کد خبر: ۳۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
در دو هفته گذشته صورت گرفت؛
مجموع ­معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی در سه بخش برق، فراورده های نفت و گاز و سایر حامل های انرژی به حدود 660 میلیارد ریال رسید که رشدی 100 در صدی داشته است.
به گزارش "برق نیوز" در دو هفته گذشته انواع قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در تابلو مشتقه و انواع فراورده های نفتی در تابلو فیزیکی داد و ستد شد. در بازه زمانی 23 فروردین تا 5 اردیبهشت معاملات برق با رشد قابل توجهی همراه بود، بطوری که چهار هزار و 759 قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش حدود 56 میلیارد ریال معامله شد.

معاملات برق در این دو هفته از نظر حجم 76 درصد و از نظر ارزش 104 درصد نسبت به هفته های پیش از آن رشد داشته است.

همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی هم نفت خام، میعانات گازی انواع حلال شرکت های پالایشگاهی، آیزوریسایکل، اکستراکت، برش سنگین، گاز مایع و همینطور متانول عرضه شد و به فروش رسید.

تقاضای دائمی برای انواع حلال، شکل گیری بازار روزانه برای میعانات گازی و فروش هر چند اندک نفت خام از جمله مهمترین رویدادها در بازار فیزیکی بود.

رشد چشمگیر بازار فیزیکی بورس انرژی با داد و ستد 33 هزار و 220 تن انواع فراورده های نفتی و پتروشیمی در دو هفته گذشته به گونه ای رقم خورد که ارزش این بازار را به 595 میلیارد ریال رساند. بازار فیزیکی بورس انرژی که ابتدای امسال را با استراحت شروع کرده بود در دو هفته گذشته رشد 137 درصدی در حجم معاملات و 141 درصدی در ارزش معاملاتش را نسبت به دو هفته پیش از آن تجربه کرد.

در بخش سایر حامل های انرژی هم 500 تن از محصول قطران به ارزش شش میلیارد و 500 میلیون ریال داد و ستد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی در دو هفته منتهی به پنجم اردیبهشت امسال ارزش معاملات در سه بخش برق، فراورده های نفتی و پتروشیمی و سایر حامل های انرژی، مجموعا به حدود 660 میلیارد ریال رسید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار