کد خبر: ۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
با تصویب قانونی در انگلیس؛
مدتهاست که فعالان محیط زیست درباره استفاده از کیسه‌های پلاستیکی هشدار می‌دهند حالا قرار شده است که برای اولین بار فروشگاه‌هایی که از این کیسه‌ها به مشتری‌هایشان بدهند بابت هر کیسه جریمه شوند.
به گزارش "برق نیوز" به نقل از ایسنا،مدتهاست که فعالان محیط زیست درباره استفاده از کیسه‌های پلاستیکی هشدار می‌دهند حالا قرار شده است که برای اولین بار فروشگاه‌هایی که از این کیسه‌ها به مشتری‌هایشان بدهند بابت هر کیسه جریمه شوند.



کمپین‌های مختلفی برای مقابله با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی که هر روز در دست خیلی‌ها دیده می‌شود راه افتاده است. کیسه‌هایی که به طور متوسط تنها برای ۲۰ دقیقه استفاده می‌شوند اما تجزیه آنها در طبیعت ۱۰۰۰ سال زمان می‌برد. به غیر از این حیوانات و پرندگان زیادی به خاطر خوردن اشتباه این کیسه‌ها یا گرفتار شدن در آنها هر سال می‌میرند. به همین خاطر بسیاری از فروشگاه‌های معتبر جهان کیسه‌های پلاستیکی را کنار گذاشته‌اند و مشتری‌های خود را به استفاده از موارد جایگزین مثل کیسه‌های پارچه‌ای یا پاکت‌هایی که با کاغذ بازیافتی تهیه شده‌‌اند تشویق می‌کنند.

در همین راستا، در انگلیس قرار است قانونی به اجرا در بیاید که بر اساس آن فروشگاه‌ها به ازای هر یک عدد کیسه پلاستیکی که به مشتری‌هایشان بدهند ۵ پنس (حدود ۳۰۰ تومان) جریمه می‌شوند. نیک کلگ،معاون نخست وزیر انگلیس این طرح را که قرار است از سال ۲۰۱۵ اجرایی شود در کنفرانس حزب لیبرال دمکرات اعلام خواهد کرد. قرار است درآمد حاصل از این جریمه به موسسه‌های فعال در زمینه محیط زیست داده شود. به عقیده بسیاری این جریمه هر چند به نظر کم می‌آید اما به تدریج فروشگاه‌ها را مجبور می‌کند به خاطر استفاده بسیار روزانه،کیسه‌های پلاستیکی را جایگزین کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کیسه ، پلاستیک ، جریمه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار