کد خبر: ۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد
در سه ماهه نخست سال جاری ۱۸۹ نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که آمار فوتی های ناشی از برق گرفتگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.
به گزارش برق نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل فوتی های برق گرفتگی در سه ماهه سال جاری 176 نفر مرد و 13 نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر برق گرفتگی در مدت مشابه سال قبل 123 و تعداد زنان 18 نفر (جمعاً 141 نفر) بود.

بر اساس آمار های موجود در این مدت استان های تهران با 42 فوتی، خوزستان با 28 فوتی و فارس با 16 فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از برق گرفتگی را داشته اند، همچنین در سه ماهه اول امسال آمار تلفات ناشی از برق گرفتگی به جز سه استان مذکور در باقی استان ها زیر 10 نفر بوده است. در استان های خراسان جنوبی و ایلام هیچ مورد مرگ بر اثر برق گرفتگی گزارش نشده است.

یادآور می شود تعداد فوتی های برق گرفتی در خرداد امسال 69 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.2 درصد بیشتر شده است. به طور متوسط هر ساله 646 نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست می دهند که مردها 90.2 درصد و زنان 9.8 درصد میانگین این مرگ ها را به خود اختصاص می دهند.

در 10 سال گذشته (1382 تا 1391) شش هزار و 464 نفر به علت برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که سال 1389 با 750 نفر دارای بیشترین آمار و سال 1382 با 474 نفر دارای کمترین میزان مرگ های ناشی از برق گرفتگی بودند.
برچسب ها: برق ، توزیع ، انتقال
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
Cynthia
|
Russian Federation
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
I read your poitsng and was jealous
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار