کد خبر: ۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو گفت: صادرات برق به امارات با احداث کابل از زیر دریا در برنامه قرار دارد و هم اکنون مطالعات فاز دوم احداث این کابل زیردریایی در حال انجام است. وی افزود: در این بین امارات بیش از دیگر کشورها پیگیر خرید برق از ایران است و با توجه به توافقات دو طرفه برنامه ریزی شده تا برق ایران از طریق کابل زیردریایی به این کشور صادر شود.

به گزارش "برق نیوز" محمد بهزاد اظهار داشت: صادرات برق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس از سالهای گذشته مورد توجه کشورهای منطقه بوده و در مذاکرات فی مابین بارها نسبت به این موضوع از سوی این کشورها ابراز تمایل شده است.

وی افزود: در این بین امارات بیش از دیگر کشورها پیگیر خرید برق از ایران است و با توجه به توافقات دو طرفه برنامه ریزی شده تا برق ایران از طریق کابل زیردریایی به این کشور صادر شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: هم اکنون مطالعات فاز دوم احداث این کابل زیردریایی در حال انجام است و با نصب و آماده بهره برداری شدن این کابل، صادرات برق ایران به امارات آغاز خواهد شد.

بهزاد خاطرنشان کرد: این توان و آمادگی را داریم تا به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز با استفاده از کابل زیردریایی برق صادر کنیم که با ابراز تمایل های صورت گرفته در مذاکرات شفاهی مقامات برخی کشورها با مقامات کشورمان، در برنامه قرارگرفتن احداث کابل زیردریایی برای ارسال برق به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در آینده محتمل خواهد بود.

به گزارش تسنیم، درخواست اماراتی ها برای واردات برق از ایران حداقل یکهزار مگاوات در ساعت است اما با تکمیل احداث کابل زیردریایی بین ایران و امارات، امکان افزایش این تجارت منطقه ای برق تا 2 هزار مگاوات نیز وجود دارد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: برق ، نیرو ، کابل ، انتقال
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار