کد خبر: ۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۰۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۲
اینجاست که یک بابای دولتی که برق می دهد، باعث نگرانی یک بابای مردمی می شود که نان می دهد. بابابرقی برای چند دقیقه خودش را جای دیگر باباهای مردم بگذارد که به سبب گرانی کالاها و خدمات مختلف، با مدیریت درست، چرخ زندگی خانواده شان را چرخانده اند و به زبان حال گفته اند: «بچرخ تا بچرخیم»!
سابق بر این، مردم برق دار ایران، تصویر خیلی مهربان و محبت آمیزی از بابابرقی داشتند؛ شخصیت دلسوز و بانمکی که با کلامی شیرین و دلنشین و همراه با آهنگی خوش و خواهش آمیز از تمامی ملت می خواست که در مصرف برق صرفه جویی کنند تا هم قبض خودشان بالا نرود، هم روی دم و دستگاه تولید و توزیع برق دولت فشار وارد نیاید و چقدر هم اثرگذار بود این درخواست شش و هشتی که:«هرگز نشه فراموش/ لامپ اضافی خاموش»!.

الان اما مدتی است که کار بابابرقی فقط این شده انگار که با گوشزد کردن احتمال افزایش نرخ برق و کم بودن پولی که اکنون مردم پرداخت می کنند، الکی هی توی دل مردم را خالی کند و بیشتر دل بابایی را که نان داد. اینجاست که یک بابای دولتی که برق می دهد، باعث نگرانی یک بابای مردمی می شود که نان می دهد.

خبر وارده: «معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به این که افزایش تعرفه آب و برق در سال آینده در قالب قانون، به شکل پلکانی و متناسب با وضعیت جغرافیایی خواهد بود گفت: این هزینه کمتر از 10هزار ریال بوده و به گونه ای است که در سبد هزینه خانوار مشکلی ایجاد نمی کند. وزارت نیرو بدهکارترین دستگاه دولتی است و 14 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و فروشندگان بدهکار است.»ـ به نقل از جراید مصرف کننده برق اینجاست که برق از سر ملت می پرد و از خودش می پرسد: «یعنی این مشکل کسری بودجه و  بابابرقی را ما باید برطرف کنیم؟ ما که خودمان هزار و یک مشکل گفته و نگفته داریم. تازه جواب باباآبی و باباگازی و باباتلفنی و دیگر باباهای پدردرآر دیگر را چه بدهیم که دوچشمی نگاه نکرده باشیم؟» و... دغدغه های دیگری از این قبیل که دل آدم را به هول و ولا می اندازد.

بیت برق دار:

برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر

وه که با خرمن مجنون دل افکار چه کرد

بسته پیشنهادی: البته ما مشکل بابابرقی بیچاره را با تمام وجود درک می کنیم، چون می دانیم کسری بودجه و کم پولی یعنی چه؛ اما از بابابرقی می خواهیم که به عرایض ما هم یک مختصر التفات و عنایتی داشته باشد. بی ضرر است:

1ـ همذات پنداری: بابابرقی برای چند دقیقه خودش را جای دیگر باباهای مردم بگذارد که به سبب گرانی کالاها و خدمات مختلف، با مدیریت درست، چرخ زندگی خانواده شان را چرخانده اند و به زبان حال گفته اند: «بچرخ تا بچرخیم»! و تازه در کمال مقاومت گفتند: «چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد». بارها هم که پنچر شده، خودشان پنچری اش را گرفته اند.

2ـ هشدار مردمی: تا الان معمولش همچین بوده که فقط بابابرقی از مشکلاتش گفته و گوشزد کرده که اگر وضع مالی اش به همین روال ادامه یابد، به مشکل برمی خورد، اما بگذارید برای یک بار هم که شده، از زبان بابای مردم به ایشان عرض شود که اگر وضع مالی ما نیز به همین منوال پیش برود، در آینده بیشتر به مشکل برمی خوریم. مگر ما دل نداریم؛ هرچند وقتی از این عرایض داشته باشیم؟

3ـ گرفتن برق از آب: مگر سابق نمی گفتند که فلانی از آب هم کره می گیرد؟ خب الان چرا از این جور مدیریت ها نداریم؟ یا اگر داریم، خیلی رو بازی نمی کنند که آدم نوع مدیریتش را بفهمد. من اگر جای بابابرقی بودم، برای برق نگاه مردم یا برق آسمان هنگام رعد و برق، یک چیزی روی قبض های مصرف کنندگان عزیز می آوردم. ظاهرا خدا ما را بهتر می شناخته که مسئولیت این برق ها را به ما نداده!
برچسب ها: برق ، بابابرقی ، لامپ ، مصرف برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار