کد خبر: ۲۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
حجم داد و ستدهای انجام شده در بورس انرژی روز دوشنبه به حدود 200 میلیارد ریال رسید تا رکورد تازه ای در ارزش معاملات روزانه چهارمین بورس کشور ثبت شود.
به گزارش روز دوشنبه بورس انرژی، همچنین در معاملات امروز 5 هزارتن اکستراکت، 6 میلیون لیتر حلال 402 ، بیش از 3 هزار بشکه میعانات گازی، مقادیری برش سنگین نفتالین دار و آیزوفید در کنار 180 قرارداد سلف موازی استاندارد برق در بورس انرژی داد و ستد شد.

امروز در بازار فیزیکی 3 میلیون لیتر حلال 402 شرکت پالایش نفت تبریز به قیمت 56 میلیارد و 440 میلیون ریال فروخته شد.

در ادامه ساعت معاملات، این بار شرکت پالایش نفت شیراز 3 میلیون لیتر حلال 402 را روی تابلو عرضه برد. این حجم از حلال 402 هم مورد اسبرقتقبال مشتریان قرار گرفت و به ارزش 56 میلیارد و 440 میلیون ریال فروش رفت.

پتروشیمی جم از دیگر عرضه کنندگان کالا در بازار بورس انرژی بود. امروز 500 تن برش سنگین نفتالین دار از سوی پتروشیمی جم عرضه شد و به فروش رسید. ارزش این محصول 6 میلیارد و 991 میلیون ریال بود.

امروز و طبق روال روزانه شرکت ملی نفت ایران 3230 بشکه میعانات گازی پالایش گاز ایلام را با موفقیت عرضه کرد و فروخت. خریداران هم ارزش این محموله را به قیمت 6 میلیارد و 570 میلیون ریال پرداخت کردند.

پالایش نفت تبریز در دومین عرضه موفق خود امروز 300 تن آیزوفید را به فروش رساند. ارزش این معامله 5 میلیارد و 473 میلیون ریال بود.

روز پرکار بازار فیزیکی با عرضه فوق سنگین نفت بهران در رینگ بین الملل ادامه یافت. شرکت نفت بهران 5000 تن اکستراکت صادراتی را به قیمت هر تن 500 دلار فروخت. ارزش ریالی این میزان اکستراکت 62 میلیارد و 290 میلیون ریال بود. با انجام این معامله رکورد ارزش معاملات روزانه بورس انرژی در آستانه یکسالگی این بورس شکست.

همچنین امروز در بازار برق 180 قرارداد سلف موازی استاندارد فقط در نماد بار پایه روزانه برای تحویل در روز های مختلف اسفند و فروردین سال بعد معامله شد.

ارزش معاملات برق حدود 1 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده است . با انجام معاملات در دو بازار مشتقه (تابلو برق) و بازار فیزیکی بورس انرژی، ارزش کل معاملات دوشنبه به 196 میلیارد ریال رسید.
برچسب ها: بورس انرژی ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار