کد خبر: ۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
مديرعامل شرکت برق منطقه اي گيلان:
توليد برق استان گيلان هم اکنون نزديک به 2400 مگاوات است که تا پايان سال 92 و با بهره برداري کامل از نيروگاه پره سر، قدرت توليد برق استان سه برابر مصرف آن خواهد شد.
به گزارش "برق نیوز" کريم آزادگان گفت: توليد برق استان گيلان هم اکنون نزديک به 2400 مگاوات است که تا پايان سال 92 و با بهره برداري کامل از نيروگاه پره سر، قدرت توليد برق استان سه برابر مصرف آن خواهد شد. وي افزود: در آينده اي نزديک در بخش توليد دو پروژه بزرگ اجرا خواهد شد که يکي از اين پروژه ها احداث نيروگاه 500 مگاواتي سيکل ترکيبي در شرق گيلان و ديگري احداث نيروگاه 500 مگاواتي در شهرستان لوشان خواهد بود. وي گفت: خوشبختانه به دليل فاصله کم شهرها از يکديگر و با توجه به جانمايي خوب و مناسب پست هاي انتقال و فوق توزيع، ميزان تلفات انرژي در بخش انتقال و فوق توزيع نزديک به 3.5 درصد است که وضعيت بسيار مناسب و خوبي است. وي همچنين ميزان تلفات انرژي در بخش توزيع را نيز 13.5 درصد اعلام کرد و افزود: اين ميزان با توجه به قدمت بيش از 110 ساله شبکه هاي توزيع و طول زياد شبکه، قابل قبول و رضايت بخش است. آزادگان با اشاره به چالش هاي مهم صنعت برق گيلان، مهمترين چالش فراروي اين صنعت را کمبود نقدينگي خواند و ادامه داد: با حمايت نمايندگان استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي و تعامل با مسئولان ارشد وزارت نيرو، بتوانيم با جذب منابع بيشتر اين مشکل را از پيش رو برداريم. وي بابيان اينکه ساختار طبيعي و جغرافيايي استان گيلان به گونه اي است که موجب فرسايش سريع شبکه هاي برق مي شود خاطرنشان کرد: محدود بودن فصل کاري، سستي زمين، بارندگي زياد و ضعف قوانين را از ديگر چالش هاي پيش روي صنعت برق گيلان است.
برچسب ها: برق ، نیروگاه ، مگاوات
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار