کد خبر: ۲۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت نیرو :
مدیر کل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت نیرو گفت : ساختار تحقیق و پژوهش در کشور نیازمند بازبینی وتغییر است.این بازبینی باید از پروژه های تحقیقاتی در زمینه صنعت آب و برق آغاز شود.
حسین بنکداری در حاشیه برپایی دومین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری کشور افزود : خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی به منظور ایجاد مراکز رشد فناوری در کشور صورت گرفته و در این اجلاس هم موضوع رساندن تحقیقات تئوری به مرحله فناوری و تجاری سازی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد که ضمن توجه به تعدد و تکثر پروژه های تحقیقاتی باید به دنبال بررسی زیر ساخت های لازم و ارایه راهکارهای درست باشیم تا روند تحقیق و پژوهش در کشور روند بهینه ای باشد.

مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت نیرو ادامه داد: در مجموعه وزارت نیرو دو بازوی قدرتمند پژوهشی وجود دارد که یکی پژوهشگاه نیرو با 200 عضو هیات علمی و دیگری موسسه تحقیقات آب است که امکانات آزمایشگاهی بسیار مجهز و خوبی دارد و در سال های اخیر این مراکز پژوهشی نیاز های صنعت را برآورده کرده اند.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو در زمینه تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی بسیار موفق عمل کرده است و هم اکنون بیش از 40 پروژه آماده تجاری سازی در این وزارتخانه وجود دارد که برای تعدادی از آنها مناقصه برگزار شده است.

مدیر کل آموزش، پژوهش و فناوری وزارت نیرو با اشاره به روابط مثبت و راهبردی مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو در زمینه توسعه پروژه های تحقیقاتی گفت : استفاده از تمامی ظرفیت و توان محققان ایرانی برای ارتقای جایگاه پژوهش در کشور خواست نمایندگان مجلس و وزارت نیرو است و در این راه باید از تمام توانمندی های دانشگاهیان و مراکز تحقیقاتی استفاده کرد.

دومین اجلاس مدیران تحقیق، توسعه و فناوری کشور روز دوشنبه با حضور دهها نفر از متخصصان داخلی در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار