کد خبر: ۲۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خبر داد:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت:تلفات شبکه برق در منطقه‌ خراسان ۱۰ درصد بوده که پنج درصد از متوسط کشوری کمتر است. 90 درصد مشترکین خانگی خراسان زیر 10 هزار تومان پرداخت قبض ماهانه برق دارند. 30 درصد نیروگاه‌های انرژی تجدیدناپذیر در خراسان وجود دارد.

به گزارش "برق نیوز"، محمد متولی‌زاده  در نشستی خبری که در سالن کنفرانس شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد، اظهار کرد: 30 درصد نیروگاه‌های انرژی تجدیدناپذیر در خراسان وجود دارد که این موضوع سبب شده استان خراسان رتبه نخست صنعت برق در کشور و منطقه را کسب کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه 40 درصد در زمینه استفاده از انرژی‌های خورشیدی در استان رشد داشته‌ایم افزود: تلفات شبکه برق در منطقه‌ خراسان 10 درصد بوده که پنج درصد از متوسط کشوری کمتر است.

متولی‌زاده با اشاره به مشکلات حوزه برق در خراسان گفت: شبکه‌های فشار ضعیف و سرقت کابل‌های برق یکی از مشکلات شرکت برق منطقه‌ای به شمار می‌رود که با جایگزینی سیم‌های آلومینیوم به جای مس می‌خواهیم سرقت برق را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی در فاز دوم در ماه گذشته در خراسان راه‌اندازی شد که فعالیت آن سبب 200 تن کاهش آلایندگی می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکه 90 درصد مشترکین خانگی خراسان زیر 10 هزار تومان پرداخت قبض ماهانه برق دارند, گفت: مصرف انرژی در کشور سه برابر مصرف جهانی است.

متولی‌زاده تاکید کرد: تعویض بخشی از شبکه‌های توزیع و فوق توزیع مشهد که فرسوده بود و عمری بالای 30 تا 35 سال داشت, انجام شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار