کد خبر: ۱۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۲
وزیر انرژی امارات گفت: مصرف برق در امارات تا سال 2020 با رشد سالانه 9 درصد به بیش از 40 هزار مگاوات خواهد رسید. علیرغم خصومت های دولت امارات با کشورمان، این کشور از مشتریان واردات برق از ایران است. در صورتی که مذاکرات میان ایران و امارات قطعی شود با طراحی و ساخت یک کابل زیر دریایی امکان آغاز صادرات و تبادل برق بین ایران و امارات فراهم می‌شود.
به گزارش برق نیوز، سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی امارات گفته است: متوسط نرخ مصرف برق در امارات سه برابر متوسط مصرف بین المللی است.
 
وی این سخنان را در افتتاحیه یک کنفرانس بین‌المللی هسته ای به میزبانی شرکت انرژی هسته ای امارات مطرح نموده است.
 
در این کنفرانس مقامات انرژی هسته ای بیش از 40 کشور حضور دارند تا درباره برنامه های جدید انرژی هسته ای در سطح جهان مذاکره کنند.

به گزارش برق نیوز، علیرغم خصومت های دولت امارات با کشورمان، این کشور از مشتریان واردات برق از ایران است.

در صورتی که مذاکرات میان ایران و امارات قطعی شود با طراحی و ساخت یک کابل زیر دریایی امکان آغاز صادرات و تبادل برق بین ایران و امارات متحده عربی فراهم خواهد شد.

براساس پیش بینی های صورت گرفته برای اتصال شبکه برق ایران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچون امارات، قطر و عمان باید حدود ۱۸۰ کیلومتر خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی در بستر خلیج فارس طراحی و احداث شود.

 در حال حاضر مطالعات طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی کابل برق زیر دریایی بین ایران، قطر، عمان و امارات توسط یک مشاور بین‌المللی در حال انجام است. در صورت توافق نهایی و ساخت کابل برق زیر دریایی حدود یکهزار و ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات برق با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مبادله شود.

پیش از این همایون حائری مدیرعامل توانیز از مذاکرات متعددی که در چند سال گذشته به منظور صادرات برق ایران به سه کشور عربی امارات، قطر و عمان انجام شده، خبر داده بود.

پیش بینی می‌شود در صورت تبادل انرژی الکتریکی با امارات متحده عربی و قطر حتی امکان شبکه برق ایران به کشورهایی همچون عربستان سعودی و مصر هم فراهم شود. از این رو پس از اتصال شبکه برق ایران به کشورهایی در غرب آسیا همچون لبنان و سوریه، اتصال شبکه برق به کشورهای شمال آفریقا هم در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار