کد خبر: ۱۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:
از سه واحده یاد شده دو واحد به خاطر تعمیرات اساسی و یک واحد به دلیل تغییر سوخت از گاز به مازوت و تاثیر مستقیم بر آلودگی شهرهای شازند و اراک از فعالیت باز ایستاد.
به گزارش "برق نیوز" محمدحسن آصفری روز چهارشنبه فزود: از سه واحده یاد شده دو واحد به خاطر تعمیرات اساسی و یک واحد به دلیل تغییر سوخت از گاز به مازوت و تاثیر مستقیم بر آلودگی شهرهای شازند و اراک از فعالیت باز ایستاد.

وی یاداوری کرد :این نیروگاه با وجود تعهداتی که پیش از این در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تامین و استمرار سوخت گاز داده بود از ابتدای آذر ماه عهدشکنی کرده و مازوت بی کیفیت را در سوخت خود جایگزین کرده بود.

وی ادامه داد: هفته گذشته وزیر نیرو با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تعهد داد تمام سوخت این نیروگاه با گاز تامین و درصورت کمبود، واحدهای تولید برق آن تعطیل و سهم تولید انرژی آن به دیگر نیروگاه های کشور سپرده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از 96 شعله واحدهای تولید انرژی این نیروگاه 72 شعله خاموش شده و 24 شعله دیگر نیز درصورت تامین نشدن سوخت گاز محکوم به خاموشی است.

آصفری گفت: اکنون از سوخت روزانه شش میلیون لیتری این نیروگاه تنها یک میلیون و 300لیتر باقی است که اگر با مازوت تامین شود روزانه 50 تن گوگرد تولید و در منطقه منتشر می کند.

وی اظهار کرد: به دلیل پیشگیری از افت فشار برق و مباحث ملی، بخشی از این نیروگاه همچنان فعال است اما درصورت کم کاری مسوولان، کمیسیون انرژی مجلس از مصوبه خود کوتاه نمی آید.

نیروگاه حرارتی شازند اراک در کیلومتر ۲۵ جاده شازند – اراک و در شرق پالایشگاه شازند قرار دارد، این نیروگاه یکی از نیروگاه های حرارتی با ظرفیت تولید ۱۳۰۰ مگاوات برق است که شامل چهار واحد بخار 350 مگاواتی و سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و مازوت است.

این نیروگاه به دلیل استفاده از سوخت مازوت یکی از منابع آلوده کننده هوای شهر اراک و مناطق اطراف است .
منبع: ایرنا
برچسب ها: برق ، نیروگاه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار