کد خبر: ۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
نایب رییس هیات مدیره سندیكای صنعت برق ایران:
نایب رییس هیات مدیره سندیكای صنعت برق ایران گفت: گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت نیرو هم با صنعت برق آشناست و هم نگاه مدیریتی صحیح دارد و صنعت برق از حضور چنین فردی استقبال می كند.
به گزارش "برق نیوز" به نقل از ایرنا،محمد كبیری افزود: «حمید چیت چیان» بیش از ۲۰ سال است كه در بخش های مختلف مدیریتی صنعت برق حضور دارد و كاملا با این صنعت آشناست ، ضمن این كه ایشان از جمله متخصصان بخش انرژی است كه همواره نگرش سیستماتیك در اجرای كارها داشته و مطمئنا می تواند مشكلات صنعت برق را حل كند.
 نایب رییس سندیكای صنعت برق پرداخت مطالبات بخش خصوصی را از مشكلات عمده پیش روی وزارت نیرو در دولت یازدهم ذكر كرد و گفت: مطالبات بخش خصوصی از دولت در سال های اخیر باعث خروج بسیاری از شركت ها از چرخه تولید شد و بسیاری از تولیدكنندگان پروژه های توسعه ای سودآور خود را متوقف كرده اند.
 وی با اشاره به بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو اظهار كرد: وزیر جدید نیرو در شرایط موجود باید هم بتواند چرخ صنعت برق را بچرخاند و هم نقدینگی لازم را برای آن فراهم سازد.
 عضو سندیكای صنعت برق ادامه داد: در این شرایط بخش خصوصی هم باید پیشنهاداتی ارایه دهد كه از ظرفیت های موجود و در دسترس برای توسعه صنعت استفاده شود.
 وی در بخش دیگری از این گفت وگو با بیان این كه در واگذاری نیروگاه ها دقت لازم صورت نگرفته است ، گفت:این نیروگاه ها در حالی واگذار شده است كه هنوز قیمت برق نهایی نشده و همین امر باعث شده است دولت به خریداران برق بدهكار شود.
 كبیری خاطر نشان كرد كه ارزشگذاری نرخ برق در بدهی های دولت بسیار موثر است و اگر قیمت برق واقعی باشد، بدهی دولت كمتر خواهد بود.
 این فعال بخش خصوصی صنعت برق نگرانی فعلی را این گونه بیان كرد كه معلوم نیست اگر این نیروگاه ها دچار سانحه شوند ، چه كسی پاسخگو خواهد بود و مسوولیت نهایی تامین برق بر عهده چه كسی است.
 نایب رییس هیات مدیره سندیكای صنعت برق افزود: نكته قابل تامل این است كه درآمدهای حاصله از واگذاری این نیروگاه ها هم به صنعت برق تزریق نشده و بابت رد دیون دولت و نه وزارت نیرو، صرف شده است.
 وی همچنین به مشكل حبس انرژی در نیروگاه ها اشاره كرد و گفت: از مشكلات جدی صنعت برق حبس انرژی در نیروگاه هاست كه رفع آن در گرو تكمیل و توسعه خطوط انتقال است .
 كبیری افزود: بخش خصوصی می تواند با احداث خطوط انتقال و سرمایه گذاری در این بخش هزینه ها را جبران كند و مانع از اتلاف سرمایه در این بخش شود.
 وی با اعلام آمادگی بخش خصوصی برای كمك به وزیر نیرو پیشنهادی دولت یازدهم خاطرنشان كرد: بخش خصوصی باید احساس كند كه زحماتش مورد قبول است و در قبال فعالیت های انجام شده پرداخت هم وجود دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار