کد خبر: ۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
ترانزیت برق:
استاندار بصره از انتقال برق به ظرفیت 32 هزار مگاوات از خوزستان به مناطق کارون و شط العرف خبر داد. ماجد مهدی النصراوی در حاشیه مراسم نشست مشترک استانداران و مدیران استان‌های خوزستان و بصره اظهار کرد: سعی کردیم برای پیشبرد قراردادهای قبلی با یک هیئت کامل به خوزستان سفر کنیم و در خصوص مسکن سازی، انتقال انرژی برق و گاز رسانی به بصره تبادلاتی با طرف ایرانی خود داشته باشیم.
به گزارش«برق نیوز»، ماجد مهدی النصراوی در حاشیه مراسم نشست مشترک استانداران و مدیران استان‌های خوزستان و بصره اظهار کرد: سعی کردیم برای پیشبرد قراردادهای قبلی با یک هیئت کامل به خوزستان سفر کنیم و در خصوص مسکن سازی، انتقال انرژی برق و گاز رسانی به بصره تبادلاتی با طرف ایرانی خود داشته باشیم.
وی بیان کرد: با توجه به این که خوزستان در امر مسکن سازی عملکرد قابل قبولی داشته یکی از اولویت‌های مهم ما در این سفر، بازدید از مسکن مهر خوزستان است.
استاندار بصره افزود: خرید گاز طبیعی از خوزستان و ایجاد خطوط ریلی بین خرمشهر و بصره جهت تسهیل در تردد زوار ایرانی که صرفه اقتصادی داشته از دیگر نکات این توافق نامه است.
وی بیان کرد: در حال حاضر صادرات برق خوزستان به بصره عراق 400 هزار مگاوات بوده که درخواست داریم این میزان خط انتقال به 500 هزار مگاوات افزایش پیدا کند.
استاندار بصره عنوان کرد: استان بصره در تابستان نیاز شدیدی به برق دارد که طی این توافقنامه درخواست داریم دو خط انتقال برق هر کدام به ظرفیت 32 هزار مگاوات در مناطق کارون و شط العرف اجرایی شود.
وی در پایان گفت: خوزستان از استان‌های پر ظرفیت ایران بوده و سرشار از منابع خدادادی بسیاری است.
منبع: فارس
برچسب ها: برق ، انرژی ، انتقال
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار