کد خبر: ۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷:۴۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو:
با مطالعاتی که در برنامه وزیر نیرو داشتم اقدامات بسیار مطلوبی را در حوزه انتقال آب مشاهده کردم که متاسفانه در دوران وزیران قبلی سیاست مدون عدالت محورانه ای دراین حوزه ها مشاهده نمی شد. سالانه نیاز به 5 هزار مگات برق اضافی در کشور داریم که این موضوع مستلزم سرمایه گذاری سالیانه 8 میلیارد تومانی است. آقای چیت چیان با برنامه های خوبی که در تامین درآمدهای حوزه نیرو و هزینه کرد در زیر ساختها دارد مشکلات پیش رو را مرتفع خواهد کرد.
به گزارش "برق نیوز" به نقل از عصر ایران، نماینده لردگان با تشریح برخی از برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو برای اداره این وزارتخانه گفت: برنامه های چیت چیان کشور را به سمت مدیریت بهتر آب و برق هدایت می کند.

به گزارش مهر، مجید جلیل که در موافقت وزیر پیشنهادی نیرو سخن می گفت اظهار کرد: با عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری حمایت خودمان از روستا زاده ای که مثل خودمان است یعنی آقای چیت چیان اعلام می کنیم و در باره موضع آقای بزرگواری درباره تقسیم بندی لرها اعلام می کنم که این موضع شخصی ایشان بوده و آن را قبول نداریم.

وی افزود: ایران 0.02 درصد آبهای شیرین دنیا را در اختیار دارد اگر موضوع آب مدیریت نشود قطعا به مشکلات زیادی برخورد خواهیم کرد در حال حاضر سهم هر ایرانی یک به 200 است در صورتی که بعضا در مصرف شرب، صنعت و کشاورزی شاهد افراط هستیم و متاسفانه بعضا یک نفر سهم 200 ایرانی را مصرف می کند.

نماینده لردگان با بیان اینکه اگر یک روز یک خانواده بدون آب و برق سر کند مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد گفت: نعمت آب سالم ارتباط نزدیکی با بهداشت، درمان و سلامتی جامعه دارد همچنین آب مصرفی در حوزه صنعت و کشاورزی ارتباطی نزدیکی با شغل و در آمد مردم دارد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در حوزه مدیریت آب به چشم اندازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیاز دارد تصریح کرد: با مطالعاتی که در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو داشتم اقدامات بسیار مطلوبی را در حوزه انتقال آب مشاهده کردم که متاسفانه در دوران وزیران قبلی سیاست مدون عدالت محورانه ای دراین حوزه ها مشاهده نمی شد.

جلیل با بیان اینکه 55 درصد از آب مصرفی کشور از مخازن زیر زمینی تامین می شود یاد آور شد: که این موضوع اکنون قنات ها، تالاب ها و مزارع را با مشکل مواجه کرده و لذا نیاز به احیای آنها داریم که این موضوعات دربرنامه آقای چیت چیان مورد اشاره قرار گرفته است و در ادامه عزم ملی را می طلبد.

وی تامین پایدار آب را در حوزه را شاه کلید وزیر پیشنهادی نیرو برای اداره این وزارتخانه خواند و تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت سالانه نیاز به 5 هزار مگاوات برق اضافی در کشور داریم که این موضوع  مستلزم سرمایه گذاری سالیانه 8 میلیارد تومانی است.البته آقای چیت چیان با برنامه های خوبی که در تامین درآمدهای حوزه نیرو و هزینه کرد در زیر ساختها دارد مشکلات پیش رو را مرتفع خواهد کرد.

نماینده لردگان به بخشی از برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی نیرو پرداخت و خاطر نشان کرد: آقای چیت چیان از خانواده معظم شهداست، سابقه حضور در جهاد و جبهه نمایندگی مجلس و عضویت در هیات رئیسه معاونت و قائم مقامی وزیر نیرو و عضویت در هیات علمی در دانشگاهها و پژوهشهای کشور را دارد.
برچسب ها: برق ، نیرو ، چیت چیان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار