کد خبر: ۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
هوشنگ فلاحتیان خبر داد:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد آخرین وضعیت لایحه ادغام سازمان‌ انرژی‌های نو ایران (سانا) و سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) گفت: به نظر می‌رسد تا شش ماه آینده مصوبات لازم این امر از مجلس اخذ شود.

به گزارش "برق نيوز" هوشنگ فلاحتیان گفت: لایحه تقدیمی در کمیسیون فرعی (کمیسیون انرژی مجلس) اساسنامه ادغام دو سازمان و تشکیل سازمان جدید «سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی» تصویب شده و در کمیسیون اصلی نیز باید مطرح شود.

وی در مورد زمان اخذ مصوبه تشکیل سازمان ساتبا و ادغام سانا و سابا تصریح کرد:‌ به نظر می رسد در شش ماهه اول سال مصوبات لازم تصویب شود.

در سه سال گذشته بحث انحلال سانا و سابا و تشکیل سازمانی جدید به نام "ساتبا" مطرح بوده است و درآبان ماه سال گذشته لایحه اساسنامه «سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی» (ساتبا) از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد و اکنون در حال گذر از خوان‌های مجلس برای تصویب است.

بر اساس آنچه در مقدمه لایحه دولت بیان شده است، نظر به اینکه طبق ماده 8 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی - مصوب 1389 - به وزارت نیرو اجازه داده شده در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری برای ارتقای بهره‌وری و استفاده هرچه بیشتر از منابع تجدیدپذیر، نسبت به تأسیس یک سازمان با شخصیت حقوقی مستقل اقدام کند و ردیف‌های بودجه مربوط به امور مذکور را از سازمان‌های زیرمجموعه خود به سازمان جدید انتقال دهد و اساسنامه و وظایف سازمان یاد شده توسط وزارت نیرو تهیه و پس از تأیید هیأت وزیران به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، لذا به منظور ادغام سازمان‌های بهره‌وری انرژی ایران و انرژی‌های نو ایران و ایجاد سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی، لایحه اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

به گزارش "برق نيوز" سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) دارای شخصیت حقوقی مستقل و مرکز اصلی آن تهران و حوزه فعالیت آن سراسر کشور است. از تاریخ لازم‌الاجرا شدن اساسنامه، وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) و سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) به همراه بودجه، اعتبارات، اموال، دارایی‌ها، بدهی‌ها، تعهدات و امکانات و نیروی انسانی به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) انتقال می‌یابد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ساتبا ، سانا ، سابا ، برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار