کد خبر: ۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
گزینه احتمالی وزارت نیرو:
گزینه پیشنهادی وزارت نیرو در دولت یازدهم از ارائه برنامه خود به روحانی خبر داد و گفت: وزیر نیرو در دولت بعدی کار سختی دارد چرا که وضعیت منابع درآمدی و هزینه‌های آن توازن ندارد.
گزینه احتمالی وزارت نیرو در دولت یازدهم از ارائه برنامه خود به روحانی خبر داد و گفت: وزیر نیرو در دولت بعدی کار سختی دارد چرا که وضعیت منابع درآمدی و هزینه‌های آن توازن ندارد.

حمید چیت چیان در پاسخ به این سوال که گمانه زنی‌ها حاکی از این است که وی گزینه وزیر نیرو در دولت یازدهم است، گفت: با بنده به عنوان گزینه پست وزیر نیرو صحبت‌هایی شده و برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ام، البته شاید با افراد دیگری نیز صحبت‌هایی شده باشد که از آن بی‌اطلاع هستم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه با بنده تماس گرفتند برنامه‌های خود را ارائه کردم.

چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که ظاهرا نامجو نیز از حضور شما به عنوان وزیر نیروی دولت بعد حمایت و اعلام کرده که اگر کمکی از دستش بر بیاید دریغ نخواهد کرد،گفت: ایشان لطف دارند، اما به هر حال تا زمانی که معرفی بنده به مجلس صورت نگرفته است نمی‌توان گفت 100 درصد قطعی است اما به هرحال رایزنی‌هایی که می‌شود ممکن است تصمیمات نهایی تا زمان معرفی به مجلس صورت گیرد.

*از سال 71 در وزارت نیرو هستم
چیت چیان در پاسخ به این سؤال که تحصیلات شما چیست و چند سال است که در وزارت نیرو حضور دارید، گفت: از سال 71 تاکنون در وزارت نیرو هستم و در همان ابتدا عضو هیئت مدیره توانیر و سازمان توسعه برق و 11 سال معاون انرژی وزارت نیرو بودم.

وی ادامه داد: نزدیک 6 سال قائم مقام وزارت نیرو بودم که در این 6 سال حدود دو سال با مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو همزمان بود.

گزینه احتمالی وزارت نیرو در دولت یازدهم اضافه کرد: مجری چند طرح در وزارت نیرو نیز بودم که از جمله می‌توان به تشکیل دانشکده یا موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو ،تشکیل سازمان بهره‌وری انرژی ایران و یا مرکز مطالعات انرژی ایران از جمله کارها و اقدامات بنده بوده است.

چیت‌چیان در خصوص تحصیلات خود گفت: بنده مهندسی مکانیک و فوق لیسانس مهندسی صنایع را از دانشگاه امیرکبیر اخذ کردم و سپس مشغول تحصیل دکترای مهندسی صنایع در دانشگاه تربیت مدرس شدم، منتهی به دلیل اینکه مسئولیت‌های اجرایی داشتم از پایان نامه دکترا دفاع نکردم.

وی افزود: قبل از وزارت نیرو نیز بنده نماینده مردم تبریز در مجلس در دوره سوم بودم که در همان مدت عضو هیئت رئیسه مجلس و مخبر کمیسیون نیرو هم بودم لذا ارتباط بنده با صنعت آب و برق از بدو ورود به مجلس یعنی از سال 67 آغاز شد.

*وزیر نیرو کار سختی دارد
چیت چیان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی وزیر نیرو در دولت یازدهم کار سختی در پیش دارد،گفت: دقیقا کار سختی است چرا که در حال حاضر وضعیت منابع درآمدی و هزینه‌های وزارت نیرو توازن ندارد و این از نگرانی‌های جدی است که آینده صنعت آب و برق را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: به هرحال کارهای سختی پیش رو است بنابراین امید است که خداوند کمک کند تا کارها را به خوبی انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: به هرحال آشنا بودن با مجموعه وزارت نیرو یکی از نکات مثبت می‌تواند باشد چرا که اگر وزیری بیاید که با مجموعه آشنا نباشد چند سالی طول می‌کشد تا با همه مسائل صنعت آب و برق آشنا شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار