کد خبر: ۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸:۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
در کانادا:
کانادا در سال ۲۰۱۱، ۳/۲۵ بیلیون دلار برای سوخت‌های فسیلی در عوض تنها ۱۴۸ میلیون دلار برای انرژی‌های تجدیدپذیر بوده، جالب است بدانید که اشتغال‌زایی به‌ازای هر واحد انرژی تولید شده از انرژی خورشیدی به‌ترتیب ۱۵ و ۱۲ برابر نیروگاه‌های گازی وهسته‌ای می‌باشد.

علیرغم این‌که کمک‌های مالی به صنعت انرژی کانادا در سال ۲۰۱۱، ۳/۲۵ بیلیون دلار برای سوخت‌های فسیلی در عوض تنها ۱۴۸ میلیون دلار برای انرژی‌های تجدیدپذیر بوده، جالب است بدانید که اشتغال‌زایی به‌ازای هر واحد انرژی تولید شده از انرژی خورشیدی به‌ترتیب ۱۵ و ۱۲ برابر نیروگاه‌های گازی وهسته‌ای می‌باشد.

اما آمارهای حائز اهمیت دیگری نیز برای امیدوار بودن به انرژی خورشیدی وجود دارد. همان‌طور که می‌دانیم یکی از موانع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌طور کل و انرژی خورشیدی به‌طور خاص هزینه‌های نسبتا بالای آن می‌باشد؛ با این حال از سال ۱۹۸۰ تا کنون، هزینه برق تولیدی از سلول‌های فتوولتائیک هر ساله با کاهشی ۷ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش "برق نیوز" پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ برق خورشیدی از برق تولیدی توسط نیروگاه‌های هسته‌ای، گازی و یا ذغال‌سنگی ارزان‌تر تمام شود!

اینفوگرافیک زیر که از سایت کلین تکنیکا گرفته شده است را ببینید:

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار