کد خبر: ۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: میزان تلفات برق در این شرکت 8.1 درصد و در کشور 14 درصد است و این نشان می‌دهد تلفات برق استان تا حد زیادی از رقم کشوری پایین‌تر است.
به گزارش برق نیوز، سیدیوسف جبارزاده در مراسم بهره‌برداری همزمان از 104 طرح صنعت برق استان قزوین که به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین شش مدیریت، چهار گروه اجرایی، 19 دفتر و اداره اقماری، 70 دفتر پیشخوان، افزون بر 10 هزار پست، 827 روستای برق‌دار که چهار مورد از آنها از انرژی خورشیدی تغذیه می‌شود و همچنین 500 هزار مشترک برق دارد و 100 درصد جمعیت شهری و 99.9 درصد از جمعیت روستایی از نعمت برق بهره‌مندند.

وی افزود: در حال حاضر روستایی که پنج خانوار سکنه دائم داشته باشد و بی‌برق باشد، در استان قزوین نداریم.

به گزارش "برق نیوز" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: استان از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است و شاهراه ارتباطی استان‌های شمالی، غربی و شمال غرب کشور است و جمعیت 11 میلیونی را با مرکز کشور مرتبط می‌کند.

جبارزاده تصریح کرد: قزوین یک استان دانشگاهی، گردشگری، صنعتی و مهاجرپذیر است و در جای جای آن هیچ مشکلی در پست‌های توزیع، فوق توزیع و انتقال وجود ندارد و طرح‌های قابل توجهی در دست اقدام است که در صورت بهره‌برداری از آنها با گشایش مالی و اعتباری، آینده کامل برق استان در زمینه انرژی الکتریکی تضمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: هم‌اکنون 73 درصد برق استان در بخش صنعت و 25 درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که نسبت به ساله گذشته برق مصرفی بخش کشاورزی با تغییر قابل توجهی همراه بوده است.در برنامه پنج ساله تلفات برق استان از 14 درصد به 8.1 درصد کاهش داشته و در این زمینه جزو استان‌های دارای تلفات تک رقمی بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: با این کار 20 میلیارد تومان هزینه ریالی صرفه‌جویی شده و 157 میلیون کیلوولت ساعت از هدر رفت برق جلوگیری شده است.

جبارزاده اذعان کرد: در این مدت 397 مگاوات پیک‌زایی انجام شده در حالی که سهمیه استان 302 مگاوات بوده و در صورتی که این 397 مگاوات پیک‌زایی انجام نمی‌شد، باید در بخش‌های توزیع و تولید سرمایه‌گذاری می‌شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: علاوه بر این در حوزه تولید موافقتنامه‌های احداث زیادی صورت گرفته و 64 مگاوات پروانه تولید صادر شده است.

وی عنوان کرد: تا 30 بهمن ماه امسال 19 مگاوات از تولید پراکنده شامل DG و بادی بهره‌برداری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه در مسکن مهر نظر به پیشبرد کار بود، پست سیار نصب شد و شرکت برق هم‌اکنون چهار میلیارد تومان از استانداری قزوین مطالبه دارد.

جبارزاده اذعان کرد: 194 واحد مسکن برای همکاران شرکت برق تهیه شده و برای نیروهای خدمات نیز مسکن تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: امروز هم حدود 53 میلیارد ریال پروژه در بخش برق مسکن مهر، روشنایی معابر، اصلاحات، برق روستایی و ... بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: این شرکت کسب رتبه برتر در نظام پیشنهادات در سطح وزارت نیرو، کاهش پیک، کاهش تلفات را در کارنامه افتخارات خود دارد.

در این برنامه میرفتاح فتاح قره باغ مدیر شبکه برق ایران، غلامرضا خوش خلق معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، علی چهل امیرانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، احمد هجران‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند./

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار