کد خبر: ۲۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خواستار تغییر الگوی مصرف برق در بخش کشاورزی استان شد و گفت: عدم تغییر این الگو منجر به افزایش بی رویه مصرف شده و در نهایت صنعت برق استان را تهدید می کند.
به گزارش "برق نيوز"، محمد مصطفی نجفیان روز پنجشنبه در نهمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان در سنندج با اشاره به اینکه 500 میلیون کیلو وات ساعت برق در بخش کشاورزی از جمله در چاه ها، مرغداری ها و سایر بخش ها مصرف می شود، افزود: باتوجه به پایین بودن نرخ تعرفه این بخش کشاورزان رعایت نمی کنند و میزان مصرف بسیار بالا است.

به گفته وی قیمت متوسط هر کیلو وات برق 450 ریال است که برای بخش کشاورزی یک چهارم این قیمت معادل 110 ریال محاسبه می شود و این ارزان بودن منجر به مصرف بی رویه شده است.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف در این بخش وجود ندارد و کشاورزان بی رویه برق مصرف می کنند، گفت: 20 درصد مصرف برق استان در فصل تابستان در چاه های آب کشاورزی مصرف می شود و این میزان مصرف شرکت برق استان را در تامین برق مورد نیاز مشترکان سایر بخش ها در فصل گرما با مشکل مواجه می کند.

به گزارش "برق نيوز" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان در تدوین الگوی مصرف برق در بخش کشاورزی شد و گفت: باید در این راستا برنامه ریزی صورت گیرد تا میزان مصرف پایین بیاید و برق به صورت بهینه و منطقی مصرف گردد.

نجفیان همچنین بدهی های بخش کشاورزی به شرکت برق را نیز بالا اعلام کرد و با اشاره به اینکه این بخش هم اکنون 80 میلیارد ریا به این شرکت بدهی دارد، عمده مصرف را مربوط به سال جاری دانست و گفت: تا اوایل امسال میزان بدهی بخش کشاورزی به صنعت برق 37 میلیارد ریال بود که هم اکنون با افزایش چشمگیری به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، بدهی مشترکان به این شرکت در پایان سال گذشته 120 میلیارد ریال بود که این میزان هم اکنون به 250 میلیارد ریال افزایش یافته است.

نجفیان به بدهی مشترکین ادارات استان به شرکت توزیع نیروی برق استان نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان هم اکنون بیش از 74 میلیارد ریال به این شرکت بدهکار هستند.

وی از دستگاه هایی که به شرکت برق استان بدهکار هستند خواست بدهی خود را تا پایان امسال تسویه کنند تا این شرکت بیش از این دچار مشکل نشود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار