کد خبر: ۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
مدیركل اداری و مالی استانداری فارس گفت:
تغییر ساعت كار ادارات استان موقتی بوده و به منظور صرفه جویی در مصرف برق صورت گرفته است. عبدالرضا صادقی با بیان این كه تغییر ساعت كار مراكز اداری در استان بر اساس درخواست وزیر نیرو از وزیر كشور برای مقابله با افزایش بی رویه مصرف برق در فصل گرم سال صورت گرفته است
به گزارش«برق نیوز»، عبدالرضا صادقی با بیان این كه تغییر ساعت كار مراكز اداری در استان بر اساس درخواست وزیر نیرو از وزیر كشور برای مقابله با افزایش بی رویه مصرف برق در فصل گرم سال صورت گرفته است، اظهار داشت: مطالعات كارشناسی و نتایج حاصل از تغییر ساعات كار در استان های همجوار مانند خوزستان در فصول گرم دو سال گذشته، نشان دهنده كاهش حدود 140 مگاوات مصرف بوده است.
وی با اشاره به این كه بر اساس گزارش مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق شیراز ساعت اوج مصرف شبكه برق در ساعات بعد از ظهر است، خاطر نشان كرد: با توجه به این كه دستگاه های اجرایی و ادارات، مصرف حدود 10 درصد از برق را به خود اختصاص داده اند، تعطیلی ادارات در ساعات ابتدایی بعد از ظهر، كمك قابل توجهی به كاهش بار مصرف برق در ساعات اوج مصرف كرده و مانع از لطمه به زندگی و فعالیت شهروندان می شود.
مدیركل اداری و مالی استانداری فارس تاكید كرد: اجرای طرح تغییر ساعات كار ادارات استان بر اساس گزارشات مراجع ذیصلاح و به منظور رفاه حال هم استانی ها صورت گرفته است و پس از گذشت فصل گرما ساعات كار ادارات نیز به شرایط عادی باز خواهد گشت.
صادقی با بیان این كه در سال جاری به دلیل گرمای هوا، حداكثر مصرف برق 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: این طرح به دلیل شرایط بحرانی استان برنامه ریزی و اجرا شده است زیرا در صورت عدم اجرای طرح تغییر ساعات كاری ادارات و مراكز اداری استان، احتمال ایجاد خاموشی های زیاد به وجود می آمد.
وی با اشاره به این كه كاهش نزولات جوی در استان فارس در سال های گذشته، مشكلات عدیده ای در آب رسانی به ویژه به روستاها ایجاد كرده است، افزود: این تصمیم برای جلوگیری از قطع برق صورت گرفته تا موجب تشدید مشكلات آب رسانی در فصل گرما نگردد.
مدیركل اداری و مالی استانداری فارس افزود: در اتخاذ این تصمیم، نظرات كارشناسی مد نظر قرار گرفته است و عدم اطلاع برخی افراد از مراحل كارهای كارشناسی، دلیل موجهی برای انجام اظهار نظرهای غیرفنی نخواهد بود.
منبع: موج
برچسب ها: صرفه جویی ، برق ، مگاوات
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار