کد خبر: ۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱:۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
وزیر نیرو خبر داد؛
با مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار بند جدیدی به قبوض برق مشترکان اضافه شده است که مطابق با این مصوبه، هر مشترک به ازای مصرف هر كيلووات ساعت برق باید مبلغی را به عنوان عوارض مصرف برق پرداخت کند.
به گزارش برق نیوز به نقل از مهر، حمید چیت چیان وزیر نیرو یکی از مهمترین ماموریت های وزارت نیرو در دولت یازدهم را اصلاح قیمت آب و برق اعلام کرده و تاکید می کند: هم اکنون هزینه تمام شده تولید آب شرب و برق نسبت به مبالغی که از مردم گرفته می شود بسیار ناچیز است.
 
این عضو کابینه دولتیازدهم در تشریح دلایل افزایش و اصلاح قیمت برق، می گوید: منهای هزینه‌های سوخت، برای تولید برق در وزارت نیرو حدود 68 تومان هزینه می‌شود. طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار شد به‌طور متوسط بابت هر کیلووات ساعت 43 تومان از مردم دریافت شود و با توجه به کاهش مصرف برق توسط مردم به طور متوسط 409 ریال از مردم دریافت می‌شود.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه از 41 تومانی که دریافت می‌شود 166 ریال به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه‌ها داده می‌شود، معتقد است: در این صورت به ازای هر کیلووات ساعت 264 ریال برای وزارت نیرو می‌ماند. آیا سازمانی که 264 ریال دریافت می‌کند و 68 تومان هزینه، می‌تواند به خوبی کارها را مدیریت کند؟
 
همزمان با عزم جزم وزارت نیرو برای اصلاح و منطقی کردن قیمت آب و برق، مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار یک بند جدید به قبوض برق مشترکان اضافه شده است که مطابق هر مشترک به ازای مصرف هر كيلووات ساعت برق باید مبلغی حدود 30 ریال به عنوان عوارض مصرف برق پرداخت کند.
 
توانیر در خصوص اضافه شدن این بند جدید در صورتحساب مشترکان، توضیح داده است: عوارض برق مبحثي است براي نخستين بار در قانون بودجه امسال درخصوص آن به تصميم گيري پرداخته و وظيفه جمع آوري و چگونگي هزينه كرد آن نيز مشخص شده است.
 
براساس تصويب مجلس شوراي اسلامي، بند 69 قانون بودجه امسال به مبحثي اختصاص يافته است كه براي نخستين بار در قوانين بودجه سالانه درج شده است.
 
اين بند از قانون بودجه سال 92 وزارت نيرو را مكلف كرده است كه از هر مشترك مبلغي را به عنوان عوارض دريافت كنند.
 
متن اين بند از قانون بودجه مي گويد: وزارت نيرو موظف است علاوه بر دريافت بهاي برق به ازاي هر كيلووات ساعت برق فروخته شده مبلغ 30 ريال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشتركان برق به استثناي مشتركان خانگي روستايي دريافت نمايد. به اين ترتيب براساس قانون تمام مشتركان به جز مشتركان خانگي روستايي موظف به پرداخت 30 ريال (سه تومان) به عنوان عوارض هستند.
 
توانیر همچنین در خصوص نجوه هزینه کردن منابع مایل حاصل از اضافه شدن بند عوارض به قبوض برق، اعلام کرد: وجوه حاصله به حساب شركت توانيرنزد خزانه‌داري كل كشور واريز و عين وجوه دريافتي صرفاً بابت حمايت از توسعه و نگهداري شبكه‌هاي روستايي و توليد برق تجديدپذير و پاك هزينه مي شود.
 
این مجموعه صنعت برق، تاکید کرده است:  به اين ترتيب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با درك اهميت پرداختن به توسعه، نگهداري و بهينه سازي شبكه‌هاي روستايي و ايجاد ظرفيت هاي جديد توليد برق از منابع تجديد پذير، اقدام به چنين كاري كرده‌اند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار