کد خبر: ۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت برق منطقه خراسان بزرگ خبر داد:
رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه خراسان بزرگ جمعیت زیر پوشش را 10 درصد از کل کشور دانست و ادامه داد: ارتباط با شبکه سراسری برق کشور از طریق چهار خط، 400 کیلو ولت و اتصال به شبکه برق ترکمنستان و تأمین برق استان هرات افغانستان از طریق استان میسر خواهد بود.

به گزارش "برق نيوز" محمدحسن متولی‌زاده در حاشیه نشست مسئولان نیروگاه سیکل ترکیبی با نماینده شیروان و مدیرعامل شرکت توانیر به خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون حدود نیمی از این بدهی‌ها با 7/5 میلیارد ریال بدهی مربوط به ریخته‌گری اسفراین است.

وی با بیان اینکه هزینه و درآمد سرمایه گذاری انجام شده در بخش برق در این استان بیش از 6/24 برابر درآمد حاصل از فروش انرژی است، اذعان کرد: ‌اکنون مرکز دیسپاچینگ توزیع برق خراسان شمالی در مرحله آزمایش قرار گرفته که تمام نرم افزار این سیستم توسط متخصصان ایرانی انجام شده که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه خراسان بزرگ در بخش دیگری با ارائه گزارشی از عملکرد وضعیت صنعت برق در استان خراسان، محدوده زیر پوشش را شامل استان‌های سه‌گانه خراسان برشمرد و گفت: این محدوده بیش از یک ششم مساحت کل کشور را در بر‌می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه خراسان بزرگ جمعیت زیر پوشش را 10 درصد از کل کشور دانست و ادامه داد: ارتباط با شبکه سراسری برق کشور از طریق چهار خط، 400 کیلو ولت و اتصال به شبکه برق ترکمنستان و تأمین برق استان هرات افغانستان از طریق استان میسر خواهد بود.

متولی‌زاده خلاصه وضعیت صنعت برق در خراسان شمالی را قدرت نصب شده 954 مگاوات و پیک بار مصرف در سال جاری را 265 مگاوات ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه خراسان بزرگ همچنین قدرت نصب شده نیروگاهی را هم 6/3 برابر پیک بار مصرف استان برشمرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با راه‌اندازی واحدهای بخار نیروگاه شیروان قدرت نصب شده از 954 مگاوات به یک هزار و 431 مگاوات و راندمان از 35 درصد به 47 درصد افزایش خواهد یافت.

متولی‌زاده مشخصات فنی مرکز توزیع برق خراسان شمالی را در سه بخش ظرفیت موجود پست‌های انتقال و فوق توزیع 1633 مگا ولت آمپر، طول شبکه انتقال فوق توزیع و توزیع 11059 کیلومتر و تعداد و ظرفیت ترانس‌های توزیع 5177 دستگاه و 678 مگاولت آمپر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: تعداد پست‌های موجود در این استان 2 پست 400 کیلوولت و 15 پست 132 کیلوولت و پیش بینی بار منطقه را تا سال 1400 حدود 588 مگاوات است.

مدیرعامل برق منطقه خراسان بزرگ با بیان اینکه در این استان 293 هزار و 115مشترک برق وجود دارد، میزان فروش انرژی را پارسال یک میلیون و 262 هزار و 572 مگاوات ساعت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آن متوسط نرخ فروش در منطقه 360 ریال در کیلووات ساعت معادل 84 درصد متوسط نرخ کل کشور است، یادآور شد: سهم مصرف در این استان به ترتیب خانگی 3/26 درصد، عمومی 8/8 درصد، کشاورزی 2/20 درصد، صنعتی 5/40 درصد و سایر 2/4 درصد است.

متولی‌زاده همچنین به مشخصات پست‌های برق در شیروان پرداخت و گفت : ظرفیت موجود پست‌های انتقال و فوق توزیع 460 مگاولت آمپر ، طول شبکه فشار متوسط و ضعیف 1754 کیلومتر، تعداد و ظرفیت ترانس‌های توزیع در 49 دستگاه در 128 مگاولت آمپر است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه خراسان بزرگ همچنین تعداد پست‌های موجود در این شهرستان را یک پست 400 کیلووات و یک پست 130 کیلو ولت و بار موجود منطقه را 5/34 مگاوات و پیش بینی بار منطقه تا سال 1400 را 66 مگاوات است.

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسط سهم هزینه برق در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی کمتر از 5/0 درصد است وی متوسط هزینه برق مصرفی خانوار را 735 هزار و 420 ریال ذکر کرد.

متولی‌زاده همچنین بدهی صنایع بزرگ به شرکت برق در استان را 5/12 میلیارد تومان به ویژه ریخته‌گری اسفراین با 7/5 میلیارد بدهی بر شمرد.

نشست مسئولان نیروگاه سیکل ترکیبی با نماینده شیروان و مدیرعامل شرکت توانیر کشور در محل نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان برگزار شد.


منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار