کد خبر: ۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷:۴۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
برای اینکه یک ساختمان به عنوان ساختمان انرژی صفر لقب بگیرد بایستی مصرف انرژی خالص آن طی یکسال صفر باشد. بزرگترین ساختمان انرژی صفر دنیا در قلب صحرای آریزونا در آمریکا جای گرفته است. این ساختمان انرژی صفر بزرگترین ساختمانی از این دست است که تأییدیه مؤسسه بین‌المللی آینده زندگی (International Living Future Institute) را دریافت کرده است.
بزرگترین ساختمان انرژی صفر دنیا در قلب صحرای آریزونا در آمریکا جای گرفته است. این ساختمان انرژی صفر بزرگترین ساختمانی از این دست است که تأییدیه مؤسسه بین‌المللی آینده زندگی (International Living Future Institute) را دریافت کرده است. این ساختمان، بزرگترین ساختمانی در جهان است که تأییدیه‌ای از مؤسسه ILFI دریافت نموده است. این ساختمان سیمانی قدیمی با مساحتی در حدود ۱۶۵۵۳ فوت مربع (۱۵۳۸ متر مربع) در سال ۱۹۷۰ میلادی ساخته شده بود و تغییر و اصلاح الگوی مصرف و کارایی انرژی در این ساختمان نزدیک به ۱۰ ماه به طول انجامیده است.



تبدیل چنین ساختمانی به یک شاهکار در کارایی انرژی و خلق یک ساختمان انرژی صفر بسیار شگفت انگیز است. مجری طریح تبدیل این ساختمان قدیمی به یک ساختمان انرژی صفر معتقد است که تصور این موضوع برای بسیاری از صاحبان خانه‌های قدیمی بسیار دشوار است که بتوان یک ساختمان مخرویه را به یک ساختمان با معماری پایدار تبدیل نمود.

برای اینکه یک ساختمان به عنوان ساختمان انرژی صفر لقب بگیرد بایستی مصرف انرژی خالص آن طی یکسال صفر باشد. بزرگترین ساختمان انرژی صفر دنیا توسط شرکتهای DPR Construction و SmithGroupJJR طراحی و اجرا شده است. مشخصات این ساختمان بدین شرح است: مجهز به یک دودکش خورشیدی ۸۷ فوتی جهت ایجاد تهویه غیرفعال هوادارای ۹۰ پنجره قابل کنترل که به سیستم کنترل انرژی مجهز بوده و بر اساس دماهای داخل و خارج باز و بسته شدن پنجره‌ها را کنترل می‌کند.مجهز به ۸۲ لوله نوری خورشیدی جهت رساندن نور خورشید به داخل اتاقهاوجود ۱۲ دستگاه فن بسیار بزرگ که قطر هر یک ۲٫۵ متر می‌باشدیک سوییچ مخصوص برای حذف بارهای اضافی ساختمان به منظور کاهش میزان مصرفچهار دستگاه برج خنک کن تبخیری برای تأمین هوای خنک مورد نیاز ساختمانمجموعه از پنل‌های خورشیدی به ظرفیت ۷۹ کیلووات که به صورت یک سایبان نیمی از فضای پارکینگ را نیز تأمین می‌کند.

منبع:دانیار
برچسب ها: برق ، انرژی ، مصرف
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار