کد خبر: ۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
شهردار شیراز:
شهردار شیراز با اشاره به اینکه برق استحصال شده از زباله وارد شبکه توزیع سراسری می شود گفت: تنها ۱۰درصد زباله های تولیدی دراین شهر توسط مردم تفکیک می شود.

به گزارش "برق نیوز"،علیرضا پاک فطرت با اشاره به اینکه  روزانه بیش از هزار تن زباله در شیراز تولید می شود، اظهار کرد: با خرید یک دستگاه تفکیک زباله درهر 8 ساعت می توان 250 تن زباله را تفکیک و به کود ورمی کمپوست تبدیل کرد .

وی افزود:سایت دفن زباله شیراز با 50هزار هکتار وسعت باغات زیتون، یکی از بزرگ ترین باغات حاشیه دفن زباله در کشور است که در حفاظت از محیط زیست نقش تاثیرگذاری دارد.

پاک فطرت گفت: نخستین نیروگاه برق خاورمیانه با مشارکت 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی در حاشیه سایت دفن زباله شیراز راه اندازی شده است که توان تولید 2مگاوات برق را داشته و برق تولیدی به شبکه توزیع برق سراسرانتقال می یابد.

شهردار شیراز افزود: دوران دفن سنتی زباله ها به سر آمده است و امروز با روش های بسیار مدرن اقدام به استحصال برق از گاز زباله ها می شود.

وی اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم، توسعه دفن سنتی زباله ها منع شده است و زباله ها پس از تفکیک با مدرن ترین دستگاه ها به مصارف دیگری خواهند رسید.

برچسب ها: برق ، توزیع ، زباله
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار