کد خبر: ۳۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
«اداره ملی ایمنی هسته ای» چین روز سه شنبه اعلام کرد این کشور هیچ گاه ارتقای ایمنی نیروگاه های هسته ای خود را متوقف نکرده است و از ایمنی این تاسیسات اطمینان دارد.
به گزارش "برق نيوز" «اداره ملی ایمنی هسته ای» چین روز سه شنبه اعلام کرد این کشور هیچ گاه ارتقای ایمنی نیروگاه های هسته ای خود را متوقف نکرده است و از ایمنی این تاسیسات اطمینان دارد.

«اداره ملی ایمنی هسته ای» چین در این باره اعلام کرد این کشور پس از وقوع بحران در نیروگاه هسته ای فوکوشیما، تدابیر ایمنی خود را با هدف پیشگیری از بروز بحران های مشابه تشدید کرد.

بـه گـزارش خبرگـزاری شین هوا از پکن، بر اساس اعلام مسئولان این اداره، طی سه سال گذشته بیش از 300 نیروی متخصص اقدام به تعمیرات اساسی در نیروگاه های هسته ای چین کردند و همواره وضعیت ایمنی این تاسیسات را زیر نظر داشته اند.

بنا به گفته مسئولان «اداره ملی ایمنی هسته ای» چین، نتایج ارزیابی های انجام شده از تاسیسات هسته ای این کشور ثابت می کند تمام نیروگاه های هسته ای چین ایمن و بدون مشکل هستند، هر چند ارتقای تدابیر ایمنی به منظور واکنش به حوادث طبیعی مشابه آنچه که در فوکوشیمای ژاپن رخ داد همواره اقدامی لازم شمرده می شود.

روز سه شنبه سومین سالگرد حادثه ذوب نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن در سال 2011 است. این حادثه بر اثر زمین لرزه شدید و سونامی پیامد آن رخ داد و بر اثر آن بیش از 18 هزار نفر جان باختند یا ناپدید شدند.

چین در مجموع 17 نیروگاه هسته ای فعال دارد که مجموع ظرفیت تولید برق آنها به 14 میلیون و 800 هزار کیلو وات می رسد. این کشور همچنین 28 واحد نیروگاه هسته ای دیگر را در دست ساخت دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار