کد خبر: ۱۸۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
یادداشت مدیرمسئول:
وزیر نیرو و معاون برقی اش به اساتید دانشگاهی اعتماد کردند و به آنها اختیارات قابل توجهی دادند. اساتیدی که یک شبه سکان مدیریت افراد برقی با سابقه بالای اجرایی را در دست گرفتند. در جاهایی این تغییرات منشا اثرات خوبی بود اما از سوی صنعت برق پذیرفته نشد. باید مدیریت هر قشر را به نخبگان همان قشر سپرد.
یادداشت مدیرمسئول: حضور دانشگاهیان در سمت های مدیریتی صنعت برق از سال 94 باب شد و چندین چهره دانشگاهی در سمت های بزرگ و کوچک صنعت برق به مدیریت این صنعت زیربنایی انتصاب شدند. بیش از یکسال از حضور دکتر حقی فام در معاونت هماهنگی توزیع توانیر و بیش از یک و نیم سال از حضور دکتر صادق زاده بر مسند مدیرعاملی سانا می گذرد. شاید این دو را بتوان مهمترین حضور چهره های دانشگاهی در صنعت برق برشمرد که اتفاقا برای اولین بار در صنعت برق رخ می داد.

شبکه برق ایران به صورت سنتی اداره می شد و ساختار سنتی داشت. اجرای سیاست های مختلف بازارایی شبکه برق اعم از تجدیدساختار، هوشمندسازی شبکه برق، کاهش تلفات فنی، اجرای اتوماسیون شبکه، استفاده گسترده از مولدهای تولید پراکنده و انرژی های نو، ریزشبکه ها و حفاظت های جدید، افزایش پایداری و... همه و همه نیاز به تجدید دانش فنی در ادارات و شرکت های برقی بعنوان متولیان اجرای این سیاست ها داشت.

وزیر نیرو به چهره های دانشگاهی اعتماد کرد و به آنها اختیارات قابل توجهی داد. این اختیارات و قدرت تا جایی پیش رفت که سیدمحمد صادق زاده پس از یکسال حضور در بخش مدیریتی صنعت برق به عنوان رئیس هیات مدیره توانیر انتخاب شد.

دکتر حقی فام هم که با اختیار تام به مدیریت بخش توزیع کشور بعنوان سنتی ترین ساختار شبکه برق ایران امده بود با خود چند نفر دیگر از اساتید دانشگاهی را به ساختمان توانیر آورد. علاوه بر توانیر و سانا، اساتید دانشگاهی در شرکت های دیگری نظیر مدیریت شبکه برق ایران و مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و... نیز وجود دارند که البته حاشیه های کمتری داشته اند.

رویکرد دانش محور وزارت نیرو در بخش مدیریتی صنعتی برق به زعم کارشناسان صنعت برق نتوانست چنانکه مورد انتظار همگان بود در مدت زمان گذشته تاثیر قابل توجهی داشته باشد و اتفاقا منشا چالش ها و مشکلات دیگری نیز شد.

نیاز به تاکید نیست که برای تغییر نگرش در مدیریت صنعت برق خیلی بیش از یکسال زمان نیاز است و نمی توان یکساله انتظار تغییری شگرف در این ساختار فرسوده و سنتی را داشت آنهم بدون تغییر در مدیریت های پائین دستی.

اما نکته قابل تامل حضور یکباره اساتید دانشگاهی در صنعت برق است. صنعت برق دارای لایه های مختلف مدیریتی و روابط و ساختارهای پیچیده ای است که در طی سالیان گذشته به آن آلوده شده است.

برای تغییر در این ساختار تنها استاد تمام بودن دانشگاه کفایت نمی کند و نیازمند کسی است که بتواند اصول حاکم بر مدیریت صنعت برق را بداند. اصولی که در جایی نوشته نشده و تا سالها در آن فعالیت نکرده باشد به درستی آن را درک نمی کند.

وزیر نیرو و معاون برقی اش با اعتماد به جامعه دانشگاهی ریسک بالایی را پذیرفتند و سعی کردند روحی تازه در کالبد پیر صنعت برق بدمند. در جاهایی این تغییرات منشا اثرات خوبی بود اما از سوی صنعت برق پذیرفته نشد.

حضور یکباره اساتید دانشگاهی در مسندهای مدیریتی صنعت برق همانقدر برای فعالان این صنعت عجیب است که مثلا مهندس فلاحتیان به یکباره رئیس دانشکده برق دانشگاه تهران می شد. اگر این اتفاق می افتاد اساتید دانشگاه چه واکنشی نشان می دادند و آیا به راحتی و در کوتاه مدت تصمیمات وی را می پذیرفتند؟

کسی در پاکی، صداقت و توانمندی های علمی و فنی اساتید فرهیخته دانشگاهی ما شکی ندارد ولی علاوه بر این خصایل نیاز به یک سری مهارت های دیگری هم هست. از طرفی در خود توانیر و وزارت نیرو افراد علمی و اساتید دانشگاهی با سابقه اجرایی کم نیستند و نادیده گرفتن آنها اضمحلال سرمایه های فعلی است.

به عقیده کارشناسان باید مدیریت هر بخش را به نخبگان همان بخش سپرد.نمی توان از بیرون بر آنها فردی را گماشت و انتظار عملکردی صحیح داشت. اگر فردی در دانشگاه موفق بوده لزوما نمی تواند در صنعت هم موفق باشد و بالعکس. البته ممکنه در موارد معدودی این فرضیه نقض شود ولی عموما صادق بوده است.

در این گونه موارد معمولا مثال های متعدد خارجی از حضور موثر اساتید دانشگاهی و تغییرات عمده در شرکت های بزرگ جهانی زده می شود. بله، ولی شرایط متفاوتی با آنچه که در اینجا اتفاق افتاده است وجود دارد که در جای خود نیاز به بررسی دارد.

شاید بهترین نسخه ای که می توان در این خصوص پیچید حضور اساتید دانشگاهی با اختیارات لازم در بخش مشاوره و نظارت بر پروژه های صنعتی در شرکت های برقی در کنار مدیران کارکشته و باسابقه شرکت هاست. آنهم در همه شرکت ها و در سراسر کشور تا از بین آنها مدیرانی دانش محور و قوی برای حضور در راس هرم مدیریت صنعت برق تربیت شود.

حضور اساتید دانشگاهی را باید در صنعت برق مغتنم شمرد و خیلی بیش از آنچه که فعلا هست به آنها بها داد ولی این به معنای مدیر شدنشان نیست گرچه اگر به این درجه برسند می توانند منشاء تاثیرات وسیع تری گردند. پژوهشگاه نیرو را می توان مدلی از حضور اساتید دانشگاهی و فعالان صنعت برقی در کنار هم دانست.
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
فرهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
21
18
فارغ از هر گونه تعصب، باید بگم جناب دکتر حقی فام سوای دانش بالا و اینکه جوانترین فردی هستن که به مرتبه علمی استاد تمامی دست یافتن یک استاد و الگوی اخلاق هم هستن و به جایگاهی رسیدن که مستحق آن هستن و براشون آرزوی موفقیت بیشتر از خداوند منان رو دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
بله. در دانشگاه ايشان يکی از اساتيد خوب هستند. ولی متاسفانه در صنعت عملکرد خوبی نداشته اند. وقتی شما پس از گذشت بيش از 1 سال هنوز هيچ عملکردی قابل دفاعی نداری، در 30 سال هم نخواهی داشت. من با اين گفته برق نيوز مخالفم که گفته يک سال زمان کافی نيست. صنعت برق با تيم فوتبال متفاوت است. نقد وارد بر ايشان اين است که حتی هنوز نتوانسته مجموعه تحت نظرش (معاونت هماهنگی) را به نظم برساند و شرح وظايف آنها را مشخص کند. کار ايشان شده اين مدير را به جای آن گذاشتن و در مراسم توديع و معارفه آنها شرکت کردن. اگر ايشان واقعا کارهايي انجام داده منتشر کند و آن را در معرض نقد کارشناسان قرار دهد. آری صنعت برق ناکارآمد بوده و هست. ما نمی گوييم قبلا کارآمد بود و الان ناکارآمد شده است. نگرانی ما از بين رفتن اعتبار علم و دانشگاه و باز شدن عرصه برای کسانی بود که از قبل کار اوستاکاری می کردند و فحششان اين بود که طرف دانشگاهی است (هيچی نمی فهمد). يک استاد هر چقدر هم رله و حفاطت تدريس کرده باشد ، از پيچيدگيهای فنی حفاطت سيستمهای قدرت آگاه نمی شود. او حتی نمی داند که کوردينه کردن يک رله چه نيازمنديهای سيستمی دارد و چگونه بايد آن را پياده کند. ماهيت عملکرد اساتيد محترم ارائه مشاوره و حرکت در بطن موضوعات علمی بود که در قبل هم وضعيت نامطلوبی داشت. به نظر کارشناسان، تنش در مجموعه ايشان هر روز افزايش می يابد و ايشان با يک دست چند هندوانه بزرگ برداشته و در نهايت همه را تباه خواهد کرد و توجيهات لازم برای قطع کامل همکاری دانشگاه و صنعت برق فراهم خواهد آورد (کاری که قبلا از طريق تعريف و اجرای پروژه های تحقيقاتی آبکی انجام می شد). کار ساماندهی توزيع کشور يک کار پاره وقت يا يک پروژه تحقيقاتی که از روی شکم سيری تعريف شده باشد نيست. نيازمند زندگی کردن با آن و وقت گذاشتن برای آن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
پیشنهاد این دوست خوبه از دکتر حقی فام خواهش کنید دستاوردها را بگه بعد میتوان قضاوت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ضعیفترین افراد در توانیر کار می کنند با کلی کمپوز این بنده خدا پشت فرمان ماشینی نشسته که زوارش در رفته بود مدیر قبلی که جک میگفت و توزیعها هم که به امان خدا بودند بابام جان به ایشان فرصت بدید کارها را راست و ریست کند نه اینکه جو سازی کنید شرکت های توزیع به سالها کار نیاز داره که به اصول درستی اداره شوند وگرنه این بنده خدا را هم میفرستین بیرون بعدش یک عده ای میمانند برای بلعیدن بیت المال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
23:36 - یعنی شما می فرمایید 30 سال بگذاریم بگذرد و بعد ببینیم ایشان چه کار کرده؟ ایشان حتی یک برنامه اولیه هم ارائه نکرده که چه هدفی دارد و چه اقداماتی می خواهد بکند. ایشان فقط در حال تلف کردن وقت است و سردرگمی محض است. با تصور اینکه کارهای اضافه اینجا را هم بین دانشجویان تقسیم کند دو سه تا دانشجو را هم که فرق بین پایه فشار متوسط و فشار ضعیف را هم نمی دانند آورده و در قسمتهای مختلف مستقر کرده ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مشکل با دکتر حقی فام پاک دستی وی و اعمال شجاعانه اش نیست. احمدی نژاد هم می خواست شجاعانه جلوی مافیای قدرت بایستد و بعدا دیدیم چه به سر مملکت اومد
شمایی که با نقد ساده ای چنین برآشفته شده اید معلومه تازه کار هستید وگرنه این انتقادات در صنعت طبیعی است
فعال در صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
12
19
با فرض قبولی سخنان جنابعالی؛ اگر مشکلات صنعت برق با عدم حضور این اساتید بزرگ در بدنه مدیریتی تولنیر قابل حل بود چرا تا حالا حل نشده باقی مونده؟ دوست بزرگوار صنعت برق باید از تفکرات استاد شاگردی در بیاد و عملی مدیریت و بهره برداری بشه که فقط در صورت حضور اساتید بزرگی که هم صاحب علم هستن و هم صاحب عمل امکان پذیر خواهد بود که اساتیدی که امروز در بدنه مدیریتی قرار دارن خود نمود این اساتید هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
شما گویا صورت مساله طرح شده را متوجه نشديد. مساله اين نيست که اگر اساتيد دانشگاهی نمی آمدند موضوع حل می شد يا نه؟ زیرا ساختار قبلی خود در معرض نقد بسيار بيشتری است. مساله اين است که آيا وزارت نيرو از توان متخصصين خود و پتانسيل آنها بهره گرفته است؟ آيا اين نظام اختاپوسی که در آن آشنا و آشنا بازی، نوچه و نوچه پروری و چاپلوسی حاکم است. راه حل اين نبود که استادی را که اين همه مشغوليت دارد و در حرفه اصليش موفق بوده است به صنعت بياوريم و کلا تباه کنيم. مديريت صنعت با تدريس ياری و کلاس حل مساله متفاوت است که از توان عده ای دانشچو بهره بگيری. بايد با افراد، ساختار، نقاط ضعف و قوت و ... آگاهی داشته باشی و در بخشهای مختلف آن کار کرده باشی.
جواب به ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز، اولا از کجا متوجه شدید که بنده در صنعت برق فعال نبودم؟؟
ضمنا دوست عزیز لطفا در مورد تجربه دیگر کشورهای پیشرو در صنعت برق مطالعه بفرمایید
در هیچ کشوری صنعت برق با این تفکرات که مدیر باید اچار به دست باشه مدیریت نمیشه
دوست عزیز اگر مشکلات صنعت برق توسط سیم بان های بعدا مدیر شده قابل حل بود حالا این مشکلات رو نداشتیم
لطفا کمی به حق خودمون قانع باشیم و اجازه بدیم صاحبان علم و عمل برنامه های جامعی رو پیش ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز. شما باز هم مطلب را نگرفتید. ایشان اگر می خواهد مدیر توانمندی در صنعت باشد باید دل به آنم بدهد و وقت کافی برای آن بگذارد. با 20 تا دانشجوی دکترا و. 50 تا فوق لیسانس و هزاران منصب و سمت نمی شود این کتار را پیش برد. شما اگر وقت کافی برای کار به این وقتگیری اختصاص ندهی به هیچ جا نمی رسی حتی اگر بهترین مدیر هم باشی. گو این که از دید بنده ایشان مدیر خوبی هم نیست
اصغر افتخاری هریس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
9
1
دانشگاهیان آورده های محقق را از شرکت های برق دورکرده اند در شرکت توزیع برق مازندران سامانه رسمی نظام پیشنهادات بنده را بستند وان چنان قلدری مابانه با من رفتار کردند که ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آخه پسر بستن نظام پیشنهادات یک شرکت به دانشگاهیان چه ربطی دارد؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
4
17
اتفاقا حضور اساتید دانشگاهی را در صنعت برق باید به فال نیک گرفت. به شرطی که این افراد بی هیچ واهمه ای ساختار شکنانه عمل نمایند. همچنین رودربایستی را کنار بگذارند. بنده اطلاع موثق دارم یکی از این اساتید گرانمایه مدتی با یکی از شرکت های توزیع قرارداد انجام پروژه ای را منعقد کرده بود و حق الزحمه ای هم طبیعتا دریافت کرده بود و شاهد هستیم پس از انتصاب درجایگاهی که مقام مافوق آن مدیرعامل محترم است هوای ایشان را دارد و رعایت فرد مذکور را میکند.و بازهم می دانیم در طی سالیان گذشته اساتید دانسگاه به شرکتهای زیر مجموعه صنعت برق رفت و آمد داشته اند و از مبالغ هنگفتی که بابت پروژه های تعریف شده فیمابین صنعت و دانشگاه منتفع بوده اند. و در عوض کلاس درسی برای بالا بردن پرستیژ مدیرعامل ها برایشان جور کرده اند و یا اسم آنها را در تالیفاتشان گنجانده اند و یا به اسم آنها مقاله نوشته اند و قس علیهذا
بنابر این می بینیم که مشکل ریشه ای تر از این حرفاست و هر دو طرف به سبب مسایل مالی هوای یکدیگر را دارند. شایسته است که معاون محترم وزیر و مدیرعامل توانیر در گزینش این اساتید خیلی وسواس به خرج دهند.واقعا کار سختی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه موضوع همین است. استادی که خود نمک مدیر عاملان قبلی را خورده و بواسطه آنها پروژه گرفته چگونه می خواهد با فساد اداری حاکم بر شرکتهای آنها مبارزه کند. بگذریم از آنکه آقای صادق زاده که اصلا از اول خودش جزو سیستم بوده و از نورچشمیهای وزیر است و هم در دانشگاه و هم در صنعت جزو مدیران و اساتید کم رنگ است ...
دلسوز کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
5
18
روزی یک جمله از یکی از نویسندگان که از دوستان بنده بود شنیدم از نظرم جمله بسیار ارزشمند و شاخصی بسیار قوی سنجش میزان موفقیت و یا عدم موفقیت یک سیستم هست. ایشان فرمودند :یک سیستم پیشرفته نیاز به قهرمان ندارد و اصولاً قهرمانان در سیستم ناکارا بروز و ظهور می کنند.
حال و روز امروز مدیریت در کشور ما بگونه ای است که حتی قهرمان هم نمی تواند چنین سیستم هایی را تغییر دهد. بزرگترین مشکل امروز صنعت برق فساد سازمان یافته موجود در آن است که از کمترین اثرات آن نفوذ و ورود افراد فاسد در رده های بالای مدیریتی و تشدید فساد در آن است. انتظار ما از وزیر نیرو در چنین شرایطی این است که جلوی ورود این افراد را ، که شناخته شده نیز هستند ، به صنعت برق بگیرد. از زمانی که این دو استاد به عنوان مدیرعامل سانا و معاونت توزیع توانیر انتخاب شدند بنده کمترین اثر آن را جلوگیری و مقابله با فساد پیش بینی کردم. چراکه اعتقاد دارم در حال حاضر سالمترین بخش در کشور همین دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی هستند. قطعا با شناختی که از این عزیزان دارم میدانم که این دو بزرگوار با اصرار این سمت ها را پذیرفتند. در طول سال گذشته که اخبار رو بررسی میکردم بارقه امیدی در من ایجاد شد وقتی میدیدم این دو مدیر عزیز به دور از حاشیه ها نه تنها در تأمین هدف اولیه موردنظر در تلاش هستند بلکه اتفاقات مثبت بسیاری را در همین مدت اندک و تغییرات بسیار میمونی در حال وقوع است.
بنده به عنوان کسی که قریب به 20 سال در صنعت برق مشغول هستم خیرخواهانه به این دوستان عرض میکنم باید منتظر روزهای سختی باشند که افرادی به صورت سازمان یافته برایشان رقم میزنند. و شاید مهم ترین مشکل اساتید دانشگاهی عدم شناخت این افراد در سیستم از دلسوزان واقعی صنعت هست.
بدانید که تبلیغات به گونه ای است که همه با انتخاب شما انتظار کار قهرمانانه دارند آن هم در مدت زمان کوتاه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خیلی خوب نوشته اید ما معمولا انتظار معجزه و قهرمانی شاهنامه ای داریم بگذاریم این افراد که متاسفانه در جمع اقلیت مدیران پاکدست هستند فعالیت کنند و حمایتشان کنیم وگرنه ببینید در گذشته چگونه خصوصی سازی در صنعت کردند ببینید چگونه همه صنعت را به روز سیاه نشانده اند و الان همان مدیران صنعتی قوی دیروز!!! چگونه در مسند آن صنعت خصوصی نشسته اند وای بر ما که حق را از ناحق نشناسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بسیار عالی نوشتید. شما بدانید همین مقاله منتشر شده برق نیوز در راستای همین جهت گیری ها و مقابله هست
باید همه دست به دست هم بدهیم که بعد از سال دو نیروی بسیار سالم، مومن، با دانش و علم در صنعت برق مشغول فعالیت هستند، اصلاحات لازم در سیستم انجام شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از دیدگاه پاکدستی آقای مهندس م... در توانیر گزینه بسیار مناسبی هستند و از حمایت بیشتر کارشناسان صنعت برق برخوردارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
عالی فرمودید؛
بنده قاطعانه عرض میکنم که خیلی از انتقاداتی که به برزگان علمی کشور میشه از دلسوزی نیست
خیلی از عزیزانی که سالها قبل بدون هیچ علمی استخدام شدن و امروز به مراتب بالایی رسیدن احساس خطر میکنن که صاحبان علم این صندلی های مدیریت رو از این دوستان بگیرن
حضور امثال دکتر حقی فام با ان رزومه علمی که در دنیا شناخته شده و اثبات شده است و به دلیل اشنایی خیلی خوبی که از صنعت برق دارن برای صنعت برق نعمت بزرگی محسوب میشه
البته اگه دوستان از این تفکرات در بیان که دوران اچار به دست بودن مدیران تموم شده و صنعت برق باید علمی مدیریت بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
8
15
با سلام به همه دوستان در توزیع که همه چیز کاملا سنتی بوده و حیات خلوت صنعت برق و محل معامله مسئولان صنعت برق با سیاسیون و دیگر صاحبان نفوذ بوده کار دکتر حقی فام واقعا سخت و مشقت بار است ایشان با تمام محددودیتهایی که از بالا و پایین از ستاد و صف براش ایجاد کرده و می کنند خیلی کارها انجام داده است که متاسفانه اطلاع رسانی نمی شود نقش ایشان در انسجام پروژه های کاهش تلفات، بورس و بازار برق، مدیریت مصرف، اصلاح مهم در گردش مناسب مالی شرکت های توزیع ، تزریق عادلانه نقدینگی بین شرکت های توزیع بدون لابی و هدیه! فعال سازی هوشمند سازی در شبکه توزیع، تعیین نرخ خدمات توزیع به عنوان کلیدی ترین موضوع در توزیع و تغییرات مدیریتی بدون دخالت سیاسیون در شرکت های توزیع که در آینده نزدیک موج دوم آن شروع میشود، تلاش برای اصلاح نقش توانیر برای نقش راهبری شرکت های توزیع و... و بسیاری از اقدامات گه پیشنهاد میشود برای گزارشی از اقدامات انجام گرفته در یکسال گذشته با ایشان مصاحبه کنید. راستی اینکه گفتی با اختیارات کامل! یعنی چه؟!!! انصافا بنده خدا در بیشترین تنگناها از طرف توانیر و وزارت نیرو قرار داشته و دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ببینید، این کلی گوییها که شما می فرمایید مثلا اصلاح مدیریت مصرف و بهبود فلان و بهمان، همان چیزهایی است که هم قبلیها می گفتند هم بعدیها خواهند گفت. کارکردها باید در قالب شاخصهای استاندارد و یا اصلاحات ساختاری و سیستمی واضح بیان شوند. نکته دومی که ناآشنایی شما را با صنعت برق می رساند آن است که مشکل صنعت برق نه پروژه کاهش تلفات و نه هوشمند کردن آن است. مشکل صنعت برق حاکم نبودن سیستم است و نیازمند اصلاحات اساسی است. انتظار اين نیست که آقای حقی فام بعد از 6 سال بروند و بگویند نگذاشتند کاری کنم و بنده فقط عامل اوامر بالایی ها بودم. اصلاحات بنیادین هم نیازمند انسانی است که مستقل، آگاه به مسائا، هوشمند و با جرئت باشد. به عبارتی، خانه از پایبست ویران است، خواجه در بند نقس ایوان است. ایشان اگر توان مبارزه با مفاسد را ندارند بروند و دامان دانشگاه را از مشارکت در فساد پاک نگاه دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقا طبق نظر دوستمون انتظار داریم وقتی برق نیوز هم در رابطه با عدم کارکردها صحبت میکنه با شاخص صحبت کنه. به طور مثال طبق کدام شاخص مهندس کردی عملکرد مدیریتی بهتری داشته؟
مدیر پایگاه اگر این سوال از برق نیوز شده است باید گفت که برق نیوز از منتقدان سیستم دولتی است و دلیلی برای حمایت از شخصی خاص ندارد. اخبار مدیرعامل توانیر بیش از معاونینش منتشر می شود که طبیعی است چنانچه اخبار وزیر هم بیشتر از اخبار مدیرعامل توانیر منتشر می شود.
در ضمن ما در جایی ادعا نکرده ایم که عملکرد آقای کردی خوب بوده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا دستور العمل نرخ خدمات توزیع تدوین شده است؟
اگر واقعا این باشد بنده با توجه به تخصصی که در این زمینه دارم قاطعانه عرض میکنم ابلاغ آن بسیاری از مسائل و مشکلات صنعت برق را حل خواهد کرد.
چرا این اتفاقات بزرگ اگر روی داده اطلاع رسانی نمی شود؟
دست مریزاد به مجموعه عوامل صنعت برق چنین کار بزرگی را انجام دادند بی صبرانه منتظر ابلاغ آن هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از انتصاباتی که به نام ایشان در شرکتهای توزیع انجام می شود می توان پی به منیات ایشان هم برد. ایشان فقط در کار جابجایی نیروهاست. کاری به ویژگیهای آنها ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
19
برق نیوز عزیز مدیر نخبه یعنی چه؟ میشه فقط یه مورد اسم ببرید؟!!!! تا اونجا که من میدونم از هر کسی اسم بیارید مخالفاش بیشتر از موافق هاش هستن. این خاصیت صنعت برقه که هیشکیو قبول نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بهترین معیار و روش مدیران انتخابات است. مسلما وقتی کسی بر مبنای رای پرسنل سازمان انتخاب شود، صالح هم که نباشد مسوولیت بیشتری احساس خواهد کرد و در مقابل وعده ایش پاسخگو خواهد بود . بعلاوه توان بیشتری برای اجرای سیاستهایش خواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
انتخابات!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
12
17
دوستان این دو بزرگوار سد مقابل فساد مالی در صنعت برقند بیشترین مقاومت در مقابل فساد را در هیات تنظیم و هیات مدیره توانیر دارند با جانشان بازی می کنند شما اگر ریشه کنی فساد را می خواهید باید سعی کنید این افراد و امثال اینها بیان صنعت وگرنه هیچکدام از اینها اصلا نیازی به این سمت ها ندارند به خودمان بیاییم و فکر کنیم صادق زاده چه نیازی به سمت دارد یا حقی فام ترا بخدا نذارید جوسازی بر علیهشان بکنند ما در تاریخ از نخبه کشی صدمات جانکاهی خورده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا ، شما فکر میکنید در سیستمی که فاسد است طبیب آورده اند تا جراحی کند؟ نکند این جراحیها مجازی هستند که ما هیچ خونی ندیدیم؟ شما به دو سه تا پاورپوینتی که ایشان در جلسات ارائه می کنند مبارزه با فساد می گویید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بله دقیقا با نظر شما موافقم.
تو این مملکت هرکی بخواد جلوی فساد بایستد سریع کله پاش می کنن.
درود بر شرافت این دو بزرگوار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اینا طوری القا می کنند که فقط ما پاک دستیم و در صنعت برق آدم مطمئن و سالم پیدا نمیشه!
اگر صرف سالم بودن اومدن که باید به حال صنعت برق گریست
اگر بخاطر سوادشون آوردنشون هم که باید گفت لزومی نداره مدیر باشند
این به متخصصین فعلی دهن کجی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بنده به عنوان کسی که سابقه شاگردی دکتر صادق زاده را دارم با قاطعیت عرض میکنم ایشون جز افراد بسیار توانمند در زمینه علمی تخصصی و اجرایی هستند

بین و بین االله ای ما هر قضاوتی میکنیم و حرفی که میزنی باید جوابگو باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
12
19
برق نیوز عزیز مگر شما تو صنعت برق هستین که اینقدر با اعتماد به نفس نقد میکنین، شاید هم مقالتون سفارشیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین...
از مدیر مسئول برق نیوز می خواهیم مدرک دانشگاهی و میزان تسلط و آشنایی خود را با سازو کارهای صنعت برق ارائه دهند تا بدانیم از چه منظر ایشان دارند به این راحتی نقد می کنند؟
مدیر پایگاه نقد رسانه ای با تخصصی فرق دارد. آشنایی و تسلط به امور یک صنعت ربطی به مدرک دانشگاهی ندارد ولی بهتر است که این نقد از سوی کسانی انجام شود که در این عرصه هم فعالیت کرده و سواد دانشگاهی داشته باشند.
مقاله سواد این اساتید را نقد نکرده است بلکه اثرگذاری آنها را در صنعت برق و عدم پذیرش از سوی صنعت برق را مورد اشاره قرار داده است که آنهم دوسویه است.
اگر شما ه هم در پاسخ به این مقاله جواب منطقی و قابل ذکری دارید می توانید در اینجا ارسال نمایید و یا برای ما ارسال کرده تا به نام خودتان منتشر شود.
نیازی نیست حتما دکترای برق باشید تا بتوانید امور صنعت برق را تحلیل کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا تا دیروز که مصاحبه ها و بیانات دکترتون منتشر می شد مشکلی نداشت و حالا که گفته اشتباهی اومده سفارشی مقاله میزنه
برق نیوز هم خط و ربط خودش رو داره ولی شما هم کمی انتقاد پذیر باشید. دکتر حقی فام و صادق زاده و ... که معصوم نیستند.
اگر کاری کرده اند بسم الله منتشر کنند تا ماه م بدونیم
تا جایی که من از نزدیک میبینم حتی توان اداره دفتر خودشون رو هم ندارند و احتمالا این کامنت ها را هم چند نفری که جدید آوردن نوشته اند وگرنه درست جواب می دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز چرا کامنتو منتشر نکردی؟
واقعا خیلی مهم است که فرق نقد رسانه ای و تخصصی معلوم شود؟ منظور شما از نقد رسانه ای و تخصصی چیست و چه تفاوتی بین آنها است تا متخصصان صنعت برق بر این اساس نظرات خود را اعلام کنند
مدیر پایگاه در نقد تخصصی فقط فرد از یک بعد و به صورت تخصصی توسط افراد متخصص در همان حوزه نقد می شود. در نقد رسانه ای و عمومی فرد بصورت چند بعدی و توسط فعالان آن حوزه نقد می شود. فعالان شامل همه کسانی هستند که در زمینه های مختلف آن حوزه درگیرند.
مثلا نقد عملکرد وزیر نیرو در حوزه صرفا اقتصادی با نقد عملکرد وی بصورت کلی که شامل علمی، اقتصادی، سیاسی و... است فرق دارد.
در هر دو مورد موافقان و مخالفانی وجود دارد. ممکنه عده ای از متخصصان یک رویه را مناسب بدانند عده ای دیگر ندانند.
در نقد رسانه ای افکار عمومی بیشتر مورد توجه است و این لزوما به معنای درست بودن آن نیست.
در نقد رسانه ای معیارها برای سنجش با نقد تخصصی فرق دارد. در نقد تخصصی معیارها را متخصصین می نویسند ولی در نقد رسانه ای معیارها را عموم آن جامعه تعیین می کنند لذا ممکن است در گذر زمان تغییر کند.
این دو نوع نقد می تواند در جاهایی بهم نزدیک شده و حتی یکی شوند ولی در جاهایی نیز فاصله داشته باشند.
به هر حال اگر شما نسبت به این مقاله نظری دارید می توانید در له یا علیه آن موارد خود را ارسال نمایید تا منتشر شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز عزیز نقد رسانه ای در تعریف ساده نقدی است که در رسانه ها منتشر می شود و اصطلاحا رسانه ای می شود! که اتفاقا اگر در بستر درست مطرح شود خود یک امر به معروف مبتنی بر شاخص های اخلاقی و اسلامی خواهد بود.
نقد رسانه ای می تواند عمومی یا تخصصی باشد. نقد تخصصی ناظر بر امور جزئی تر امور و نقد عمومی بر امور کلی تر و عمومی تر مطرح است. اتفاقا نقد عمومی توسط افراد با تخصص بیشتر که جامع الشرایط باشند مطرح می شود و عموما نقد عمومی بسیار بسیار مشکل تر است.

بنده به عنوان فعال صنعت برق و تا حدی آشنا به امور رسانه ای عرض می کنم که نویسنده این مقاله سعی کرده است که یک نقد عمومی را مطرح کند ولی غافل از اینکه نقد عمومی لازم است توسط افراد بسیار خبره دارای تجربه متقن در صنعت برق می باشد. بسیاری از واژگانی که شما در این نقد استفاده کرده اید از جمله " اختیار تام" ، " منشا چالش " و ... ناشی از عدم آشنایی با جنبه های مختلف این صنعت می باشد.
کاش چنین نقدی عمومی توسط یک فرد خبره در صنعت برق انجام می شد!
مدیر پایگاه از هر کسی هم که زده شود بعضی ان را خبره نمی پندارند چون تعریف نخبه هم متفاوته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اینکه دیگران چه نظری می دهند مسأله موردنظر نیست؛ بلکه منظور این است که در نقد عمومی باید لوازم آن رعایت شود. از جمله لوازم آن تخصص جامع در زمینه بحث می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
4
15
برق نیوز لطفا سمت های مدیران مستعفی دیروز را که امروز بر همان شرکت هایی که خودشان خصوصی کرده اند را صاحب شده اند بنویسید بعد میشه قدر صادق زاده ها و حقی فام ها را که جلوی مافیای بیت المال خور ایستاده اند را فهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یا حرف های ... میفتم که پوپولیستی رفتار می کرد
در صنعت برق آدم باسواد و سالم نبود تا حتما از دانشگاه بیاورند
بپذیریم قرار نیست برای رفع کردن یک مشکل مشکل جدیدی اضافه کنیم
دکتر صادق زاده و حقی فام هرچه هم خوب باشند نمی توانند دائم در صنعت برق بمانند باید از صنعت برق و متخصصین آن استفاده کرد
تاجائیکه ماخبر داریم همچین هم شجاعانه کار نمی کنند؟ همچین هم با برنامه نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
7
14
برق نیوز شیطون بلا!!!! خبریه؟ دکتر حقی فام یا صادق زاده قراره سمت بالایی بگیرن که اینقدر دستپاچه نقد مینویسی تا خرابشون کنی ؟ بالا غیرتن خبریه به ما هم بگید چه کسی زیرش آب رفته که اینقدر آشفته شدین
مدیر پایگاه مقاله مذکور بیش از آنکه انتقادی به این دو نفر باشد به نحوه حضور و عدم کارایی آنها پرداخته که دلیل اصلی آن نه در ضعف مدیریتی آنهاست بلکه در ساختار نامناسب توزیع قدرت در شرکت های دولتی صنعتی برقی است که امکان حضور دانشگاهیان را فراهم نمی کند.
اینکه عملکرد دانشگاهیان در صنعت برق قابل دفاع است یا نه حرف دیگری است.
در خصوص تغییرات در سمت های افراد مورد اشاره اطلاعی نداریم و به محض دریافت اطلاعات موثق اطلاع رسانی خواهیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خبری هست....
مدیر پایگاه عملکرد سانا در دوره مدیریت دکتر صادق زاده به نظرسنجی گذاشته شد و بعد از ایشون هم عملکرد دکتر حقی فام به نظر سنجی گذاشته خواهد شد تا کاربران عملکرد آنها را ارزیابی نمایند
جمشید
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز جون نتایج نظرسنجیت در مورد ارزیابی عملکرد دانشگاهیان در مدیریت صنعت برق مثل اینکه تا الان مخالف نظرات شما در اومده!؟ توصیه می کنم هیچ موقع زود قضاوت نکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
1
14
آخر کجای وزارت نیروی ما شبیه وزارت انرژی آمریکاست که مدیران آن از دانشگاههای درجه یک و با صدها مقاله و در رده FERC,EPRI باشند. چه نظارت صحیحی بر عملکرد علمی و فنی اساتید و خروجی واقعی و کاربردی دهها پروژه های آنها وجود داشته است که انتظار معجزه از آنها داریم. وزارت نیرو مملو از مدیران مرتبطی شده است که بر اساس ارتباط و نه شایسته سالاری منصوب شده اند. این اساتید دانشگاهی هم تنها نمای بیرونی این مجموعه پیچیده اند و داخل آن هزار تو دارد! آمار واقعی شبکه را بهره برداران شبکه میدانند که سال به سال بدتر میشود و کار از ارائه سخنرانیهای مهیج و پاور پوینتهای قشنگ در جلسات ستاد و کنفرانسها و ارائه مقالات شیک در ژورنالها گذشته است. اگر بطن فعالیتهای ... همین مجموعه هم آشکار شود آن وقت است که بصورت واقعی و دور از شعار میتوان قضاوت نمود! خانه از پای بست ویران است. خواجه در بند نقش ایوان است. به معنای واقعی باید تجدید ساختار در صنعت برق صورت بگیرد نه اینکه صورت مساله را با آوردن چند استاد (آنهم در حوزه تئوری و نه کاربردی) پاک کنیم و راه خودمان را برویم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
11
9
مدیر مسئول برق نیوز ، بیا لپ تو بکشم که لپ مطلب رو گفتی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
8
13
برق نیوز عزیز چرا عده ای مثل وزیر، دکتر حقی فام و دکتر صادق زاده دائما در این سایت در حال نقد شدن هستن ولی عده ای دیگر اصلا اسمی ازشون برده نمیشه. مثلا همین مهندس کردی چه جوری پله های ترقی رو طی کرد و شد مدیر عامل توانیر که حالا اصلا به خودتون زحمت نقد ایشون رو نمیدین؟ یا مثلا مهندس حائری از این میز به اون میز. به نظر شما کارایی این افراد در طول سالها صنعت برق رو به این اوضاع نابسامان کشونده یا یک سال دکتر حقی فام؟!!!!!
مدیر پایگاه انتقاداتی که برق نیوز به مهندس کردی و مهندس حائری داشته است هنوز هم مورد استناد قرار گرفته و آنها نیز بجای خود نقد شده اند. قرار نیست بی مورد کسی نقد شود ولی اگر جایی نیاز به نقد باشد قطعا به ان پرداخته خواهد شد.
برق نیوز پایگاهی مستقل است و هیچ وابستگی به مدیران دولتی ندارد لذا دلیلی برای حمایت از آنها ندارد اما بی دلیل هم کسی را نقد نمی کند.
به هر حال اگر کاربران برق نیوز نسبت به عملکردهای مدیران برقی نقدی دارند به همراه پیشنهادهای مربوطه برای ما ارسال نمایند تا منتشر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز عزیز از عملکرد خاصی انتقاد نکردین و مورد خاصی رو بیان نکردین. به این جور مقاله ها مقاله های تخریبی گفته میشه نه انتقادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز عزیز لطفا مرجع استنادات مربوط به نقد مهندس کردی و مهندس حائری معرفی شود.
مدیر پایگاه دو نمونه از این اخبار
http://barghnews.com/fa/news/8473
http://barghnews.com/fa/news/8456
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز عزیز با ما به از این باش! 22 و 23 فروردین 94 تنها چند روز بعد از شروع به کار مهندس کردی اومدی دو تا توصیه به ایشون کردی اسمشو میزاری نقد! اونم چند روز بعد از مسئولیتشون!
با ما به از این باش!
فکر کنم باید احترام بیشتری برای مخاطبت قائل باشی و با جرات بگی نقدی بهشون نداشتیم! نه اینکه مغالطه کنی دوتا خبر بعد دو روز از مسئولیتشونو بگی نقد!!!
مدیر پایگاه مدیرعامل توانیر هم نیازمند نقدهای جدی تر بوده است که در فرصت مناسب به آن پرداخته خواهد شد گرچه نوع اخبار منتشره از وی و کامنت های انتقادی از ایشان که برق نیوز منتشر کرده است خود می تواند دلیلی بر بی طرفی برق نیوز باشد.
اگر نسبت به عملکرد وی نقدی دارید ارسال نمایید تا منتشر شود.
ناشناس
| Germany
برق نيوز به رسالت خود عمل می کند و یکی از سالم ترین بنگاه های موجود در صنعت برق است. اصلا برق نيوز نقدی را وارد کرده. مشکل شما چيست؟ مخالفان و خود آقایان بیایند جوابیه خود را بنویسند و پاسخگو باشند. اصولا یکی از مهمترین ایرادهای اینها بی اعتنایی به نظرات منتقدین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مشکلی نیست! فقط یک نقد کوچیک از برق نیوز کردیم اونم تو کامنت! همین! گفتیم صداقت داشته باش! شایدم داشته باشد و ما داریم اشتباه فکر می کنیم همونطور که ممکنه این مقاله بر پایه فرضیات اشتباه نوشته شده باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
والا ما که تا حالا ندیده ایم از حقی فام انتقادی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
12
10
از جناب دکتر حقی فام تقاضامندیم ضمن توجه به برخی از نقدهای مدیریتی مطرح شده، بدون توجه به جوسازی ها و تخریب ها با قدرت و با توکل بر خدا جلو بروند و هیچ نگرانی و باکی در ادامه مسیر نداشته باشندو بدانند اگر در این مسیر با صداقت و پاکی و اخلاص گام بردارند خداوند نیز پشتیبانشان خواهد بود و مکر مکر کنندگان را به خودشان باز خواهد گرداند.
وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ (آیه 54 سوره آل عمران)
به قول حضرت حافظ
*در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور*
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مطمئن باشید اگر با صداقت و پاکی قدم برداشته بودند تا بحال کله پا شده بودند. این ها تخریب نیست؛ دلسوزی است. این راه که ایشان می رود به ترکستان است و نه اصلاح ساختار توزیع. ایشان حتی جرئت ندارد به برخی از مدیران عامل راس کار تو بگوید چه برسد که از آنها حسابرسی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خیلی خوب گفتی اینا همش فیلمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
البته چه بهتر که انسان در راه حقیقت کله پا شده و جاودان شود تا آنکه بدنامی ابدی را بر خود بخرد
کارشناس مدیریت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
11
1
با سلام
این عزیزان وارد شده به صحنه برق وزارت نیروافراد متخصصی هستند ولی طبق نظام نامه ودستورالعملهای دولت برای انتصاب مدیران چندین سال است که کلمه حرفه ای به پسوند مدیران اضافه شده است ولی امان اامان امان از مهندسینی که سکوی مدیریت را بدست می گیرند همه چیز را ازمنظر سخت افزاری می بینند ولی مدیریت در دنیا بر اساس دوره هایMBA ,DBA دارد توسعه می یابد واین را در دستورالعملهای دوره آقای مهندس زنگنه وارد فرایند انتصابات مدیران نمودند وحتی موسسه آموزش وتحقیقات وزارت نیرو بخشی از این آموزشها را طرح ریزی واجرایی نمود ولی مسیر یک کار درست در کشور ما پی گیری نمی شود تا میوه دهد وبه عوض طرح ریزی توانمندسازی مدیران فکر می کنیم با بااین تغییرات خلق الساعه می توان مسائل مدیریتی صنعت را حل نمود نه جانم بایستی دیگر بدانیم مدیریت خود یک علم میان بخشی است با صرف دکتر ومهندس بودن وبدون علم مدیریت نمی توان انتظار حل مسائل صنعت برق را داشت تا این روش انتصابات است چیزی جز خراب کردن افراد متخصص وخوشنام را در پی نخواهد داشت اقایان روشهای انتصابات ابلاغی دولت را کافی است یکبار مطالعه نمایند وبرای مشکل مدیریت صنعت برق فکری اساسی نمایند هر چند از 15 سال قبل قکر شده وروش تعیین شده است وهم اکنون نیز دستورالعمل انتصابات گویای گویاست - کلینیک مدیریت برای چه در دستورالعمل انتصابات آمده است - ولی چرا درصحنه مدیریت مقامات فقط ابلاغ می کنند ولی خودشان ابلاغیه ها را اجرا نمی کنند لم تقولون مالاتفعلون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مدیر یعنی کسی که بیاید و یک سیستم را اداره کند. بحث این است که ما سیستم نداریم. چگونه کسی که ام بی ای خوانده می خواهد این سیستم را ایجاد کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
7
14
برق نیوز به این حرف ها و تهدید ها توجه نکن
برادر من با چهارتا پاورپوینت نشون دادن نمیشه گفت که دارند صنعت برق رو مدیریت می کنند. مگر توی صنعت برق مدیرپاک دست نداریم که حتما باید از دانشگاه برداریم بیاریم؟
مگه آدم با مدرک دکتری و باسواد نداریم که حتما از دانشگاه باید آدم بیاد؟
اینطور که شما می گویید قبلی ها همه مفسدند و مجبور شدن برن خارج از صنعت پاک دست بیارن؟ این چه حرفیه
البته مشکل صنعت برق حضور ادمهایی مثل کردیه که توان مدیریت مجموعه خودشون رو ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مگه کسی میتونه برق نیوز رو تهدید کنه؟!!!! ایشون پشتشون به بالاترها گرمه که هر چی دلش میخواد مینویسه و از عزل و نصب ها قبل از همه خبردار میشه. الانم حتما خبریه که ورداشته همچین مقاله ای نوشته وگرنه وقتی تو صنعت برق جواب دادن به یه نامه دو ماه طول میکشه یه سال برای ارزیابی یه مدیر که زمان زیادی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این افرادی که در حمایت از اساتید دانشگاهی کامنت میزارند همه دانشجویانی هستند که خودشون با خودشون آوردن به اینجا
برق نیوز به صورت نامحسوس برو توانیر و سانا از کارمندان و کارکنان بپرس ببین چند نفر اینا رو قبول دارن
همه این کامنتا را دو سه نفر براشون میزارند که بگن حامی زیاد داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
3
با این خبر بوی تغییر می آید....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
2
5
برای بنده جای سوال است معاونین هماهنگی توزیع قبلی چه گلی بر روی شرکتهای توزیع می زدند.چند سال روال سابق ادامه دار بود چه کار بزرگی کردن خواهشا نقدها درست باشد نه برای خدمتگذاری به آقای خاص.از برق نیوز خواهش میکنیم عملکرد مدیران و معاونین سابق هماهنگی نوزیع (برخی به اندازه سن شرکت توزیع سن مدیریت دارند)را ارایه نمایید.حالا یکی امده میخواد کار کنه هر روز تخریب...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
کلا در اين مملکت هيج ... کاری نکرده و نخواهد کرد. اينها همه فکر خودشان هستند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
8
5
برق نیوز حالا چرا بین این همه اساتید دانشگاهی حاضر در صنعت برق از گذشته تا کنون اسم این دو استاد را ذکر کردید؟
مدیر پایگاه چون بیش از دیگران مهم و تاثیرگذارند و جایگاه رفیعی در صنعت برق دارند. این دو نفر نمادی از حضور دانشگاهیان در مدیریت کلان صنعت برق هستند و لذا بقیه نیز به همین نسبت مورد اشاره هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
8
6
برق نیوز عزیز ممکنه جمله زیر را بیشتر معنا کنی:
"رویکرد دانش محور وزارت نیرو در بخش مدیریتی صنعتی برق به زعم کارشناسان صنعت برق نتوانست چنانکه مورد انتظار همگان بود در مدت زمان گذشته تاثیر قابل توجهی داشته باشد و اتفاقا منشا چالش ها و مشکلات دیگری نیز شد."

ممکن است بفرمایید با ادله که منشا چه چالش ها و مشکلاتی شد؟
خیلی خوبه که کلی نگیم کارشناسان صنعت برق یه چندتا مصاحبه ازشون بزاریم؟ بهتر نیست؟

مثلا فرض کنید من چنین جمله ای بیان کنم:
"رویکرد برق نیوز در شرح و تحلیل اخبار به زعم کارشناسان صنعت برق نتوانست چنانکه مورد انتظار همگان بود در مدت زمان گذشته تاثیر قابل توجهی داشته باشد و اتفاقا منشا چالش ها و مشکلات دیگری نیز شد."

فکر نمی کنید در تحلیل تون از دلیل و ادله ای استفاده نکردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
2
5
اختیار تام؟ واقعا؟ چرا وزیر اینکارو کردند؟ چه اختیاراتی به ایشان دادند برق نیوز؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
12
8
برق نیوز عزیز آیا واقعا نام بردن از این دو استاد بدون سو نیت و سو نظر بوده است؟؟!!!
شما در این مقاله از سو مدیریت و عدم توانایی این دو بزرگوار در اداره امور محوله گفته اید! آیا از اقدامات این عزیزان در مدت تصدی خود در وزارت نیرو اطلاع دارید؟ آیا می دانید امسال اولین سالی بود که تراز شرکت های تولید و توزیع مورد سوال واقع شد و تامدتها بر خلاف سنوات گذشته که چشم بسته امضا و تایید می شد مورد بررسی و سوال و بازخواست قرار گرفت؟ آیا از پولهای باد آورده و پولهایی که به اسم خصوصی سازی و واگذاری به بخش خصوصی در جیب بخش خصوصی
خاصی که تنهاایشان موفق به خرید نیروگاهها و تولید برق مشغولند پرداخت شده اطلاع داری؟ امسال اولین سالی بود که سوال شد چگونه است که در صنعت برقی که شامل زنجیره تولید انتقال و توزیع برق می باشد بیش از ۷۶درصد هزینه ها به بخش تولید تعلق دارد و بخش انتقال ۱۵ درصد و بخش توزیع تنها ۱۰ درصد هزینه ها به آنها تعلق می گیرد؟؟!!!
جالب اینکه در تقسیم نقدینگی بخش تولید ۴۰درصد نیروگاهها (یعنی نیروگاههای خصوصی) بیشترین نقدینگی و طلب بخش تولید را به خود اختصاص داده اند و نیروگاههای دولتی تنها به اندازه حقوق و تعمیرات خود نقدینگی دریافت کرده اند.
برق نیوز عزیز اگر اطلاعات دقیقی از اقدامات و پیگیریهای این دو عزیز که شجاعانه مقابل مافیای صنعت برق ایستاده اند و هر روز مورد حمله و هجوم این گروه که طی سالهای گذشته صنعت ملی برق کشور را فدای نفع شخصی خود نموده و به فلاکت کشیده اند نداری در این خصوص تحقیق بیشتری نموده و قلم و فضای رسانه را ناخواسته در خدمت مافیای برق قرار ندهید. یقین بدان کسانی که امروز تلاش دارند از هر طریق و وسیله ای برای تخریب این عزیزان استفاده نمایند در نهایت محکوم به شکست می باشند چرا که خداوند متعال وعده داده که هیچ ظلم و ستمی پایدار نخواهد بود. اما از رسانه انتظار می رود دست آویز قرار نگرفته و منافع عده ای خاص را بر منافع ملی ترجیح ندهد.
و العاقبت للمتقین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
درود بر سید بزرگوار آقای ارجمند زاده که بسیار شجانه نوشته اید سالم باشی رفیق به امید موفقیت
مدیر پایگاه البته مشخص شد که این نوشته منتسب به آقای ارجمند زاده نیست
حسین عزیزی
| Iran (Islamic Republic of)
تحلیل بسیار عالی ارائه شد. مشکل این عزیزان این است که حتی همین مواردی را جنابعالی اشاره فرمودید منتشر نمی کنند. به هر حال در دنیای کنونی مدیریت انتشار فعالیت ها خود یکی از الزامات آن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
9
3
برق نیوز چرا میترسی در مقابل حقی فام بشین نقد کن و جوابت را بشنو و آن را چاپ کن خواهی دید که دکتر حقی فام چگونه جوابت را خواهد داد آن موقع میفهمی ایشان بسیار بالاتر از اینی هستش که بهت گفته اند ،،، کاش افتخار بودن در کلاسش را داشتید تا حرمت نگه میداشتید و اینقدر بی انصافی نمی کردید
مدیر پایگاه حتی برق نیوز هم که در کلاس های ایشان حضور نداشته است وی را میشناسد و میداند که با نقد مشکلی ندارند. به نظر می رسد شما هم ایشان را نمی شناسید و از ظن خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اید!
مجتبی حیدری
|
Tajikistan
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
11
5
دوستان طوری از این اساتید بزرگ انتقاد می کنند که انگار صنعت برق قبلا گل و بلبل بوده و حالا این ها آمده اند تا آن را نابود کنند!
شاید هم واقعا برای این دوستان گل و بلبل بوده؟!
حسین ارغوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
2
13
برای اینکه وضعیت مدیریت در صنعت برق را بفهمید کافی است نگاهی به این کامنتها بیاندازید می بینید که همه به جز یکی بی نام و نشان هستند. آن یکی هم در مدح مدیران است. این وضعیت نشان دهده کیفیت مدیریت در کشور ما و در صنعت برق است. چرا همه از بیان نظراتشان بصورت شفاف و با نام و نشان می هراسند؟ چون در اینجا مدیریت فرد محور است و انتقاد را بر نمی تابد و انتقاد کننده را اگر با منافع فردی او مغایر باشد نیست و نابود می کند و فرق نمی کند که این فرد چه کسی باشد استاد دانشگاه باشد یا مدیر با سابقه صنعت . مدیریت فرد محور لزوما بر محور منافع فردی می چرخد و منافع فردی برای آن اصل است. تنها راه رهائی از فساد و رانت و رشوه ایجاد مدیریت بر مبنای عقل جمعی یا همان مدیریت مشارکتی یا همان کایزن است. این راز توسعه کشورها و شرکتهای پیشرفته است . و راز عقب ماندگی و توسعه نیافتگی ما و شیوع رانت و رشوه و اختلاس در کشور ما مدیریت فرد محور است. مدیریت فرد محور گلوگاه فساد اداری است . مهمترین ابزار تحقق کایزن و حاکمیت مدیریت مشارکتی بکارگیری موثر نظام پیشنهادات و انتقادات است. وقتی نظام پیشنهادات و انتقادات جدی گرفته نشود و مثل بقیه چیزها نمایشی باشد هیچگاه عقل جمعی بکار گرفته نخواهد شد و مدیریت مشارکتی و کایزن محقق نخواهد شد. توصیه من به جناب آقای حقی فام و مدیر عامل توانیر و وزیر نیرو این است که اگر واقعا خواهان ایجاد تحول و توسعه و مبارزه با فساد و بهبود بهره وری هستید تنها راهش تحقق مدیریت مشارکتی از طریق بها دادن به نظام پیشنهادات است. در نظامی که به نظام پیشنهادات بها داده نمی شود لاجرم به عقل جمعی و منافع ملی و سازمانی بها داده نمی شود. برای جدی گرفته شدن نظام پیشنهادات لازم است نظام پیشنهادات همه شرکتهای توزیع با شرکت توانیر و وزارت نیرو لینک شود و چنانچه پیشنهادی در مهلت معین جواب داده نشد یا جواب قانع کننده نبود به رده بالاتر ارجاع داده شود. در حال حاضر هر پیشنهاد موثری که داده می شود اگر مغایر با منافع فردی مدیران باشد به بهانه های واهی رد می شود به بهانه اینکه در محدوده اختیارات شرکت توانیر و وزارت نیرو است و در محدوده اختیارات شرکت توزیع نیست. تحول و توسعه و مبارزه با فساد با این روش بسته و عقب افتاده و مشارکت گریز ایجاد نمی شود. یک مدیریت توسعه یافته می تواند توسعه ایجاد کند. راه دیگر تحقق مدیریت مشارکتی ظابطه مند کردن انتصابات و بها دادن به نظرات و پیشنهادات کارکنان در این مورد است. سوال من از آقای دکتر حقی فام این است که مگر در سطح شرکت توزیع برق تهران بزرگ و شرکت توانیر یک آدم شاخص و قابل و لایق و کاردان و قابل اعتماد نیست که بتواند این شرکت را مدیریت کند و باید حتما از شهرستان مدیر بیاورند؟ من دو نفر را پیشنهاد دادم چرا این گزینه ها را بررسی نمی کنند؟ مدیر نا اشنا با محیط و افراد و روابط کاری بازیچه باندهای مافیائی قدرت قرار می گیرد و او را دور می زنند و به ماشین امضا و نردبان خود تبدیل می کنند. تا این آقا بیاید آدمها و روابط بین آنها را بشناسد آنها بار خود را بسته اند و رفته اند. و روز از نو روزی از نو. تا کی بما باید در این دور باطل و چرخه ناکارآمدی گرفتار و اسیر باشیم؟
علی نقی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
1
برق نیوز یک پیشنهاد
چرا با متخصصان صنعت برق مصاحبه نمی گیرید منتشر کنید؟
اینجوری دوستان برداشت های نادرست هم از نیت شما ندارند. هرچند بنده با شناخت کامل میگویم که واقعا وجود برق نیوز منشا خیر و برکت زیادی در صنعت برق بوده است. ولی به نظر می توانید در قالب مصاحبه با مدیران صنعت برق بسیاری از اخبار را دقیق تر اطلاع رسانی کنید
همکار توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
4
5
دلم می خواهد بدانم دکتر عزیزی از توانیر که در وصف دکتر حقی فام در ابتدای صدراتش یک مقاله در برق نیوز نوشتند بیایند و نظرشان را بگویند.
آیا ایشان شایسته این همه تعریف و تمجید بودند؟
صالح امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
1
3
هرچند من با تحلیل ارائه شده در موارد متعدد مخالفم ولی واقعا باید تشکر کنیم از برق نیوز که در جهت ارائه مطلب تحلیلی گام برداشته شد. شاید یکی از حسن های این مطالب این باشد که حتی برای مخالفان این تحلیل این فرصت را فراهم می آورد که نظرات خود را بیان کنند. در این راستا چند مطلب پیشنهاد می شود:
1- سعی گردد در ارائه مطالب تحلیلی از افراد متخصص و باسابقه و خوشنام صنعت استفاده شود
2- سعی گردد مطالب به گونه ای ارائه گردد که نتیجه گیری آن بر عهده خود خواننده باشد
3- حتی الامکان از شخصیت ها نامبرده نشود که خدای نکرده سوء برداشتی ایجاد نشود
4- هرگونه مطلب تحلیلی حتما اقدام به ارائه راهکار نماید
5- قبل از ارائه مطالب تحلیلی اقدام به پرسش و پاسخ از مدیران مربوطه نماید
و اما خوانندگان مطالب تحلیلی:
1- پاسخ مطالب تحلیلی را نیز به صورت تحلیلی ارائه دهند
2- از تهمت و توهین متقابل خودداری گردد.
3- اقدام به ارائه راهکار دهند
آنچه که همه ما باید بدانیم این هست که هدف همه ما رشد و توسعه هر چه بیشتر صنعت و کشور می باشد؛ لذا اگر با این فکر گام برداریم باید مطمئن باشیم که هرگونه نقد ما منجر به اصلاح صنعت خواهد شد. باید بدانیم ما نسبت به هرگونه حرف، سخن و عمل خود باید در پیشگاه خدا پاسخ بدهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
7
پیشنهاد می کنیم دفتر برق نیوز از مدت فعالیت این عزیزان گزارشی تهیه کند و سپس آنها را توسط متخصصین نقد و بررسی کند تا بدرد صنعت برق هم بخورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
1
17
حضور این اساتید محترم نه معجزه می کند و نه تاثیر زیادی بر کل عملکرد مجموعه دارد. هیچگاه از مدیران اجرایی انتظار استاد دانشگاه بودن نباید داشت و از استادان هم انتظار کار اجرایی مناسب نباید داشت. چون مدیریت علم است و لزوما متخصص و تئوریسین توزیع مدیر خوبی نیست. از الان میتوان افق چند سال بعد(اگر کار به آنجا بکشد) را در نظر داشت که می گویند نگذاشتند فلانی کار کند یا اختیار کامل به او ندادند. و این سرآغاز بدنامی استادانی است که بدون پشتوانه علم مدیریت درگیر کار اجرایی شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
4
13
مهم کارآیی و بهره وری سیستم است که در حداقل ممکن قرار دارد. دقیقا مثل تجهیزات سری که دارای راندمانهای کمی هستند و یک تجهیز با بازده بالا هم در این مدار سری قرار گیرد اتفاق خاصی رخ نمیدهد. چون راندمانها در هم ضرب میشوند. شما اگر بیل گیتس (البته از نوع توزیعش ) را هم برای صنعت توزیع ایران بیاورید با این سیستم مالی و اداری و ارتباطات و هزارتوی عجیبی که دارد کاری از پیش نمی برد! این چند مدت هم خواهد گذشت و اتفاق خاصی نخواهد افتاد. چاره کار تجدید ساختار اساسی صنعت برق بخصوص توزیع است. کاری که از عهده استادان بر نمی آید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
5
2
از آنجا که حضور اساتید بزرگوار دانشگاهی در صنعت برق به نظر بنده لازم و ضروری میباشد تا اساتید در روند اجرای دست و پنچه نرم نکنند نمی توانند مدیری موفق باشند چون باید مشکلات ریشه ای مدیریتی شرکتهای توزیع را بشناسند تا بتواند راه حل اساسی را پیدا کند بنابراین بنده امید دارم که اساتید دانشگاهی تا چند سالی در شرکت کار نکنند نمی تونن راه حل اساسی پیشنهاد و اجرایی بدهند بنابراین نیاز هست که اساتید در کنار صنعت برق همفکری و همکاری داشته باشند.
یار امام و رهبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
6
از ضعف های دکتر عزیز و محترم که به تجربه کم ایشان در توانیر و عدم شناخت از سیستم اداری فنی دارد :
۱. انتصاب مدیران بسیار ضعیف در توانیر و معاونین دفاتر بسار ناکارآمد
۲. عدم برخورد با تخلفات و انحرافات فنی شرکت ها
۳. نداشتن مشاورین کاربلد و متخصص
۴. نادیده گرفتن پرسنل متخصص خدوم
۵. ادامه روال معاون سابق
۶. نداشتن برنامه برای حال و آینده
۷. نداشتن استراتژی برای ایجاد تحول ساختاری در سازمان اجرایی و ..
۸. عدم برنامه ریزی برای تغییر ساختار شبکه فرسوده فعلی به شبکه مدرن در آینده
۹ . عدم حرکت به سمت چشم اندازها و اسناد بالادستی
۱۰. عدم توجه به کاهش تلفات
۱۱. ادامه روال غلط سابق در هزینه بودجه که صرف کارهای بیهوده نی شود.
۱۲. حمایت از افراد سودجو به طور ناخواسته و بدین شکل حذف یا عدم بکارگیری متخصصین ایثارگر
۱۳. عدم شکل دهی و سازمان دهی به انتصابات
۱۴ . متاسفانه دکتر عزیز عملکردشان نشان می دهد یا هنوز سیستم را نشناخته یا هنوز جسارت برخورد و ایجاد تغییرات را ندارد.
۱۵. نکته مهم این است که ایشان متاسفانه دفتر فنی توزیع توانیر را ضعیف نگه داشته اند و این یعنی عدم دستیابی به اهداف عالیه توزیع
۱۶. عدم تمرکز کافی و توجه ۵۰% به کار و درگیر بودن با دانشگاه
۱۷....
مع الوصف اوضاع از قبل بسیار بهتر است اما چیزی که منتظر آن بودیم نشد در نهایت اینطور می گوییم که چون روح بزرگی دارند و شخصیت قابل احترامی دارند برایشان آرزوی موفقیت میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اقای نظری شمایی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
7
اگر متن طرفدار دکتر حقی فام که کامنت گذاشت را بخوانی که مشابه هستند و اگر آی پی کامنت گذاران را چک کنی می بینی که طرفدار دکتر ... از سه کامپیوتر دفتر ایشان تند و تند کامنت مثبت برایشان می گذارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
1
7
یکی از همکاران توانیر می کفت از دفتر ایشان زنگ می زنند کامنت به نفع ... بگذارید و مثبت لایک کنید.
اصن یه وزعیه ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا کار به اينجاها هم کشيده. تو توزيع تهران بزرگ که شنيدم مدير یه دفتری که ارتباط خاصی هم با مدیر عامل داره و توسط ایشون به شرکت آورده شده از زیرمجموعه اش همچین چیزی خواسته بود ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
1
10
با سلام
بنظر من وزیر محترم و معاونانشان بجای شایسته سالاری افراط و تفریط میکنند بنده گان خدا نمیدانند چکار میکنند
یکجا یکنفر رشته الهیات که اصلا سواد فنی ندارد را مدیر عامل یک شرکت بزرگ مادر تخصصی میکنند
و درجای دیگر یک استاد تمام با آن همه مشغله و دانشجویان دکتری و چند جا تدریس را یک پست مدیریتی بزرگ میدهند؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سخن از جان ما میگویید! اصلا یک وضعیست!
کارمند صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
3
0
مهندسین صنعت اگر برن دانشگاه درس بدن موفقند؟بهمین دلیل اساتید هم در صنعت ناموفق اند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
6
دکتر صنایع پسند هم به جمع هیات مدیره توانیر اضافه شد. در کنار سید زمان حسینی!
واقعا ملت عجیبی هستیم. در افراط و تفریط در دنیا اولیم. چگونه این جمع دانشگاهی با افراد صنعتی توانیر کار خواهند کرد در تارخ صنعت برق ثبت خواهد شد. انشالله که خیر باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
کدام دانشگاه این همه فارغ التحصیل دانشگاهی در نقاط مختلف داریم این وضعیت شهرسازیمونه این وضعیت اقتصادمونه این وضعیت مدارس ودانشگاهها ووضعیت درمانی وغیرو پس اشکال کار چیزی دیگری است که با این جابجاییها درست نمی شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
2
پرنده با پرنده باز با باز
کند هم جنس با هم جنس پرواز
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
2
لطفا رزومه دکتر صنایع پسند را منتشر فرمایید
پیر و امام علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
7
اقای دکتر حقی فام بدلیل ارتباطات قبلی با شرکتهای توزیع و در پاره ای شرایط اخذ موافقت برای پروژه های تحقیقاتی که تعریف نموده بودند در تصمیم گیریهایش اثر میگذارد گزارش های مختلفی از مدیران عامل برای ایشان ارسال شده ولی بدلیل گفته شده در بالا هیچ برخوردی نکرده اند و همچنین در تغییر مدیران این همه مماشات دارند لذا این پست فرد شجاع و کسی که زیر بلیط کسی نرود لازم است و فعلا امیدی به اصلاح در ان معاونت نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
2
بر خلاف اکثریت دوستان من این دو بزرگوار را اشخاص علمی و دانشگاهی نمیدانم و بیشتر هیات علمی صنعتی میدانم و هیچ کدام از این اساتید را افراد با سواد علمی بالا نمیدانم. برعکس بر پاکدستي آقای دکتر حقی فام اذعان و شهادت میدهم و مطمئنم ایستادگی ایشان در مقابل برخی جریانات سبب مقابله با ایشان شده. در مورد فرد دیگر نظر آن دوستی را می پسندم که ایشان از اول هم جزو افراد درون وزارت نیرو بوده اند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار