کد خبر: ۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
کارشناس انرژی گفت:
گزینه پیشنهادی دکتر«حسن روحانی» رییس جمهوری برای اداره وزارت نفت و نیرو، فردی خلاق و دارای انگیزه است و بسیاری اقدامات ساختاری در وزارتخانه های نفت و نیرو یادگار وی است.
به گزارش "برق نیوز"، محمد ملاکی با اشاره به سابقه همکاری ۱۳ ساله خود با مهندس «بیژن نامدارزنگنه» وزیر پیشنهادی نفت؛ ابتکار، هوش بالا، ژرف اندیشی و پشتکار برای ارتقای جایگاه مجموعه تحت مدیریت خود و کشورمان در عرصه های بین المللی را از ویژگی های وی برشمرد.
مدیرعامل شرکت توانیر در دولت ششم در اشاره به سابقه فعالیت زنگنه در وزارت نیرو، رفع کامل خاموشی ها و افزایش ظرفیت تولید برق به میزان بیش از سه برابر ، ایجاد شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ،احداث سدها و نیروگاه های آبی و احداث شبکه های آب و فاضلاب شهری را از مهمترین اقدامات مهندس زنگنه در وزارت نیرو برشمرد.
ملاکی که سال ‌ها در بخش‌های مختلف انرژی کشور مشغول به کار بوده است ،از دیگر شاخص های فعالیت زنگنه در وزارت نیرو را تربیت نیروی انسانی ،توسعه مدیریت، تکیه بر ظرفیت های داخلی و راه اندازی شرکت های مپنا و ایران ترانسفو و اصلاح ساختارهای آب و برق عنوان کرد.
وی همچنین در خصوص فعالیت زنگنه در وزارت نفت گفت: تسلط بر مسایل پیش روی صنعت نفت، تلاش در حفظ و ارتقای جایگاه ایران در اوپک از طریق رشد و حفظ سطح تولید نفت ،استفاده هر چه بیشتر از مخازن مشترک نفت و گاز، بهره گیری از ظرفیت های داخلی صنعت برای دریافت منابع مالی و عدم تکیه بر اعتبارات عمرانی از رویکردهای مهندس زنگنه در وزارت نفت به شمار می رود.
معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دولت هشتم تعامل سازنده با دست اندرکاران بازار نفت جهان را از دیگر خصوصیات گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت نفت عنوان کرد.
ملاکی افزود: جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت های مایع در نیروگاه ها از دیگر رویکردهای مهندس زنگنه در دوران وزارت نفت بود.
وی با اشاره به افزایش مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها گفت: مصرف مازوت در نیروگاه ها در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۸۳ حدود ۲،۲ و گازوئیل سه برابر شده است.
این کارشناس بخش انرژی توجه جدی به ابعاد سیاسی و اقتصادی صنعت نفت ، جذب فعالان صنعت نفت برای همکاری با وزارت نفت، همکاری با دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی کشور برای توسعه منابع انسانی و ارتقای تکنولوژهای های مورد نیاز کشور را از دیگر تلاش های زنگنه در سال های مدیریت بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ذکر کرد.

** چیت چیان بر مسایل پیش روی وزارت نیرو احاطه دارد
معاون اسبق وزرای نفت و نیرو همچنین در خصوص گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت نیرو گفت: «حمید چیت چیان» سال ها سابقه فعالیت در وزارت نیرو را دارد و زمانی که در کمیسیون انرژی مجلس حضور داشت به عنوان وزنه ای منطقی و خوش فکر به شمار می رفت.
وی با اشاره به سابقه عضویت چیت چیان در هیات مدیره توانیر،معاونت انرژی و قائم مقامی وزارت نیرو گفت: سابقه طولانی حضور ایشان در وزارت نیرو باعث شده است که تسلط خوبی بر مسایل مبتلا به وزارت نیرو داشته باشد.
ملاکی با بیان این که عموم کارکنان وزارت نیرو و مدیران این وزارتخانه وزیر پیشنهادی نیرو را می شناسند،گفت: با توجه به خصوصیات صداقت، سلامت و همچنین توان تعامل «حمید چیت چیان» با بیرون از مجموعه وزارت نیرو نظیر مجلس شورای اسلامی موفق خواهد بود.
وی در عین حال گفت: بخش های مختلف وزارت نیرو به ویژه از نظر منابع مالی در مضیقه جدی هستند و باید برای آن چاره اندیشی شود.
برچسب ها: نیرو ، چیت چیان ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار