کد خبر: ۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸:۳۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۲
یک عضو کمیسیون انرژی تشریح کرد:
برق در اجرای این طرح گران شد ولی چیزی به دست صنعت برق به عنوان تولیدکننده نرسید. یعنی صنعت برق عملاً بجز پرداخت حقوق‌ها و هزینه جاری چیزی برای سرمایه‌گذاری نداشت. وجود قیمت‌های مختلف در برق نیز مشکل دیگر ما است و همین مسئله یک رابطه پیچیده مالی میان دولت و صنعت برق شکل گرفته است.
به گزارش برق نیوز به فردا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: اگر رابطه مالی دولت با صنعت برق و همچنین سازمان آب روشن نشود هر اندازه که آب یا برق گران شود بی فایده است و مشکل حل نمی شود.

سید موسی موسوی با اشاره به اجرای سیاستهای اصل 44 در این باره گفت: در پی اجرای سیاست‌های اصل 44 نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع در حال واگذاری به بخش خصوصی هستند. اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز نه تنها مشکلی از صنعت برق حل نکرد بلکه بر مشکلات آن افزود.

وی در ادامه افزود: برق در اجرای این طرح گران شد ولی چیزی به دست صنعت برق به عنوان تولیدکننده نرسید. یعنی صنعت برق عملاً بجز پرداخت حقوق‌ها و هزینه جاری چیزی برای سرمایه‌گذاری نداشت. وجود قیمت‌های مختلف در برق نیز مشکل دیگر ما است و همین مسئله یک رابطه پیچیده مالی میان دولت و صنعت برق شکل گرفته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر صنعت برق بخواهد مانند گذشته عمل کند و همچنان از جیب هزینه کند و سرمایه‌ای صرف بازسازی شبکه نشود، با مشکل مواجه خواهیم شد و این مسئله شوخی بردار نیست؛ یعنی نمی‌توانیم پیک مصرف را تأمین کنیم.

موسوی همچنین یادآور شد: در خصوص تامین منابع آبی نیز کشور ما با مشکلات جدی روبرو است. باید برای استفاده بهینه از آب باران و مهار آن به دنبال طرح های جدید باشیم. مهار آب باران طرحی است که جدیدا مطرح و کلیاتش در کمیسیون به تصویب رسیده است که البته این طرح نیازمند صرف هزینه بالایی است و بودجه فراوانی را نیاز دارد.

وی با انتقاد از عملکرد نادرست وزارت نیرو در طرح جمع آوری آب گفت: وزارت نیرو راهکارهای خود را برای مقابل با این تنش پیش بینی کرده است، اما بهره برداری بهینه از آب و مدیریت منابع آب در حال حاضر به خوبی انجام نمی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به «فردا» گفت: این طرح در صورتی به سرانجام می رسد که نحوه انجام آن مشخص شود یا روش ویژه‌ای برای آن وجود داشته باشد، اگر منظور ارائه کنندگان از این طرح آبخیز داری و زدن سد است که این‌ها روش‌های معمولی است و همیشه انجام می‌شود، یعنی اگر روش خاص و ویژه‌ای که در آن نوآوری وجود داشته باشد معرفی شود، خوب است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار