کد خبر: ۳۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
وزیر نیرو با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران ستادی و شرکت‌های آب و برق خواهان افزایش نقش‌ها و حضور مؤثر بانوان در بخش‌های مختلف صنعت آب و برق شد.

به‌گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان  با صدور بخشنامه‌ای از قائم‌مقام، معاونان، مشاوران و شرکت‌های مادر تخصصی، ساتبا و مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته خواست؛ از حضور بانوان متخصص در مشاغل مدیریتی مورد نیاز صنعت آب و برق استفاده بهینه شود.

در این بخشنامه تاکید شده که با عنایت به ابلاغ تاکیدات ریاست جمهوری بر مبنای تصویب نامه شورای عالی اداری و با توجه به اهمیت حضور بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی، ترتیبی اتخاذ گردد تا در فرآیند جذب نیروی انسانی، برنامه‌ریزی و پیش بینی‌های لازم در تعیین مشاغل مورد نیاز صنعت آب و برق صورت پذیرد.
متن کامل بخشنامه وزیر نیرو به شرح ذیل است:
«در راستای اجرای برنامه وزارت نیرو (به ویژه در دولت دوازدهم) مفاد تصویب نامه شماره ۱۳۵۱۸۲۴ مورخ ۹۶.۵.۳۰ شورای عالی اداری موضوع تبصره ۲ الحاقی ماده ۵ (تصویر پیوست) مبنی بر بهره گیری از توانمندی بانوان و همچنین تحقق مفاد ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه به منظور افزایش توانمندی و نقش بانوان همکار، موارد ذیل جهت اجرا، ابلاغ می‌گردد:
با توجه به اهمیت حضور بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی، ترتیبی اتخاذ گردد تا در فرآیند جذب نیروی انسانی، برنامه‌ریزی و پیش بینی‌های لازم در تعیین مشاغل مورد نیاز صنعت آب و برق صورت پذیرد.

معاونین وزیر، مدیران عامل شرکت‌ها و روسای مراکز آموزشی و پژوهشی موظفند با تعامل و هم اندیشی مناسب و همکاری مشاور امور زنان و خانواده، ضمن شناسایی بانوان متخصص، توانمند و مسئولیت پذیر، ترتیبی اتخاذ نمایند تا با رعایت اصل شایسته‌گزینی و مقررات مربوط، حضور آنان در جلسات و شورا‌ها تسهیل و امکان انتصاب بانوان جهت تصدی پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف بر اساس مفاد تصویب نامه شورای عالی اداری فراهم گردد.

با عنایت به ضرورت استفاده بهینه از منابع آب و انرژی و لزوم حفظ محیط زیست، بر نقش سازنده بانوان در امر مدیریت مصرف تاکید گردد.

با توجه به اینکه از شاخص‌های توسعه پایدار، حضور زنان در عرصه‌های بین المللی محسوب می‌گردد، لازم است با رعایت اصل شایستگی، حضور بانوان در هیئت‌های میزبانی و یا گروه‌های اعزامی تسهیل گردد.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس، مدیران عامل شرکت‌های مادرتخصصی، ساتبا و روسای مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته موظفند گزارش سه ماهه از اقدامات مذکور در مجموعه تحت مدیریت را به مشاور وزیر در امور زنان و خانواده منعکس نمایند.»
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
نادر نجفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
2
واسه اپراتوری پستها بگیرن خوبه اتفاقا
پاسخ ها
رحمان اصغری
| Iran (Islamic Republic of)
من به عنوان یک آقا واقعا متاسفم که برخی همکاران خانم ما با اینکه از آقایون توانمند تر هستند ولی در جایگاه های پایین تری قرار دارد. نا در توزیع تهران بزرگ خانمهای توانمند زیادی داریم که دچار تبعیض جنسیتی شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا خانمهایی تواناتر از شما برای اپراتوری پست هم وجود دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مردای ایرانی اینقدر بی غیرت نیستند که بزارند زنها به بهانه پست مدیریتی در جلوی چشم نامحرم قرار گرفته و یا در جلسات و مسافرت ها و ... با آنها همدم شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من نمیدانم این .... در اداره برق چه می کنند؟تفاوت فغازمتر و هویج را پس از سالها هنوز به خوبی درک نکرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بعد از مدتها الافی این وزیر را از کجا آورده اند؟
حرف حساب
| Iran (Islamic Republic of)
توی تهران دخترا باعث شدن حقوق مردان هم کم بشه
با هر قیمتی حاضرند کار کنند و چون نمی خواهند خرج بدهند بازار را خراب می کنند. هرجا کار بیرون نخواهند فوری یه دختر رو استخدام می کنند اونم با حقوق مفت و خودشون هم راضیند چون فقط میخواهند پول ارایششون دربیاد و بقیه را هم از شوهر بدبختشون میگیرند
اگر زنها نبودند الان حقوق یک مهندس برق حداقل 4 میلیون تومان در ماه بود نه 1 میلیون
نادر نجفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
2
7
خانمها همینجوری شوهر نمیکنن وای بحال اینکه بیان تو پستهای مدیریتی دیگه کسیو داخل ادم حساب نمیکنن پیر میشن والا هست که میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما نگران ازدواج خانمها نباشید! متاسفم که فکر می کنید خانمها حتما باید ازدواج کنند. که البته این به پست ربطی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وای به روزی که یک زن مدیر شود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ظاهرا برخی از مدیران ارشد تمایل زیادی با خانمهای لوند و زیبا دارند. بالاخره باید یک جوری ظریف در چارچوب قانون با زیبا رویان دمخور شوند دیگر!
پ ن پ با مرد نخراشیده نتراشیده مراوده کنند!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شوهر چیه دادچ از این به بعد پسر بازی می کنند. اصن چه اشکالی داره که پس از خبره شدن در این امر یکی از پسرهای کدبانو و خوش اخلاق و روشنفکر را به شوهری برگزینند.
کلاهمان را بالاتر بگذاریم داداچ وزیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
4
2
آفرین بر وزیر نو اندیش.
صنعت برق سالهاست در جهل مردانه گیر افتاده، در حوزه ی ستادی وزارت نیرو و شرکت های تخصصی و همه ی شرکت برق منطقه ای و توزیع و حتی شرکت های دولتی تازه تاسیس نیروگاهی دریغ از یک مدیرعامل خانم حتی معاون، در حالیکه قائم مقام وزیر نفت یک خانم است. در برق باختر خانم هایی هستند از هر نظر شایسته هستند امیدواریم شاهد موفقیت بانوان این صنعت باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در دین ما چنین جایگاهی ارزشمند برای خانم ها ترسیم شده که نیاز به هیچ پست مدیریتی ندارند. یک زن وظیفه های مهمتر و الهی تر از مدیریت دارد. زن مدیر پرور است و اگر خود مدیر شود نمی تواند فرزندانی سالم تربیت کند
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
3
4
وزارت نیرو که جای مرداست پای زن هم به اونجا واشه دیگه تموم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مجسم کنید خانم مدیر ساعت 9 شب می آید منزل. شوهر مهربانش غذا پخته، شام بچه ها را داده، لباسها را شسته و اتو کرده، در درس به بچه ها کمک کرده و پس از استحمام و شستن تن و بدن خود منتظر ورود همسر گرامی است. با خوشرویی شامش را می دهد و خرجی فردا صبح را می گیرد و برای خوابیدن به ....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
7
کسی باحضورزنان مشکلی ندارد ولی متاسفیم برای وزارت نیرو که هزار ویک مشکل دارد وبا این حرفها واین رویه ها روزگار میگذراند واقعا خیلی متاسفیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
1
جناب وزیر ،دستور جنابعالی سرشار از امید و نشاط است،ولی این امید و نشاط برای شایستگان نخواهد بود .چون اکثر مدیران صنعت برق فاقد شاخص های توسعه ی پایدار هستند و اگر انتخاب بر میل آنها باشد شایستگی چه در انتخاب بانوان و آقایان ملاک نخواهد بود.در دو سال اخیر آقای شبیهی دست به تغییراتی در کادر مدیریتی شرکت برق منطقه ای باختر زدند که دقیقا برخلاف نظام شایستگی و توسعه ی پایدار است .آقای وزیر ، ما نیازمند فضای شایستگی هستیم در این فضا شایستگان از زن و مرد به حق و کرامت خود خواهند رسید.
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
2
وجود مدیر زن هیچ اشکالی ندارد, اما باید یکسری چارچوب رعایت شود. به عبارت دیگر در شرکتهای اب و برق که اجرایی هستند وجود مدیر زن مفید نبوده و بهره وری لازم وجود نخواهد داشت. مثالهای عینی در حال حاضر در شرکتهای برق موجود است!
بهتر است یکسری ادارات و شرکتهای دیگر مانند ادارات آموزش پرورش و مشابه را درنظر بگیرند و فقط در آنجا مدیر زن انتصاب کنند.
البته که مدیران زن فعلی هم از داشتن روابط (در مقابل نداشتن ضوابط) بی بهره نیستند! متأسفانه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این کلیشه جنسیتی شما در دنیای امروز جایی نداره قربان!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of)
استفاده از زنان در کارهای سخت و مشکل برقی بارها آزموده شده است و نتوانسته اند از پس آنها برآیند. اگر زنان ما می خواهند در این صنعت خشک و خشن باشند باید روحیه ای سخت و خشن داشته باشند که با ذات آنها در تضاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
تکبیر
مجید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
6
فکر نمیکنم با مدیریت خانم ها مشکلات وزارت نیرو حل بشود، از خود خانم ها هم بپرسید میخواهند مدیرشان مرد باشد تا زن. معمولا مدیران زن مسائل غیر اداری و غیر فنی را بیش از مردان در تصمیمات خود لحاظ میکنند و خیلی در مسائل ریز می شوند و ولی در صورتی که مدیریت باید کلی نگر باشد نه جزئی نگر. مورد دیگر اینکه خانم ها در تصمیم گیری ها قدری عجول هستند و گاهی اوقات زود از کوره در می روند( ،این مسئله در مدیران زن بیشتر از کارشناسان زن مشهود است)
طرح این مسائل کلی بود فارغ از هیچ تعصبی نسبت به زنان و یا اشتغال زنان. حضور زنان در محیط کاری لازم است اما در جای مناسب خود، باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که زنان مسئولیت سنگین مادرانه خود را نیز دارند و اگر در شغل های مدیریتی سنگینی قرار گیرند از هر دو امر باز خواهند ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خیر! مدیر بنده خانم هستند، دکترای برق-قدرت و کاملا شایسته ی این سمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من خیلی از خانم ها را می شناسم که بارها از اینکه مدیرشون یک خانم بوده ناراضی بوده اند و همیشه می گویند با مدیران خیلی بهتر کار می کنند و راحت تر هستند تا یک خانم چون بجای تاکید بر اصول کار به حاشیه ها توجه می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
1
جناب آقای اردکانیان از جنابعالی انتظار میرود همگام با ارائه برنامه های راهبردی ،در عمل هم شاهد اجرای آنها هم باشیم ،اگر فرمان تخصص و شایستگی میدهید ،این فرامین باید بصورت دینامیک متوجه ساختار موجود وزارتخانه شود.اگر در صنعت برق یک بانوی مدیر نداریم مشکل کجاست؟ اگر تعدادی از مدیران عامل شرکت ها فاقد تخصص و شایستگی هستند و بزور قدرت اعطایی حکمرانی میکنند ،چرا با توجه به عملکرد مخرب آنها هنوز در پست مدیر عاملی هستند؟آقای وزیر اگر میخواهید آینده ی خوبی برای صنعت برق رقم بزنید وضع موجود را سامان دهید.تمام نابسامانی ها از مدیر بد است. در سالهای ۸۰ تا ۸۷ بعلت داشتن مدیران عامل توانا و دانا در اوج توانایی و دانایی بود همه ی انسانها ی شایسته و متخصص در چرخه ی راهبری سازمان به مشارکت و همکاری گرفته میشد ولی الان همه ی آن نیروها بعلت بی کفایتی و بی خردی سیستم مدیریتی از چرخه ی سازمان خارج شده اند .دروغگویی و عدم صداقت در گفتار و رفتار بنیان اعتماد را از بین میبرد. توسعه ی پایدار یعنی مبارزه با سختی ها و الودگی هاست امیدواریم با تدبیر وزیر محترم ،صنعت برق وارد دنیای توسعه ی پایدار شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
1
پس شما هم تنت میخواره وزیر جان.والا اونایی که جنسشون خوبه رشد میکن بقیه هم خدا کریمه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
3
با این کارها هر چه قدر زنان را بیشتر سر کار بیاورید و مردان را بیکار کنید مشکلات جامعه هر روز بیشتر خواهد شد. در جامعه ای که مردان باید به خواستگاری زنان بروند و مسئولیت یک خانواده را به عهده بگیرند چه بخواهیم و چه نخواهیم این کارها باعث سست شدن بنیاد خانواده ها و کم شدن آمار ازدواج می گردد، زیرا از یک طرف مردی را بیکار کرده ایم و از طرف دیگر توقعات و انتظارات زن را بالاتر برده ایم. اگر زنان را سر کار بیاوریم پس چه کسی فرزندان این جامعه را تربیت کند. این که می گوییم شاغل بودن آنها منافاتی با آن ندارد فقط پاک کردن صورت مساله است. داریم هر روز سر کار مشکلات این قشر را مشاهده می‌کنیم. چرا فکر می کنیم این کار نشان دهنده متمدنی و پیشرفته بودن و عکس آن نشاندهنده عقب ماندگیست. البته شغلهای مخصوص خانمها مانند پزشک یا آموزش و پروش را باید استثنا کنیم ولی هر کاری فواید و ضررهایی دارد ببینیم درست آن چیست آنرا انجام دهیم. خداوند به درستی وظایفی بر هر جنس قرار داده اگر قواعد آنرا به هم زدیم دچار گرفتاری می شویم.
پاسخ ها
فلک زده
| Iran (Islamic Republic of)
زنا باعث شدن به ما مردا هم در کار و حقوق ظلم بشه
من توی هر شرکتی میرم یه مشت دختر با حقوق یک میلیون و حتی کمتر استخدام شدن و جای ما را گرفتن چون نمی خوان خرج بدن با هر حقوقی حاضرند کار کنند و این وسط ما بدبخت بیچاره ها باید بخاطر اونها بسوزیم
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
4
یک خانم در اداره برق را استخدام کنند که چه بشود. لابد پستهای مدیریتی و پشت میزی را بدهند به آنها ما هم برویم در یک پست دور افتاده کنار میدان مغناطیسی شب تا صبح شیفت بدهیم.
نظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
باسلام محضر وزیرمحترم نیرو و تشکر از حسن نظرایشان نسبت به بانوان. و تشکر از بزرگان نظر دهنده و از لطف و تنگ نظریشان نسبت به خانمهای شاغل. البته اینجانب با مطالب بالا به علت شرایط جامعه و احکام شرعی موافقم. و قبول دارم به فرموده حضرت زهرا(س) زن در خانه بماند بهتراست. و جهاد زن همسرداری است. و وظیفه اش تربیت فرزند. ولی موافق اینهمه مخالفت هم نیستم . وقتی یک خانمی بنا به شرایط خانوادگی مثلاً بی پدری و کمبود درآمد همسر مجبور به اشتغال شده و جوانی اش را پای خدمت در یک اداره گذاشته صرفاً به علت کسب درآمد نه شهرت و نه تفنن، به نظر آقایان محترم آیا بعد از 15 سال سابقه ی مفید و کارآمد و باتوانایی بیشتر از آقایان در شغل موردنظر و متخصص تر جایزنیست ارتقاء یابد. و شاهد این باشد که آقایی بیاد با یک سال سابقه کاری پیمانکاری، بی تجربه ، بی تعهد، بی تخصص جایگزین او درپست مدیریتی شود؟ کمی هم انصاف خوب و مغرضانه با مسائل برخورد نکنید. بله جای آقایان و خانمها عوض شده، قبول ولی قانون ما مشکل دارد، باید در زمان استخدام بانوان، یکی از شرایط احراز شغل او سرپرستی خانوار باشد و مثل بعضی از خانمها که ادعای مردی دارند و یا برای تفنن و شهرت واد بازارکار میشوند. گرفته شود. الان هم میشود شرایطی برای احراز پستهای مدیریتی درنظرگرفته شود، ایشان نفرمودند که حتما در قسمتهای فنی، مدیر خانم باشد و به قول شما ما مدیریت کنیم و شما پست بدهید. با اینکه بانوان آنقدر توانمند هستند که حتی در واحدهای فنی هم میتوانند مدیریت کنند. بله پستهای مدیریتی برای آقایانی که نمی خواهند کار کنند و فقط دستور میدهند خوب است. اصلاً میخواهید بانوان به پستها برسند و شما مدیریت کنید. آقایان محترم پستهای مدیریت فنی ارزانی خودتان ، حداقل در واحدهای مالی اداری این امر امکان پذیر میباشد. اینجانب خانم هستم و شدیداً معتقد وبا فمینیستی مخالفم ولی بیایید ببینیند بانوان با سابقه بالای 15 سال بالای 20 سال و 25 سال در چه جایگاهی هستند و آقایان بایک سال سابقه کار کجایند؟ کمی انصاف، عدالت، حق و........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آره عزیزم پیشرفت و ارتقا چیز خوبی است. انشا الله بری بالا بالاها خوش بگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
4
2
واقعا متاسفم. کاملا واضح است که دیدگاهها در وزارت نیرو سنتی و مردسالارانه است اما با این عکس العمل تند معلوم شد که وضع از آنچه فکر می کردیم هم خراب تر است. چرا یک لحظه با خود فکر نمی کنید که خانمها هم مثل شما سخت درس خوانده و کنکور داده اند. در دانشگاه مثل شما سختکوشی کرده و در رشته سختی مثل برق و مکانیک و ... فارغ التحصیل شده اند. با وجود مسئولیت خانه و بچه و ... در کارشان به اندازه شما مسئول بوده، موثر واقع شده و تجربه کسب کرده اند. اما چرا همیشه باید زیر دست و فرمانبردار باشند و جلو هرگونه ابراز وجودشان گرفته شود؟ این انصاف و عدالت مردانه را از کجا آورده اید. همین طور که وزیر محترم گفتند این طرز برخورد نشانه واضح توسعه نیافتگی است و مطمئن باشید که دیر یا زود مجبور به تغییر خواهید بود.
پاسخ ها
کمال
| Austria
میگیم شما رو مدیر کنند مشکلات وزارت نیرو رو حل کنید... برنامه اتون چیه الان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مگه وزارت بهداشت یا اموزش و پرورش و ... زنانه است ما چیزی می گوییم. زنان برای برخی از کارها ساخته نشده اند همانطور که مردان نمی توانند خیلی از کارها را انجام دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
4
2
آفرین بر وزیر خوش فکر. ولی ای کاش این اتفاق برای خانمهای توانمند بیفته، نه فقط خانم های چادری! بنده در دانشگاه صنعت آب و برق تحصیل کرده م. کارشناسی ارشد قدرت هم دارم. با 10 سال سابقه فقط تعریف و تمجید می شنوم. ولی موقع تقسیم پستها، آقایون نان آور و در اولویت هستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دختران فنی مهندسی حتی اگر هم بتوانند کار مردانه انجام بدهند به دلیل تک بعدی بودی و اخلاق بدی که در محیط دانشگاه پیدا می کنند به درد پست مدیریتی نمی خورند. الان هم در بخش خصوصی حضور خانم ها کمتر از اقایان نیست ولی در بخ دولتی بخاطر سختی کار کمترند
ربطی به چادری و غیرچادری بودن ندارد. تو اگر توانمند باشی رو هوا میربنت و حتما یه جای کارت میلنگه یا اخلاقت یا تخصصت یا توان مدیریت و....
از نوع حرف زدن اینجات معلومه که با همه سر دعوا داری و این مدل برخورد را هیچ کارمندی قبول نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما که عزیزم چادری نیستی پس چی میپوشی؟ مینی ژوپ یا دکلته؟ شما را که حتما باید ارتقا بدهند! شما نری بالا کی بره؟ فقط مواظب باش به سقف نرسی.
به دل نگیر هویجوری گفتم. اگر اینقدر زود بهت بر می خوره وای به حال آن مردهای بدبختی که زیر دست تو کار می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من خودم فارغ التحصیل همین دانشگاه هستم که الان هم شده شهید بهشتی
شاید سواد فنی دانشجویان زن این دانشگاه خوب باشه ولی به شدت عبوس و بد اخلاق هستند. مدیریت اگر 5 بعد داشته باشد فقط یکیش تخصص فنیه
روابط عمومی، آینده نگری، علم اقتصاد، شخصیت محکم، قدرت تشخیص، مدیریت بحران و ... هم میخواد که خیلی از زنا هیچ کدام را ندارند
شما یک زن بیار که اینا را داشته باشه من خودم منشیش میشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین. واقعا فارغ التحصیلان این دانشگاه یک سر و گردن از بقیه بالاترن و کاربردی تر، من که خودم شریف درس خونده م بعضی موراد فنی رو از همسرم که عباسپور خوندن می پرسم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
2
با انتصاب خانمها مخالفید، ولی وقتی وزیر ارتباطات آقایون هم دانشگاهیش رو این ور و اونور بهشون سمت میدن مشکلی ندارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وزیر بهداشت قبلی هم همین کارها را میکرد. مگر همین خانم ابتکار همکارش خانم ببران را به وزارت نیرو تحمیل نکرد. پس ادرس اشتباهی ندهید بگویید مدیریت می خواهیم نه اینکه دلیل اشتباه بیاورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقا! وزیر ارتباطات فقط بسیجی های هم دانشگاهیش رو میذاره مدیرعامل فرودگاه پیام (که مال وزارت ارتباطاته) و مدیر کل امور مجلس وزارت نیرو و مشاور جوان خودش و .... باز هم بگم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
3
شما به جای این حرفهای به ظاهر قشنگ و صدآفرین دار، یک عمل درست و حسابی انجام بدهید. استخدام زنان پیش کش
محسن
|
Austria
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
3
آقای وزیر، تلفن ادارات و سازمان های دولتی در حال سوختن هست...
ديده بان بيطرف
|
Spain
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
2
3
با سلام.از وزير محترم كه درس خوانده خارج از كشور ميباشد و با متودولوژي غربي رشد كرده نميتوان چين تفكري را دور از ذهن پنداشت.
بكار گيري زنان و استفاده از آنان در شغلهاي خاص و چنين و چنان از تفكرات غربي هاست و با تعاليم و ازموده هاي ما كاملا منافات دارد.
از طرفي از لحاظ عرفي نيز بكار گيري كسي كه بصورت ميداني تجربه لازم را ندارد و محدوديتهاي خاص خودش را داره كاملا غلط و نابجاست.
صمد
|
United States of America
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
2
این تنها یک پروپاگانداست و هر از چندگاهی جهت تبلیغ و سواستفاده تبلیغاتی از قشر زن در سطح اجرایی کشور استفاده میشه. در وزارت نیرو و توانیر به اندازه کافی معاونین و مدیرعامل هایی داریم که الان پست ندارند و در سمت مشاور فقط هزینه های وزارت نیرو رو زیاد میکنند...وزیرجان اگر خیلی وزیری اینا رو سروسامونی بده به وزارتخونه ات برس... وزارت چهار ساله این دولت هم سه ساله دیگه تمومه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وزیر ...بند ... باز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
0
در تصویب نامه شماره ۱۳۵۱۸۲۴ مورخ ۹۶.۵.۳۰ شورای عالی اداری موضوع تبصره ۲ الحاقی ماده ۵ (تصویر پیوست) در خصوص بهره گیری از توانمندی جوانان نیز بندهای مشابهی آورده شده، چرا وزیر محترم ترجیح دادند در مورد آنها سخنی بیان نفرمایند!؟ براستی مشکل صنعت برق بیشتر نبود خانم ها در پست مدیریتی هست و یا عدم دل کندن از تفکرات کهنه و بدون نو آوری. عزیزان اهمیت چرخش مدیریت و تزریق تفکرات جدید و چابک به سیستم را دریابند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
1
پيشنهاد خوبيه ولي يادتون باشه كه مردان زيادي با تحصيلات و تجربيات بالا در شركت هاي وزارت نيرو هستند كه در اين ده ساله كنار گذاشته شدن.اينها رو هم شناسايي كنند بد نيست !!!!
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
3
2
متاسفم از اینکه در آغاز هزاره سوم هنوز چنین نگاههای ارتجاعی نسبت به حقوق حقه نیمی از جامعه وجود دارد واقعیت این است که گذار از سنت به مدرنیته به سبب از دست دادن منافع راحتی آقایون هنوز در جامعه مردسالارانه ایرانی رخ نداده ولی چه بخواهید آقایون چه نخواهید چه خودتان را بکشید چه نکشید این دگردیسی اتفاق خواهد افتاد حتی اگر در این دولت نباشد خانمها عاقبت به مطالبات قانونی خود خواهند زسید همانگونه که در اروپا جنبش سافراجت عاقبت حق رای را برای زنان به ارمغان آورد بدون شک روزی فراخواهد رسید که حاشیه امنیت آقایون مدیر به سبب مرد بودنشان فروخواهد ریخت . این حرکت وزیر اگر چه خیلی دیر انجام شد ولی ریل گذاری برای آینده قلمداد می شود . به آینده هنوز می توان امیدوار شد خوب است سد راه نباشید این سیل اگر راه بیفتد خانمان برانداز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مدرنیته در مدیریت زنان نیست. زنان لطیف و مهربان و بامحبت هستند. تصور کن ک مدیر با این خصوصیات بخواهد مدیریت کند. صنعت برق با مدیریت مردانه وضعیش اینه وای به روزی که زنان بخواهند این صنعت را مدیریت کنند
الان هم از زنان فقط در کارهای ساده و راحت استفاده می شود و انصافا پول خوبی هم می گیرند در حالی که کار خاصی نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
3
1
چطور است که در همه کشورهای دیگر جهان این موجودات لطیف و مهربان برای پستهای مدیریتی جواب داده اند. از خانم کیلینتون و مو گرینی و مرکل بگیر تا افغانستان و پاکستان تا عربستان که به یکباره 9 وزیر کابینه را از بین زنان فرهیخته انتخاب کرد، اما در ایران جواب نمی دهد. ما از پشت کوه یا از دل غار آمده ایم؟ نخیر بفرمایید به گرفتن این رانت جنسیتی عادت کرده اید. بخصوص در دو دولت قبل از پنج سال گذشته. وگرنه در زمان آقای خاتمی کم مدیر زن نداشتیم. خوب معلوم است این خیلی برای شما خوب است که بخاطر حرفهای صد تا یک غاز به یکباره نیمی از رقبای شما در جامعه حذف شوند. چطور است بگویید مشکل را از ریشه حل کنند یعنی در مدارس و دانشگاهها هم ورود دختران و زنان قدغن شود. وگرنه بانویی که مراتب رشد و فرهیختگی را طی کرده و به قابلیتهای خود ایمان دارد این تبعیضها را برنمی تابد. آفرین به شهامت وزیر محترم نفت و نیرو که تحت تاثیر این حرفهای مفت قرار نمی گیرند..
پاسخ ها
جواد
| Bulgaria
مطمئن باشیدی در سطح وزارت یا مدیرعاملی، اگر زنی به این سمت ها دست یابد از هر مردی مردتر است و روحیات خشنی دارد....
والا ما هر چی مدیر زن دیدیم جز ... کارکنانش کاری نکرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
2
آقای وزیر اگر واقعا بدنبال اجرای آموخته هایتان از تجربه ی جهانی هستید درنگ نکنید . برای مدت یکسال اب و برق را رها کنید و همت و کوشش خود را بر روی ساختار سیستم مدیریتی بگذارید و این سیستم معیوب و ناکارآمد را اصلاح کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حقا که اولویت داره! بالاخره باید تفاوت یک وزیر با سابقه کار بین المللی و یک وزیری که از یک شرکت کوچک به این پست رسیده رو ببینیم. آفرین به وزیر خوش فکر و آپدیت. امیدوارم در مرحله اجرا هم با قدرت جلوی این آقایون دگم بایستند و از هیچ حرف و تهمتی نترسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
4
1
من به عنوان یک آقا با پستهای مدیریتی متعدد در صنعت برق و با تجاربی که در زمینه کار روی پروزه های متعدد داشته ام معتقدم هیچ تفاوتی بین یک خانم توانمند و یک آقای توانمند در مدیریت طرحها و پروژه ها و نیروی انسانی وجود ندارد. ملاک فقط باید قابلیتها باشد و در خیلی از سالها در رتبه بندی در زمینه کارآمدی ، جدیت، دقت، مسئولیت پذیری و دانش خانمها واقعا بهتر بوده اند. لطفا بیایید واقعیات را در پشت تعصب و ترسهایمان پنهان نکنیم. اگر آقایان واقعا به توانمند بودنشان اعتماد دارند پس از چه می ترسند. بگذارید فضای رقابتی سالم و منصفانه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین که بالاخره یک آقا بدون تعصب صحبت کرد!
کاش اصل بر شایسته سالاری بود، نه صرفا جنسیت
بی زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
2
3
من دنبال یک دختر برقی با روحیات زنانه می گردم که نخواد مثل مردها رفتار کنه
اگر میشناسید معرفی کنید من که هر چی بین همکارای خانمم و هم دانشگاهیام میگردم همشون ....
یه جورین نمیشه بهشون نزدیک شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما بهتره یه سر به پارک دانشجو در چهار راه ولیعصر بزنید اونجا برای شما کیس زیاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یک خانم قدرتمند برقی به درد شما نمیخوره. دنبال خانم های تو سری خور توی این رشته نگردید لطفا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
1
وزیر محترم نیرو سلام. اگر از این طریق برخی از نارضایتی ها و کاستی ها عنوان میشود حتم بدانید فشار روحی و روانی وارده از سوی برخی از مدیران غیر قابل تحمل میشود. ما پرسنل شرکت برق ... از عملکرد اقای ... گلایه بسیار داریم .
1-انچکه افراد قدیمی میگویند این اقا بعلت اخراج از شرکت و انتقال به توانیر پس از بازگشت به دنبال کینه توزی سالهای گذشته است .در صورتیکه در همان زمان همین رفتارها باعث اخراج ایشان شد.
2-بلافاصله بعد از حکم مشاور برای اقای فلاحتیان این اقا بسیاری از نیروهای طرفدار اقای فلاحتیان را از روی ناسپاسی از گردونه شرکت خارج کرد که بعضی از انها در صنعت برق سرامد هستند.
3-طبق اطلاعات موجود استانهای دیگر رابطه خوبی با ایشان ندارند و حتی شرکت های توزیع استانهای ... و ... هم در برقرای ارتباط با اقای ... تمایلی نشان نمیدهند .
4-ادمهای ترسو برای اثبات خودشان همیشه عقل و منطق را از دست میدهند و به خشونت و ازار و اذیت پناه میبرند.
5- رفتار اقای ... هیچ شباهتی به رفتار مدیران قبلی ندارد و حتی از نظر شخصیت و منش در پایین ترین سطح قرار دارد او بجای اینکه نمونه و سرمشق باشد باعث رنج و سرافکندگی شده است .
اقای وزیر این شرکت برای اینکه به این جایگاه برسد خیلی زحمت کشیده و نیروهای شرکت از بهترین نیروهای صنعت برق میباشند و برخی از انها در شرایط خطیرهمراه صنعت برق بودند ولی اقای ... از سر بی تدبیری و نادانی و کینه ورزی این شرکت را دچار تلاطم کردند.حافظه شرکت برق ... هیچگاه ایشان را فراموش نخواهند کرد.
میهن پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
1
خدمت مقام محترم وزیر نیرو سلام عرض مینمایم و توجه شما را به چند نکته جلب مینمایم. آیا یک مدیر زن میتواتند از صبح تا شب در محل کاربماند اگر جواب مثبت است پس تکلیف خانه و خانوادهاش چه میشود.آیا یک مدیر زن هم میتواند حواسش معطوف کارش باشد و هم خانه و خانواده‌اش.آیا از نظر ساختار آفرینش با مرد یکی است. آیا نباید اگر یک مدیر زن انتخاب شد همه زیر دستانش خانم باشند. فرهنگ ما فرهنگ اسلامی است و با غربی‌ها متفاوت! در ثانی فاکتور های دیگری باید در انتخاب ها موثر واقع شود مثل تعهد. سابقه کار. شایستگی و نکته پایانی اینکه مدیریت بسیار کار سختی است و واقعا بایستی کسی مدیر شود که لیاقت آن را داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آیا خانه و خانواده فقط در مسئولیت خانمهاست؟ متاسفم برای همسر شما با این انتخابشون!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
1
3
زنها همینطور میشینن تو خونه ورور میخونن میرن تو آزمونای استخدامی همه کارارو برای خودشون می کنند. دیگه مدیریت برای چی؟ اصلا همه زنارو باید از وزارت خونه بیرون کنند. همین زنها ادارات رو فساد کشوندن. ای کاش یکی میومد آمار فساد رو منتشر میکرد در دستگاههای دولتی. چه دلیلی داره 3 تا مرد و 2 تا زن صبح تا شب تو یه اتاق 12 متری کار کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این عین واقعیته. الکی هم تیریپ روشن فکری بر ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فساد مالی عظیم این وزارت خونه که زیر سر شما آقایون محترم!!!! هست! یه سر اون مدل فسادها به قول شما هم خودتون هستید! میخواید پس شما رو حذف کنیم که هر دو نوع فساد حذف بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
2
4
زن فقط بدرد زاییدن و پخت و پز میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقایون که به درد همون هم نمیخورن بحمدالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
2
5
دوستان سلام
من یک مرد نگون بخت هستم و یک مدیر خانم و متخصص دارم ولی ایشان صلاحیت اخلاقی ندارند و به من نظر سو دارند و چندین بار مورد سو استفاده قرار گرفته ام به هر مقام مسئولی هم که می گویم با یک پوزخند پاسخ می دهند که می خواهی زیرآبش را بزنی و جایس را بگیری. دیگر کارم دارد به خود کشی می رسد. روزهایی که سرحال و کوک است یک جور سو تستفاده می کنه. زمانهایی هم که ... ماهیانه دارد هم دیگر نگو و نپرس چنان بد می گیرد که واویلا. من که هیچ از دست رفتم ولی یک بار سر یکی از آقایان آذربایجانی فریاد کشید و به جرات می گویم اگر همکاران دیگر مانع نشده بودند قتلش حتمی بود. آقای وزیر آلمانی اینجا جمهوری اسلامی است بی خیال برادر برگرد آلمان مارا به حال خود بگذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یه کمپین مبارزه با آزار جنسی راه بنداز خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ببخشین این چند روز بازهم بهتون نظر دارن ایشون یا نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به مدیر مملکت ... کردی حالا شاکی هم هستی.تو خجالت نمیکشی چطور دلت اومد از رئیست سواستفاده کنی و روح ایشون را خدشه داری فرمایی.ولی خداییش همچی رئیسی نعمته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقا من خیلی نگران شما هستم . تو تعطیلات عید که انشالا بهتون نظر نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
4
هر ماه هشت روز ...، هربار زایمان نه ماه مرخصی و در طول بارداری یک روز در میان سرکار حاضر میشن، دوسال مرخصی شیر دهی(یک ساعت دیر میاد یک ساعت زودتر) باهاشون حرف بزنی میزنه زیر گریه و ....الی ماشالا.ولی با پیشنهاد وزیر خیلی موافقم به خدا حرف نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آقایون هم 12 مال سال و 365 روز اون درگیر بیزینس بیرونشون و چرت تو شرکت و جک گفتن با همکاراشون هستند!
سعید
| Canada
خانم ها هم از صبح که میان اداره در حال زنگ زدن به مامان و ابجی و داداش و خاله و عمه و .... هستند بعد از اون شروع میکنن به گرفتن داخلی همکاران وغیبت و دسیسه چینی جهت آزار و اذیت همکاران دیگر.....
تهش مرورگر رو باز می کنند به خرید های اینترنتی لوازم ارایشی و هدیه ولنتاین، بلیط کنسرت و ... از ساعت 3 هم کاری انجام نمیدن و در حال جمع کردن وسایل جهت فرار از محل کار هستن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یه خانوم بود اداره ما با یکی قرار گذاشته بود از دیوار اداره رفت بالا و فرار کرد.الان یه منصب هم گرفته والا اونی که اون داره اگه وزیر میدیدش حتما مشاور ایشون میشد.ولی حواست باشه وزیر جان باباش سازمان بازرسی کار میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
من جای خانومهای کارمند بودم حداقل هر دوسال یکی به دنیا می آوردم،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
3
متاسفانه چند صباحی است جایگاه ارزشمند زنان و نقش آنان در نهاد خانواده نادیده گرفته می شود و قربانی تحرکات سیاسی و نمایشی می شود...نتیجه این نگاه خود را نشان داده و متاسفانه آینده بدی در انتظار جامعه خواهد بود...
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
4
متاسفانه همیشه این جدال لفظی زن و مرد وجود داشته است که الان چنین وضعیتی را در سطح مدیریت دولت داریم. بیاییم تعصبات جاهلیت ، تصمیمات نمایشی و گاها فرنگی مابی را کنار بگذاریم یادمان باشد که ملاک و معیار در هر رده سازمانی تخصص ، توانمندی ، تعهد ، ... و خلاصه آن شایسته سالاری است حال میخواهد مرد باشد یا زن !! که شوربختانه درحال حاظر چنین نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
احسنت
شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
2
جناب آقای اردکانیان- وزیرمحترم نیرو
باسلام وتشکر، احتراماً به استحضار میرساند وضعیت نیروی انسانی این شرکت نیز نیاز به بازبینی و اصلاحات جدی دارد. لطفاً دستور رسیدگی صادرفرمائید. من یک خانم هستم با سابقه ی بالای ۲۰ سال و هنوز درجا میزنم . البته در بین آقایان هم چنین مشکلی وجود دارد وآنها بالای 25 سال این وضعیت را دارند. پیشنهاد این حقیر وخانمهای همکار برای تصدی پستهای مدیریتی غیر فنی در این شرکت شامل مواردذیل می باشد تا به آقایان معترض بر نخورد که خانمها پستهای تخصصی و فنی میخواهند، هرچند خانمهای تحصلیکرده رشته های فنی نمرات بالاتری نسبت به آقایان دارند:
مدیر روابط عمومی، مدیر خدمات عمومی، مدیر تشکیلات، مدیرامورکارکنان، مدیر دفترتوسعه مدیریت، مدیرامورفرهنگی، مدیرمدیریت مصرف، مدیرامورکارگزینی و...... قابل توجه آقایان نظردهنده مخالف نظر وزیرمحترم: اگر کمی منصف باشید خواهید دید که دربین خانمها هم افراد توانمند، دقیق، کاری، جدی، باسابقه، باتجربه ، متعهد، متخصص وجود دارد. عینک بدبینی را درآورید، زبان بدگویی را ببندید، ظلمی که به بعضی از افراد چه خانم وچه آقا دراین سازمانها میشود غیرقابل انکاراست. لازم به ذکر است بنده به جرم چادری بودن بارها مواخذه شده ام و وقتی علت را پرسیده ام گفته اند چون شما متعقد و پایبند نظام هستید نمی توانیم به شما پست مدیریتی بدهیم، در جمهوری اسلامی این یعنی فاجعه!؟ فریاد وااسفا باید سرداد از اینهمه ظلم و بی عدالتی و تبعیض و اینکه ظلم در این دنیا بر روی زمین نخواهد ماند و بالاخره ظالمان جواب پس خواهند داد.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
2
با سلام و تشكر از همه عزيزان و از وزير محترم كه ديد مثبت به عملكرد خانمها دارند .
جا دارد كه از وزير محترم تشكر ويژه اي داشته باشيم .
اما با مطالعه كامنتها انگار بسياري از همكاران محترم آقا و به ظاهر متمدن و روشنفكر خيلي ديد باز و وسيعي در مورد خانمها دارندجاي تقدير و تشكر را دارد.
جمعي از همكاران از خواهران خواهان ارائه برنامه شدند آيا تاكنون كدام يك از مديران آقا اقدام نمودند.
اما ما كاملا آمادگي كامل داريم تا برنامه هاي مديريتي خود را اعلام كنيم.
تا كنون كه تمامي پستهاي كليد دست شما آقايون بوده و هست به اين روز افتاديم چيزي از دست نمي ديم پس اگر مديريت را بدست خانمها بسپاريم.
خانمها در مديريت هزينه ها و برنامه ريزي خيلي توانمندتر از آقايون هستند. چرا كه همه برنامه ريزيها ي خانه و فرزند همين آقايون مدير در دست همسرانشان مي باشد.
تعصب و تبعيض درمان درد جامعه نيست .درمان ما تعهد و احساس مسئوليت مي باشد.
بيايد همه باهم يكبار مديريت را به خانمهاي توانمند بسپاريم.
پاسخ ها
کمال
| Austria
شما از این اشتیاقتون معلومه آمادگی کامل برای گرفتن پست مدیریتی داری نه ارائه برنامه ....
یکی از این برنامه های کلان در سطح وزارت نیرو رو اعلام کنید اقایون لذت ببرن ...
در ضمن خودتون هم اشاره دارید به مدیریت هزینه و برنامه ریزی در منزل ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
2
1
سلام آقا وزیر
خرابتم با مرام
این آبجی مون چیه اسمش خانم دکتر ببران را به وزارت نیرو ... کردی پس نبود!
بابا بی خیال! به ما مردهای شوربخت بی کس و کار رحم کن!
نگاه به سبیلهایمان نکن خیلی بیچاره ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفم که برق نیوز این کامنت زشت که حاوی لفظ بی ادبانه "..." هست رو منتشر کرده! و حتما معنیش رو نمیدونسته. نمیدونید سرچ کنید
مدیر پایگاه بله حق با شماست و بخاطر عدم اگاهی منتشر کننده نظرات این اشتباه رخ داد که از این بابت عذرخواهی می کنیم.
بچه بسیجی امیدوار به اصلاح امور ایران اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
2
2
سلام علیکم
مدیرسایت وزین برق نیوز خواهشمند است بدون حذف حتی یک کلمه منتشر نمایید.
هر جامعه ای چارچوبها و اقتضائات خاص خودش را دارد؛ در جامعه اسلامی ایران عزیز زنان و مردان فرهیخته و با غیرت دوشادوش یکدیگر در حال تلاش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد هستند و هیچگونه تفاوت و تبعیضی در تخصیص امکانات و موقعیت ها به هر یک از دو جنس مورد تایید نیست و حقوق اختصاص یافته به هر دو جنس مساوی است.ولیکن
حقوق و وظایف یک زن الزاماً مشابه یک مرد نیست. زن در انجام مسئولیتهای شخصی و جمعی و همچنین دریافت پاداش برای اعمال نیکش با مرد برابر است. طبیعت انسانی او نه پست‌تر و نه منحرف‌تر از مرد است. هر دو اعضای یکدیگرند. هنگامی که اسلام طلب علم را بر مسلمانان واجب نمود، هیچ تفاوتی میان زن و مرد قائل نشد. هم اکنون نیز ما شاهد هستیم که قشر عظیمی از زنان ما دارای تحصیلات عالیه هستند. اما فراموش نکنیم که بر اساس آموزه های اسلامی مهمترین نقش زنان در جامعه در حضور محوری و کلیدی آنها در تدبیر منزل و تربیت و پرورش فرزندان به عنوان مادر معنا می یابد که به راستی بهشت زیر پای مادران است. همچنین اشتغال زنان در کارهای مردانه و اموری که با احساسات پاک و طبیعت زنانه و مادرانه ایشان در تضاد و تقابل است مورد تایید نیست.
از وزیر محترم نیرو که مدت های مدیدی از جامعه اسلامی ایران دور بوده اند خواهشمند است که قبل از آغاز مباحث اختلاف برانگیز اینچنینی با درک تفاوتهای زن و مرد سنجیده سخن گویند.
درود بی پایان بر ارواح طیبه شهدا که از دامن مادران غیرتمند و مومن برای دفاع از شرف و ناموس این سرزمین مقدس جان شیرین خود را تقدیم نمودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
3
1
فرهنگ خاصی در وزارت نیرو و در کل کشور شکل گرفته و نهادینه شده است که جای تاسف بسیار دارد: مدیران ارشد ژست عوام فریبانه و ظاهر سازانه حزب اللهی گری و اسلام گرایی شان را با نادیده گرفتن بانوان نوانمند تکمیل می کنند. این واقعا منتهای ستمگری یک انسان می تواند باشد که همه گونه خلاف مالی و اشتباه فنی و مدیریتی در مورد یک مدیر ارشد بی اشکال است اما دفاع حتی لفظی از عملکرد یک خانم خط قرمز ایشان است. چرا؟ زیرا این را بهترین روش برای ظاهرسازی و اخلاق مابی خود تشخیص داده اند. رفتاری که متاسفانه مثل ویروس در وزارت نیرو سرایت کرده و همه مدیران ارشد در همه رده ها و شرکتها را در برگرفته است. و به قیمت گزاف پایمال کردن حقوق حقه بانوان شاغل تمام شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین . امیدوارم وزیر قوی جدید تحت تاثیر این رنگ و لعاب دینی دادن به این مباحث قرار نگیرند.
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
4
وای از دست این بحث های خاله زنکی
برق نیوز هم شده نی نی سایت
خانم شما برو توی نی نی سایت بشین با هم جنسات حرفای دلت رو بزن اینجا کار فنی مهندسی میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اسم این سایت رو نشنیدم بودم به عنوان یک خانم! سرچ کردم متوجه شدم. علائق شما آقایون هم شناخته شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
2
با سلام سایت وزین برق نیوز خواهش می کنم این را منتشر کنید که کسانی که حرف حساب ندارند و اصول اولیه یک بحث اجتماعی را بلد نیستند با هجویات خود فضای سایت را آلوده نکنند. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
3
با سلام فصل الخطاب
دکتر منصوره لولاآور استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران چندی پیش طی پژوهشی با عنوان "واکاوی نقش اجتماعی زن از منظر آیت الله خامنه ای"، به بررسی آراء رهبر معظم انقلاب در این زمینه به روش تحلیل محتوا پرداختند. به جهت بررسی نگاه و اندیشه رهبر معظم انقلاب به عنوان روشن‌کننده راه و مسیر برای زنان جامعه و برنامه‌ریزان و مسئولان امر، در گفت‌وگو با خانم دکتر لولاآور، به بررسی ابعاد حضور و نقش اجتماعی زنان از منظر آیت‌الله خامنه‌ای پرداختیم که خدمتتان تقدیم می‌شود.
رهبری اشتغال زنان را جزو مسائل اصلی زنان نمی‌دانند
درخصوص اشتغال هم اگرچه ایشان با اشتغال زنان مخالف نیستند، اما آن را جزو مسائل اصلی زنان نمی‌دانند. در واقع با حضور زنان در این عرصه در همه موارد به طور مشروط موافقت می‌کنند. ایشان در موارد متعدد بیان می‌کنند که نقطه درخشان و افتخارآمیز حضور زنان در جامعه، بخش تحصیلات، عرصه سیاسی و دفاع مقدس است و اشتغال را در این دسته قرار نمی‌دهند. دو نکته در سخنان ایشان درباره اشتغال وجود دارد. اولاً در دیدگاه ایشان، مشاغل به دو بخش مردانه و زنانه تقسیم می‌شود و ایشان اشتغال زنان در کارهای مردانه را نفی می‌کنند؛ به این معنا که ممنوعیتی برای حضور زنان در این حوزه قائل نیستند، اما بیان می‌کنند زن می‌تواند وارد این عرصه‌ها شود، اما این‌ها فریب جامعه غربی است و افتخار به این‌ها غلط است. رهبری مشاغل مدیریتی و اجرایی را نیز از مصادیق مشاغل مردانه می‌دانند. همچنین به اعتقاد ایشان اشتغال زنان نباید مزاحم کار تربیت فرزند و خانه‌داری شود و درواقع تربیت فرزند و خانه‌داری بر اشتغال اولویت دارد.

پس نظر ایشان درباره اشتغال زنان مشروط به دو موضوع است: اول، شغل، مناسب ویژگی‌های زنانه باشد و دوم آن‌که به کار تربیت فرزند لطمه‌ای وارد نکند.

اما در مورد فعالیت سیاسی، ایشان در موارد کمتری نسبت به اشتغال و تحصیل، درباره فعالیت سیاسی صحبت می‌کنند، اما فعالیت سیاسی زنان را کاملاً مورد تأیید قرار می‌دهند و آن را در جامعه بسیار تأثیرگذار می‌دانند و حضور آن‌ها در عرصه سیاسی را افتخارآمیز می‌دانند و زنان را به ورود به این حوزه تشویق می‌کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
محتوای کامنت اخیر بسیار عالی است. جادارد همه مسئولان و مدیران ارشد وزارت نیرو آن را نصب العین خود قرار دهند و اساسنامه ای باشد برای انتصاب بانوان شریف و فرهیخته در مشاغل گوناگون.
بدون شک غفلت و بی اعتنایی به فرمایشات مقام معظم رهبری موجب خسران خواهد بوذ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس کامنتو خوندی اصلا؟ برو بچه رو گازه ته نگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
2
2
باید به اطلاع همکاران گرامی که وزیر محترم را بخاطر یک حرف ساده و بدیهی به فرنگی مابی و غرب زدگی متهم می کنند برسانم که اصل این حرکت بخشنامه ریاست محترم جمهور است. بنابراین زیاد به خودتان سخت نگیرید. این حرکت در کل کشور شروع خواهد شد انشاا... در سال 98 شاهد دستاوردهای مثبت آن خواهیم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
2
احسنت احسنت احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
2
0
با سلام
دوستان لطفا نقطه نظرات ارزشمند مقام معظم رهبری را تفسیر به رای نکنید. منظور از مشاغل سخت مشاغل سخت فیزیکی است وگرنه کار مدیر تصمیم گیری، حمایت از نیروهای تحت امر ، پیگیری اجرایی کارهاست در حوزه تخصصی. تخصص آموختن که برای زن و مرد در شرایط مساوی فعلا برفرار است. روحیه حمایتی و رهبری در هر انسان آزاده ای وجود دارد و ربطی به زن و مرد بودن ندارد. در دقت و پیگیری هم که خانمها خودشان را اثبات کرده اند. از نظر پاکدستی هم که به آمار نگاه کنید. بنابراین با تحریف و تفسیر حرف بزرگان مدیریت در وزارت نیرو را هم ردیف رانندگی کامیون و کار در معدن نکنید. بله در بعضی کشورها مثل جوامع سوسیالیستی سابق و فعلی انجام کار سنگین توسط زنان امری عادی است و در بعضی جوامع هم درباره آن تبلیغ می شود مام محتوای این بخشنامه کجا و آن کجا. یاد بگیریم درست بخوانیم، بیطرفانه تفسیر کنیم و درست قضاوت نماییم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
2
2
پس بفرمایید زنان نماینده مجلس هم استعفا بدهند چون اینطور که شما تعبیر کردید کار مجلس هم از کارهای سخت دنیاست. یه طوری حرف می زنید انگار وزیر نیرو گفته زنان شاغل از فردا بروند در اکیپ خط گرم و یا خط انتقال تعمیر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برای تلطیف فضای مجلس نماینده خانم هم مورد نیاز میباشد. حرفتون اصلا منطق نداره خانوم.اگه یکم منطقی فکر کنین پستهای مدیریتی هم بهتون میرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فدات شم ناراحت نشو
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
3
با سلام وزیر محترم نیرو اول لطف نمایند یک مشاور امورزنان متخصص نه متخصص حراستی اول انتخاب نمایند. بعد بخشنامه صادر نمایند.
نهاوندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
1
1
اگه بازار برق برامون پلی ساخت ،فکر نکنیم میشه نردبانی هم ساخت.و متوجه باشیم همیشه اطرافیانمان متوجه و هوشیار هستند و تخیلات و توهمات دگردیسی امر را به شما مشتبه نکند.
و به قول معروفی به اندازه بود باید نمود.
خرید زیورآلات و جواهر،خرید خودروی شخصی،جراحی های زیبایی و پزهای نامتعارف در جمع فامیلی ،گوشه ای از توانمندیهای شما عزیزان است که با حرص و ولع کامنت گذاشتید.
نه زن زندگی هستید و نه کارمند دولت .
بساط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
3
2
آقای وزیر نیرو از شما عاجزانه خواهش می کنم که پست های مهم مدیریتی را به خانم های توانمند بدهید،چرا که حقیر بیش از 26 سال است که در زمینه مدیریتی هیچ کار مثبتی از آقایان ندیدم در راه مبارزه با فساد وهمیشه طرف مفسد را گرفتند وبرخی هم که با مفسد مبارزه کردند،باز آقایان نگذاشتند،بخدا قسم زنانی هستند که از صدها مهندس ناکارآمد ،کارآمدی بیشتری دارند،در کشورهای خارجی زنان خلبان زبده،رئیس جمهورهای شجاع ونترس و...،در کشور ما به زنان چرا مدیریت نمی دهند،چهل سال از مردان کاری بر نیامد اگر میامد چرا 136 کشور فساد دنیا هستیم،چرا رهبر 17 سال است مبارزه با فساد را به دولتمردان هشدار می دهد وچرا کاری نشد وچرا فساد را به یک اژدهای هفت سر تشبیه کرده ،شمارا به خون شهداء،به هرکه دوست دارید یا مردانه مبارزه کنید ،یا کنار بروید شیر زنانی چون قدم خیر لر به میدان بیایند،فساد اداری کمر مردم را خورد کرده،چرا اسیر پول ومقام شده اید،خدا یا به عرشت قسم،مرادن خیانتکار را رسوا کن وزنانی بهتر از مردان را ،جایگزین مردان ضعیف وترسو کن تا شاید فساد دیگر متوقف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اگه بانوان می توانستند با فساد مبارزه کنند پس چرا سازمان بازرسی یک بازرس زن نداره؟ اصلا یه نفر خانوم پیدا کن که توی بازرسی ادارتون تونسته باشه کار کنه. برو خانوم نامتو تایپ کن این حرفا برا فاطی تومبون نمیشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
1
2
واقعا وسط این همه بحران. این اقدامات واقعا باعث تاسفه. مملکت ما وزیر اینطوری به دردش نمیخوره. کسی که هی درس خونده، کتاب نوشته مقاله داده و خارجم درس خونده مورد مناسبی برا منصب وزارت در ایران نیست. چون ایران کلا سیتمش فرق میکنه باید تو این سیستم پوست انداخته باشی تجربه داشته باشی. حالا که چی چندتا زنم بشن مدیر. مملکت درست میشه؟؟؟ نه والا بدترم میشه. به نظر من ایشون جنم وزارت ندارن. وزیر یعنی دکتر ظریف یعنی دکتر زنگنه اینا ساخته شدن برای وزارت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
1
خوب آقای وزیر آقای ... و ... رو بکش بالاتر با این حساب.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
2
0
همانطوریکه همه دوستان در نوبتهای مختلف خبری دیدند وزیر ارتباطات هم دیروز در مورد توان مدیریتی و پاکدستی بانوان سخنرانی داشت. عزیزان این بخشنامه سراسری به همه وزارت خانه ها از سوی ریاست محترم جمهور ابلاغ شده و علت آن هم فشار نهادهای بیطرف بین المللی است که وضعیت اشتغال بانوان در ایران از نظر ایشان یکی از نشانه های بارز تبعیض جنسیتی است. بعد هم اگر دقت کنید اکثر کامنتهای منفی متعلق به یک قشر با سطح فرهنگ بسیار پایین است که حرف آنها خریداری ندارد. بنابراین نگران نباشید دوستان انشاا... این بخشنامه اجرایی خواهد شد.
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
1
2
زنان بواسطه لطافتی که دارند نمیتوانند در جایگاه مدیریتی به خصوص صنایعی مانند آب و برق باشند.
آن زنانی هم که میگویند که در جای خودش خشن و ... هستند فقط فیلم بازی میکنند . یعنی مدیریتی که زنان خواهند داشت یک نمایش (یا همان اجرای شو) خواهد بود. به عبارت دیگر در باطن زن مدیر بودن در این نوع کارها جایگاهی ندارد.
زنانی هم که در مدیریتهای اجرایی موفق باشند 100درصد مردی پشتیبان آنها وجود دارد وگرنه باطناً قدرت تحکم و دستور و مدیریت را ندارند.
واقعیت همین است، حال شما هرچه هم بگوئید توجیه کردن قضیه است.
ضمناً در علم هم مردان چند سرو گردن بالاتر هستند. شما تعداد دانشمندان زن را با مرد مقایسه کنید! تعداد مقالات علمی به خصوص در رشته های فنی نگاهی بیاندازید! واضح است که که 99درصد نویسنده آن مردان هستند.
بحث دیگر: در همین شرکتهای آب و برق، خانمها با رده کارشناسی هم به سختی به مأموریت میروند! شما فرض کنید مدیرعامل برق منطقه ای یک خانم باشد، بالاخره چند سری مأموریت باید در سال بروند. خانمها پاسخ دهند که آیا حاضرند (حداقل) 48 ساعت مدام خارج از خانه در مأموریت باشند!؟
آیا خانمی حاضر است و اصلا توانایی دارد که مثلا مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان باشد؟! با آن همه مشکلات و سختیها!
متأسفانه این طرز فکر خانمها که مدیریت آسان است و فقط فکر میکنند که پشت میز نشینی یعنی مدیریت، بواسطه تک بعدی بودن آنها و عدم توانایی تحلیل موقعیت شغلهاست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
1
2
عده ای از دوستان تعمدا آدرس اشتباه می دهند. منظور از مشاغل سخت لزوما رانندگی کمیون و کار در معدن نیست. مدیریت ارشد به دلیل مشغله زیاد و بسیاری از کارهای دیگر که در چارچوب شهرها انجام می شوند نیز در زمره مشاغل سخت است. گفتیم مشاغل سخت، نگفتیم مشاغل سخت و زیان آور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
1
3
اگر بانوان عزیز شایستگی مدیریت ارشد در مشاغل سخت را داشتند حتما شرع مقدس با قاضی شدن آنها مخالفت نمی کرد. زیرا همانگونه که می دانیم بر اساس شریعت اسلام زنان نمی توانند قاضی شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
2
خواهران گرامی لطفا به دور از هر گونه احساساتی شدن و توهین کردن و مخالفان با رای و نظر خودتان را بیسواد و بی فرهنگ خواندن، از سر انصاف و مودبانه اظهار نظر فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
2
خواهران گرامی توجه داشته باشند که تعریف که از کار مدیر در ذهنشان نقش بسته است با تعریف بین المللی از کار مدیریت فرسنگها فاصله دارد.
مدیر فردی است که نفر اول در سر کار حاضر شود و نفر آخر هم برود.
مدیر واقعی فردی است که در زمان بحران خود جلودار و سپر کارمندان باشد نه اینکه یک نفر دستش آب قتد دهد
مدیر واقعی فردی است که تصمیماتش عاری از هر گونه احساسات و تنها منطبق بر عقلانیت باشد و از هیچ نیرویی نترسد حتی از یک سوسک.
مدیر واقعی وظیفه اش خوردن و خوابیدن و خندیدن و گپ و گفت و گردش و پشت هم انداری و ... نیست، بلکه باید بهترین عملکرد را داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
2
آنقدر از این خواهرهایی که ژست آقایان با صلابت را می گیرند خوشم می آید!
اللهم ارزقنا
شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
باسلام و تشکر از همه ی کسانی که در این بحث موردی شرکت داشتند چه مثبت و چه منفی.
بزرگواران همیشه تنش راه چاره نیست. درست است همه در فشاراجتماعی، اقتصادی، فرهنگی قرار دارند.
ولی باید از یه جایی شروع کرد، اگر ما درجامعه مشکل داریم به خاطر عدم پذیرش تغییر است. این همه مقاومت در مقابل یک حرف منطقی ومثبت و تغییر جایزنیست، لطفاً همه جوانب را سنجیده بعد ارائه نظر فرمائید.توهین ، بی ادبی برای بیان نظر روش خوبی نیست. هرنظری نشاندهنده ی شخصیت هرفرد است. کلاه خود را قاضی کنید و ببینید با نظری که داده اید، لیاقت احراز پست مدیریتی دارید. برای بهبود عملکرد در هر سازمانی باید مدیریت تغییر انجام گیرد، تغییر، ریسک دارد باید مدیریت ریسک انجام گیردباعث تعارض میشود باید مدیریت تعارض انجام گیرد. والی آخر... در علم ما کم نداریم باید درعمل هم از نقطه ای شروع کرد تا کم کم به کمک هم مشکلات و موانع رفع شده و در سازمانها شاهد بهبود باشیم و بهبود در هیچ سازمانی اتفاق نمیافتد مگر با تغییر نیروی انسانی،لازم به ذکر است واقعاً درکشور ما به سیستم های مدیریتی بهاء داده نمی شود. درحالیکه راهکار بیشتر مشکلات با پیاده سازی واقعی آنها قابل حل است، مدیریت دانش، مدیریت پیشنهادات و مدیریت استراتژی و.....
چرا باید یک پیشنهاد سازنده ی وزیر چنین عکس العملی را داشته باشد همه ی اینها ریشه اش در عدم آشنایی و آگاهی با سیستم های مدیریتی است. گفتگو باید سازنده و بیطرفانه باشد بنده خانم در رشته فنی هستم، این راهکار به نظرم رسید که به جای این تعارضات، از طرف وزارت نیرو یک تحقیق علمی، عملی و حضوری صورت گیرد و مشکلات از زبان تعداد زیادی از همکارن ذینفع شنیده شود، و لطفاً از شرکت ما آغاز کنید که به لطف مدیریتهای قبلی که برکنار شدند، مشکلات بیداد می کند. باتوجه به شرایط موجود اکثر همکاران آماده ی ارائه نظرات و بهبود عملکرد شرکت هستند.لازم بذکراست دراین شرکت افراد توانمند، باسواد، باتجربه ، باسابقه، متعهد،متخصص زیادی داریم چه خانم و چه آقا . مشکل اکثر سازمانها درشرایط فعلی درعدم شایسته سالاری است و رابطه به جای ضابطه. بیایید از وزارت نیرو و از همین شرکت شروع کنیم.غیرممکن وجودندارد. خداوند به مسئولین گوش حق شنو، زبان حق گو و چشم حق بین عنایت فرماید.انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
1
مشکا اصلی به گزینش ها برمی گردد. اگر خانها و آقایان متخضص و خداترس را گزینش کنند شاهد اینهمه نیروی سکولار و بی مسئولیت و ابن الوقت در سطح موسسات نخواهیم بود. آن وقت به خودی خود افراد متخصص و متعهد واقعی چه زن و چه مرد به مسئولیت های مختلفی منصوب می شدند و هیچ کس هم از این بابت ناراحت نبود چون عدالت اجرا شده بود. الان در شرکت توزیعی که من کار می کنم آقایان برای پست حاضرند آدم بکشند و خانمها افزون بر آدم کشی هر کار دیگری که بتوانند پست را تصاحب کنند انجام می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
1
4
آقا یک سوال؟
اگر مدیر ما خانم بود و با هم دعوایمان شد و یک چوانمردی پیدا شد گفت بلند شوید دست بدهید روی هم را ببوسید چه باید کرد؟
آیا این عمل مشکل شرعی ندارد؟
پناه می برم به خدا از دست شیطان رجیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بدتر از آن دیگه پاچه خواری هم نمی شود کرد!!!!
اسلام
|
United States of America
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
2
زن کجا مدیریت کجا واز طرفی از بدر تاریخ زن مال خونه بوده این مرد ک میخواد ازواج کنه خرجی خانواده ای بده # این ک وزیر گفته خانم ها مدیریت کنند در صنعت برق!! مدیریت کسی میتونه کنه ک تجربه کاری داشته باشه مثلا خانم ; کار یک سیمبان میتونه درک کنه یا اصلا درک کنه ک چقدر سخت # حالا ی خانم بشه مدیر بهربرداری ; قضاوت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
با سلام خدمت مردم شريف : انچه بكار گيرد بانوان در مشاغل مديرتي مطرح ميشود نه نگاه احساسي ونه نگاه حاكميتي است بلكه نگاه متعالي بر گرفته از خرد ودانشي است كه بدون نگاه جنسيتي موجبات ان ميشود بايد توجه داشت كه زن ومرد شايسته هر دو در كنار همديگر هستن كه ميتواند موجبات جامعه شايسته را فراهم نمايند وبخصوص در جامعه امروز با شرايط اقتصادي سخت كه عموما مردان ناگزير هستن تا ساعتها مشغول كار باشند نقش بي بديل خانمها در پرورش فرزندان است كه اثر بخشي مضاعف در جامعه ايجاد ميكند ؛امروز با مديريت مردان در جامعه به بدي ياد ميشود الان كه مباحث استفاده از خدمات زنان شايسته مطرح ميشود ايا اين منافات با مديريت امروزي اگر چه واقعا مديريت پچيده گيهاي خواص خود را داشته كه تنها با يك مدير نبايد انتظار بسياري موارد را داشت بلكه تمام اجزا يك سازمان از رده پايين تا بالا اگر در كنار يكيدگير هر يك به وظايف خود بخوبي عمل كننده موجبات بهبود وارتقا ميباشد ليكن عموما مشاهده ميشود برخي وظايف خود را بخوبي انجام نميدهند ليكن ضعف را در مديريت ميدانند وهيچگاه عمل خود را مورد قضاوت عادلانه قرار نميدهند بنابراين نبايد بموضوعات مذكور به ديد جنسيتي نگاه كرد بلكه در نگاه كلان اگر واقعا تشخيص داده شود خانمي توانمندي دارد وميتواند راهبر و برنامه ريز خوبي باشد فارغ از كليه موضوعات بايد مورد استفاده باشد تا موجبات روند بهبود را فراهم نمايد انشالله فضاي نقد وبخصوص سايت مجازي را محملي براي اهانت وخداي ناكرده عبارات غير منصفانه بلكه صرفا محلي براي طرح ديدگاه كه براي هر مطالعه گر فارغ از هر قوم وجنسيت وسن وسال بتاوند موجبات برداشتي از يك موضوع جديد ي كه بتوان با بكار بستن ان افكار جديد واستراتژي جديدي را تبين وبكار گرفت باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
3
برادران و خواهران عزیز چرا اجبار دارید بر خلاف جهت آب شنا کنید؟ چرا اصرار دارید قوانین طابیعت را مختل کنید؟
مگر نه این است که طبیعت زن به گونه ای آفریده شده است که به شدت احساساتی است؟
مگر نه این است که شرایط فیزیولوژیکش به گونه ای است که در ماه چند روز نمی تواند نماز بخواند، عصبی و پرخاشجو و آسیب پدیر و زود رنج می شود؟
کلاهتان را قاضی کنید یک بانوی با کرامت و مومنه مدیریت در شرایط مذکور برایش بسیار دشوار است؟
بنده خودم به عنوان یک زن هیچ تمایلی به مدیر شدنندارم بلکه توقع من این است که از مردان باقابلیت و باشعور و محترم و بااخلاق و متخصص و پاک دست در مشاغل مدیریتی استفاده شود تا محیط کار یک محیط سالم و لذت بخش شود و یک بانو هر روز با دلی پردرد و چشم گریان راهی منزل نشود و خانواده اش نیز تحت تاثیر او پژمرده و افسرده نگردد!
مشکل ریشه ای است بیایید مدیران فاسد را تغییر دهیم نه اینکه خانمها را به زور و ضرب مدیر کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
1
3
برادر فرض بفرمایید یک تیم4نفره از مدیران متشکل از 1نفر خانم و 3 نفر آقا بخواهند به ماموریت کاری 2 روزه بروند چه مصیبت عظیمی گریبان این خانم شوربخت را خواهد گرفت! خداوکیلی این امر اصلا در جامعه اسلامی ما پسندیده نیست.
خارجی ها و باصطلاح مدافعان حقوق بشر هر چه می خواهند بگویند این امر با شریعت ما مغایر است. والسلام نامه تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ما دلمون میخواد بیایم شما چرا کاسه داغ تر از آش شدی.مگه تو کلانتری. شوهرم اینقدر غیرتی نیست که شما برادر جان اینقدر غیرتی شدی.کسی که سر کار میاد همه اینا رو میدونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
2
اگر منصفانه به همین کامنت ها نگاه کنیم و نوع دیدگاه ها را به عنوان نمونه ای از جامعه آماری کارکنان صنعت برق فرض نماییم، می توان نتیجه گیری کرد که فضای فعلی فنی و مردانه شرکت های صنعت برق عمدتا زمینه مناسبی برای فعالیت بانوان محترم نیست. شاید بتوان ۲۰٪ مشاغل نظیر روابط عمومی، حوزه های ستادی و مطالعاتی را برای زنان (آن هم با موازین حفظ حریم ایشان) مناسب دانست، اما با توجه به تعدد و تنوع زیردستان، فشارهای اجتماعی و مباحث سنگین فنی و اولویت حضور در مناطق تحت نظارت، پست های اصلی مدیریتی صنعت برق برای بانوان غیر مفید خواهد بود. این مسایل هیچوقت با بخشنامه و آیین نامه قابل تغییر نیست و تجربه نشان داده بعنوان شعار این دولت و برنامه آن دولت، بزودی به فراموشی سپرده می شود. تعادل در تصدی مشاغل توسط آقایان و خانم ها مبحثی است که کاملت وابسته به شرایط اجتماعی است. پس بهتر است خانم های محترم به جای حسرت تصدی پست های مدیریتی، اولویت خود را حفظ شان اصلی فردی و ارتقا جایگاه خانوادگی خود قرار دهند و آقایان محترم هم به جای طرح مباحث غیر حرفه ای، به امکان تصدی پست های کلیدی و متناسب با بانوان احترام گذارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
3
هیچ می دانید که اگر یک خانمی که علی الظاهر مهندس برق است به سمت معاونت بهره برداری یک منطقه منصوب شود چه فاجعه ای رخ می دهد؟
بهره بردار یک منطقه با استادکاران برقکار و کارگزها سرو کار دارد. این گروه معمولا کسانی هستند که از لحاظ فرهنگی در سطح بالایی قرار ندارند.
بارها دیده شده است که حتی با رددسشان درگیری فیزیکی پیدا کرده اند. بگذریم از ادبیات بسیار سطح پایین ایشان که محاوره یومیه شان فحش خواهر و مادر است و شوخی هایشان را که نگو و نپرس.
یک چیزی بگویید که بگنجد. جان جدتان ژست روشنفکرانه نگیرید بسه دیگه دو ریال کار کنید. در ثانی دو صد گفته چو نیم کردار نیست.
یاحق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
اگر وزیر محترم نهج البلاغه را خوانده باشند متوجه می شوند که سخن به گزافه گفته اند.
ما در شرکتمان چند مدیر زن دارد. وزیر محترم یک آماری بگیرد ببیند همین چند تا زن چه فضاحتی به بار آورده اند.
آخر مرد مومن، تو همین آقایان شایسته را چه تدبیری کردی که حالا نوبت خانمها رسیده؟
تو که دکتری و خارجه رفته و .... لااقل یک حرفی بر مبنای استدلال بزن. آخر کیلویی حرف زدن و به خیال خود منش روشنفکری گرفتن که هنر نیست. هر عامی بلد است سخنان ناسنجیده بگوید.
آخر برق و آب و فاضلاب رشته هایی است که تجربه میدانی برای آن همردیف علم مهم است.
من مانده ام در صنعتی که سیستم ندارد و خانه از پایبست ویران است شما در بهر چه هستی؟
آخر حرف نزنی و نامه ننویسی حداقل این شائبه بوجود می آید که سوادی و تجربه ای داری. ولی این کارها را که میکنی همگان را مایوس میسازی عزیز دل برادر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
با مطالعه کامنتهای مخالفین این بخشنامه اونها رو به دو دسته اصلی می توان تقسیم کرد:
دسته اول آدمهای کم ظرفیت با سطح فرهنک عامیانه که فقط مسخره و توهین کرده اند که اصلا در این بحث جدی نه جایی دارند و نه حرفشان خریداری دارد.
دسته دوم اما زیرکترند. از همین فرهنگ زیرکانه ای که رییس جمهور سابق سعی کرد در جامعه جا بیندازد دارند استفاده می کنند: مقام زن در اسلام اینقدر شامخ است که اصلا نیازی به این حرفها ندارد، مقام زن آنقدر بالاست که باید راحت تو خونه بنشیند و بجز بزرگ کردن بچه هایش به چیز دیگری فکر نکند، مقام زن آنقدر والاست که اصلا چه زومی دارد که زندگی کند؟، مقام زن در عرش اعلاست پس دیگر برای چه نفش بکشد؟، مقام زن در ملکوت است روی زمین چه کار می کند؟، مقام زن در جبروت است در ناسوت چه غلطی می کند؟ مقام زن در حد خدایی است مدیریت زمینی حقیر و چیپ را برای چه می خواهد؟
نخیر جان برادر هر انسانی در هرم مزلو پس از اینکه سطوح پایین هرم یعنی نیازهای آسایش و امنیت را تامین کرد و پشت سر گذاشت نیاز به چالش برای ارتقا و اعتلا دارد و اینکه شما با این حرفهای عوام فریبانه به ظاهر تکریم کننده این فرصت را از نیمی از انسانهای جامعه بگیرید را می گویند قصاوت نه تکریم.
و به شما بگویم مدیران مسئول فعلی که این قصاوت و بی عدالتی را نه تاریخ بر شما خواهد بخشید و نه خالق هستی.
خوشبختانه خانمهایی که در این رشته و در وزارت نیرو هستند اینقدر باهوش بوده اند که به این حرفهای شما فقط به تلخی بخندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
باسلام من بعداز سی سال تجربه کاری موافق کامل نظر محترم وزیر نیرو هستم چون بسیار از آقایان منظم تر واهل اجرای دقیق بخشنامه های اداری هستند اگر جای وزیر محترم بودم 99درصد استخدام هارا ازاین قشر می پذیرفتم
پاسخ ها
محمد
| Denmark
شما 100 درصدش کن .....چرا تعارف میکنی....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اون یک درصد هم برای توالی نسله!!!!
مشکل ساختاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
در اینکه خانمها توانایی هر کاری را دارند شک نیست در بسیاری موارد بهتر از آقایان عمل می کنند معمولا زنها شفافتر و قاطعانه تصمیم گیری می کنند .اما این بحث و صحبتها در جامعه ایران مطرح می شود و تصمیم گیری در مشاغل فنی یک اشراف کامل و تخصصی می خواهد .از نطر تئوری زنان در تحصیلات فنی کمتر از آقایان نبوده و نیستند .اما کارهای فنی و تخصصی علاوه بر تئوری خوب تجربه عملیاتی نیاز دارد و تقریبا ۵۰ درصد حرفه ها و مشاغل فنی نیاز به تجربه عملیاتی دارد که بسیار متاسفانه در ایران امکان تجربه اندوزی برای زنان وجود ندارد .در بخش که بنده هستم یک خانم تشریف دارند و در بخش نظارت هستند ناچارا ایشان با توجه به علاقه ی که دارد در ماموریتهای خود هیچگاه نمی تواند بتنهای ماموریت بروند .این مشکلی هست که خانمها در سیستم مشاغل فنی با آن مواجهه هستند .متاسفانه ایشان با این وضعیت هیچگاه تجربه کاری را پیدا نخواهد کرد برای هر بار ماموریت بایستی یکنفر مازاد همراه ایشان باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
در یکی از شرکتها خانمی بعنوان مسئول مشترکین منصوب شد و با مذاکره وصول مطالبات را به میزان قابل ملاحظه ای بالا برد خانم ها در کارشان بسیار پیگیر و منظم اند من بعنوان مدیر ی که پرسنل زن و مرد دارد اینرا میگویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
با عنایت به ضرورت استفاده بهینه از منابع آب و انرژی و لزوم حفظ محیط زیست، بر نقش سازنده بانوان در امر مدیریت مصرف تاکید گردد.!!!
مدیریت رو با شستن ظرف و لباس و صرفه جویی اشتباه گرفته!! میگن فرنگ دیده اس و اونجا درس میده وای به حال اونا :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
2
0
بنده به عنوان یکی از برادران شاغل در صنعت برق از انتصاب بانوان ... به عنوان مدیر ارشد استقبال می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
اقا کن جان عمت حتما مىخواید ىک ... دىگه تحوىل بدید
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
همین خانم ... با اون اخلاق گندش واسه یه صنعت کافیه تو رو جدتون یکی دیگه نه.
جوری با شرکتها برخورد میکنه انگار همه زرخریدش هستن.
بپرسید ببینید توی دفتر مجامع توانیر یک نفر هست که از این حانم راضی باشه.
توی شرکتهای زیر مجموعه ایضا.
خانم به درد نمیخوره والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
شرایط یک مدیر زن ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
1
واقعا زنا اینقدر ... شدن که میخوان بر ما مردان توانمند حکومت کنند؟
مگه بلدن
نمونه هاتونو دیدیم همین ... بداخلاق دفتر ....
همتون اخر و عاقبت میشید یکی مثل اون
نکنید با خودتون اینکارو
پست ارزش نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
دلم یک مدیر .... میخواهد
خدایا برسان
آمین یارب العالمین
تا کورشود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
مدیر ما هرکی میخواد باشه فقط
1-خ... باشه
2- خ... باشه
3- ت... باشه
برق نیوز سانسور نکن نگفتم که زن باشه یا مرد باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
اتفاقا خوبه پاچه خواری میچسبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
دلیل اینکه نظرات را سلیقه ای منتشر میکنید چیه
این کار شما جالب نیست.
بعضی وقتها نظرات در دست بررسی باقی میمونه ولی نظرات بعدیشو ارسال میکنید.
اینجوری باشه دیگه به سایتتون سر نمیزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
1
0
میبینیم اینکه خانمها مدیر بشن به خیلی از دوستان فشار وارد کرده اقایون پیستونهاشونو بکشن یخورده نفس بکشید .
اروم باشید
سکته نزنید یهویی
تحمل دیدن خانومها رو در جایگاههای مدیریتی بالا ببرید
به خودتون بیایید
خانمهای کارمند زنهای شما نیستند که واسشون حد و مرز تعیین کنید.
انسانها رو فازغ از جنسیت و نژاد به رسمیت بشمرید .
با یک چوب و یک قانون همه رو نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ببخشین آقایون پیستونها شون رو بکشن فکر نمیکنین بعضیها گیرپاچ کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
ریاست به چه قیمتی با ناز و عشوه و به قول یکی از خانمهای با شخصیت همکار دست و دلبازی و خرج کردن برای آقایان مدیران ارشد!
حیا کنید از شوهرهایتان طلاق گرفتید بس نبود می خواهید شرکتها و ادارات را به گند بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
همه اینهایی که رفقا نوشته اند به کنار روبوسی عید و سال نو را چه کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
متاسفانه زنها چوب ضعیف النفس بودن مردها رو میخورن
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار