کد خبر: ۲۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
در شهرستان بافت کلنگ‌زنی می‌شود:
19 اسفند ماه 93 نخستین کارخانه تولید لامپ‌های «ال.ای.دی» ایران در شهرستان بافت کلنگ‌زنی می‌شود و به زودی روشنایی ارزان از این خطه به جای‌جای ایران می‌رود.

به گزارش "برق نيوز" ۱۹ اسفند ماه جاری کارخانه تولید لامپ‌های LED در پایین‌دست نیروگاه برق شهرستان بافت کلنگ‌زنی می‌شود.

خبرگزاری فارس: روشنایی ارزان با احداث نخستین کارخانه تولید لامپ‌های «ال.ای.دی» کشور در بافت

لامپ‌های معمولی یا همان لامپ‌های رشته‌ای یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف انرژی و در نتیجه افزایش حجم تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند.

بنابراین بسیاری از کشورها برنامه چند ساله‌ای را برای جایگزینی مدل‌های دیگر لامپ به جای لامپ‌های رشته‌ای تدوین کرده‌اند تا شاید بتوانند در طولانی‌مدت استفاده از لامپ‌های رشته‌ای و به تبع آن حرارت زمین را کاهش داده و کره زمین و ساکنانش را نجات دهند.

به همین دلیل استفاده از لامپ‌های کم مصرف، فلورسنت و… مرسوم شد و برخی کشورها مردم را ملزم به استفاده از این لامپ‌ها کرده‌اند.

حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بافت

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ۱۹ اسفند کارخانه تولید لامپ‌های LED در شهرستان بافت کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش "برق نيوز" علیرضا منظری‌توکلی با بیان اینکه کارخانه تولید لامپ‌های  LEDدر صورت راه‌اندازی ۱۴۰ نفر نیروی  کار نیاز دارد، اظهار داشت: این کارخانه در بخش مرکزی و در پایین‌دست نیروگاه برق بافت کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: هدف ما در شهرستان بافت جذب سرمایه‌گذار و رشد سریع اقتصاد در این خطه است و تا جایی که بتوانیم از سرمایه‌گذاران حمایت ویژه می‌کنیم.

منظری‌توکلی تصریح کرد: تسهیلاتی که به مدیرعامل کارخانه تولید لامپ‌های LED داده می‌شود بر اساس شورای اشتغال ۶ میلیارد تومان است و از بخشی از آن به عنوان وام ساخت و بخشی هم به عنوان سرمایه در گردش استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: از ۱۴۰ نفر نیروی متخصصی که قرار است در کارخانه تولید لامپ‌های  LEDبه کار گرفته شود، تلاش می‌کنیم همه این نیروها از جوانان تحصیل‌کرده همین شهرستان باشند و کارخانه‌ای بومی داشته باشیم که روشنایی ارزان را به جای‌جای ایران هدیه کند.

تلاش برای کاهش هزینه‌های روشنایی معابر در کشور

مدیرعامل کارخانه تابش گستر بافت با بیان اینکه مسئولان این شهرستان از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنند به خبرنگار فارس گفت: سعی می‌کنیم ۱۰۰ درصد نیروهایی که قرار است در این کارخانه کار کنند از شهرستان بافت باشند.

حسین سلیمانی افزود: اگر این تسهیلات به موقع به دست ما برسد سعی می‌کنیم برخلاف اینکه طرح یک ساله است و تا پایان سال ۹۳ هم فرصت دارد، زودتر از موعد به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: ۲۰ در صد سرمایه آورده ما بوده است، این کارخانه توانایی تولید ۷۰۰ هزار پکیج روشنایی معابر در سال را دارد و البته ما توانایی تولید ۱۵ محصول مجزا را هم داریم.

سلیمانی بیان کرد: از آنجایی که ۳۵ درصد مصرف برق کشور مربوط به روشنایی معابر است، تصمیم گرفتیم با تولید این محصول هزینه‌های مربوط به روشنایی معابر را کاهش دهیم.

وی اذعان داشت: با تعویض روشنایی‌های معابر صرفه‌جویی عظیمی صورت می‌گیرد و هزینه تعویض روشنایی از محل صرفه‌جویی طی مدت یک سال تامین می‌شود.

مکان‌سنجی کارخانه تولید لامپ‌های LED با دقت انجام شده است

سلیمانی عنوان کرد: دو کارخانه مونتاژ این محصول در ایران وجود دارد که محصول را وارد کرده و مونتاژ می‌کنند و برای تولید، کارخانه ما تنها کارخانه داخلی تولیدکننده لامپ‌های LED در ایران است که کاملا داخلی است.

وی افزود: در انتخاب مکان این کارخانه توجه خاصی شده است و در نزدیکی محل احداث کارخانه تولید سلول‌های خورشیدی در بخش مرکزی بافت قرار می‌گیرد که این کارخانه هم به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و در صورت احداث ما نیاز به متصل شدن به شبکه سراسری سلول‌های خورشیدی نداریم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار