کد خبر: ۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
با ادغام سانا و سابا
بر اساس ماده هشت قانون اصلاح الگوی مصرف برنامه پنجم سازمانی به نام سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران تشکیل می شود. سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران از طریق ادغام دو سازمان انرژی های نو ایران (سانا) و سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) با تصویب مجلس تشکیل خواهد شد.
به گزارش«برق نیوز»، یوسف آرمودلی اظهار کرد: بر اساس ماده هشت قانون اصلاح الگوی مصرف برنامه پنجم سازمانی به نام سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران تشکیل می شود.

وی افزود: این سازمان یک موسسه دولتی وابسته به وزارت نیرو خواهد بود و با تشکی آن دو سازمان سانا و سابا ادغام می شوند درحالی که هیچ یک از این دو سازمان زیرمجموعه دیگری نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) همچنین تاکید کرد: شورای عالی اداری اساسنامه تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران را تایید کرده و هیات دولت نیز آن را تصویب کرده است.

آرمودلی ادامه داد: قرار است این اساس نامه به مجلس برود و به امید خدابا تصویب اساسنامه، سازمان مورد بحث تشکیل می شود.

وی با تاکید بر این که دولت آنچه باید برای تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران انجام می داده را انجام داده است، گفت: دولت باید اساس نامه را به مجلس بفرستد.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) در پایان درمورد زمان تشکیل سازمان نیز گفت: ما کارها را انجام دادیم اما از مجلس نمی توانیم برای تصویب تشکیل سازمان زمان بندی بگیریم.

گفتنی است مدت ها است که مساله ادغام سانا و سابا مطرح است اما همواره برای انجام آن مقاومت هایی صورت می گرفت تا این که بالاخره اساس نامه ادغام این دو سازمان در دولت به تصویب رسید.

برچسب ها: برق ، نیرو ، سابا ، سانا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار