کد خبر: ۱۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲
معاون پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو تاکید کرد:
مهندس انجم شعاع، بر لزوم وضع قوانین جدید برای حمایت از بخش خصوصی در زمینه صادرات صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: قانون حمایت از تولید داخل با اصلاح هایی که نیاز داشت، در جهت حمایت کامل از تولید کشور اصلاح و ابلاغ شد.
به گزارش برق نیوز، مهندس رضا انجم شعاع در نشست مشترک نمایندگان مجلس و بخش خصوصی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار شد، با بیان اینکه حمایت از شرکت های خصوصی در زمینه صادرات به وضع قوانین جدید نیاز دارد و وزارت نیرو در این امر جدی است، گفت: در بین قوانین بودجه کشور، شمار انگشت شماری ردیف مبتنی بر حمایت از بخش خصوصی وجود دارد اما برای افزایش و تقویت این ردیف ها نیاز به کمک مجلس است.



وی با قدردانی از نمایندگان مجلس که همواره حامی صنعت آب و برق کشور بوده اند و هرگاه نیاز به حمایت بوده است، نمایندگان مجلس حمایت کرده اند، گفت: حمایت از توسعه انرژی های تجدیدپذیر و طرح های کاهش تلفات در مصوبه های مجلس مورد توجه قرار گرفته و همه دستورالعمل های ماده 133 قانون برنامه از مصوبه های خوب مجلس برای وزارت نیرو بوده است.

وی ادامه داد: قانون حمایت از تولید داخل با اصلاح هایی که نیاز داشت، در جهت حمایت کامل از تولید کشور اصلاح و ابلاغ شد.

انجم شعاع با بیان اینکه در زمان کنونی بخش خصوصی در صنعت برق، مدیریت نیروگاه های کشور و تولید تجهیزات برق حضور پویا و فعال دارد، گفت: در صنعت آب نیز در ماده 142 قانون خوبی برای خرید تضمینی آب تصویب شده است.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور نیز طرح های متعدد BOO و BOT را با افزون بر 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی قرارداد تنظیم کرده که در حال اجرا است.

وی افزود: راهبرد اساسی دولت و وزارت نیرو در حمایت از بخش خصوصی در صنعت آب، برق و آب و فاضلاب کشور است و سال گذشته نیز تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی مبنی بر اینکه سالانه پنج میلیارد دلار از صندوق توسعه به طرح های آب، برق و آبفا اختصاص یابد، امضا شد.

انجم شعاع یادآور شد: در کشور آن قدر استعداد و توانایی در بخش صنعت آب، برق و آبفا وجود دارد که در سال آینده افزون بر توسعه شرکت های کنونی، شاهد آغاز به کار شرکت های جدید نیز خواهیم بود.

وی در پایان از نمایندگان مجلس درخواست کرد که مانند ردیف خرید تضمینی آب و پساب، برای خرید تضمینی برق از منابع تجدیدپذیر نیز ردیفی در قانون بودجه تصویب کنند زیرا حمایت از تقویت منابع تجدیدپذیر ضروری است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب روزهای 15 تا 18 آبان ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
 

منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار