کد خبر: ۱۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸:۴۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از صعود علمی ایران به مرتبه ۱۵ جهان خبر داد و گفت: رئیس جمهور تاکید دارند که پژوهش نیازمند محیطی امن و آرام است.هدف ما نیز در پژوهش چاپ کتاب نیست بلکه پژوهش باید به تولید ثروت منجر شود.
به گزارش برق نیوز، علی‌اصغر پیوندی با اشاره به صعود علمی ایران به مرتبه ۱۵ جهان و تاکید رئیس جمهور برای فراهم کردن محیطی امن و آرام برای پژوهش‌های کشور، اظهار داشت: بر اساس اعلام سایت‌های رسمی علمی دنیا در ۱۵ سال گذشته، ایران پیشرفت سریعی را در تولید علم داشته است به طوری که در سال ۱۹۹۸ رتبه علمی ما در دنیا ۵۲ بوده که این رقم در سال ۲۰۱۱ به ۱۹ رسیده و در سال ۲۰۱۲ به حدود ۱۶ ارتقاء یافته است و اکنون اسکوپوس اعلام می‌کند که رتبه علمی ما در دنیا ۱۵ است.
 
پیوندی افزود: این در حالی است که ۱۴.۵۸ درصد تولید علم در کشور مربوط به گروه پزشکی است و گروه مهندسی با ۱۱ درصد در رتبه بعدی قرار دارد که این مسئله نشان می‌دهد گروه پزشکی با تلاش زیاد به این جایگاه رسیده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه در نظام سلامت باید همه کارها بر اساس پژوهش دنبال شود، ادامه داد: حتی رئیس جمهوری نیز بر این نکته تاکید دارد که پژوهش نیازمند محیطی امن و آرام است و امیدواریم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فضایی مناسب برای پژوهشگران ایجاد کنیم چرا که پژوهش مختص یک هفته نیست و باید در طول سال به طور مستمر به آن اهمیت داد.
 
وی افزود: اگر قرار باشد تحولی در نظام سلامت رخ دهد کلید آن در دست پژوهش است و با پژوهش می‌توان قفل بسته را باز کرد، در عین حال نباید فراموش کرد که هدف ما در پژوهش اندوختن مقالات و چاپ کتاب نیست بلکه پژوهش باید به تولید ثروت و رفاه منجر شده و نیازهای جامعه را برطرف کند. غیر از بعد کمی باید به کیفیت هم اهمیت داد چرا که با افزایش کیفیت پژوهش، کارها کاربردی‌تر می‌شود.
 
ضعف ارتباط اندک دانشگاه با صنعت
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتباط اندک دانشگاه با صنعت را یکی از نقاط ضعف برشمرد و گفت: باید بتوانیم با صنعت ارتباط منطقی برقرار کنیم چرا که برخی موارد فقط در تولید مقاله و چاپ کتاب نباید وارد شد.
 
کاهش ۳۰ درصدی بودجه پژوهشی و مراکز تحقیقاتی
 
وی افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد پارک فن‌آوری سلامت و مرکز حمایت از پژوهشگران را راهکاری برای برداشتن بار از دوش پژوهشگران عنوان کرد و افزود: متأسفانه امسال بودجه پژوهشی و مراکز تحقیقاتی ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است در حالی که ۷۰ درصد بودجه در این مراکز برای کارهای پشتیبانی مانند حقوق اعضای هیئت علمی و هزینه‌های جاری صرف می‌شود و اگر این بودجه تأمین نشود روند رو به رشد نخواهیم داشت و امیدواریم با مساعدت وزیر بهداشت این مشکل برطرف شود.
 
پیوندی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال حاضر ۶۱ مرکز تحقیقاتی، ۱۳۰۰ پژوهشگر، ۷ شرکت دانش‌بنیان، ۳ پژوهشکده و یک مرکز رشد دارویی در زمینه کارهای پژوهشی دارد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار