کد خبر: ۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
آب نیرو گزارش داد:
عملیات احداث مسیر دسترسی به کارگاه سد و نیروگاه پارسیان، با پیشرفتی 20 درصدی در دست اجراست. مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با اعلام این خبر افزود: عملیات اجرایی احداث راه‌های دسترسی به کارگاه پارسیان و تونل انحراف آن از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفتی 20 درصدی در دست اجراست.
مهندس رضازاده گفت: اعتبار لازم جهت اجرای این عملیات بیش از 410 میلیارد ریال است و با پایان یافتن این فاز ، عملیات اجرایی ساخت بدنه سد و نیروگاه پارسیان آغاز خواهد شد.
شرکت راهسازی و عمران ایران، به عنوان پیمانکار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اجرای این طرح را بر عهده گرفته و شرکت مهندسین مشاور لار نیز مشاور طرح است.

در ادامه مهندس رضا زاده با بیان این که؛ جهت احداث سد و نیروگاه پارسیان در خرداد ماه گذشته تفاهم نامه ای با مشارکت شرکت‌های راه سازی و عمران ایران، تانا انرژی ، پرهون طرح و CGGC چین مبادله شده، گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد قرارداد طرح و اجرا و تامین مالی این پروژه تا پایان سال جاری میان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مشارکت فوق مبادله شود و عملیات اجرای آن نیز در سال آینده آغاز شود.


مهندس رضازاده، هدف از ساخت این سد را کنترل سیلاب‌های رودخانه خروشان فهلیان، تامین آب مورد نیاز بخشی از اراضی کشاورزی پایین دست و تامین آب شرب شهرهای اطراف ساختگاه سد عنوان کرد.
وی تصریح کرد: نیروگاه برق‌آبی پارسیان، می‌تواند سالانه 100 گیگاوات ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور تحویل دهد.
سد پارسیان از نوع سنگریزه ای با هسته رسی است ارتفاع آن 140متر، دارای مخزنی به حجم 400میلیون متر مکعب و نیروگاهی به ظرفیت 40 مگاوات خواهد بود.
طرح سد و نیروگاه پارسیان در فاصله 50 کیلومتری شهرستان نور آباد – ممسنی و 120 کیلومتری شیراز در استان فارس بر روی رودخانه فهلیان از سرشاخه های رودخانه زهره واقع شده است.
برچسب ها: آب نیرو ، برق ، ممسنی ، نیروگاه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار