کد خبر: ۱۹۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
در ماه های پایانی دولت یازدهم
وزارت نیرو و توانیر، مدیران شرکت های توزیع نیروی برق را به تهران فراخوانده اند تا تغییر ساختار عقب مانده ای که عمیقا به آن اعتقاد دارند را اجرایی کنند. با آنکه مجلس با سه تکه شدن توانیر به دلیل بزرگ تر شدن دولت و اضافه شدن بخش های جدید مخالف است ولی وزارت نیرو بر آن تاکید دارد.
سرویس صنعت برق نیوز: سه تکه شدن توانیر که از سال گذشته به صورت جدی شروع شد و مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی نیز ماحصل این طرز تفکر بود به زودی در دو حوزه انتقال و توزیع نیروی برق نیز پیگیری خواهد شد.

وزارت نیرو و توانیر، مدیران شرکت های توزیع نیروی برق را به تهران فراخوانده اند تا تغییر ساختار عقب مانده ای که عمیقا به آن اعتقاد دارند را اجرایی کنند.

با آنکه مجلس با سه تکه شدن توانیر به دلیل بزرگ تر شدن دولت و اضافه شدن بخش های جدید مخالف است ولی وزارت نیرو بر آن تاکید داشته و با شیوه های مختلف سعی دارد تا حتی با تغییر ساختار شرکت های فعلی، آنها را به شکل مورد نظر برای ایجاد مادرتخصصی های جدید درآورد.

وزارت نیرو و تصمیم گیران ارشد صنعت برق بر این باورند که تفکیک تخصصی حوزه های تولید و انتقال و توزیع نه تنها دولت را بزرگتر نمی کند بلکه باعث چابکی و تسریع در امور بخش های مختلف می گردد که البته ساختار فعلی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی خلاف آن را به ویژه در عریض و طویل شدن دستگاه جدید نشان می دهد.

توانیر در ابتدا صرفا بعنوان مادرتخصصی تولید و انتقال نیروی برق شکل گرفته بود و خبری از شرکت های توزیع نیروی برق نبود ولی از اوایل دهه 80 شرکت های توزیع نیروی برق نیز به توانیر اضافه شدند و توانیر ساختار بزرگتری پیدا کرد. معاونت هماهنگی توزیع نیز مانند تولید شکل گرفت و تاکنون نیز همین ساختار ادامه داشته است. البته امسال توانیر تغییر دیگری پیدا کرده و معاونت جدیدی با عنوان معاونت انتقال را به ساختار قبلی خود اضافه کرد.

وزارت نیرو در جدیدترین اقدام و در فاصله چندماه به پایان عمر دولت یازدهم در پی اجرایی کردن سیاست های خود برآمده است و تصمیم دارد به زودی مادرتخصصی توزیع و انتقال را شکل دهد.

با آنکه قبلا از اضافه شدن شرکت های توزیع برق به شرکت مدیریت شبکه برق ایران و ایجاد مادرتخصصی توزیع صحبت می شد ولی به دلیل ماهیت غیردولتی شرکت های توزیع و مخالفت های مجلس و سازمان های نظارتی این امکان فراهم نگردید.

به نظر می رسد وزارت نیرو شرکت های انتقال را که ماهیت دولتی داشته و با وظایف کلی شرکت مدیریت شبکه برق نزدیکی بیشتری دارد را به این شرکت منتقل نماید و توانیر صرفا در حوزه توزیع مورد استفاده قرار گیرد.

با این تغییرات جدید، توانیر که تولد آن با تولید و انتقال بود از این دو بخش تهی شده و صرفا در امور مربوط به بخش توزیع نیروی برق را عهده دار می شود.

شبکه برق به دلیل یکپارچگی آن و ارتباط بخش های مختلف تولید و انتقال و توزیع نمی تواند به صورت جزیره های جدا از هم اداره شود که این مهم در توزیع و انتقال به مراتب با اهمیت تر است.

وزارت نیرو تاکنون اعتقادی به واگذاری شرکت های توزیع نیروی برق به بخش خصوصی نداشته و حتی سعی کرده است تا جلوی واگذاری عجولانه آنها را بگیرد. مدیران ارشد صنعت برق در حال تغییر ساختاری هستند که بتوانند حتی در صورت خصوصی شدن شرکت های توزیع برق از تسلط کافی و مدیریت لازم بر آنها بهره برده و دچار مشکلات بیشتری از این ناحیه نشوند.

انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
3
14
نقش شرکت توانیر از این پس به وزارت نیرو با پرسنل غیرمتخصص و چهارتا دفتر بی ربط و بی انگیزه واگذار خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و همان بلایی که بر سر آب مملکت آمد در آینده ای نزدیک بر سر صنعت برق خواهد آمد!!!!!!!!!!!!!!!!!

الفاتحه مع الاخلاص و الصلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
با سلام
آقای وزیر رسالتشو داره انجام میده . همینطوری پیش بره تا چند ماه آینده انحلال وزارت نیرو انجام شده و وزارت جدید نفت و انرژی سبز میشه .
ثابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
3
18
ثلاه مثلحط خویش خصروان دانند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فعلا که کار از خصرو گذشته به کیخصرو رسیده! کیکاووس هم بیاید در این بازار شامات سکته میزند!
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
1
4
كردي كي بابد عوض بشه.
مدیر پایگاه قرار نیست تغییر کنند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز بعد از داستان استیضاح وزیر نیرو و شکواییه های خصوصی نمایندگان به وزیر در مورد بی احترامی مهندس کردی و حقی فام به نمایندگان اقای وزیر به این دو شخص بدبین شده و در صدد تغییر کردی هستند . البته در حال بررسی برای جایگزین خوب.
پس اندکی صبر سحر نزدیک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
4
3
عزیز اینکه ساختار شرکت تغییر کند مهم است ولی اینکه سریعا مخالقت میکنیم را نمی دانم
باید ببینیم فرایند آن چگونه است
مشترک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
بنام خدا
باسلام
وزیر محترم خواهشمنداست درمورد مردم هم توجه کنید اقا کمی هم ازاین رانتخواران که به اصطلاح خودشان را قیم مردم وپدرمعنوی جا انداخته مثل ... که سردسته انهاست مجددا ازسمت دیگرمشغول شده قطعا مدیر جدید را گرفتار خواهد کرد زیرا هیچ فرایندی تغیر نیافته باز همان گروه ازسوی دیگرشرکت شکل گرفته است وفعال هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
7
این مادرهای متخصص پدر باباها رو درآوردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
6
در حال حاضر که تا حدودی مدیریت واحد وجود دارد ایجاد هماهنگی بین برق های منطقه ای و توزیع ها و تولیدها بسیار مشکل است و در صورت وجود هم امتیازی است که مدیر عامل توزیع به مدیرعامل برق منطقه ای میدهد و بالعکس و این در حالی است که سازمان بالادستی هر دو توانیر است.
وای به حال روزی که سازمان های بالادستی هم جدا باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
4
برق نیوز چرا کامنتها را چاپ نمی کنی؟! تهدیدی رخ داده! ترسوندن!؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
2
3
خصوصی سازی شرکتهای توزیع .......باعث افتخار ما پیمانکاران خواهد گردید...خخخخ. ا
کارمند توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
من هم نظر دادم یه صفحه نوشته بودم حداقل تو غیر قابل انتشار میگذاشتید
آزادی بیان غوغا می کنه
مدیر پایگاه همه نظرات بررسی شده و منتشر شده اند. احتمالا نظر خود را در خبر دیگری ارسال کرده اید وگرنه منتشر می شد.
اگر مطمئن هستید که در خبر دیگری ارسال نشده است دوباره ارسال نمایید
پاسخ ها
کارمند توانیر
| Iran (Islamic Republic of)
مجددا ارسال شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
7
یک شیر تو شیری شده که از هر قلم تجربه از صنعت برق کشورهای دنیا یک مورد در ایران پیدا میشود! ساختاری که توسط یک سازمان معتبر طراحی و تصویب و اجرا شودالان درهم برهم شده است! شبیه خودروسازهای وطنی شده که هفت بیجار جلوی این دست پختشان و ساختار صنعت کم می آورد!
حسین ارغوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
6
زایش سه شرکت مادر تخصصی جدید از بطن شرکت مادر تخصصی توانیر یقینا منجر به کوچک سازی و کار آمد سازی بخش دولتی نخواهد شد بلکه نتایجی کاملا معکوس خواهد داشت. تنها خاصیتش شاید این باشد که سه هیئت مدیره و مدیر عامل جدید با حقوقهای نجومی بر بدنه دولت تحمیل شود. جدا سازی شرکتهای توزیع از بدنه برقهای منطقه ائی تحت عنوان قانون استقلال شرکتهای توزیع و بزرگ کردن توانیر چه خاصیتی داشت؟ درصورتیکه من همان موقع به این کار اعتراض کرده و مقاله مفصلی تحت عنوان "نقد قانون استقلال شرکتهای توزیع برق در راستای اصل 44" منتشر و در این رابطه با آقای فتاح بعنوان وزیر نیرو و جناب آقای مهندس چیت چیان که در سمت معاون وزیر نیرو بودند ملاقات نموده و در این مورد مفصلا با ایشان بحث کردم و راهکار جایگزین پیشنهادی خود را ارائه دادم اما فایده ائی نداشت و آن طرح بدرد نخور اجرا شد اما نتیجه چه شد؟ آیا شرکتهای توزیع واقعا مستقل شدند یا آنکه شرکت توانیر بزرگ و کم اثر شد؟ حالا می خواهند با اجرای یک طرح معکوس شرکت بزرگ و حجیم و پر اینرسی و ناکارآمد توانیر را کوچک و سبک و کارآمد کنند. این نشان دهنده سیاست های رفت و برگشتی و حرکتهای سینوسی و بدون استراتژی مبتنی بر آزمون و خطا است . آیا چهل سال حرکت مبتنی بر آزمون خطا و هزینه کردن از جیب ملت کافی نیست؟ ایکاش این کار مبتنی بر یک استراتژی مشخص و معین و اعلام شده بود که متاسفانه نیست. هر دولت و وزیری که می آید بر پایه سلایق و منافع شخصی یک یا چند نفر عمارتی نو ساخته و بر مجموعه عمارت بزرگ دولت افزوده می شود. آقایان اگر قصد و نیت شان خیر است بجای این کارها همان قانون استقلال شرکتهای توزیع را بصورت واقعی اجرا کنند. یا پیشنهادی را که سال گذشته من تحت عنوان "طرح ملی کردن صنعت برق "دادم اجرا کنند. مطابق این طرح گفته شده که ملی شدن به غیر از دولتی شدن است و به معنی واگذاری انتقال مدیریت و مالکیت به مردم و ذینفعان خصوصی و غیر دولتی است و در آن پیشنهاد شده که مالکیت شرکت توزیع از طریق فروش و انتقال سهام به یک کنسرسیوم مرکب از همه ذینفعان شامل مشترکین 30% + بخش خصوصی (پیمانکاران طلبکار از وزارت نیرو +سرمایه گذاران خارجی )40% + کارکنان 10% + دولت 10% + شهرداریها 10% تقسیم شود. این یک مدل خصوصی سازی واقعی و سودمند است . اما طرح های از این کاسه به آن کاسه کردن در قالب سیستم دولتی مثل همین طرح سه پاره کردن توانیر و یا واگذاری صوری به بخش خصولتی مثل واگذاری مخابرات چه سودی برای کشور و دولت و مردم دارد؟
کارمند توانیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
1
8
این نظر قبلی بنده است:"متاسفانه باز هم تصمیمات خلق الساعه بدون کارشناسی، توانیر به عنوان یک برند و نمایه صنعت برق کشور با قدمت 50 ساله از بین می رود. سیستمی که داشت کارش را خوب انجام می داد. بنده خودم کارمند توانیر هستم متاسفانه در این مدت که مدام ولوله تغییر چارت و تجزیه توانیر مطرح است دست و دل کسی به کار نمی رود.
دوستان به خود زحمت نمی دهند در حد یک سمینار یک ساعته به کارمندان توضیح دهند که چه بلایی بر سر صنعت برق دارند می آورند.
برنامه ریزی کل تولید و انتقال و توزیع را چه کسی قرار است انجام دهد؟‌
همین الان که نیروگاههای حرارتی را تحت عنوان شرکت مادر تخصصی برق حرارتی مجتمع کردند، و بلا فاصله دفتر برنامه ریزی تولید در توانیر تعطیل شد ونیروهای زبده اش پراکنده شدند. چه ارگانی قرار است هماهنگی در برنامه ریزی نیروگاههای حرارتی ، بادی و خورشیدی و برق آبی را داشته باشد ؟
اصلا کسی فکر کرده ؟‌
قبلا که شرکتهای توزیع مستقل شدند چه حسنی برای مجموعه داشته است؟‌ آیا مطالعه بی طرفانه ای شده است؟
تعدادی از دفاتر توانیر بین دو مجموعه توزیع و انتقال کار می کنند مثل دفتر تعرفه های برق یا دفتر فنی انتقال که هم بر فوق توزیع نظارت دارد و هم بر انتقال (با توجه به بحث واگذاری فوق توزیع به شرکتهای توزیع ) تکلیف آنها چیست ؟‌
این کار اگر هم واقعا لازم باشد باید پس از 20 سال کار کارشناسی انجام شود نه فی البداهه!"
حسین ارغوانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
این کارهای بیفایده مثل سوزن زدن به خود یا همان خودزنی است. وقتی مدیران ناکارآمد نمی توانند کاری در جهت بهبود بهره وری و توسعه خصوصی سازی و ایجاد فضای کسب و کار کنند برای آنکه بیکار نباشند و وانمود کنند که برنامه و هدف دارند و مشغول روزمرگی نیستند مشغول زدن جوالدوز به ملت و دولت می شوند. من نمی دانم تا کی ملت ما باید در دام این مدیران بی فکر و بی مسئولیت مثل موش آزمایشگاهی اسیر باشند؟ مدیر مسئولیت دارد و باید به سوالات کارشناسی زیر مجموعه خودش پاسخگو باشد و مسئولیت فقط پاسخگوئی به مدیران بالاتر نیست. قرار بود در این دولت همه تصمیمات مبتنی بر تدبیر و عقلانیت و طی روند کارشناسی باشد که متاسفانه حداقل در حوزه وزارت نیرو و صنعت برق چنین نیست. که اگر بود باید همان پیشنویس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای برنامه ششم مبنی بر انحلال وزارت نیرو و تفکیک مدیریت آب و برق از یکدیگر و ایجاد وزارت انرژی و وزارت آب و محیط زیست و منابع طبیعی تصویب و اجرا می شد که متاسفانه نشد. تدبیر و امید هرگز به حوزه وزارت نیرو راه نیافت و روال نامعقول دولت قبل همجنان ادامه یافت. یکی از مثالهای بارز این مطلب اجرای طرح فهام است. طرحی که در دولت پیشین تصویب شد و در این دولت بدون کم و کاست اجرا می شود. زبانم مو درآورد که آقایان مسئولین لطفا فاز اول این طرح را در پستهای عمومی توزیع اجرا کنید. با این اوضاع مالی دولت و این بدهی های سنگین وزارت نیرو و صنعت برق عاقلانه نیست که برای 30 میلیون مشترک کنتور هوشمند نصب شود و این کار شدنی و قابل اجرا و تداوم نیست و اگر قرار است این پروژه اجرا شود فاز اولش در پستهای عمومی توزیع باشد تا پروفیل بار و انرژی تحویلی و تلفات در هر پست مشخص شود. اما کو گوش شنوا؟ آقای کردی می فرمایند 500 هزار کنتور هوشمند قرار است امسال برای مشترکین نصب شوند با یک پنجم این مقدار کنتور کل شبکه توزیع کشور مونیتور و قرائت از راه دور می شود. اما گویا کسی مایل به شفاف شدن انرژی تحویلی و تلفات در پستها نیست و این سفره کاهش تلفات باید تا قیام قیامت در صنعت برق باز باشد.
ندا عصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
2
با سلام
من و حدود 90 نفر از همکارانم از طریق ازمون استخدامی کشوری استخدام توانیر شدیم و الان 3 سال است در شرکت برق خراسان کار می کنیم. با اجرای این طرح گفته می شود ما را می خواهند به بخش خصوصی واگذار و انتقال بدهند. ایا این عدالت است؟ الان که سن ما از استخدام دولت گذشته است این را به ما می گویند؟ ما این همه ازمون دادیم و زحمت کشیدیم که در بخش دولتی کار کنیم نه در بخش خصوصی. پس با چه مجوز و جدانی می خواهند ما را انتقال اجباری بدهند؟ برق نیوز به کجا می توانیم شکایت کنیم؟ دیوان عدالت اداری ایا پاسخگو می تواند باشد؟
مدیر پایگاه ممکنه جواب بدن
پاسخ ها
همکار
| Germany
دوست عزیز اگه این قضیه اتفاق بیافتد برای شما نیروهای رسمی و پیمانی مشکلی پیش نمیاد و در صورتی که منتقل بشین با احکام حکمی کارگری در شرکت توزیع کار خواهید کرد و از لحاظ حقوق و مزایا ممکنه حتی وضعیت بهتری داشته باشین . نکته مهم اینه که شرکت توزیع به ظاهر خصوصی است ولی مانند ده ها شرکت دولتی مثل شرکت های پتروشیمی ، نیروگاه ، هواپیمایی و ... تحت سرپرستی دولت میماند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
2
سلام.خیلی جو بدی شده برق منطقه ایی تهران.همه بی انگیزه شدن.ما نگهبانها و اپراتورها سالها در پستها با دل و جون کار کردیم.چه شبهایی این همکاران دلسوز اپراتور تا صبح تو هوای بد جوی با استرس کار کردن و امروز بجای تشکر دارن .... .تکلیف نگهبانهای پست ها برق و حوزه ستادی چه میشود؟
اپراتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
2
اقا این بر خلاف اصل ۴۴ و بدون مجوز مجلس دارد انجام کار میدهند مگر قانون میگذاره ی نفر برای اموال دولتی تصمیم بگیر ی بار این ماده ۶۲ ک مر بوط ب واگذری انتقال نیرو بود در مجلس رد شد ب نظرم باید مجلس در این باره ورود کند یا مراجع قضایی ک ایا واگذاری اموال دولتی بدون مجوز کمیسیون انرژی و مجلس درست است...دیر یا زود کسانی ک در این بار نقشه جدایی کشیدنه باید در مجلس پاسخگو باشند ک چرا بر خلاف قانون با اینکه قبلا طرح در مجلس رد شده خود سرانه عمل کردند...باید مراجع قانونی رو از این موضوع اصلاع یابند...از برق نیوز خواهشمندیم پیگیر باشند
مدیر پایگاه به نظر می رسد مجوزهای لازم اخذ شده است
اپراتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
1
برق نیوز جان مجوز کجا مجلس ک رای نداده و کمیسون انرژی هم خبر نداره پ ببخشید از کجا باید مجوز بگیره!! نه اینا دارند بخاطر اینک اپراتورها کارگر دایم نشوند این کار را انجام میدهند اما بدانند مجلس قراره شدیدا برخورد کند و‌حتی ب مراکز قانونی دیگر کشیده شود مگر میشود هرکسی برای خودش اموال دولت را واگذر کند یا شرکت بزند پس منتظر باز گشایی مجلس باشید چون ریس برای ماده ۶۲ شدیدا مخالف بود و دارند کار غیر قانونی انجام میدهند ب نحوی دارند ساختار من در اوردی ک در هیچ‌جای دنیا منسوج نیست پیاده میکنند پس بفرمایید امریکا ک قطب برق هستند یا المان بیاند تغییر کتب درسی بدهند با این کار نه تنها بدنه برق کشور رو مختل میکنند بلکه باعث عدم پیشرفت صعنت برق میشود همین الانشم کلا ورشکسته است چه برسد بخواهند صندلی اضاف کنند
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
1
این طرح احتمالا در جهت تجدید ساختار در شبکه برق است که اگر به مانند نمونه اروپایی و آمریکائی انجام بشه تحولی مثبت در صنعت برق رخ می دهد . البته اظهار نظر کارشناسان خبره در این زمینه باید دیده شود و پیشنهاد میکنم برق نیوز با این کارشناسان مصاحبه ای انجام دهد .( جای خالی مصاحبه های فنی و تخصصی در سایت برق نیوز خلی احساس میشود )
مدیر پایگاه بله حق با شماست
در این خصوص مصاحبه هایی ترتیب داده خواهد شد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
1
ما نیروهای شرکتی مدتهاست با حقوق کم داریم کار میکنیم اقای وزیر شما پسر دارید مگه بچه های این مملکت نیستیم دارید ما استرس پیرمون میکنید
كامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
دوستان كي قراره اعتصاب کليه پرسنل فوق توزيع برگذار بشه ، چون خيلي زمزمش شدت گرفته
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
1
0
ما نیروهای شرکتی کم کم باید به فکر کار دیگری باشیم یا خودمون رو...
کارمند با سابقه برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
6
با سلام اگر یک کم فکر میشد واز اصول علمی مانند مهندسی مجدد /روش 6 مرحله ای حل مسئله استفاده میشد ویک مهندس برق که از کف صنعت رشد کرده بود تصمیم گیر صنعت بود چنین تصمیمات بی پشتوانه ای گرفته نمیشد به عنوان مصداق چهار تا مشکل صنعت برق را بگویند وتوضیح بدهند که این تصمیم راه حل این مشکل است.صنعت برق یک صنعت تخصصی است واولویت اول تصمیم گیری باید مسائل تخصصی باشد نه مسائل سیاسی وخواسته نمایندگان و... شرکت های توزیع در مسائل توزیع مشکلات متعدد دارند بجای کمک به حل این مسائل مشکل جدیدی به نام نگهداری وساخت پست ها واحیانا خطوط 63 هم به ان اضافه خواهد شد در صورتی که برق های منطقه ای به خوبی در حال انجام این کار بودند ودر اینده نیز بخاطر انجام کار در بخش 230و400 این ساختار باید حفظ شود وعملا برای انجام یک کار مشابه در دو شرکت توزیع وبرق منطقه ای دو ساختار مورد نیاز خواهد بود وتا چندین سال شرکت ها بجای تفکر وتلاش جهت حل مشکلات فنی درگیر حل مسایل حاشیه ای این تغییر تحول مانند شکایات نیروی انسانی وانتقال اموال ومرز بنددی بین حوزه 63و230و......خواهد بود.ما تا کی باید فکر کنیم تغییر ساختا ر فی نفسه حلال مشکلات ماست.اقای وزیر محترم مجددا یک کم تامل بفرماایامزایای این تغییرات به هزینه های ان ارجحیت دارد.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
2
در همه کشورهای پیشرفته دنیا میلیاردها دلار و سالیان متمادی وقت هزینه می شود تا یک برندی ایجاد و شناسانده بشه ، اونوقت ما یک برند 50 ساله "توانیر " را که در حوزه برق هم قد و قواره زیمنس و آلستوم و ... در سطح بین الملل است ، از صفحه روزگار محو می کنیم تازه بخود می بالیم
مدیر پایگاه توانیر از بین نمی رود بلکه تغییر کاربری می دهد
از کارکنان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
2
مگر پست های فوق توزیع جز سازمان های حاکمیتی و حساس نیست.دادن آن به شرکت توزیع خلاف مقررات و مصوبه مجلس برای رسمی شدن اپراتورهای انتقال و فوق توزیع است.
paiman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
2
آخه شما با چه استنادی صنعت برق فرسوده ایران را با آمریکا مقایسه میکنی اخوی ، مرد حسابی کشوری که توانایی تولید یک رله حفاظتی ساده رو نداره ، مثل یک جکه که با اروپا و آمریکا مقایسه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
1
اينها فقط فكرخودشان واسپانسر هاى دم كلفتشان هستن به اسم خصوصى سازى دارن خون كاركنان صنعت برق را ميمكند وضربه مهلكى به بيت المال ميزنن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
سلام برق نیوزعزیز
تکلیف اپراتورهای قراردادمعین چی میشه
درسته رسمی نیستیم ولی نیروی دولت هسنیم
آیادرسته احکاممون کارگری دایم میشه،ممنون
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
سلام...حداقل نیومدن اسم را هم درست انتخاب کنند..عالقانه این بود مادرتخصصی فوق توزیع برق میشد..من کامل مخالف هستم
نگهبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
سلام تکلیف این نگهبانا و اپراتورهای پست که قراردادی هستن چی میشه؟آیا اینا میرن زیر نظر بخش خصوصی؟لطفا یکی جواب بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
با سلام من با وجودیکه با این طرح ساختاری ناپخته که مدیران ارشد وزارت نیرو دارن پیاده میکنن مخالفم اما توانیر رو هم مقصر میدونم . در واقع واررت نیرو داره بلایی رو سر توانیرمیاره که خود توانیر سر برقهای منطقه ای اورد . همه میدونن با تو جه به ساختار فرایندی و یکپارچه صنعت برق موقعی بود که هر سه حوزه تولید انتقال و توزیع با مدیریت و حاکمیت برقهای منطقه ای انجام میشد بهترین حالت رو از جهت پاسخگویی داشت. اما توانیر برای اینکه این قدرت رو کم کنه توزیعها رو جدا کرد و از طرفی تو این چند سال هیچ تلاشی برای ارتقا عملکرد و هماهنگی و جایگزینی روش و ساختاری برای پر کردن خلا برقهای منطقه ای تو حوزه توزیع نکرد . شرکتهای توزیع هم که معمولا از تفکرات ساختاری و ستادی بالایی برخوردار نیستند عرصه رو باز دیدن و حسابی تاختن و حالا حتی میخوان از زیر نظر توانیر هم بیرون بیان . خوش نشینهای وزارت نیرو هم که معمولا تو ابرها سیر میکنن و میخوان تو خالی بودن خودشون رو با فاصله با شرکتهای ریر مجموعه و مادر تخصصی پنهان کنن حالا برای اینکه برای خودشیرینی پیش وزیر این اواخر دولت خودی نشون بدن منوسل به یه طرح ناپخته ای شدن که از طرف یک ادم به اصطلاح .. .. (از بخش توزیع) ارایه شده که به نظرشناخت کاملی از تاثیر و هزینه های مادی و غیر مادی این گونه تغییرات ساختاری برای دولت و مردم نداره. و حتی نیم نگاهی به تجربه بخش دیگه ای از وزارت خونه یعنی آب هم نمیندازه (2 شرکت مادر تخصصی که متاسفانه گردش مالی آن برعکسه و دهها مشکل داره ..یکی پولداره یکی مشکل مالی داره و...) و این قصه و دور باطل ادامه داره و ظاهرا مقامات وزارت نیرو دارن کمک میکنن به یک خودکشی دسته جمعی مثل نهنگهایی که آخر عمر دسته جمعی به خشکی میزنن و خودکشی میکنن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
با سلام
خواهشا ی اطلاع رسانی بفرمایین در مورد سرنوشت این طرح؟ بالاخره چی شد؟؟ اجرایی میشه یان؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار