کد خبر: ۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸:۰۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
وزیر کشور هند اعلام کرد که انتظار می‌رود که تولید برق در نیروگاه هسته‌یی کودانکولام در ایالت تامیل نادو در 15 تا 20 روز آینده آغاز شود، چرا که راه‌اندازی آزمایشی این نیروگاه تکمیل شده است.
نارایاناسامی، وزیر کشور هند و مسوول دفتر نخست‌وزیری این کشور روز جمعه گفت: از آنجا که راه‌اندزای آزمایشی به پایان رسیده است ما تولید برق را در 15 تا 20 روز آینده آغاز خواهیم کرد.
 
به گزارش برق نیوز به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، وی در حاشیه نشستی که توسط نهاد انرژی هند سازماندهی شده بود گفت: تولید برق آهسته آغاز خواهد شد. راکتور شماره دو نیز تا ماه مارس یا آوریل راه‌اندازی می‌شود، زیرا 95 درصد کارهای آن به پایان رسیده است.
 
نارایاناسامی گفت که وزارت کشور هند فعالیت برخی شرکت‌ها را که در اعتراض به راه‌اندازی نیروگاه کودانکولام دخالت داشتند به حالت تعلیق درآورده است.
 
وی گفت: وزارت کشور عملیات‌های بانکداری حدود 6 شرکت را به حالت تعلیق درآورده است و تحقیقات درباره آنها آغاز شده است ولی این افراد پول خود را از خارج دریافت می‌کردند و درگیر فعالیت‌های ضد هسته‌یی بودند.
 
شرکت برق هسته‌یی هند به کمک فناوری روسیه در حال ساخت دو راکتور 1000 مگاواتی در نیروگاه کودانکولام است، پروژه‌ای که به دلایل امنیتی با انتقاد و اعتراضات شدید مردم محلی روبرو شد.
 
نارایاناسامی گفت که با وجود اینکه دولت هند نهایت تلاشش را کرده است، نتوانسته است جامعه محلی را (نسبت به بی‌خطر بودن نیروگاه هسته‌یی کودانکولام) متقاعد کند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار