کد خبر: ۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
ادامه جنجال ادعای کشف فساد 12 هزار میلیاردی؛
وزیر راه و شهرسازی، اختلاس در یک پروژه بزرگ ریلی براساس گفته‌های وزیر نیرو را رد کرد و گفت: اختلاسی در این وزارتخانه رخ نداده و جزئیات را از هر کسی که در موردش صحبت کرده، سوال کنید.
به گزارش "برق نیوز" وزیر راه و شهرسازی در خصوص اظهار نظر وزیر نیرو مبنی بر اختلاس 12 هزار میلیارد تومانی در یک پروژه ریلی گفت: اختلاسی در کار نیست و جزئیات را از هر کسی که در موردش صحبت کرده، سوال کنید.


دولت یازدهم مصوبه 12 هزار میلیاردی ریلی را لغو کرد

وزیر نیرو چندی قبل درباره پروژه راه‌آهن گرگان-بجنورد و بجنورد-مشهد که توسط وزارت راه اجرا می‌شود، گفته بود: برآورد قیمت این پروژه 4 هزار میلیارد بود و قرار بود که به کنسرسیوم چین- ایرانی واگذار شود. براساس تصمیمات گرفته شده، قرار شده بود 85 درصد از منابع مورد نیاز را چین تامین کند و 15 درصد آن را نیز وزارت راه به عنوان پیش پرداخت بپردازد؛ بنابراین در اواخر دولت دهم تصمیم گرفته شد سهام یکی از شرکت‌های وزارت نیرو به عنوان پیش پرداخت واگذار شود.

چیت چیان تصریح کرده بود: پیش پرداخت به میزان 600 میلیارد تومان بوده است، ضمن اینکه مجموع ارزش اموالی که طی این اقدام واگذار می‌شد، بیش از 12 هزار و 600 میلیارد بود در حالی که ارزش پیش پرداخت 600 میلیارد تومان ذکر شده بود، بنابراین با تدبیری که صورت گرفت، مصوبه‌ قبلی لغو شد.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اجرا می‌شود، گفته بود: جلوی واگذاری سهام شرکت را گرفتند و قرار شد 15 درصد پیش پرداخت از جای دیگر پرداخت شود. البته این دولت آمد و جلوی تضییع بیت‌المال را گرفت.

وزیر نیرو در پایان یادآور شده بود: 600 میلیارد تومان پیش پرداخت با تلاش وزارتخانه‌های اقتصاد و راه به صورت واگذاری نفت یا یک شرکت دیگر اما به ارزش تعیین شده انجام خواهد شد، ضمن اینکه ارزش سهام شرکتی که قرار بود واگذار شود و جلوی آن گرفته شد بیش از 21 برابر ارزش پیش پرداخت و بالغ بر سه برابر ارزش کل پروژه بود.

البته احمد صادقی معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد شدید از ادعاهای وزیر نیرو مبنی بر جلوگیری از تضییع کلان بیت المال در یک پروژه ریلی، گفته بود: نمی توان به راحتی و با لغو یک مصوبه، دولت قبل را متهم به فساد و تضییع حقوق بیت المال کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: برق ، وزیر نیرو ، چیت چیان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار