کد خبر: ۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱:۰۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
از ماه آینده صورت می گیرد؛
وزیر نیرو از تلاش این وزارتخانه برای رفع مشکل اقتصاد صنعت آب و برق خبر داد و گفت: هم اکنون مبلغ دریافتی از فروش برق، تنها یک سوم هزینه تولید آن بوده و آیین‌نامه تعرفه واگذاری انشعاب آب و برق ماه آینده ابلاغ می‌شود.
به گزارش برق نیوز به نقل از فارس، حمید چیت‌چیان ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران صنعت آب و برق استان آذربایجان‌شرقی که به بررسی برنامه‌ها، چالش‌ها و پروژه‌های وزارت نیرو در این منطقه اختصاص داشت، اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده در این نشست، بیانگر آن است که مجموعه صنعت آب و برق آذربایجان با وجود تنگناها و محدودیت‌های بسیار زیاد، تلاش خود را به خوبی انجام داده است که جای قدردانی دارد.
 
وی عدم توازن درآمدها و هزینه‌ها را یک چالش بسیار مهم در صنعت آب و برق دانست و گفت: باید راهکارهای اساسی مستمر و ریشه‌ای برای این موضوع در نظر بگیریم.
 
وزیر نیرو با بیان آنکه براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، خدمات آب و برق باید حدود 38 درصد افزایش یابد، گفت: پیامدهای ناگوار تاخیر در اجرای این قانون بیش از وزارت نیرو، گریبانگیر مردم خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به هزینه تمام شده هر کیلووات ساعت برق، درآمدهای آن را حدود یک سوم هزینه دانست و افزود: این روال با هیچ منطقی سازگار نیست و وزارت نیرو تلاش دارد در درجه نخست مسئله اقتصاد آب و برق را برطرف کند.
 
وی در ادامه از تبریز به عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور نام برد و گفت: باید برای افت ولتاژ کلانشهرهای کشور به ویژه تبریز که با مشکل جدی مواجه است، تلاش شود.
 
چیت‌چیان سپس با اشاره به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: هر چند وزارت نیرو و به ویژه صنعت برق در این زمینه جزو دستگاه‌های پیشرو محسوب می‌شود، اما باید در نحوه واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی تجدیدنظر شود.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه نباید در خدمتگزاری به موقع به مردم ذره‌ای کوتاهی کنیم، تصریح کرد: ما باید تلاش، دوندگی و پیگیری‌های لازم را در این امر جدی بگیریم و برای جلوگیری از سردرگمی متقاضیان انشعاب اصولی عمل کنیم که در این خصوص ظرف یک ماه آینده آیین‌نامه تعرفه‌های واگذاری کامل انشعاب‌های آب و برق به مردم براساس مناطق مختلف کشور ابلاغ می‌شود.
 
این مقام مسئول در ادامه به موضوع ساختار سازمانی صنعت برق اشاره کرد و گفت: باید مطالعه جدی درخصوص نحوه ارتباط و تعامل شرکت‌های توزیع با برق‌های منطقه‌ای صورت گیرد که در این زمینه از مدیران صنعت برق می‌خواهم پیشنهادها و نقطه نظرهای خود را به ستاد وزارت نیرو ارائه کنند.
 
وی همچنین با اشاره به موضوع تلفات انرژی در شبکه‌های آب و برق، لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه را مورد تاکید قرار داد و هوشمندسازی شبکه و سایر اقدام‌هایی که می‌تواند در این امر موثر باشد را برای کاهش تلفات ضروری دانست.
 
چیت‌‌چیان همچنین بر لزوم توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در امر تولید برق تاکید کرد و گفت: باید بحث استفاده از نیروگاه‌های مقیاس کوچک، تجدیدپذیر و انرژی پاک به ویژه در کلانشهرها و شهرک‌های صنعتی مورد توجه جدی قرار گیرد و در این زمینه با سرمایه‌گذاران، دانشگاه‌ها، مجتمع‌های صنعتی وارد مذاکره شویم.
 
وزیر نیرو همچنین با اشاره به ظرفیت‌های نیروی فنی و متخصص قدرتمند در سطح صنعت آب و برق آذربایجان، از تلاش این مجموعه برای ارائه خدمات مناسب به مردم قدردانی کرد.
 
در آغاز این نشست که به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه صنعت آب و برق در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به ارائه گزارش از فعالیت‌‌ها، تنگناها و برنامه‌های شرکت‌های متبوع پرداختند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار