کد خبر: ۳۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۳
هزینه های جام جهانی فوتبال 2022 قطر:
پیش‌بینی شده است که جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۲۰ میلیارد دلار آمریکا، برای دولت قطر هزینه داشته باشد. این رقم در مقایسه با هزینه‌های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی تقریباً ۶۰ برابر بیشتر است!

 مهمانان و بازدیدکنندگان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در کجا اقامت خواهند داشت؟ آیا یکی از بهترین و هیجانی‌ترین گزینه‌ها، اقامت در نخستین هتل های شناور دنیا خواهد بود؟

به گزارش "برق نيوز" پیش‌بینی شده است که جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۲۰ میلیارد دلار آمریکا، برای دولت قطر هزینه داشته باشد. این رقم در مقایسه با هزینه‌های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی تقریباً ۶۰ برابر بیشتر است! این نخستین بار است که یک کشور در خاورمیانه به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال انتخاب شده است، اگر چه این انتخاب با انتقادات و اعتراضاتی نیز همراه بود.

هتل شناور قطر جام جهانی 2022

مقامات قطری در پاسخ به اعتراضات و ابهاماتی که در رابطه با توانمندی این کشور در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ وجود دارد در حال برنامه‌ریزی گسترده برای ساخت هتل های شناور ، ویلاهای مجلل، پارک‌های آبی و امکاناتی دیگر در حاشیه ساحل دوحه می‌باشند. این اقدامات موجب خواهد شد امکان اقامت و پذیرایی از بازدیدکنندگان بیشماری که به این کشور هجوم خواهند آورد مهیا گردد.


در این پروژه دو شرکت مهندسی معماری سیگه (Sigge Architects) و Global Accommodation Management همکاری خواهند داشت. دلیل برگزیدن این دو شرکت توسط مقامات قطری، اعتبار آنها در مباحث مهندسی سبز و معماری پایدار است.

از ویژگی‌های هتل های شناور می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • هتل ها و مجموعه‌های آپارتمانی لوکس آنها بخشی از جزیره جدیدی خواهند بود که در ساحل دوحه واقع شده که اوریکس (Oryx Island) نامیده می‌شود. این جزیره برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به تأسیسات مستقل مجهز شده و به طورکامل مستقل از شبکه برق قطر عمل خواهد کرد.
  • امکان اقامت ۲۵۰۰۰ نفر در هتل های شناور قطر و مجموعه‌های آپارتمانی مجلل آنها وجود خواهد داشت.
  • جهت تردد مهمانان بین جزیره و ساحل دوحه از خودروهای برقی، تاکسی‌های آبی، قایقهای لوکس و خصوصی استفاده خواهد شد.
  • هتل های شناور به منظور حذف محدودیتهای ناشی از زیرساختهای محیط اطراف، به سیستم تصفیه فاضلاب ، تولید برق و بازیافت مستقل مجهز خواهند بود.
  • در این هتل های شناور، از دکوراسیون داخلی بسیار لوکس و مدرن به همراه دیوارهای شیشه‌ای گرانقیمت جهت استفاده از منظره دریا بهره گرفته خواهد شد.

اگر چه تا به حال آثار احتمالی هتل های شناور بر روی محیط زیست به طور شفاف مورد بررسی قرار نگرفته است، اما می‌توان به آن به عنوان راه حلی مبتکرانه و پیش‌بینانه در عصر ذوب شدن یخها نگریست.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار