کد خبر: ۲۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
در ژاپن:
برآورد ها نشان می دهد که حدود 22 درصد از انرژی تولید شده در فوکوشیما در حال حاضر از منابع تجدید پذیر می باشد که براساس برنامه ریزی انجام شده جایگزینی منابع پاک به صورت تدریجی تا رسیدن به حد 100% انجام می پذیرد.
سونامی که پس از یک زلزله بزرگ رخ داد، منبع تغذیه سه راکتور هسته ای فوکوشیما دیاچی را غیر فعال نمود و باعث یک حادثه هسته ای در مارس 2011 گردید.با توجه به تهدید هسته ای که سه سال پیش در فوکوشیما اتفاق افتاد، طی گزارشات منتشره این منطقه متعهد شد تا در سال 2040 انرژی های تجدید پذیر را به صورت 100 درصد جایگزین انرژی های دیگر نماید.
گزارش ها حاکی از آن است که مقامات این منطقه امیدوار هستند طرح های ملی انرژی به تغییر روند استفاده از انرژی های پاک به جای سوخت های فسیلی کمک نماید.
با این حال دولت ملی این کشور هنوز هم طرفدار انرژی هسته ای بوده و با وجود واکنش شدید مخالفان، به آرامی در حال شروع راه اندازی دوباره برنامه هسته ای خود می باشد.
مدیران نیروگاه از کار افتاده فوکوشیماTEPCO، ماه گذشته تایید دولت ژاپن را مبنی بر باز گشایی بخشی از نیروگاه هسته ای دریافت کرد.
به گزارش "برق نیوز"به نقل از مدیر موسسه سیاست های انرژی پایدار در ژاپن، تتسوناری لیدا، نظر دولت محلی ژاپن نسبت به این موضوع بسیار منفی است. وی افزود: دولت محلی مانند ریاست فوکوشیما و یا فرماندار ی شهر توکیو نسبت به دولت ملی که از افراد صنعتی تشکیل شده، بسیار فعال تر و پیشرفته تر می باشند.
برآورد ها نشان می دهد که حدود 22 درصد از انرژی تولید شده در فوکوشیما در حال حاضر از منابع تجدید پذیر می باشد که براساس برنامه ریزی انجام شده جایگزینی منابع پاک به صورت تدریجی تا رسیدن به حد 100% انجام می پذیرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار