کد خبر: ۲۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی:
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان با اعلام اینکه بیش از 90 درصد از جان باختگان ناشی از حوادث برق گرفتگی، مرد هستند در مورد این حوادث و دیگر خطراتی که مردان را تهدید می کند توصیه هایی کرد.
به گزارش "برق نيوز" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان با اعلام اینکه بیش از 90 درصد از جان باختگان ناشی از حوادث برق گرفتگی، مرد هستند در مورد این حوادث و دیگر خطراتی که مردان را تهدید می کند توصیه هایی کرد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اطلاعیه ای به مناسبت هفته سلامت مردان با موضوع «پیشگیری از حوادث و ایمنی» نکاتی را در این زمینه گوشزد کرده است.

این دانشگاه به مردان توصیه کرده است هیچگاه با دست خیس و پای برهنه به لوازم برقی دست نزنند، هنگام تعویض لامپ، کلید، پریز یا تعمیر هر وسیله برقی دیگر، برق را از فیوز قطع کنند و هنگام نصب ساعت های دیواری و تابلو دقت کنند تا به مسیر سیم کشی برق، صدمه ای وارد نشود.

همچنین در این اطلاعیه اعلام شده است: مردان، دو برابر بیشتر از زنان در اثر مسمومیت با منوکسید کربن جان خود را از دست می دهند؛ لذا به مردان توصیه شده است که از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش استفاده نکنند، قبل از استفاده از وسایل گرمایشی دودکش را کنترل و از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل و از نصب آبگرمکن در حمام خودداری کنند.

همچنین توصیه شده است که برای گرم کردن خودرو در فصول سرد سال از گاز پیک نیک استفاده نشده و اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی روشن نگهداشته نشود.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرده است: مردان سه برابر بیشتر از زنان دچار حوادث ترافیکی می شوند و سه و نیم برابر بیشتر از زنان جان خود را در اثر حوادث ترافیکی از دست می دهند.

به همین دلیل از مردان خواسته شده است که هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را ببندند، هرگز در حال عصبانیت، احساس خستگی یا خواب آلودگی رانندگی نکنند و هنگام رانندگی فاصله مطمئن را رعایت کنند.

همچنین به مردان توصیه شده که هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفت و گو نکنند، از خوردن، آشامیدن و استفاده از تلفن همراه در حین راننگی بپرهیزند و از انجام حرکات نمایشی در بزرگراه ها خودداری کنند.

در این گزارش با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی 25 تا 45 درصد میزان مرگ و میر و آسیب های جدی ناحیه سر موتورسواران را کاهش می دهد اعلام شده است: استفاده از کلاه ایمنی و رعایت حق تقدم مهمترین نکات پیشگیری از حوادث ترافیکی در موتورسواران به شمار می آید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار