میدن دستش خالی نباشه.........اخه گناه دارن طفلکیا.....اینه وضعیت برق خراسان شمالی .برق نیوز لطفا پیگیری کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
3
1
سلام دوست عزیز میگی نیروهای شرکتی با پارتی رفتن اون کسی که پارتی داشته باشه مستقیم قراردادی و رسمی می شود نه نیروی شرکتی بدبخت .بنده نیروی شرکتی آژانس خدمات مشترکین برق شهرستان سرباز استان سیستان و بلو چستان هستم که دارای سابقه 16سال که نیروی شرکتی می باشم و با حقوق 1200000و فاقد هر گونه مزایایی قانونی اضافه کار و ماموریت با این حال هیچ گونه تضمین شغلی ندارم بار ها تهدید به اخراج شدم آیا این ظلم نیست من جوانیم را صرف شرکت توزیع کردم هیچ گونه تبدیل وضیعتی حتی هنوز قراردادی هم نشدم رسمی شدن جای خود دارد الان اخراج بشم کجا دنبال کار بگردم از کجا شکم زن و بچه هامو سیر کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کجایند کسانی که دم از اسلام و عدالت میزنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تعبضی که در استان سیستان و بلوچستان هست هیچ کجای کشور وجود ندارد!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
2
2
سلام
نیروی شرکتی و رسمی فرقی ندارن اتفاقا نیروی شرکتی داره اداره رو نگه داری میکنه ، فرضا یکی با پارتی اومده بالاخره آدمه باید حقش رو بگیره به نظرم اخراج کار درستی نیست برای نیروی شرکتی کسی که 15 سال یا 20 سال سابقه داره اخراج بشه باید چکار کنه انشالله قانون تصویب بشه نیروی شرکتی نگیرن و شرکتی های قبلی تبدیل وضعیت بشن(با هر سابقه ای ) به جای اینکه برای حق هم دفاع کنین تو سر هم میزنید وقتی مسئول این حرکتها رو میبینه دیگه کاری نمیکنه و برعکس عمل میکنه، به امید اینکه روزی مساوات برقراربشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
2
2
همه دوستان راست میگن درسته عزیزان عدالت نه در استخدام نیروی شرکتی هست نه غیر ولی این وسط نیروهایی هستند که بیشتر از پانزده سال با حقوق کم,فشار کاری بالا,حق خوری شرکتهای مختلف سوختن و ساختن چه فرقی داره کی معرفیش کرده حالا شما ازراه برسی بگی چون معرفیت کردن باید بری بیرون. تجربه کار تخصصی که مثلا تو اتفاقات داره کدوم مهندس جدید میتونه داشته باشه. بله خیلی ها هم هستن باپارتی میان نه چیزی بلدن نه اهل کارکردنن ولی همه رو بایه چوب نرونین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
1
3
بنده از طریق آزمون شرکت توانیر در رقابت علمی با چند هزار نفر از نظر علمی برگزیده شده و پس از طی مراحل گزینش در شرکت توزیع استخدام شدم و از ابتدا رسمی هستم. واقعیت این است که نیروهای شرکتی اکثرا با ... می آیند و گاها صلاحیت های لازم را ندارند و پس از چند سال نیز رسمی می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
3
0
سلام
جناب ناشناس واقعیت ها را یه کم واضح تر بگو ،کل درآمد زایی شرکت توزیع کشور که منجر به اعتبارات مالی هنگفتی می شود توسط چه کسانی به چرخش در می آید.اگر نمی دانید بدانید توسط من مامور قرائت، مامور وصول مطالبات ،مامور پلیس برق و مامور اصلاح سرویس که قسمت امور مشترکین اداره برق هر منطقه می باشد .حالا بگو ببینم این نیرو ها کدومش با پارتی اومده شما دم از آن می زنید .این نیروها نیروی شرکت های واسطه ای شرکت توزیع هستند آیا این ها حق تبدیل وضعیت ندارند که تمام جوانیشون را صرف شرکت توزیع کردن کن با کمترین حقوق ،بدون مزایایی قانونی کسی که 15 سال سابقه کار دارد صلاحیت ندارد یه کم منطقی تر بحرفید نه تعصبی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مامور قرایت که اصلا شرکتی نیست
در ضمن اون بنده خدا حوادث که صبح تا شب بالا تیر برقه کار میکنه یا شماا؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
2
1
آنچه در واقعیت و عمل داریم میبینیم این هست که نیروهای شرکتی همه با پارتی و خیلی راحت تر از نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی معتبر، وارد سیستم می شوند و بعد هم از طریق همون پارتی هاشون فشار میارن که مزایاشون با رسمی ها یکسان شه و بعد هم جذب شن. اقا ما لیسانس روانشناسی از این نیروهای شرکتی داریم ار منشی بودن شروع کرد الان تو پست مهندس برق نشسته بعد طفلکی این فارغ التحصیلای ممتاز دانشگاه برای کار به این در و اون در میزنن
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
1
اینجا ایران هست نگران نباشید همه چیز امکان پذیر است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
2
1
واقعا ظلم هست نخبگان بیکار باشن و این شرکتی ها که با رابطه و شیرینی وارد سیستم های دولتی شدن ادعای رسمی شدن هم بکنن
البته قبول دارم که درصصد بسیار بالایی از پرسنل رسمی هم همین شرکتی ها بودن که از همون طریق شرکتی شدن رسمی هم شدن!
ولی بالاخره جلوی فساد از هر جایی که گرفته بشه بازهم منفعته.
باید موضوع رو از بالا نگریست و بفکر اصلاح و پیشرفت کشور بود.نه اینکه با مظلوم نمایی عده ای احساساتی شد و حق ملت رو پایمال کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه در نظرتون کوته نگری داشته اید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
1
مشکل کشور ما اینه که عده ای با رابطه و... وارد سازمانها میشن و چون هیچ هنر و صلاحیتی ندارن فقط باعث در جا زدن سیستم و خانه نشین شدن نخبگان میشوند
در صورتی که اگه از روز اول راه رو درست میرفتیم و نخبگان رو از طریق آزمون جذب سازمان ها میکردیم.همین نخبگان سبب پیشرفت کشور می شدند و راه را برای اشتغال همه باز میکردند و بیکاری هم نداشتیم.
ولی متاسفانه الان....
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
گرت مملکت باید آراسته / مده کار ُمعظم به نوخاسته

سپه را مکن پیشرو، جز کسی / که در جنگها بوده باشد بسی

به خُردان مفرمای کار دُرشت / که سندان نشاید شکستن به مُشت!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
1
1
تا وقتی که شرکت های واسطه ای دستگاه های دولتی جمع نشود نیروهای شرکتی توسیستم دولتی هستند،وقتی شمای نخبه بقولت که بیکار باشید دنبال کار بگردید و شرکت های واسطه ای یکی از دستگاه های دولتی اعلام نیاز بکند و بروید بعنوان نیروی شرکتی مشغول کار باشید شما زورت نمیاد بعد 15سال باز هم نیروی شرکتی باشی و تبدیل وضعیت داده نشی ظلم نیست .بروید جلوی دولت را بگیرید که شرکت های واسطه را جمع کنه نه که هر چی از دهنت تون در میاد به نیروهای شرکتی بگید.پاشید برید تو اداره برق شهر تون توقسمت امور مشترکین ببینید چند نفر نیروی شرکتی وجود دارد تحقیقات کنید کدومش با پارتی و شیرینی اومده و اکثرا شرکتی ها با آزمون شرکتی شدند نه با پارتی .در استان ما یکی از فامیلای مدیر عامل شرکت توزیع که حدود 45 سالشه بدون ازمون جذب شده اونم رسمی شده به این میگن پارتی نه به نیروی شرکتی که هر روز تهدید به اخراج میشه در منطقه ما که روزی هزار نفر اخراج و استخدام می کنند از نیرو های شرکتی از شما را نمی دونم که شرکتی شدن هم پارتی بخواد این است وضع مملکت مون.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
3
4
اون موقعی که برای همین شرکتی شدن سر از پا نمیشناختین و با پارتی بازی و شیرینی...حق و حقوق دیگران رو پایمال میکردید فکر الانتون رو میکردید.
شرم آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حرف مفت نزن...پدر من بدون پارتی رفت سر کار نصف این جوجه های دانشگاه رفته قد پدر من از برق سر در نمیاره ....با بیست سال سابقه هنوز همون شرکتی هست که بود با حقوق ۴میلیون و ۳ تا بچه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
شما که حرف خودتون رو می زنید ولی شرکتی ها حق هیچ کی را ضایع نکردن چون دولت خودش توی هر ارگانی شرکت واسطه ای بکار گرفته است اگر شرکت واسطه ای در کار نباشد نیروی شرکتی در آن ارگان بوجود نخواهدآمد . دولت نیاز به شرکت دارد نیروی شرکتی باید شرم کند حق تون از دولت بگیرید اگه می تونیدنه نیروی شرکتی !!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
شما که حرف خودتون رو می زنید ولی شرکتی ها حق هیچ کی را ضایع نکردن چون دولت خودش توی هر ارگانی شرکت واسطه ای بکار گرفته است اگر شرکت واسطه ای در کار نباشد نیروی شرکتی در آن ارگان بوجود نخواهدآمد . دولت نیاز به شرکت دارد نیروی شرکتی باید شرم کند حق تون از دولت بگیرید اگه می تونیدنه نیروی شرکتی !!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
1
1
خود من از طریق مبادی رسمی وارد شرکت توزیع استان...شدم و رسمی هستم
در اوایل رفتار پرسنل طوری بود که از فرط حسادت میخواستن مارو با دندون تکه پاره کنن!
بعد از مدتی متوجه شدم که اینا همگی باهم قوم و فامیل و... هستن که به بهانه حجمی و شرکتی به سیستم تحمیل شدن.واقعا متاسفم
دولت باید بساط این شرکتی ها رو ورچینه که اکثرا هیچ سواد و مدرک مرتبطی هم ندارن.(چون هیچ روال و فرایند قانونی برای جذبشون وجود نداره و از همین جهت هم هست که نتیجه کار مشخصه!)
حال ماها رسمی های جدید الورود شده مثل حال کیانوش تو برره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
5
1
والا ما دیگه از این سیابازیها خسته شدیم
مسیولین توانیر لطفا سفارش ما رسمی ها ایکه از طریق آزمون و هفت خان وارد سیستم شدیم رو به این شرکتی ها بکنن.
یکی نیست بگه چتون نکرده یک شبه استخدام میشید و در اولین فرصت هم رسمی و قراردادی میشید و پست هم میگیرید.
اعتراض هم دارید!؟!؟
گیرم تعدادی هم زورتون نرسیده که مفتی رسمی بشید.آیا روز اول متوجه اختلاف حقوق نبودید؟آیا نمیدانستید که قانونا شرکتی هستید و ربطی به شرکت توزیع برق ندارین و تعدیل وضعیت خبری نیست؟
بابا شما دیگه کی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
3
بیشتر استخدامی های رسمی جسارتا چیزی حالیشون نیست. فقط درس خوندن و حفظ کردن. ای کاش آزمون عملی هم می گذاشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
مگه تو توانیر موشک هوا میکنن که تجربه لازم باشه!
نیست همین شرکتی ها وقتی به سیستم تحمیل شدن با کوله باری از تجربه وارد عمل میشدن!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of)
نکته خوبه ای رو اشاره کردی. متاسفانه نیروهای رسمی در ادارات فکر می کنند نباید کار کنند! جسارتا یاد نگرفته اند باید کار کنند. متاسفانه کارا رو می اندازن گردن باریک همین نیروهای شرکتی!
نیروی رسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
1
سلام.من نیروی رسمی شرکت توزیع تهرانم.انشا...همه همکاران شرکتی هم به زودی فکری به حالشون بشه و ازاین بلاتکلیفی خارج بشن.خواستم عرض کنم همین حسادتها و بی جنبگی بعضی همکاران باعث چنین مشکلاتی شده.اخه ...ک کوته فکر تنگ نظر مگه همکارای ما رسمی بشن از ارث پدری تو میخوان سهم ببرن که ابروی ما رسمیها رو میبری.بدبخت عقده ای بی سواد اول ببین اینا چی دارن میگن.دوستان هر نیرویی که وارد سیستم شده از هر مدل قراردادش از روز اول دنبال پارتی بوده .اقای احمق ثبات وضعیت شغلی همکاران به نفع ما هم هست.میدونم نمیفهمی چون باید همون پشت کوه میموندی.وگرنه ۴تا سوال ریاضی و مدار و ماشین جواب دادن دیگه این همه گمپز در کردن نداره.حیا کن.اینا همکارای ماهستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
1
نیروهای شرکتی در شرایط کماندویی کار کرده اند. در شرایط فنی و عملی، در شرایط کمبود امکانات، در شرایط کمبود نیرو که مجبور شده اند اندازه دو تا سه نفر کار کنند. بی انصافی است که گناه سیستم جذب نیرو ایراد دار نیروهای شرکتی را به گردن این بنده خداها انداخت. این سیستم جذب نیرو مربوط به به یک اداره یا یک شرکت و یا یک وزارت خونه نیست، یک مسئله ملی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
1
1
ای خدا فقط شکرت... . رسید روزی که جوونای نخبه ها به حقشون برسند رسید اون روزی که لیاقت و سواد افراد ثابت بشه رسید روزی ک پارتی بازیو روابط جاشو ب ضوابط داد رسید روزی که حق به حق دار برسه و پایمال نشه عدالت و تبعیض .رسید .....صحبت زیاده ولی جنتاشو ب اختصار میگم ک درد دل خیلیاس..عزیزایی ک ادعای تجربه دارید روز اول ک خدامیدونه چطوری رفتید داخل چ تجربه ای داشتید ک الان شدید استادکار!! سوادچی داشتید؟؟ روز اولم ک استخدام شدید این حرفارو میزدید و این توقعاتو داشتید یا التماس میکردی ک برید داخل یادتون رفته؟؟ اصن کی ب شما وعده رسمی داده ک الان طلبکارید؟؟ اگر توان دارید ک ندارید این گوی و میدان یاعلی بیاید رقابت باشرافت بدیم ببینیم کی لیاقتشوداره .تجربه ب مرور کسب میشه مهم اینه ک باسوادهمراه باشه ک بشه عالی..فقط بدونید تموم شد اون دوران تموم...بچه ها پیش ب سوی موفقیت ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سیستم جذب نیرو با آزمون بهتر از سیستم جذب نیرو به روش شرکتی است. ولی نباید احساسی فکر کرد و به نیروهای شرکتی توهین و ظلم کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
2
مدیران ارشد توانیر آگاه باشید،لطفا فکری به حال شرکت توزیع برق استان ... کنید تا از این بحران جدی آسیب پذیر پارتی بازی در صنعت برق ایران جلوگیری شود... پارتی بازی در شرکت توزیع برق استان ... بیداد میکند مدیریت در این شرکت مرده وای بر احوال پرسنلی که در این شرکت پارتی نداشته باشد باید مثل صنعت توزیع برق استان ... سوخت و ساخت ...مسئولین ارشد توانیر بیدار و هوشیار باشید فکر به حال توزیع برق ...کنید..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
2
آقایون رسمی باسلام
شاعر میگه "وی سپید را فلکم رایگان نداد. این رشته را به نقد جوانی خریده‌ام"
تمام ما بنده خداییم. ولی نمیشه گفت همه داناییم. و قتی تو ملتی تفرقه افتاد دیگه کارش ساختس.
حالا تو ادارات چی؟
درضمن گیریم نیروی شرکتی با پارتی اومده، دزدی که نکرده جویای کار بوده.
کارکردن حق هر انسانیه و مضاف اینکه جوونی شو روی این کار گذاشته هرچند که پارتی بازی همه جا هست. الان که نگران نخبه هان بدونن که وقتی پذیرش سه برابر ظرفیت داریم گناه اون دونفر دیگه نخبه چیه که بعد کلی زحمت باید خداحافظی کنن.
رضا خطيبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
1
1
تفاوت شما با آزمونيها اينه كه شما ناعادلانه و براساس پارتيوارد يك سيستم دولتي شدي و ايشان در يك ازمون سخت وارد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
عجب تفکر احساسی ای!
نیروی شرکتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
شکی نیست که سیستم جذب نیرو به روش شرکتی روشی دارای ایرادات زیاد می باشد. به نظرم بعضی از جویندگان کار به همین نیروهای شرکتی حسادت می کنند. بعضی از نیروهای رسمی هم دچار خود بزرگ بینی شده اند. بهر حال نیروی رسمی بودن یا شرکتی بودن، نباید باعث نابرابری فاحش شود. این نابرابری اثرات مخربی در سیستم ادارات دارد. باید فکر عقلانی کرد و این سیستم را درست کرد و نه احساسی و لودری و پرخاشگرانه!
نیروی شرکتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
شکی نیست که سیستم جذب نیرو به روش شرکتی روشی دارای ایرادات زیاد می باشد. به نظرم بعضی از جویندگان کار به همین نیروهای شرکتی حسادت می کنند. بعضی از نیروهای رسمی هم دچار خود بزرگ بینی شده اند. بهر حال نیروی رسمی بودن یا شرکتی بودن، نباید باعث نابرابری فاحش شود. این نابرابری اثرات مخربی در سیستم ادارات دارد. باید فکر عقلانی کرد و این سیستم را درست کرد و نه احساسی و لودری و پرخاشگرانه!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
یه جوری میگین رسمی انگار خیلی حالیشونه. یا پارتی یا سهمیه.اگه خیلی حالیتونه میرفتید پزشکی. واقعا که مهندسین! اروپا باید بدزدتون. شرکت یرق با این مهندساش
نیرو شرکتی با 13 سال سابقه کاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
سلام فقط میتونم بگم تو این چند سال اخیر دقیقا به برده بودنم تو شرکت توزیع پی بردم مطلبی که تمام مسئولین زیربط به آن اذعان داشته اند.
نیرو شرکتی با 13 سال سابقه کاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
سلام میشه بپرسم ایمیل منو چرا نگذاشتید.
نیرو ی شرکتی با 13 سال سابقه کاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
1
امیدوارم در آینده نزدیک با تغییر مدیر عامل جدید در شرکت توزیع برق تهران بزرگ نظاره گر روزهای خوبی برای نیروهای شرکتی باشیم تا بتوانیم از نیرو با راندمان کاری بالایی استفاده نماییم،زیرا تضاد طبقاتی در بین کارگران خسارات جبران ناپذیری به بدنه شرکت وارد کرده که با تدبیر جدید میتوان آنرا به حداقل رساند. زیرا كارگران از دیدگاه اسلام شریف‌ترین انسان های اجتماع هستند.
یک نیروی شرکتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
تمام سختی و مشقت کار مال منه شرکتی؛
تمام مزایای کار و امتیازاتش مال توئه رسمی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
پارتی داشتن هم هنر میخواد چرا می سوزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
سلام عزیزان من خودم سیمبان با 11سال سابقه وکارشناسی برق شرکتی در شرکت توزیع میباشم چند بار دچار برق گفتگی و حادثه شده طلایی ترین دوران زنذگیم و جوانیمو در این اداره به باد دادم بعد از ده سال یکم گروی دومه در آزمون تکنسینیم قبول شدم به دلیل داشتن کارشناسی و چون حتما افراد قبول شده مدرکی بالاتر از کاردانی نبا ید داشته باشه رد شدم.بی انصافیه که افرادی میان انگ پارتی دار بودن به نیروهای شرکتی میزنن زمانی ميشه قضاوت کرد که در شرایط و تبعیض ما قرار بگیری و جوانیتو یه جایی چه با پارتی چه بی پارتی خرج کردی ومیبینی که فقط حقوقت کفاف یه هفته رو میده بله من پارتی داری سراغ دارم شرکتی شدن همین الان همکارم هستن بالای بیست سال سابقه چون پدرشان توسط حوادث اداره به بدترین شکل ممکن از بین رفته اند جایگزین شده اند شما که خیلی ادعاتون میشه بیاین یه روز با رعدو برق رو تیر برق برین ببینین عرضشو دارین فقط حرف انگ و تهمت به شرکتیهای بیچاره بیاین تابلو سه فاز اتصالو تو باران چه میتونین باهاش انجام بدین
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
2
سلام ، مشکل این چیزایی که شما میگید نیست. مشکل مسئولان عالی رتبه وزرات نیرو و توانیر هستند که متاسفانه ‌ سطحی نگری به موضوع نگاه میکنن و متاسفانه ساماندهی نیروی انسانی در وزارت نیرو رو جدی نگرفتن . و مشکل اصلی ریشه در خصوصی سازی اشتباه در وزارت نیرو داره که ن میدونی در بخش خصوصی کار میکنی و ن در بخش دولتی بلاتکلیف هستی. اخه این بلاتکلیفی به نفعشونه ماهی یه تومن با شرایط سخت کاری بهت میدن یعنی با حداقل دستمزد بالاترین راندومان. یعنی برده داری نوین . وگرنه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تو وزارت خونه ای که درامدزا و پول سازه کاری نداره فقط نمیخوان .
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
2
سلام ، نیروی شرکتی با پنج سال سابقه
در امتحان شرکت کردم در آزمون قبول شدم بدون سهمیه
اما در مراحل استخدام قرار نگرفتم ان سا اله که بقیه شایسته بودن ...
اما سوال از تمامی برادران بزرگوار
آیا از لحاظ دانش فنی و مهارتی و تست هوش و ...
نفر اول با نفر آخر نباید تفاوت داشته باشد ؟
چرا شخصی که در آزمون به هر نوی من جمله تفلب و ... توانسته نمره بیاورد
در کنار بنده باید جهت آموزش به ایشان وقت صرف شود
این عین بی عدالتی نیست ؟
اگر شایستگی از هر لحاظ حساب شود باید بنده جذب میشدم ...
نتیجه اخلاقی برای تمامی بزگواران اینجانب با تمام احترام به نیروهای شرکتی عنوان میکنم که ما جز اینکه بازی دست یک سری افراد سود جو که داخل خود سیستم قرار گرفته نمی باشیم .برای تخریب و زیر سوال بردن یکدیگر قدری تامل کنیم
عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
3
با سلام
من فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد یکی از معتبرترین دانشگاههای کشور هستم چند سالی در بخش خصوصی فعالیت می کردم و بدلیل توانایی در انجام کار بدون هیچ پارتی و پیگیری خود مدیران آبفا وارد سازمان شدم البته هیچ گاه فکر نمیکردم تا مدت ها باید به صورت نیروی شرکتی بمانم و گرنه با توجه به کاهش زیاد حقوق نسبت به شغلی قبلی ام این تصمیم رو نمی گرفتم.
در این چند سال که دارم فعالیت میکنم افراد رسمی رو دیدم که خوب کار می کنند و افراد رسمی رو هم دیدم که نیم ساعت هم کار مفید انجام نمی دهند. من نیروی رسمی و نیروی شرکتی دیدم که هر دو در یک سطح دارن فعالیت میکنند یعنی یا هردو خوب کار میکنند یا هر دو بد. در چنین شرایطی پرسش من این هست که چرا باید نیروهای شرکتی نسبت به همان نیروها و با همان سطح کیفی کار حقوق بسیار پایینتری دریافت دارند ایا این تبعیض نمی باشد. بنده با آزمون کاری بسیار موافقم در هر قسمت بین نیروهای رسمی و شرکتی آزمون کاری برگزار و مهارت دو دسته سنجیده شود اگر مهارت نیروهای شرکتی با توجه به سابقه اشان متناسب با نیروهای رسمی بود باید این نیروها تبدیل وضعیت شوند چرا که دور از عدل و عدالت یک جامعه اسلامی است که دو نفر با شرایط یکسان کاری، دریافتی های متفاوتی داشته باشند. بنده هیچگاه توقع دریافت حقوق یک فرد با 30 سال سابقه کار رو ندارم اما انتظارم این است که در حد توانایی های افراد به اونها حقوق داده بشه در جایی اگر لازم است حقوق پرسنل رسمی یا شرکتی اگر لیاقت کاری ندارند کاهش و اگر نیرویی جدا از اینکه شرکتی یا رسمی است ولی لیاقت کاری دارد حقوق متعارف با توانایی هایش را دریافت دارد. بهترین روش مقایسه هم برگزاری آزمون بین نیروهای رسمی و شرکتی در هر حوزه کاری است دراین صورت توانایی ها مشخص و دریافت ها متناسب با توانایی ها شکل خواهد گرفت.
عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
با سلام
من فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد یکی از معتبرترین دانشگاههای کشور هستم چند سالی در بخش خصوصی فعالیت می کردم و بدلیل توانایی در انجام کار بدون هیچ پارتی و پیگیری خود مدیران آبفا وارد سازمان شدم البته هیچ گاه فکر نمیکردم تا مدت ها باید به صورت نیروی شرکتی بمانم و گرنه با توجه به کاهش زیاد حقوق نسبت به شغلی قبلی ام این تصمیم رو نمی گرفتم.
در این چند سال که دارم فعالیت میکنم افراد رسمی رو دیدم که خوب کار می کنند و افراد رسمی رو هم دیدم که نیم ساعت هم کار مفید انجام نمی دهند. من نیروی رسمی و نیروی شرکتی دیدم که هر دو در یک سطح دارن فعالیت میکنند یعنی یا هردو خوب کار میکنند یا هر دو بد. در چنین شرایطی پرسش من این هست که چرا باید نیروهای شرکتی نسبت به همان نیروها و با همان سطح کیفی کار حقوق بسیار پایینتری دریافت دارند ایا این تبعیض نمی باشد. بنده با آزمون کاری بسیار موافقم در هر قسمت بین نیروهای رسمی و شرکتی آزمون کاری برگزار و مهارت دو دسته سنجیده شود اگر مهارت نیروهای شرکتی با توجه به سابقه اشان متناسب با نیروهای رسمی بود باید این نیروها تبدیل وضعیت شوند چرا که دور از عدل و عدالت یک جامعه اسلامی است که دو نفر با شرایط یکسان کاری، دریافتی های متفاوتی داشته باشند. بنده هیچگاه توقع دریافت حقوق یک فرد با 30 سال سابقه کار رو ندارم اما انتظارم این است که در حد توانایی های افراد به اونها حقوق داده بشه در جایی اگر لازم است حقوق پرسنل رسمی یا شرکتی اگر لیاقت کاری ندارند کاهش و اگر نیرویی جدا از اینکه شرکتی یا رسمی است ولی لیاقت کاری دارد حقوق متعارف با توانایی هایش را دریافت دارد. بهترین روش مقایسه هم برگزاری آزمون بین نیروهای رسمی و شرکتی در هر حوزه کاری است دراین صورت توانایی ها مشخص و دریافت ها متناسب با توانایی ها شکل خواهد گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
1
باسلام دوستان همه شرکتیا که با پارتی نرفتن من خودم فوق لیسانس یکی از رشته های برتر مهندسی رو دارم با ازمون و هزار تا درد سر بزور وارد یکی از این شرکتهای وابسته دولتی شدم الان ۷ ساله تو سرما و گرما کارای فیزیکی سختی با شب کاری وشیفتی انجام میدم به امید رسمی شدن ولی خبری نیست الانم ازمون برگزار میکنن شرایط سنیم نمیخوره دیگه پاک ناامید شدم نمیدونم چکار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
1
باس لام به همکاران شرکتی حدود ۱۵ سال است به صورت شرکتی در برق آذربایجان غربی کار میکنم سیمبان هستم کارم هم خیلی سخت با مدرک دیپلم برق ازت با پارتی آمدم بنده خدا ها اگه پارتی داشتم میرفتم کار دفتری نه سیمبان خواهشها رابه سیمبانان اینطوری حرف نزنین واقعا کارشان سخت است با کمترین حقوق نمیدونم مسئولین تو قیامت با چه روز میخوام با حضرت علی روبه رو شوند آیا عدالت علی اینه من رحمت بکشم کسی دیگر حقم را بخورد آیا ۱۵ سال سیمبان نباید رسمی شود
اسم بنوسم مطمعنم اخراجم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
2
باسلام واحترام ۷سابقه دارم در امو. برق شهرستان ریگان استان کرمان حقوق دریافتی ام یک میلیون هست باحقوق کمی من چکار کنم رسمی چهار برابر ما حقوق میگیرنداما کار کم واقعا انصاف نیست بطور شبانه روز مشغول ب کار ویک سر بحران باد طوفان یک ساعت طول شبانه روز اسایش نداریم وخرج مخارج بالا ما چکار کنیم از مسعولین خواهشمندم فکری برای ما بکنندبا وضعیت خیلی شرایط سختی داریم سپری میکنیم
الان من اخراجم
|
United States of America
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
2
باسلام واحترام
اینجانب دریکی از ناحیه های شرکت توزیع برق در استان آذربایجان غربی درپستی مشغول بکار بودم حدود چهارسال حجمی وهمکارانی هستند سه سال ویابیشترالان مدتیه مارابه شرکتی که اصلا نمیشناسیم سپردن ومدیر شرکت فوق میگه شما از شرکت توزیع اخراجید یا برایمن باحقوقو دستمزدی که میگم کار میکنید یا برید بیرون من خودم نیرو ازبیرون تامین میکنم اونم به اسم برون سپاری ،الان شرکت توزیع داره مارا دور میزنه که ما کار کنیم وبه اداره کارو فلان سر نزنیم بدون اینکه اقا ایاب ذهاب نمیده وسیله نقلیه نمیده وشرایطی که میگه باید قبول کنیم تقصیر ماچیست که بیکاریم پارتی نداریم بااینکه همه ما دارای مدرک هستیم اگر ما بدرد بخور نبودیم چرا مارا استخدام کرد وازما کار کشید والان میگه بازم کار کنید یکی دیگه از پول شما سود ببره مگر خدایی نیست که این قدر اونم در جامعه اسلامی که اساسش به ولایت علی استواره !؟این قدر ظلم ستم به ما روا میدارن لطفا راهنمایی کنید یا مشکلی که الان برای بقیه هم دارن پایه ریزی میکنن چاره ای بیاندیشید،قبلا زیر نظر شرکت توزیع بودیم وطبق قانون کار کار میکردیم وبیشتر از ظرفیت کار میکردیم به امید اینکه روزنه ای باز شود.
خیلی ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
1
منم نیروی شرکتی هستم به جای این همه حرف یک روز قرار بزارید همگی کار نکنید ببینید همه چی درست میشه یا نه .تمام کار شرکت دست همکارای شرکتیه چه بهره برداری چه انشعابات .یک روز که کار نکنید میفهمن چقدر بهتون نیاز دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
سر تون رو درد نیارید
اینا سیاست وزارت خونست
اینا به جذب نیروی شرکتی با این شیوه نیاز دارن
حدود یک چهارم نیروهای مشغول به کار رسمی هستند
حقوق دریافتی شون به اندازه کل سه چهارم دیگست
اگه وزارت خونه بخاد مثه ادم نیرو جذب کنه
توان پرداخت دستمزد رو نداره
این سیاست رو همینطوری جلو میبرن خودشون هم راضین
میزنن تو سر نیروی شرکتی و منت میارن سرش
کلی هم کار ازش میکشن
تهدید هم همش هست
کارشون هم جلو میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
امیدواریم ختم به خیر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
این اعتراضات اخیرا در صنعت برق زیاد شده است
simin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
1
جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهور
سلام علیکم
احتراما همانگونه که مستخضریدوبا عنایت توجه ویژه دولت کریمه خدمتگزار ودر راستای اجرای شعاردولت تدبیر وامید و هیئت محترم دولت وبه ویژه ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی ،درخصوص حذف شرکتهاتی خدماتی تامین نیروی انسانی که در سازمانهای تحت نظارت دولت (با واسطه یا بدون واسطه) مشغول به کار می باشند واینکه بایستی نهادها وسازمانها به صورت مستقیم با نیروی انسانی قرار دادمنعقد نموده ونسبت به تبدیل وضعیت نیروهای مذکور اقدام فوری معمول می داشتند، بازهم مشاهده می شود نه تنها این مهم به تحقق نرسیده بلکه زمانی که شهروندان وهمکاران وکارکنان نهادی مانند شرکت آب وفاضلاب شهری خواستار تحقق این هدف بزرگ دولت می باشند با این جواب مواجه می شوندکه آب وفاضلاب شرکتی است خصوصی(49درصد سهام دولتی و51درصد خصوصی) وتحقق این امر به دستور وزیر نیرو به مدیریت عامل شرکتهای مادر تخصصی واگذار شده است که درحال حاضر فقط شرکت آب وفاضلاب شهری تبدیل وضعیت نگردیده هست وسایر شرکتها تبدیل وضعیت شده و تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است وتعداد زیادی ازهمکاران ما در عین اینکه به صورت پیمانکاری وبا حقوق بسیار اندک وبدون هیچ دلگرمی وپشتوانه ای می باشند بازهم کماکان با تلاش وپشتکار فراوان به خدمتگذاری در صعنت آب مشغول کار می باشند وکما فی السابق نتیجه وثمره مالی زحمات آنها تنها به جیب شرکت خدماتی مربوطه واریزمی شود.کاش وای کاش درد همکاران به همین جا ختم می شد،غم واندوه زمانی به اوج خود می رسد که حتی درهمین شرکتهای خدماتی تامین نیروی انسانی نیزتبعیض هایی روا داشته می شود که هیچ گونه توجیهی برای آنها نمی توان یافت وهر مدیر ومعاون اقوام وخویشان خویش را به کار میگرند و هیچ توجهی به ما نمیشه ولی ما کماکان خدمت می کنیم وکار خود را انجام می دهیم.
مساوی دانستن افراد با مدارک تحصیلی درمقاطع مختلف از نظر پرداخت حقوق ومزایا و یا دراختیار نگذاشتن امکاناتی مانند منزل سازمانی،بیمه درمان،حق مسکن،حق کارشناسی و....فقط به این جرم که شما نیروی شرکت خدماتی هستید ویا مساوی دانستن مقطع کارشناسی با مقطع کاردانی در تبدیل وضعیت از شرکتی به قرارداد یا مدت معین ( به لحاظ سنوات خدمت) ونیزبهانه قرار دادن این مطلب که مدرک تحصیلی همکاران باپست مورد نظرمطابقت ندارد درحالی که فرد مورد نظر سالها فعالیت کاری داراست به صورت پیمانکاری ویا خدماتی در آن پست مشغول به خدمت می باشد و از دیگرنابرابری های روا داشته شده در حق همکاران می باشد واگر چنانچه واقعا شما نمی نوانید نیروهای شرکتی آب وفاضلاب شهری را به صورت قراردادی بشن حداقل با تصویب طرح یا لایحه که سال قبل توسط نهاد ریاست جمهوری دولت نهم ودهم اجرا وکلیه شرکتهای خدماتی جمع آوری گردید حداقل قانون تیدبل وضعیت وزارت نیرو که فقط شرکت آب وفاضلاب کشور می ماند برای تبدیل وضعیت حداقل قانون چند سال قبل که طرحی به تصویب رسید که نیروهای شرکتی بعد از چند سال تبدیل وضعیت بشن را اصلاح نمایید.و این را هم باید بگیم که بخشنامه ای هست که هرکس از تاریخ 31/03/1388 به قبل باشد تبدیل وضعیت خواهند شد و بایستی سال 93 این بخشنامه تغیر می کرد و ولی دولت تدبیر امید که دولتی معتدل و میانه رو هست اقدامی نکرده و ما کارگران زحمت کش را جز انسان ها حساب ننموده یا به فراموشی سپرده شدیم وچطور انهای که قبل از سال 88 بودند تبدیل وضعیت شده و نوبت به ما که رسید بایستی منتظر باشیم ولی شاهد این بودیم وزیر دولت شما هیچ اقدامی نکرده و از ما عاجزانه و با خم شدن در جلوی شما خواستار این هستیم که بخشنامه را از سال 88 به سال 92 تغیر نماید تا شاهد تغیر وضعیت نیروهای خدماتی باشیم .که ازآن نهاد محترم خواستاریم با توجه به اینکه تلاش های ما تا این برهه از زمان هیچگونه نیتجه ای نداشته است ازجنابعالی به عنوان مقام تصویب وقانون گذاری درکشور عاجزانه تقاضا داریم که موضوعات فوق را جهت احقاق حقوق خودم و همکاران درجهت تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی نیرو به نیروی رسمی یا قراردادی به مراجع ذیصلاح منتقل نمائید. جناب دکتر روحانی در دل زیادی دارم از حقوقم اندکم یا سایر موارد ولی میدونم که هیچ کدام از خواسته های ما جوانان اقدامی صورت نمیگرد ولی همین خواسته تبدیل وضعیت محقق شود کا فیست .شامید است نیروهای خدماتی شرکت آب وفاضلاب شهری نتیجه عملی اقدامات جنابعالی را در بهبود وضعیت معیشت و آینده شغلی مطئمن خود شاهد باشیم.
باتشکر نیروی های خدماتی تامین نیرو شرکتی آب و فاضلاب کشور
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
سلام من هم یه نیروی رسمی هستم ولی الحقا پنج درصد نیرو های رسمی مثل من درست ازمون دادن و برخی با کاغذ بازی و ازمون هی از قبل قبول شده میان و تو اداره هزار تا گند زدن و ... زنگ زده درست کرده ، طرف دو نفر رو تا مرز کشتن پیش برده ولی بنیاد ... حمایتش کرده و حتی توبیخ هم نشده ، جالبه که همین ادم ها هم از همه بیشتر از پیشرفت بقیه سختشونه ، مگه جای شما رو تنگ کردن ایشالا کار همه کارکنان شرکت ها درست بشه ، هر کسی به اندازه خودش زحمت کشیده
ایلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
خاک عالم بر سر ... با این وضعیت نابسامان کارکناش
مجتبی
|
Netherlands
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
با عرض سلام و خداقوت
لطفا راهنمایی کنید برایم سوال است که بنده سال گذشته در به عنوان نیروی شرکتی در آزمون شرکت کردم و در امتحان کتبی قبول شدم در فرایند استخدام و مصاحبه شرکت کردم که در نهایت آنچه ظرفیت داشت یک مقدار به خانواده شهدا داده شد و یک مقدار که باقی ماند به طور کل چند نفر در آزمون قبول شدند علی ای حال بنده متاسفانه در اون لیست نبودم که اعلام کردند ...حال جای بحث بسیار است که چرا ما شرکتیها باید با بقیه آزمون داده ...هماه
نطور که مستحضر هستید فشار کاری بسیار بالایی که به نیروهای شرکتی وارد میکنند جایی برای وقت گذاشتن برای خواندن نمیماند و در آزمون با بقیه برابر در نظر گرفته میشوند البته یک ظریبی برای آزمون کتی گذاشته شده که فایده ای نداره بنده بعد از مردود شدن در آزمون به یکی از نفرات آزمون که رتبه بالایی داشت آموزش میدادم !
برایم سوال است و اینکه میخواستم بدونم آیا این مسله را میتوانم پیگیری کنم که به نتیجه برسد یا خیر ؟
لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه قبلا به این کامنت پاسخ داده شده است
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
با عرض سلام و خداقوت
لطفا راهنمایی کنید برایم سوال است که بنده سال گذشته در به عنوان نیروی شرکتی در آزمون شرکت کردم و در امتحان کتبی قبول شدم در فرایند استخدام و مصاحبه شرکت کردم که در نهایت آنچه ظرفیت داشت یک مقدار به خانواده شهدا داده شد و یک مقدار که باقی ماند به طور کل چند نفر در آزمون قبول شدند علی ای حال بنده متاسفانه در اون لیست نبودم که اعلام کردند ...حال جای بحث بسیار است که چرا ما شرکتیها باید با بقیه آزمون داده ...هماه
نطور که مستحضر هستید فشار کاری بسیار بالایی که به نیروهای شرکتی وارد میکنند جایی برای وقت گذاشتن برای خواندن نمیماند و در آزمون با بقیه برابر در نظر گرفته میشوند البته یک ظریبی برای آزمون کتی گذاشته شده که فایده ای نداره بنده بعد از مردود شدن در آزمون به یکی از نفرات آزمون که رتبه بالایی داشت آموزش میدادم !
برایم سوال است و اینکه میخواستم بدونم آیا این مسله را میتوانم پیگیری کنم که به نتیجه برسد یا خیر ؟
لطفا راهنمایی کنید
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
با عرض سلام و خداقوت
لطفا راهنمایی کنید برایم سوال است که بنده سال گذشته در به عنوان نیروی شرکتی در آزمون شرکت کردم و در امتحان کتبی قبول شدم در فرایند استخدام و مصاحبه شرکت کردم که در نهایت آنچه ظرفیت داشت یک مقدار به خانواده شهدا داده شد و یک مقدار که باقی ماند به طور کل چند نفر در آزمون قبول شدند علی ای حال بنده متاسفانه در اون لیست نبودم که اعلام کردند ...حال جای بحث بسیار است که چرا ما شرکتیها باید با بقیه آزمون داده ...هماه
نطور که مستحضر هستید فشار کاری بسیار بالایی که به نیروهای شرکتی وارد میکنند جایی برای وقت گذاشتن برای خواندن نمیماند و در آزمون با بقیه برابر در نظر گرفته میشوند البته یک ظریبی برای آزمون کتی گذاشته شده که فایده ای نداره بنده بعد از مردود شدن در آزمون به یکی از نفرات آزمون که رتبه بالایی داشت آموزش میدادم !
برایم سوال است و اینکه میخواستم بدونم آیا این مسله را میتوانم پیگیری کنم که به نتیجه برسد یا خیر ؟
لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه امکان پیگیری دارد ولی معمولا به سختی پاسخ می دهند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
سلام..اقا تورو خدا برسین بدادنیرو های قراردادی شرکت توزیع برق و جاهای دیگه.این ها زن و بچه دار شدن رو حساب این شغل..حالا بی مزایا و غیره.خوب بیچاره ان..کمک کنین هر چه زودتر بعد از ۵ سال سابقه استخدام رسمی شن
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
2
منم نیروی شرکتی هستم به جای این همه حرف یک روز قرار بزارید همگی کار نکنید ببینید همه چی درست میشه یا نه .تمام کار شرکت دست همکارای شرکتیه چه بهره برداری چه انشعابات .یک روز که کار نکنید میفهمن چقدر بهتون نیاز دارن
استان قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
باسلام به همگی رسمی یا شرکتی - از خداوند درخواست میکنم مشکل همگی حل شه . مشکل ما شرکتی ها هم حل شه .. بیست ویک سال شرکتی کار میکنم به امید رسمی شدن خدا میداند به آرزومون میرسیم یانه (واگذارشان به حضرت عباس)
میثم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
2
0
من از نیروهای شرکتی برق خراسان شمالی هستم این نامه از طرف چند نفر به خصوص بوده و نیروها خیلی از مدیریت محترم عامل راضی هستنن ومشکلی هم نیست نامه اعتراض سلیقه ای بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
1
سلام بنده بعنوان یک نیروی شرکتی آب وفاضلاب عرض میکنم دولت مردان ما همش از کارهای آقای ترامپ بعنوان اینکه معاهدات بین المللی را نقض میکند دم میزنن ولی خود بااینکه دم از اسلام ودین وپیامبر میزنند بدون در نظر گرفتن وضعیت معیشتی نیروهای شرکتی چون خودشان با مرام ومسلک یک رئیس جمهور مشکل دارند تمام مصوبات دولتهای قبل از خود رایکطرفه لغو مکنند پس تفاوت اینها با ترامپ دیوانه در چیست اودیوانه بین المللی ست واینها دیوانه داخلی خدا بهشان رحم کند برای این همه گناه که قبل نیروهای شرکتی در کارنامه آنها نوشته میشود
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
1
همش الکی است
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
ما تعدادي نيروي شركتي در شركت توزيع خراسان بوديم كه متاسفانه بودن در نطر گرفتن شرايط ما رو به نيرو هاي حجمي تبديل كردند و متاسفانه حقوق و مزايا كم و دير و معوقه و حق خوري حق كشي و ...تو رو خدا كسي به داد ما برسه اگه بار از دوش ما بر نمي دارين حداقل زمين گير مون نكنين بخدا زن و بچه داريم وجدان داشته باشيد آينده ما رو خراب نكنيد .تو رو خدا ما رو برگردونيد به قرارداد قبلي همون قرارداد اولي حتما به گوش موسئولين برسونين.ممنون ار برق نيوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار