کد خبر: ۳۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹:۱۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:
محمدخانی در جلسه علنی پارلمان پس از سخنان وزیر نیرو درباره آخرین وضعیت آب و برق کشور طی سخنانی اظهار داشت: سازمان محیط زیست و وزارت نیرو باید هرچه زودتر سند ملی آب را بنویسند، چرا که اگر ما این سند ملی را نداشته باشیم، هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.
به گزارش "برق نیوز" محمدخانی معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان پس از سخنان وزیر نیرو درباره آخرین وضعیت آب و برق کشور طی سخنانی اظهار داشت: سازمان محیط زیست و وزارت نیرو باید هرچه زودتر سند ملی آب را بنویسند، چرا که اگر ما این سند ملی را نداشته باشیم، هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و به توسعه هم نمی‌رسیم و حتی نمی‌توانیم برای رشد جمعیت برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه بدون سند ملی آب هر برنامه‌ای محکوم به شکست است، تصریح کرد: در کشور بحران کم آبی داریم و باید برای این موضوع برنامه ریزی دقیقی انجام شود، همچنین نباید به مردم گفت که مصرف را کم کنید بلکه باید کاری کنید تا از هدررفت و تلفات آب جلوگیری شود. 

معاون مرکز پژوهش‌های مرکز با اشاره به تلفات برق در کشور گفت: یکی از بخش‌هایی که به کشور صدمه می‌زند، بحث هدررفت و تلفات برق است؛ ما براساس برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی باید در هدررفت و تلفات برق به 14 درصد برسیم. اما از سال 89 تاکنون، نه تنها تلفات برق کاهش نداشته بلکه رشد هم داشته و این درحالی است که برای تولید هر مگاوات در نیروگاه، یک میلیارد دلار هزینه می‌شود و به ازای هر یک درصد تلفات، حدود 300 میلیارد دلار سوخت اضافی مصرف می‌شود.

محمدخان ادامه داد: ما نمی‌توانیم دائم از توسعه نیروگاه‌ها صحبت کنیم و بعد هم این تلفات کار را خراب کند، بنابراین در ابتدا باید ببینیم که این برق از کجا تلف می‌شود و بعد این تلفات را کاهش دهیم تا به پیشرفت در این زمینه برسیم.

وی ادامه داد: نمی شود با سیستم قیمت متوسط، برق کشور را اقتصادی کرد چرا که این روش منسوخ شده البته شنیده‌ایم وزارتخانه در حال تغییر این روش است و برای جایگزینی روش‌های نوین، برنامه ریزی کرده است.

معاون مرکز پژوهش‌های مرکز در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: وزارت نیرو در سه سال آینده جز با کاهش تلفات برق امکان این را ندارد که بتواند شبکه برق کشور را مدیریت کند و اگر این کار را نکند، قطعا با خاموشی‌های زیادی مواجه خواهیم شد بنابراین اولین کاری که وزارت نیرو باید در بخش آب انجام دهد، تنظیم سند ملی آب است و در مورد بخش برق هم باید تلفات برق را کاهش دهد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار