کد خبر: ۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
گروهی از دانشمندان موسسه نوآوری و تحقیقات مواد بولتون:
گروهی از دانشمندان موسسه نوآوری و تحقیقات مواد بولتون در انگلیس، ماده جدیدی ساخته اند که می تواند لپ تاپ ها و تلفن ها را از طریق حرکت، شارژ کند.

به گزارش "برق نيوز" این محققان یک فیبر ارتجاعی به نام فتوولتائیک پیزوالکتریک (photovoltaic-piezoelectric) ساختند که می تواند انرژی را از طریق تماس فرد با این ماده ایجاد و مهار کند. در نتیجه الکتریسیته می تواند با راه رفتن افراد روی فرش تولید شود.

به گفته محققان می توان این فیبر را در لباس های افراد و ملزومات شخصی او به کار برد. این فیبر قادر است یک وات انرژی را در مساحت 20 در 20 سانتی متر تولید کند.

پروفسور سیورز رهبر ارشد این مطالعه در این مورد گفت: این ماده هیبریدی به این دلیل تولید شده است که منابع انرژی تجدیدپذیر مانند نور خورشید، باد و باران همواره در دسترس نیستند.

این ماده هیبریدی تولیدشده، مواد فتوولتائیک مهارکننده انرژی خورشید را با فیبرهای پیزوالکتریک انعطاف پذیر ترکیب می کند و بدین ترتیب از طریق حرکت برق تولید می شود. این ترکیب سبب می شود ماده امکان تولید برق در تمامی محیط ها و شرایط آب و هوایی را داشته باشد. همچنین می توان این فیبر جدید را برای تولید برق به هر نوع ماده بزرگتر مانند بادبان، پرده پنجره یا چادر متصل کرد.

این اولین پوشاک سه بعدی برای مهار انرژی پیزوالکتریک است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار