کد خبر: ۳۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
فعال سرشناس اقتصادی، وارن بافت که هوش سرشار وی در زمینه‌های اقتصادی زبانزد فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی است، اخیراً با انعقاد قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با شرکت زیمنس آلمان، تعداد زیادی توربین بادی خریداری نموده است که گفته می‌شود تا کنون بزرگترین خرید یکجا در صنعت انرژی بادی بوده است.

به گزارش "برق نيوز" فعال سرشناس اقتصادی، وارن بافت که هوش سرشار وی در زمینه‌های اقتصادی زبانزد فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی است، اخیراً با انعقاد قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با شرکت زیمنس آلمان، تعداد زیادی توربین بادی خریداری نموده است که گفته می‌شود تا کنون بزرگترین خرید یکجا در صنعت انرژی بادی بوده است. قرارداد خرید توربین‌های بادی زیمنس، از طریق یکی از شرکتهای آقای وارن بافت با نام هلدینگ میدامریکن انرژی (MidAmerican Energy) و برای اجرای یک پروژه نیروگاه بادی در ایالت آیووا صورت گرفته است.

بنابه گزارش اکونومیک تایمز، قیمت توربین‌های بادی نسبت به سال ۲۰۰۹ میلادی با افت ۲۶ درصدی مواجه بوده است، به همین دلیل اجرای یک پروژه نیروگاه بادی با ظرفیت ۱۰۵۰ مگاوات برای شرکت میدامریکن انرژی و صاحب آن، آقای وارن بافت بسیار جذابتر از سالهای پیش به نظر می‌رسد. وارن بافت نه تنها آینده روشنی برای صنعت انرژی بادی متصور است، بلکه در دیگر بخش‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر نیز سرمایه گذاری نموده است. در این بین می‌توان به سرمایه‌گذاری وی در پروژه‌های خورشیدی شرکت SunPower در دره آنتلوپ که ارزشی در حدود ۲ تا ۲٫۵ میلیارد دلار داشت اشاره نمود.

در آخرین معامله وارن بافت ، شرکت زیمنس آلمان متعهد شده است تا ۴۴۸ دستگاه توربین بادی را برای شرکت میدامریکن انرژی تأمین کند. به گفته زیمنس، این تعداد توربین بادی، برق مورد نیاز حدوداً ۳۲۰ هزار خانوار را تأمین خواهد نمود. این شرکت آلمانی، همچنین مسئولیت تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی را برعهده خواهد داشت.

به گزارش "برق نيوز" ایالت آیووا یکی از مستعدترین مناطق برای استحصال انرژی از باد می‌باشد و در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۲۴% از برق مورد نیاز این ایالت از انرژی بادی تأمین شده است

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار