کد خبر: ۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
نوزدهمین کنفرانس شبکه‌های توزیع نیروی برق ایران (3)؛
برای نخستین بار در طول تاریخ با بحران انرژی رو‌به‌رو هستیم که این بحران به‌خاطر پایان یافتن قریب‌الوقوع منابع فسیلی نیست بلکه به‌دلیل مسیر غلط در به‌کارگیری منابع انرژی است.
به‌گزارش "برق نیوز"، دکتر "حسن غفوری‌فرد" روز سه‌شنبه (امروز) در آیین گشایش نوزدهمین کنفرانس شبکه‌های توزیع نیروی برق در پژوهشگاه نیرو، افزود: مصرف جهانی انرژی الکتریکی از سال 1980 تا 2006 از 7.333 به 16.378 تریلیون کیلووات ساعت رسیده است که حکایت از رشد سالانه دو درصد مصرف انرژی در جهان داشته و این روند ادامه دارد.

استاد دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: از سال 1960 میلادی، رشد تقاضای برق در کشورهای قاره آسیا بیش از سایر کشورها بوده است و قسمت عمده مصرف برق مربوط به کشورهای در حال توسعه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا سال 2030، حدود 71 درصد رشد جهانی مصرف برق به کشورهای غیر OECD مربوط می‌شود، ادامه داد: این رقم چندان قابل تعجب نیست چراکه کشورهای درحال توسعه نیاز به برق بیشتری دارند.

به‌گفته غفوری‌فرد، تا سال 2030 فروش برق درمقایسه با سال 2008 حدود 39 درصد افزایش خواهد یافت.

رییس انجمن برق و الکترونیک ایران با بیان اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ با بحران انرژی رو‌به‌رو هستیم، گفت: این بحران به‌خاطر پایان یافتن قریب‌الوقوع منابع فسیلی نیست بلکه به‌دلیل مسیر غلط در به‌کارگیری منابع انرژی است.

وی ضمن بیان راهکارهای مدیریت بحران انرژی، یادآور شد: کاهش تقاضای انرژی از رهگذر ارتقای بازدهی انرژی و بهینه‌سازی، تحقیق و توسعه برای تنوع و تکثر منابع انرژی و اهتمام کشورهای توسعه‌یافته و یا در حال توسعه به موضوع تغییر آب و هوایی ازجمله راهکارهای مدیریت بحران انرژی است.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار