کد خبر: ۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
در پارک نوآوری دانشگاه ناتینگهام،:
در پارک نوآوری دانشگاه ناتینگهام، رایانه‌های خورشیدی توسعه یافته‌اند که این رایانه‌های خورشیدی کاملا مستقل از شبکه برق بوده و به طور مستقیم از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند.
به گزارش "برق نيوز" در پارک نوآوری دانشگاه ناتینگهام UNIP ، یک راه حل محاسباتی منحصر به فرد مستقل از شبکه توسعه یافته که از خورشید انرژی می گیرد و توسط دانش آموزان در آفریقا مورد استفاده قرار گرفته است.این رایانه های خورشیدی توسط تونی وینفیلد، رئیس سابق ICT و کسب و کار در یک دبیرستان محلی، ساخته شد. وی از دلایل عقب ماندن استفاده از ICT در کشورهای در حال توسعه را میزان دسترسی و هزینه برق تشخیص می داند. رایانه های خورشیدی توسعه یافته توسط شرکت Solar Ready کاملا مستقل از شبکه ی برق بوده و با استفاده مستقیم از انرژی تجدیدپذیر و همچنین ذخیره انرژی از منابع تجدیدپذیر کار می کنند.

دانش آموزان آفریقای جنوبی و غنا در حال حاضر از برخی از این رایانه‌های خورشیدی در کلاس‌های درس خود بهره می‌گیرند. تونی در مورد مزایای استفاده از سیستم انرژی خورشیدی این چنین می‌گوید: این راه حل توسعه یافته برای مدارس و دیگر سازمان‌هایی که به شبکه برق دسترسی نداشته و یا دسترسی نامطمئنی دارند، یک راه حل ایده‌آل می‌باشد. همچنین در مناطق متصل به منابع ذخیره‌سازی می‌تواند با صرفه‌جویی در هزینه‌های برق تا 70 درصد مورد استفاده قرار گیرد. هر جزء از سیستم برای به حداکثر رساندن بهره وری طراحی شده است.

برق به طور مستقیم بین هر رایانه و صفحه نمایش توزیع شده و بدون نیاز به مصرف اینورتر کار می‌کند و سیستم‌های انرژی خورشیدی را قادر می‌سازد هم در طول روشنایی روز و هم در ساعت‌های تاریکی کار کنند. نقل مکان به پارک نوآوری دانشگاه ناتینگهام ( UNIP )، رایانه‌های خورشیدی را قادر می‌سازد تا ارتباطات جدیدی را بین دانشگاهیان دانشگاه و دیگر کسب و کارهای پایه‌گذاری شده در پارک نوآوری ایجاد نماید. شرکت مذکور در حال حاضر بر روی تعدادی از پروژه‌های تحقیقاتی بین المللی و بصورت مشترک با دانشگاهیان دانشگاه ناتینگهام و صنعت کار می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار