کد خبر: ۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
رييس مركز منطقه‌ايي علوم و فناوری isc تشریح کرد:
در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، آزاد اسلامی، صنعتی اصفهان و اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را کسب کرده اند.
به گزارش "برق نيوز" جعفر مهراد رييس مركز منطقه‌ايي علوم و فناوري isc گفت: در رتبه بندي كه در سال 2014 ميلادي در 30رشته موضوعي صورت گرفته براساس ارزيابي 3002دانشگاه انجام شده است چنانجه اين نكته حائز اهميت است كه رتبه هاي زير 200 جز دانشگاههاي ممتاز محسوب نمي شوند.

وي اظهار داشت: دانشگاه های ایران در این زمینه نسبتا موفق عمل کرده اند. عملکرد کلی دانشگاه های کشور در رتبه بندی سال 2004 میلادی برحسب رشته های موضوعی بهترین عملکرد تاریخ دانشگاه های کشور محسوب می شود.

مهراد به رتبه هاي اول تا پنچم در ميان دانشگاهها اشاره كرد و گفت: در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، آزاد اسلامی، صنعتی اصفهان و اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را کسب کرده اند.

مهراد تصريح كرد : البته این نكته‌ حائز اهميت است كه گرچه انتظارات جامعه آن است که رتبه دانشگاه ها به طور کلی و رتبه رشته های موضوعی به طور اخص در رده های بالاتر و برتر از سایر دانشگاه های جهان قرار گرفته و عملکرد بهتری از خود نشان دهند، ولی باید توجه داشت که نقش آفرینی در شرایط تحریم و در جمع 3002 دانشگاهی که مورد ارزیابی قرار گرفته است، و با تخصیص نامناسب بودجه به دانشگاه‌های کشور و کهنگی و فرسودگی آزمایشگاه‌ها وضعیت را برای حضور در رتبه های بالای جهانی دشوارتر می سازد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار